• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Karbon v sání a hlášení SCBS u 2.2 Skyactiv-D (SH)

@lowend no to je moc, keď ja kupujem vačka je Made in Japan a zdvihatka sú Made in Germany
 
Ahojte Mazdaci tak ďalší motor konečne urobený celý nový pohon olejového čerpadla, repas hlavy, zabrúsené ventile štyri vymenené za nové, komplet nové tesnenia, nová vačka, olejové sitko a veľa ďalšieho ? pozdravujem @Lu-Bosch
Prikladám pár foto

received_525214179783305.jpeg received_6108097292602112.jpeg received_229407079638295.jpeg received_9351771251507132.jpeg received_1426807838091731.jpeg received_741307807618543.jpeg received_483831713828383.jpeg received_805458174565157.jpeg received_9005764332827478.jpeg
 
Poslední úprava:
Mohu se zeptat kolik měl motor najeto,dělal se jen spodní řetěz, rozvodový byl O.K.?
 
@m3m celý spodný pohon reťaz, klzak, napinak a kolieska, rozvod ešte vydrží ale bolo tiež na ňom už menšie opotrebenie, nájazd 200000km.
 
Ahojte, po prelustrovani tohoto fora som sa rozhodol, ze napisem.

Klasicky problem ako vacsina, CX 5, r.v. 2015, 2,2 Diesel, manual, 180k najazdenych.
Pri brzdeni motorom, jemnom zoslapnuti brzdy (napr dialnica), alebo podradeni, vyskoci SCBS fw malfunction, rozsvieti sa vianocny stromcek, pise chybu vahy vzduchu.
Bola uz menena vaha vzduchu, podlatkova pumpa, a teraz aj vyfukova vacka (povodna uplne zodrata), zdvihatka, podlozky, napriek tomu scbs problem stale pretrvava, mechanik mi povedal, ze vyfukove ventily boli dost zakarbonovane a mal problem to "rozbehat", dal som aditivum na precistenie, zresetoval vahu vzduchu cez diag., a nepomaha stale.
Moze k tomu este pomoct vodikova dekarbonizacia alebo to treba nechat uplne rozobrat a vycistit, pripadne este nejaky iny problem?
Uz mi bolo povedane, ze pri vymene vahy vzduchu a vycisteni MAP senzora (ten nebol skoro vobec zaneseny, jazdim vela dialnice), to prestane, potom, ze po vymene vacky so zdvihatkami to prestane, ale stale som na tom istom.
 
Poslední úprava:
Ahojte, po prelustrovani tohoto fora som sa rozhodol, ze napisem.

Klasicky problem ako vacsina, CX 5, r.v. 2015, 2,2 Diesel, manual, 180k najazdenych.
Pri brzdeni motorom, jemnom zoslapnuti brzdy (napr dialnica), alebo podradeni, vyskoci SCBS fw malfunction, rozsvieti sa vianocny stromcek, pise chybu vahy vzduchu.
Bola uz menena vaha vzduchu, podlatkova pumpa, a teraz aj vyfukova vacka (povodna uplne zodrata), zdvihatka, podlozky, napriek tomu scbs problem stale pretrvava, mechanik mi povedal, ze vyfukove ventily boli dost zakarbonovane a mal problem to "rozbehat", dal som aditivum na precistenie, zresetoval vahu vzduchu cez diag., a nepomaha stale.
Moze k tomu este pomoct vodikova dekarbonizacia alebo to treba nechat uplne rozobrat a vycistit, pripadne este nejaky iny problem?
Uz mi bolo povedane, ze pri vymene vahy vzduchu a vycisteni MAP senzora (ten nebol skoro vobec zaneseny, jazdim vela dialnice), to prestane, potom, ze po vymene vacky so zdvihatkami to prestane, ale stale som na tom istom.
Aspoň za mna môžem povedať že vodíkova dekarbo boli totalne vyhodené peniaze a aj tak som to musel manuálne rozobrať a vyčistiť. (Dokonca mi ten vodík z toho karbonu spravil mazlavú sra*čku tak som si len spravil robotu navyše)Čistil som map aj maf senzor a menil aj ten senzor výfukovych plynov za nový(celý kit v mazde ma stal okolo 110€). Odvtedy som problém z kontrolkou SCBS nemal. Samozrejme od Shr3ka vypnuté EGR a pár koní navyše a mal som pokojné spanie. No neviem či je to tvoj problém no mne tieto úkony pomohli ;) výmena vačky ma ešte len čaká ale tak pokiaľ to ide to neriešim
 
Poslední úprava:
@kubokubo Rozebrat a vyčistit a mělo by to fungovat zase bez problému. Senzor výfukových plynů to nebude, auto by jelo úplně bez výkonu.
 
Ahoj všem, dotaz je za potřebí při výměně čidla SH01-K3239 udělat konfiguraci? Nebo stačí vynat staré a dát nové a řj si načte nové hodnoty čidla?Děkuji za informaci

Ahoj všem, dotaz je za potřebí při výměně čidla SH01-K3239 udělat konfiguraci? Nebo stačí vynat staré a dát nové a řj si načte nové hodnoty čidla?Děkuji za informaci
Případně zda ano tak jak se dělá konfigurace pomocí třeba forscan
 
Ahoj všem, dotaz je za potřebí při výměně čidla SH01-K3239 udělat konfiguraci? Nebo stačí vynat staré a dát nové a řj si načte nové hodnoty čidla?Děkuji za informaci


Případně zda ano tak jak se dělá konfigurace pomocí třeba forscan
Ne, nic není potřeba. MAP senzor se nijak nekalibruje.
 
Ahojte viete niekto poradit pdfko z katalogu ND kde najdem objednavacie cislo skrutiek hlavy valcov? Dakujem

Este som zabudol otazku k rozvodom. Aku znacku aftermarketovych rozvodov by ste odporucili? Znacka FAI je OK? Ako jediny ponukaju komplet rozvod horny plus na olejove cerpadlo.
 
ahoj
cukání ti přestalo ?
já to celé vyčistil a stejně mi to pořád cuká přesně při 1500 tak už nevím co s tím dělat
možná jsme něco vyčistit zapomněl nenapadá tě něco ?

Zobrazit přílohu 27851 Zobrazit přílohu 27852
Ahoj, jak dlouho celý proces ( beru jen montáž a demontáž trval?) Je to moc složité demontovat a je potřeba si dávat na něco pozor? Jinak známý u TDI motorů čistil sání krtkem a šlo to hezky.
 
Před měsícem výměna vačky a vývěvy... Dnes se rozblikala přístrojovka a auto v nouzovém režimu. Na čištění sání jsem se chystal, ale ne tak brzy... :-(
Auto regenerovalo po 100-140km. Věděl jsem že mě to čeká, ale takhle rychle mi to radost vůbec neudělalo...

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
 
Musíš ještě vyměnit snímač... 😉
 
Takze uz som absolvoval aj ja tieto patalie. Spozoroval som vytlacanie chladiacej kvapaliny cez nadobku. Ok chvilu som jazdil sposobom doliatia vody a jazdy. No potom prisla pocas jazdy chyba nizky tlak oleja. Samozrejme som auto hned zastavil a odtiahol domov. Po demontazi olejovej vane zistena roztrhnuta retaz olejoveho cerpadla. Tak dole hlava a rozvody. Dal som dole panvicku ojnice 4 valca a vsetko bolo ok. Po demontazi hlavy zistena vydrata vacka. Objednana nova vacka so zdvihatkami , 4 vyfukove ventily, 4 hydrostely, vakuova pumpa cez allegro. Vsetko s logom mazda original. Cez slovensky eshop s dielmi som objednal tesnenie pod hlavu a horne viko a skrutky hlavy victor reinz. Rozvodova sada FAI. Drazkovany remen a kladka remena. U dilera mazda v Kosiciach kupene podlozky pod vstreky, tesnenicka k olejovemu cerpadlu. Hned kupeny aj novy olej+filter a chladiaca zmes. Vsetko spolu 967 €. Vymenu som absolvoval sam za pomoci otca. Praca trvala aj s objednavanim a dorucovanim dielov cca 3 tyzdne po poobediach a volnych dnoch. Popri tom som vsetko vyumyval od stareho oleja a vycistil som sanie a egrka ktore som cistil asi pred 60tis km. (185tis km) Nanos tam uz nejaky bol. Toto vsetko sa udialo na 247tisic km ktore ma najazdene. Auto je 110kw 2015 facelift. Momentalne mam najazdene od vymeny asi 1000km. Zatial vsetko ok. Akurat este bojujem s castym vypalovanim dpf. Snimace tlaku za kovovy a rozdielovy na dpf som urobil uz pred rokom a tym to nebude.
Este doplnim nejake zaujimavosti. Vyssie som cital ze niekto menil retaz olejoveho cerpadla a zistil ze nesedi priemer valcekov. Tato sada FAI ma tiez mensi priemer valcekov retaze a kolesa maju upraveny tvar ozubenia voci povodnym ktore boli v motore. Rozvodova retaz bola na moje pocudovanie iba o nieco malo natiahnutejsia voci novej retazi. Ta by este nieco pojazdila. Preco dali soudruzi z jpn taku slabu retiazku na olejove cerpadlo ked tam su este vyvazovacie hriadele to nechapem. Dalsia vec co sa mi stala bola ze po prvom nastartovani som to nechal par minut bezat na volnobeh a tak som trosku skusil pridat. Motor siel tazsie do otacok a pri padani otacok hned chyba scbs a dsc. Uz som myslel ze ma porazi. Siel som prekontrolovat vsetky podtlakove hadicky. Vsetko bolo ok. Tak som vzal rucnu pumpu ze zmeram podtlak na vakumpumpe. A ejha neukazuje nic. Zistil som ze na novej podotykam novej vakuovej pumpe s logom mazda genuine parts nebola dierka v trubicke ktora vedie k hadicke pre system podtlakov. Tak som ten konec jemne opilnikoval aby sa tam vytvorila dierka a zapojil opat rucnu pumpu a podtlak tam uz bol.
Ak by mal niekto zaujem mozem sem pridat aj objednavacie cisla dielov pripadne linky kde som co objednaval no myslim ze sa to tu nachadza uz viackrat tak to kazdy vie najst. Pridam este par fotiek.
 
Back
Top