• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Shlédnul jsem pár videí o OCC a tak se ptám: V čem je výhodnější, když napojím výstup z OCC zpět na sání, jak se doporučuje tady? Není v rámci efektivity OCC jako takového lepší sání zaslepit a výstup z OCC nechat úplně otevřený (popř. na něj dát filtr, aby zbytky výparů nešly do vzduchu)?

Max někde zmiňoval, že je PCV částečně řízeno podtlakem sání, je to jen kvůli tomuhle?
 
Ne, musí tam být podtlak pro správný odvod vyparů a spalin.
 
Já jsem zaslepil díru v sání, a pustil výpary do vzduchu. Takže mám jistotu, že mi nejde olej do sání. Ale možná by tam ani žádný nešel, protože pod koncem hadice na plastu pod motorem žádná mastnota není, jen nezaprášený flek. Takže nějaký kondenzát tam asi kape, ale olej to nebude. Jen jednu nevýhodu to asi má - když stojím s běžícím motorem, tak občas něco zasmrdí. Řekl bych, že to bude ten odfuk do prostoru. Žádné jiné změny jsem si nevšiml.
 
Ach jo, začíná se to rozjizdet ve stylu honda a škoda klubu....
 
Filtr se může dát na horní část odvětrávání co je na víku ventilů, protože to z cca 90% času funguje jako nasávání čistýho vzduchu do bloku motoru. Je to ale hodně oldschool řešení a dneska se to už nepoužívá. Navíc tam může nastat těch zbylých cca 10% pracovní doby (a nebo při větším opotřebení motoru) že ta horní část ventilace na hlavě motoru nesaje ale naopak vyfukuje. Proto tam dávat filtr je v dnešní době už i nežádoucí - vlastně by jste z uzavřeného okruhu odvětrávání udělali starý otevřený okruh.Vlastně ani nevím proč jsem v roce 2019 napsal tu první větu která se spíš hodí na auta 90 let a víc do minulosti
cache.jpeg
- toto nedělejte :bag:
Dole na bloku musí být pcv nějak řízeno - ideálně podtlakem ze sání.
Nechat pcv jen tak svýmu osudu je sice hezký, ale z dlouhodobýho hlediska špatný nápad. Minimálně se začne (časem - ne hned ani zítra) víc tlakovat spodek bloku (pak je pcv otevíráno násilným tlakem zevnitř) a druhotný jev je i zhoršující se kvalita oleje v důsledku nahromadění spálených výparů
 
Už jsem si říkal že zrovna od tebe bych to nečekal, pak jsi to uvedl na pravou míru :D ještě doplním, že nahromaděný spaliny vytváří odpor pro pohybující se pisty, motor je vic namáhán.
P. S. Měl jsem 3 ata z 90tek a všechny měly už tento systém podtlakovýho PCV
 
Před rokem jsem pořídil GJ rv. 2015, 2.0, 121kw z ČR. Neznám styl jízdy původního majitele, navíc byl vůz necelý rok v salonu jako předváděcí. Nyní mám najeto 115t km a pouze se domnívám, že je nižší výkon. Chtěl by jsem nechat udělat profesionální dekarbonizaci motoru a sání v nějakém servisu BG. Jaký máte názor na tuto technologii, jsou to vyhozené peníze ? Jak jsem četl ve starších příspěvcích (MAX6) tak nejlepší varianta je otryskání sacích parohů a ventilů ? Jaké máte zkušenosti?
 
@PetrKk ti taky hodí hadci pryč, zaslepí sání a na to co jde z motoru narvou filtřík.... Zkrátka musí tam být podtlak vyvolanej sáním motoru ;)

Dekarbonizace pomocí EPR 109 fungujr pěkně, jen pokud má motor hodně úsad koupil bych filtr navíc a proplachnul ještě laciným olejem pár minut na volnoběh s čistým filtrem a pqk vyměnit filtr a finální náplň. Jinak běžně stačí 1 filtr a první interval po proplachu zkrátit na 6-8 tkm případně i dřív pokud olej výrazně zčerná.
Co se sání týká, nejlepší je to vymontovwt a vzít čističem na klapky a pak finálně na brzdy
 
@PetrKk ti taky hodí hadci pryč, zaslepí sání a na to co jde z motoru narvou filtřík.... Zkrátka musí tam být podtlak vyvolanej sáním motoru ;)

Dekarbonizace pomocí EPR 109 fungujr pěkně, jen pokud má motor hodně úsad koupil bych filtr navíc a proplachnul ještě laciným olejem pár minut na volnoběh s čistým filtrem a pqk vyměnit filtr a finální náplň. Jinak běžně stačí 1 filtr a první interval po proplachu zkrátit na 6-8 tkm případně i dřív pokud olej výrazně zčerná.
Co se sání týká, nejlepší je to vymontovwt a vzít čističem na klapky a pak finálně na brzdy
Můj funguje i bez podtlaku. A ty si nech klidně cákat olej do sání.
 
Před rokem jsem pořídil GJ rv. 2015, 2.0, 121kw z ČR. Neznám styl jízdy původního majitele, navíc byl vůz necelý rok v salonu jako předváděcí. Nyní mám najeto 115t km a pouze se domnívám, že je nižší výkon. Chtěl by jsem nechat udělat profesionální dekarbonizaci motoru a sání v nějakém servisu BG. Jaký máte názor na tuto technologii, jsou to vyhozené peníze ? Jak jsem četl ve starších příspěvcích (MAX6) tak nejlepší varianta je otryskání sacích parohů a ventilů ? Jaké máte zkušenosti?

Vydal bych se prvně cestou otryskání sacích ventilů a parohů.
 
@PetrKk po roce co mám GH je sání pořád čistý a bez oleje, 22 let stará almera to samý.
Budu se opakovat, ale pokid ti litá velký množství oleje do sání pres PCV, tak ti to holt dost tlakuje/ profukuje dolů pod spalovací prostor, tím že okruh rozpojíš, problém neopravíš, jen ho obejdeš ;)
 
@PetrKk po roce co mám GH je sání pořád čistý a bez oleje, 22 let stará almera to samý.
Budu se opakovat, ale pokid ti litá velký množství oleje do sání pres PCV, tak ti to holt dost tlakuje/ profukuje dolů pod spalovací prostor, tím že okruh rozpojíš, problém neopravíš, jen ho obejdeš ;)
Kdepak, žádný olej do odfuku nejde, vždyť je motor skoro nový. Ale psalo se tu, že spodní odfuk je problematicky provedený, a může zanášet sáni olejem. Tak jsem ho preventivně odpojil od sání a nechal větrat ven. Jak to vypadá v sacím potrubí nevím, tam nevidím. Už tak jezdím 10t km, a krom občasného smradu žádnou změnu nevidím. Ale mám jistotu, že tudy se mi do sání žádný olej nedostane. A ohledně podtlaku: myslím, že když máš čistý filtr, tak tam žádný velký podtlak nebude. Každopádně proč o tom jen diskutovat, když se to dá zkusit - tak jsem to zkusil já, a uvidíme, co to udělá.
 
Ten PCV systém mohl být vymyslen líp nicméně olej přes něj proletí do sání jen když to tlakuje dolů. To může způsobovat buď opotřebení kruhů /stěn válců nebo nesmyslnej lehkoběžnej olej se sníženou HTHS (typicky 0W-20, 0W-30, 5w-20 a část 5W-30). Pokud je motor ok a jezdí se na olej co dává smysl, tak olej do sání nelítá. Já na GH to mám řešený ještě hůř, tam je to celý v podstatě na spodku motoru a ústí to hned dole do sání, takže délka toho systému je opravdu malá, přesto mám sání čistý...

Podtlak vytváří sání pro správnou funkci / odvod uniklych spalin, bez sání se to dostává ven až přetlakem, působí to odpor motoru, to není dlouhodobě dobrý. Po čase se může stát že olejová mlha filtřík zacpe, přemění se na karbon a je problém. Když už chce někdo příčinu problému obcházet, je lepší použít OCT napojený do původního PCV systému
 
Poslední úprava:
Po přezutí na letňáky jsem testoval maximálku na “svým” testovacím kopci a oproti loňsku jsem zpomalil o 5 km/h. Věci jako počasí, tlak v pneu apod. vylučuji, to se snažím mít vždy stejné. Podezřívám karbon.

Pomůže mi na vyčištění sacích ventilů 109 EPR, nebo jiné aditivum? Zkrátka něco uživatelsky příjemnějšího, než demontáž a mechanické čištění?

Na spotřebu nejezdím, když to jde, pavouky vymetám, ale asi 80% z najetých 30k km je trasa 14 km práce-domov, která přímovstřiku nesvědčí...?
 
vzhledem k tomu, že se ti palivo stříká přímo do válce , tak aditivum na pročištění do benzínu nepomůže. Navíc EPR 109 je na čištění / proplach olejovýho systému, nikoliv sání. Ano přímovstřiku nesvědčí moc krátký trasy ale 14km už není tak kritický, tam jsou nejhorší takový ty skákačky po městě vřádově v jednotkách kilometrů. Na druhou stranu pokud používáš kvalitní palivo, dodržuješ rozumný intervaly výměn oleje a liješ tam plnohodnotnej "neosekanej" olej, tak moc není čím by se to zaneslo, ale předpokládám že spíš jezdíš na výměny do autorizáku v rámci nefunkční záruky.
 
@Honzar Takhle u Sky-G 2.0 vypadali ventily u mě po 89000km/4 letech. Nic hroznýho ani tak zásadního:
Karbonizace u motorů Skyactiv-G
a video:
Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Jestli chceš zrychlit, tak dej nový olej a filtr, nový a kvalitní vzduchový filtr a pak si to zkus proměřit znovu.

Spíš se těším až si je teď poprvý po 14 letech a 200000km vyčistím na MPS, tam už nejspíš bude něco "zajímavýho" :joy:
 
Poslední úprava:
To mě se právě moc nechce do rok a půl starého auta vrtat, respektive nevěřím si na to. Tak mě zajímala nějaká cesta bez větší demontáže, třeba toto:


Udělali byste to svému autu, nebo to spíš přesunete do rubriky “ Co vás pobavilo?” :)
 
Tak mě hlavně přijde naprosto zbytečný u auta co nemá ani 30000km dělat cokoliv. Když tě láká hejbat rukama, tak si kup OCC, protože ten opravdu něco zachytí ( u Sky-G jsou ty plechovky běžně po 5000km připravený na vylití) a jako aditivum dávej VIF, který ti pomůže promazávat vstřikovače.

Každopádně když vím jak je těžký ten karbon sundat, tak já si raději sundám sání, třeba tím CRCčkem nebo třeba Valvoline EGR Cleanerem nechám ten karbon lehce nasáknout, ale pak ho stejně vezmu pískovací pistolý s jedlou sodou (někdo dává skořápky)
 
Back
Top