• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

není lepší rovnou namontovat oil catch tank ? Mám ho a pravidelně sajrat vylévám
Možná je to lepší, ale tam je tak mizerný přístup, že bych to nedokázal bez nějaké demontáže. Takto mi stačilo otevřít kapotu. Ale třeba časem postoupím dál, a nechám ho namontovat. Teď jsem spěchal, protože mi v pátek při pravidelné prohlídce nalili v servisu olej až přes horní rysku.
 
@PetrKk a seš si jistej, že ti ho tam nalili přes rysku? Páč já po výměně oleje a přesném nalití ujel 60km a měl jsem tam 2mm nad tou "ryskou". Tak jsem snížil zase po tu horní dírku; a ještě takto 3x. Pak jsem se naštval a snížil hladinu oleje 2mm pod horní dírku a 3/4 roku to bylo OK. Před týdnem jsem to znovu kontroloval, a hladina je cca 4mm pod horní dírkou, takže už se to chová normálně.
Za dva měsíce budu měnit olej, tak uvidíme, jestli se bude situace opakovat. Pokud ano, vyklepnu na měrce tu správnou horní hladinu oleje, když to Mazda nezvládá udělat v továrně.
 
Pokud vám tam servisák nenalel půl litru oleje navíc ( jakože určitě ne ), tak po jízdě na měrce naměříte o něco víc, než byl stav za studena.
 
@MildaMPS to by bylo na debatu, jestli objem ohřátého oleje vlivem tepelné roztažnosti a nějakých vzduchových bublinek je větší než zároveň úbytek ve vaně vlivem ulpění na stěnách a kompletním neztečení. Olej na autě kontroluji vždy zastudena a na moto 3-5 minut po vypnutí ohřátého motoru; prostě tak, jak specifikuje výrobce.
 
Olej jsem kontroloval za studena, hned na parkovišti Auto Palace Brno, a bylo ho pár milimetrů nad horní rysku. Pan Dobrý sice tvrdil, že nalívají po horní rysku, a že auto stojí z kopce, ale zase takový kopec tam u té zídky u silnice nemají. A že můžu zajet na dílnu, 20 minut počkat, oni to zkontrolují a případně odsají. Na to jsem už neměl čas. Olej jsem měl svůj, a v 5 l kanystru ho moc nezbylo.
 
No jó, to jsi měl napsat hned na začátku, že to zastřešoval pan Dobrý z AP Brno. To už jsme doma. Tam už mě nikdo nikdy neuvidí.
Ale víš jak, co si vyměníš sám, máš jistotu, že ti nikdo nezkurví (leda ty sám, ale proč bys to dělal na svém autě, že jo), nebo na nějakém dalším místě něco jiného.
Ale tak žádná tragédie to není, odsáté je to hned. :)
 
Kontroluji tak 2x rocne hladinu oleje a zatím po trech letech uzivani vse v naprostem poradku se sky-G :cool:
 
Dnes při blbnutí s M3 mě tak napadlo, jaký je vlastně nejlepší způsob “vyhánění pavouků”? :)

S předešlým autem (nafta Vectra 1.9 CDTi) jsem čas od času točil motor při konstantní rychlosti - zpravidla např. na dálnici na 80% max rpm na tempomat, asi půl hoďky.

S M3, jak je zábavná, tak preferuju lítat po okresce s novým povrchem sem a tam stylem brzda plyn, vytáčení až k omezovači.

Zajímá mě jak efektivita obou způsobů, tak případný dopad na motor. Něco mi říká, že opakovaným zrychlováním s plynem na podlaze dostane motor větší nálož, než točením s relativně menší zátěží? (S M3 to znamená tempomat na 135 a na trojku asi 5300 rpm, na čtyřku asi 4200, po pár minutách střídám 3-4-3-4...) Zase na druhou stranu při blbnutí by se měl motor ochlazovat během brždění, takže si odpočine...

Co bych teda měl podle vás preferovat? :) Díky za tipy a názory ;)
 
Řešil někdo z vás instalaci oil catch can-u u nového auta = jde nainstalovat tak, aby po jejím případném odstranění pro případ návštěvy autorizáku nebylo poznat, že tam byla (kvůli záruce)?
 
Řešil někdo z vás instalaci oil catch can-u u nového auta = jde nainstalovat tak, aby po jejím případném odstranění pro případ návštěvy autorizáku nebylo poznat, že tam byla (kvůli záruce)?
Ano jde, vyndáš dvě hadičky a vrátíš zpátky tu jejich ;)
, jen je většinou horší přístup, alespoň já u CX-3 ho měl
 
Teoreticky by u novýho motoru neměly kruhy podfukovat natolik aby to strhávalo olej do sání i při vysokých otáčkách, Když budeš jezdit na olej kterej vymezí vůle akorát , nebude ti ho motr žrát, nebude to moc podfukovat a šplíchat do sání a bude i čistší motor
 
V lete to u me vypada na dekarbonizaci chemickou cestou ( napojeni na sani + palivo ) po precteni fora ma urcite smysl instalovat Oil Catch Can. Poradite prosim konkretni kus ktery doopravdy funguje ? Dekuji. M3 G165.
 
@Natural jistě, ale pokud novej motor plive olej do sání, tak je něco špatně.

@vojtavojta v podstatě každá pixla ve které bude nějaká dratěnka nebo průmyslovej separátor oleje ze vzduchu. Neco takovýho jsem používal kdysi na staré almeře co žrala olej a fučela přes kruhy
https://www.naradi-vzduch.cz/levnek...filtr-odlucovac-kondenzatu-a-oleje-G-1-4-ABAC jen se k tomu dokoupí příruby, kousek hadice a vrazíš to do systému. Navíc to má vypouštěcí ventil takže to nemusíš rozdělávat. Pak se ukázalo že zas tolik oleje nelítá pryč tak jsem to odmontoval
 
Jaký OCC kdo máte? Jsem rozhodnut si ho do auta namontovat a když si dám hledat, vypadne toho na eBay-i tuna, takže bych něco, co si tu už někdo prakticky vyzkoušel.
Díky za tipy a taky odkud to máte.
 
Nechal jsem si ho objednat přímo od @Max6, protože ho rovnou i montoval. V mém případě už 2x
 
Tak mě napadlo, nestačilo by pročistit separátor oleje co je před PCV ventilem a doplnit o něco jako drátěnku z nerezu, která bude zachytávat olej, aby separátor plně fungoval?
am6xuw00006515.gif
 
Poslední úprava:
Back
Top