• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Díky za tipy :) Ještě poslední, dost možná hloupej dotaz. Ty ventily opískuješ bez demontáže, jen přes sundané parohy a tryskáš to do té dutiny k ventilům? Nebo musíš ventily taky sundat? Ne že bych se do toho pouštěl sám, ale zajímá mě ta náročnost.
 
Stačí sundat sací parohy a vypískovat to přes kanály. Jen si vždycky musíš natočit klikovku aby čištěný ventily byly zavřený a zbylý kanály/ventily přelepit třeba páskou aby ti abrazivum nenapadalo do motoru.
 
Cau,

Mam novou CX-5 rv. 2019 a zajimalo by me jak jsou na tom tyhle motory s karbonizaci, jestli trpi stejne jako starsi verze a musi se to nejak pravidelne resit, nechavat cistit sani a ventily atd.

Pripadne jestli ma nekdo rady co delat aby se motor zanasel karbonem co nejmene, idealne skoro vubec.

Diky
 
Použít separátor oleje
neni mi uplne jasny co se tim mysli - jako ze od 2019 uz Mazda ten separator dodava u vsech novych motoru? Nebo naopak ze za ty roky s tim nic neudelala a i nove motory maji stejne konstrukcni chyby jako predchozi a ke karbonizaci stale dochazi stejne a je potreba nechat separator doinstalovat? Je mozne ho instalovat i pro auto v zaruce?
 
@Petr.Bena zabránit tomu nejde nikdy. Dodatečným (jeden takový naprd už tam je) separátorem se to dá dost omezit, ale u přímovstřiku tomu nikdy nezabráníš 100% - u žádného čistě přímovstřikového motoru
@vladas75 GDI se dá použít kdekoliv. Je to univerzální označení pro benzínový přímovstřik - Gasoline Direct Injection

Zamezit by tomu dokázalo použití nepřímovstřikových vstřikovačů + dodatečné separátory oleje + odstranění EGR (ať EGR pomocí obtokového ventilů nebo simulovaného jako má Skyactiv) + návrat zpět na Ottův cyklus spalování kde se nevrací část směsi při kompresi zpět do sání jako u Atkinsona/Millera
Takže už jen díky emisním požadavkům je to hodně náročný tohle všechno udělat (finančně náročný).
 
GDI se dá použít kdekoliv. Je to univerzální označení pro benzínový přímovstřik - Gasoline Direct Injection
Tak to jo, já jen že se tím na svých zádích honosí právě Kia jako GDI nebo T-GDI ;)
 
Tak to jo, já jen že se tím na svých zádích honosí právě Kia jako GDI nebo T-GDI ;)
Sice marketing, ale aspoň pravdivý. Dřív si byl ultra frajer když jsi tam měl třeba ABS nalepený na zádi :joy: V Příbrami jezdí jedná Koktávka s nápisem Nismo na kufru :scream::joy::joy::joy:
Přitom třeba Nissan aby se "marketingově" odlišil tak používá u přeplňovanýho benzínu DIG-T což jsou jen přeházené písmena T-GDI;)
A starší Mazdy naopak marketing pojmenoval DISI (Direct Injection Spark Ignition) což je vlastně to samý jen místo písmena G (Gasoline) použili SI (Spark Ignition) což jak víme svíčku používají benzíny/zážehový motory
 
Poslední úprava:
Ten karbon mi nedá spát :grinning: Tady je hezký článek (anglický bohužel) o GDI motorech. Je docela dlouhý, popisuje se tam problém přímovstřiku apod., ale v kostce - pořiďte si separátor oleje, používejte lepší olej a hlavně ho častěji měňte.
 
Osobně řeším problém s karbonizací u svých benzinových aut přidáním VIFu při každém tankování. Dělám to už léta a od té doby nemám žádný problém.
 
@Honzar Já si stojím za tím, že při použití rozumné viskozity , ne ekovodičky, není přídavný separátor potřeba a plně funguje separátor originální.
Pro inspiraci:
Když jsem GH pořídil, po demontáži klapky jsem objevil zasviněnou mokrou klapku od oleje a to samé sání a trochu i výfuk. Vše jsem pročistil (kromě výfuku samozřejmě), jezdím na 100oktan, VIF nepoužívám, s plnohodnotným A3/B4 olejem, měním po cca 8tkm, auto nešetřím. Po 14 měsících, když jsem sundával sací parohy s klapkou, mám vevnitř čisto a sucho, olej neubývá, sací ventily čistý, výfuk jen lehce šedivej.
 
Trošku oživím toto téma a zeptám se, jaký oil catch tank používáte. Vím že tím úplně problému nezabráním, ale pokud aspoň trochu pomůžu, budu rád. Jezdím často trasu cca 15km do práce a tam to asi nebude ideální pro karbonizaci.
 
Mate za sebou už někdo dekarbo u Skyactiv-G sání + vstřik + spalování + olej pomoci BG chemie bez demontáže dílů ?
Mam namysli " profi servisní variantu ". Byly nějaké pozitiva / negativa ?

Jak vidíte dekarbo spalování BG vs Vodík ?
Precejen v motoru je plno těsnění a ta chemie bude určitě hodne hardcore.
 
Osobně řeším problém s karbonizací u svých benzinových aut přidáním VIFu při každém tankování. Dělám to už léta a od té doby nemám žádný problém.
Viděl jsi pisty, stěny valců, ventily když používáš VIF ??
 
VIF má účinek jen v palivové soustavě a spalovacím prostoru
 
Tatra kolem světa 2 taky jezdila se šamanským bublifikátorem HHO, až motor zaklepal naposled. :D Vodík má taky účinek jen ve spalovacím prostoru.
 
Tatra kolem světa 2 taky jezdila se šamanským bublifikátorem HHO, až motor zaklepal naposled. :D Vodík má taky účinek jen ve spalovacím prostoru.
Ano, proto se záměrně ptam na Vodík ve spojeni se spalovacim prostorem a ne sáním ?. Tak tedy jinak.
Myslíte že je vůči motoru jako celku šetrnější provest dekarb spalovaní chemii nebo vodíkem ?
 
Já bych se v případě tvého motoru vybodl na obojí. Stejně je tam marginální problém jen s usazováním na ventilech, který bez mechanického očištění nevyřešíš.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Back
Top