- 6 514
Já kdybych na svůj LTG motor měl připojovat OCC, musel bych to připojit jak pacienta asi 8 hadičkami. https://www.mishimoto.com/engineering/2017/01/catch-wave-blow-part-5-wait-many-cans/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Pročetl jsem poctivě tohle téma a neříkám, že nemáte pravdu. Ale co s automaty? Ta CX-3 točí ve městě tvrdošíjně sotva 1250 otáček při 50km/h. Když jedu 90km/h, je tam nějakých 1850 otáček. Cítím, že automat ten motor podtáčí. Jede brutální ekojízdu a stejně mi CX-3 žere víc jak silnější M6 s G192. Já už ho samozřejmě několikrát prohnal až do omezovače. Motor točí až 7000 rpm, tak vysoko nejdou otáčky ani v M6. Tam je omezovač někde kolem 6000 rpm.
Toto jsou moje minimalni otacky s manualem takze palec nahoru ze tak jezdis s automatem Tak to ma byt tak je to spravne(držím to kolem 2000-2500rpm)
No, jako vtip docela dobre .@M3grey takové automobilky jsou na světě jen 2. Tesla a Apple.
1. Přepnout na manuál a kvedlat pádlama a nebo fofrklackem.
2. Přepnout do režimu sport
Začal sem praktikovat od doby, co sem nahodil remus, bo když to automat takto podtáčel, tak to uvnitř dunělo jako prase. Takže když třeba jedu přes Zlín, tak buď si kvedlám sám (držím to kolem 2000-2500rpm) a když se mě nechce, tak mam automat v režimu sport.
..tak jeste sem pridam dotaz nejen pro ty s automaty. Jak zahrivate?
Zahrite auto v rezimu Normal..ci pote co se predehreje katalyzator date rezim Sport a zahrivate na nej???
Ja poslednich par tydnu praktikuji..zahrati na rezim Sport..coz ted v lete( za dostatecne venkovni teploty..je asi skoro fuk) ale s pribyvajicim rannim mrazikum..by to smysl/vyznam mohlo mit..neb se laicky domnivam, ze diky bohatsi vstrikovane smesi se motor zakonite musi ohrat drive( vse tedy za predpokladu, ze otazky prvnich par km drzim do 2500ot ..dik tomu, ze si sam radim padly pod volantem.
Pokud je ma uvaha licha..zkuste mi to nekdo osvetlit..diky
Jj pro ty co tvrdí, že je to jen mediální strašákPrávě teď dělám na svym
89500km/4roky a 2 měsíce v NON ekorežimu. Používat ten motor ekologicky nebo jenom ekonomicky tak je tam hnoje víc.Na druhou stranu tohle není nic coby bránilo v provozu.
Max by mohl doplnit po kolika km tohle řeší.
Jedlou sodou (tryskáním), nehrozí při jejím použití žádný "broušení" nebo jiný poškození kovů.Jak jsi to dělal? Myslím ty ventily? Ořechovými slupkami?
Právě teď dělám na svym
Musíš to brát že všechno má svý pro a proti. Někdy jsou eko jízdy ku prospěchu,někdy jsou zase vysoce kontraproduktivní. Ohledně zanášení motoru karbonem jsou právě kontraproduktivní. Bohužel ať budete s přímovstřikem jezdit jakkoliv vždycky se něco uchytí.Když vezmu, že málokdo ví jak se k tomu motoru chovat tak dobře jako ty, tak si radši ani nechci představit, jak vypadá vnitřek motoru nějakého ekoteroristy.
Ahoj, chtěl bych se zeptat, proč skyaktiv potřebuje zvlášť odvětrávání hlavy a zvlášť klikové skříně. Ty prostory přece musí být propojené, jak jinak by se vracel olej od vaček do vany?Bohužel tohle je docela aktuální téma (sám se na to chystám a určitě zveřejním článek s foto). Jednak se jedná o přímovstřikovej motor,takže usazování "bordelu" na sacích ventilech je normální jev, protože ty ventily nemá co čistit. Druhý problém,který je trochu víc "skyactiv problém" je, že u 2.0 benzínů (nemám ještě potvrzený 2.5) je špatně navrhnut separátor oleje na odvětrávání z klikový skříně (týká se to pouze sepárátoru z klikovky, na hlavě funguje navýbornou). Ten separátor ti propouští olej i do jeho vrchního patra nebo jak to říct a odtud je cesta přes PCV ventil rovnou za klapku sání. Proto když sundáš hadici od vzduchovýho filtru tak klapka sání zepředu vypadá pěkně čistě (motor nemá totiž klasický EGR ventil a jak jsem psal,tak separátor z hlavy funguje dobře), ale ze zadní strany už je dost špinavá. Už po pár desítkách tisíc km najdeš uvnitř sání docela bazének od olejových výparů a to se všechno dostává na ventily. Prvním řešením co se musí udělat je sundat celý sací parohy, vyčistit je a potom ručně pomocí kartáčků a čističů (nebo pistole s jemnýma oříškama jako triskacím médiem) ručně vydrhnout samotný ventily. Není to složitá práce a zvládneš jí i na zahradě,ale je to zdlouhavá práce. Potom co vyčistíš ventily, tak pro další předcházení tohodle nešvaru je dobrý nainstalovat dodatečný separátor oleje (anglicky - oil catch tank) mezi PCV a klapku sání. Ten tohle usazování zredukuje docela podstatně, i když ne úplně.
Taky je dobrý nejezdit EKO a měnit olej dřív.
To není vymoženost jen skyactivů. Zdvojenou ventilaci hlava-polomotor má mraky motorů a i starší MZR to měly taky.Ahoj, chtěl bych se zeptat, proč skyaktiv potřebuje zvlášť odvětrávání hlavy a zvlášť klikové skříně. Ty prostory přece musí být propojené, jak jinak by se vracel olej od vaček do vany?
Dík za věcnou odpověď, to je tady skoro vzácnost. Motory, které jsem viděl otevřené, měly dost velké díry kolem řetězu nebo tyček, takže stíhaly odfuk í olej v protisměru.To není vymoženost jen skyactivů. Zdvojenou ventilaci hlava-polomotor má mraky motorů a i starší MZR to měly taky.
No v podstatě jsis na to odpověděl sám. Těma vratnýma/stejkacíma kanálkama teče olej zpět z hlavy do polomotoru. A to nejjednodušší vysvětlení je, že si vem, kdyby dole v polomotoru u kliky vznikaly větší tlaky a ty mohli jít jen nahoru těma kanálkama co stýká olej dolů. Dělo by se tam to stejný jako když otočíš flašku plnou vody dnem vzůhu, až na to že místo vody tam teče hustý olej. Ty bubliny by ho zpomalovali a zároveň i samotný tlak by neunikal tak rychle jak by bylo potřeba.
Taky dolní ventilace bývá umístěna na druhý straně od rozvodů aby pokryla tlaky který nemůžou uniknout přes díry u rozvodovýho řetězu
To není vůbec problém tohle udělat. Respektive motorky tohle řešení používají docela často. Nemusíš tu hadici ze spodního odvětrávání ani nikam složitě vyvádět.Dík za věcnou odpověď, to je tady skoro vzácnost. Motory, které jsem viděl otevřené, měly dost velké díry kolem řetězu nebo tyček, takže stíhaly odfuk í olej v protisměru.
A zkoušel už někdo ten spodní odfuk vyvést do vzduchu mimo sání? Kdybych díru v sání zaslepil a odfuk vyvedl hadicí někam nahoru bokem a zajistil konec, aby tam nic nelezlo, co by se mohlo stát? Tedy krom STK, tam bych s tím nešel. Olej, který by se do té hadice dostal, by nestekl dolů do sání, ale zpět do motoru, a páry by utekly do vzduchu.
Jasně, sání zaslepím, ale když zaslepím i tu hadičku z motoru, tak zrušim spodní odfuk. A to, podle toho jak jsi psal, by mohlo zlobit. Já jsem ji chtěl nechat volně nahoru, a nic nevylévat - olej by odtekl zpět, odkud se tam dostal. A vodní a benzínové páry by šly do vzduchu. Vidíš v tom problém?To není vůbec problém tohle udělat. Respektive motorky tohle řešení používají docela často. Nemusíš tu hadici ze spodního odvětrávání ani nikam složitě vyvádět.
Originální hadičku jen vyndáš.
Díru v sání zaslepíš aby to nepřisávalo faleš.
Na spodní odvětrávání jen nandáš novou hadičku (ideálně průhlednou aby bylo vidět kolik se v ní nahromadilo bordelu) a vyvedeš jí někam dolu třeba k servisní díře kde měníš olej/vodu aby byla přísupná. Konec hadičky jen zašpuntuješ, aby ani tudy nedocházelo k přisávání okolního vzduchu.
Jednou za čas prostě na hadičku koukneš kolik se v ní zachytilo a případně s vypnutym motorem hadičku odšpuntuješ a necháš vytéct. Na STK nic nepoznají,protože ty kryty motoru neodmontovávají.
Problém (dle mého souzení) může nastat akorát ten,že pokud by to bylo jen takhle obyčejně řešený,tak tu hadičku budeš u Skyactivu vylejvat docela hodně často,protože tam toho jde docela dost a hlavně při takhle jednoduchý ucpávce ventila by mohlo docházet k nadměrnýmu hromadění tlaků ve spodní části motoru (hlavně u starších motorů, kde by docházelo už i k většímů profoukávání tlaků mezi pístem a válcem).
Jinak takhle jak jsem to popsal,to mají řešený motorky už z výroby.