• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

No asi jsem tomu jizdnim stylem dost prispel. Do prace a zpet, necelych 20km, spis mesto. A kdyz uz jsem jel dal, daval jsem tomu casto italskou udrzbu. Coz urcite znamenalo vic oleje prave do sani. Olej se pak pri naslednych kratkych cestach pomalinku dostaval z parohu k ventilum a nez jsem jel zase dalku, uz se tam stihl zapect…

Takze mi nepomohl zkraceny interval vymeny oleje na max 10tis, ani premiove palivo a bohuzel ani normalni hths viskozita oleje 5w30. Asi bych vazne musel lit nejakou 10w40 ci co. Ale zase s tema kratkyma trasama… Mel jsem koupit 1.2 htp a bylo by to svaty :laughing:
 
1.2 htp je uz velky trest :D
Inac ako si tie ventily vycistil? Teda ak si ich cistil
 
Proč ? Ten zvuk splašeného vysavače je super :joy:
 
Koukám že asi bude dobré navštívit BG centrum už asi při malém nájezdu Připadá mi že tam velmi dobře odvádí práci dekarbonizace.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Nemel jsem cas ani pripraveny cokoliv k cisteni, v planu byl jen ten catch can, takze jsem to zase vratil zpet :dizzy: Ale uz priste budu vedet, jak to sundat rychleji, takze nezabiju pul dne jen demontazi…

Ted se rozhodnout, jak to cistit. Jestli BG centrum, nebo vodik. Mate nekdo zkusenosti? Na ty ventily asi mechanicky sodu, jak doporucoval Max6, tam si nedelam iluzi, ze by to stacilo jen chemicky.
 
Ja by som skúsil carbon x od protec.
Treba ale demontovat sviečky co je easy ale najlepšie aj to sacie potrubie nech máš ventily pod dohľadom.
Potom pri čistení pootocit kluku a rovno si s stým vyčistís aj spaľovací priestor aj ventily a osobitne aj samotné sacie potrubie.
Toto riešenie je tak na celý deň.
 
Dozadu doprostred, uchyceno jen na ten plastovy lem (provrtano a chyceno srouby). Jevi se to zatim stabilne, pri tankovani radsi vzdy mrknu, jestli se to nelame nebo nepraska.
5CA1ADA5-E880-4EF0-BDCB-5D377BD1A748.jpeg
01B408EB-9681-42FF-A89F-056FBB465680.jpeg
Sehnal jsem hadice na cerpani paliva, takze chemicky odolne. Ale nelibi se jim teplo a “splaskavaji”. Sice je s nimi hezky poznat, ze to funguje, protoze vstupni je od oleje a vystupni ne, ale sezenu pevnejsi, idealne nejake automotive, cerne opletene, jako ta originalni.
 
Dozadu doprostred, uchyceno jen na ten plastovy lem (provrtano a chyceno srouby). Jevi se to zatim stabilne, pri tankovani radsi vzdy mrknu, jestli se to nelame nebo nepraska.
Zobrazit přílohu 35912
Zobrazit přílohu 35911
Sehnal jsem hadice na cerpani paliva, takze chemicky odolne. Ale nelibi se jim teplo a “splaskavaji”. Sice je s nimi hezky poznat, ze to funguje, protoze vstupni je od oleje a vystupni ne, ale sezenu pevnejsi, idealne nejake automotive, cerne opletene, jako ta originalni.
Mam to na stejnem miste jen na kovovem drzaku. A je to nešťastnéné, teplo od svodů to šíleně zahřívá. Zaznamenal jsi nejakou zmenu ? Napr zvuk motoru ??
 
Poslední úprava:
Mam to na stejnem miste jen na kovovem drzaku. A je to nešťastnéné, teplo od svodů to šíleně zahřívá. Zaznamenal jsi nejakou zmenu ? Napr zvuk motoru ?
Premyslel jsem, kam jinam s tim. Treba corksport navod na OCC instalaci to ma nekde u praveho predniho kola, tam by to bylo super. Ale zase pristup naprd, myslim, ze vylevaci hadicka podle nich vede k filtru a vypustaku oleje.

A jineho zvuku jsem si nevsiml, resp. zadneho negativniho rozdilu. Jen ten pocit, udelat si neco sam na aute, ten je k nezaplaceni ?
 
Premyslel jsem, kam jinam s tim. Treba corksport navod na OCC instalaci to ma nekde u praveho predniho kola, tam by to bylo super. Ale zase pristup naprd, myslim, ze vylevaci hadicka podle nich vede k filtru a vypustaku oleje.

A jineho zvuku jsem si nevsiml, resp. zadneho negativniho rozdilu. Jen ten pocit, udelat si neco sam na aute, ten je k nezaplaceni ?
Nasel jsem misto taky u praveho predniho kola. Pokud to klapne a zrealizuju, podělím se i s nakresem na výrobu drzaku.
 
Nasel jsem misto taky u praveho predniho kola. Pokud to klapne a zrealizuju, podělím se i s nakresem na výrobu drzaku.
Premyslel jsem, kam jinam s tim. Treba corksport navod na OCC instalaci to ma nekde u praveho predniho kola, tam by to bylo super. Ale zase pristup naprd, myslim, ze vylevaci hadicka podle nich vede k filtru a vypustaku oleje.

A jineho zvuku jsem si nevsiml, resp. zadneho negativniho rozdilu. Jen ten pocit, udelat si neco sam na aute, ten je k nezaplaceni ?


Nakonec se povedlo. Původně byl OCC instalován na motorové příčte pod plastem od stěračů ( skoro nad svody ) v podobném místě jako máš ty ale na plechu. Byl rozžhavený od svodů. Našel jsem místo u pravého předního kola u alternátoru viz fotky.

Držák ( nerez plech 2mm viz nákres ) je uchycen na 2 šroubech které drží výztuhu nárazníku na podeníku motorového prostoru. Stačí nej nasunout držák a utáhnout 2 matky M10 s jemnějším stoupáním než klasika. Celková délka použitelného závitu pouze 6mm.

Před řezáním plechu doporučuji nakreslit na šablonu s tenké lepenky a zkusit přiměřit i s filtrem, pak obkreslit ( od motoru mám cca 2,5cm, po stranách cca 5mm ) Každý filtr je jiný, musíš podle svého.

Hadice ideálně tlustostěnné vysokotlaké do horkého prostředí 9 nebo 10mm vnitřní průměr. Měli by stačit 3 metry.

Můžeš je vést připáskované k chladičové stěně, nebo vnitřkem " motoru " pod plastem sání kde je molitan ( asi se budou víc zahřívat ale hadice nebudou vidět ). Zatím to mám venku podel stěny a v původních délkách, nebyl čas tomu dát formu.

20210827_100644.jpg 20210827_100513.jpg 20210827_105411.jpg CamScanner 08-27-2021 10.52_1.jpg
 
Super! Ja si sehnal nejakou alu folii, neco jako tvrdy alobal, se zamerem udelat jen odstineni (jako je za svody pred kabinou). No, jeste jsem to neudelal...

Ja teda z tech fotek nepoznam, kde to presne mas. Ale jak pristup? Dostanes se tam snadno, abys to vylil/vypustil?
 
Super! Ja si sehnal nejakou alu folii, neco jako tvrdy alobal, se zamerem udelat jen odstineni (jako je za svody pred kabinou). No, jeste jsem to neudelal...

Ja teda z tech fotek nepoznam, kde to presne mas. Ale jak pristup? Dostanes se tam snadno, abys to vylil/vypustil?

žlutě vyznačeno.
Mam verzi bez spodního ventilu, tzn musím odšroubovat spodní nádržku a dostat ji ven z auta. Pokud máš dole ventil dostaneš se tam vpohodě a vypustíš hadicí někam pod ....

m3.JPG
 
Jasne, uz vidim. Ja sel podle hadic a nevsiml si, ze se ohybaji zpet, ale myslel, ze konci nekde pod starterem.

Kouknu znovu pod kapotu a pokud me nenapadne nejaky super lepsi misto, tak bych to presunul taky sem. A ja si rikal “tady je mista, ze sem nad ty svody neco nedali…” Tak asi protoze tam je extremni teplo no :laughing:
 
Jasne, uz vidim. Ja sel podle hadic a nevsiml si, ze se ohybaji zpet, ale myslel, ze konci nekde pod starterem.

Kouknu znovu pod kapotu a pokud me nenapadne nejaky super lepsi misto, tak bych to presunul taky sem. A ja si rikal “tady je mista, ze sem nad ty svody neco nedali…” Tak asi protoze tam je extremni teplo no :laughing:
Ať se podaří...
 
Mazdar, oživuji téma s dotazem na karbonizaci motoru v GJ - 2.5 A/T. O víkendu jsem měl sundanou klapku, z vnitřní strany byla trochu zaliskaná a v manifoldu se mi zdálo že je to pěkně zaolejované. Po přečtení 16 stran jsem nenašel uspokojivou odpověď, protože se řešily buď M3, nebo dvoulitry, nebo škrábání okna v zimě :) zvládnu udělat čištění v domácích podmínkách? Tedy vyčistit manifold a kartáčkem na zuby vyčistit ventily (tryskačem nedisponuji a bojím se že bych napáchal moc škody)? Nebo to mám nechat např. BG centru? OCC má smysl kupovat, nebo to není takové drama u motorů 2.5L?
 
Mazdar, oživuji téma s dotazem na karbonizaci motoru v GJ - 2.5 A/T. O víkendu jsem měl sundanou klapku, z vnitřní strany byla trochu zaliskaná a v manifoldu se mi zdálo že je to pěkně zaolejované. Po přečtení 16 stran jsem nenašel uspokojivou odpověď, protože se řešily buď M3, nebo dvoulitry, nebo škrábání okna v zimě :) zvládnu udělat čištění v domácích podmínkách? Tedy vyčistit manifold a kartáčkem na zuby vyčistit ventily (tryskačem nedisponuji a bojím se že bych napáchal moc škody)? Nebo to mám nechat např. BG centru? OCC má smysl kupovat, nebo to není takové drama u motorů 2.5L?
Na parkovišti před panelákem by to bylo asi trochu punk. Pokud máš nějakou střechu, nářadí na demontáž/montáž sání + točení klikovky přes řemenici, čističe na rozpuštění karbonových úsad, štětečky/kartáčky, hadry,... Tak ano, zvládneš to i úplně sám v domácích podmínkách.

Co vidíš na Skyactiv-G 2.0 to uvidíš i na Sky-G 2.5, tam rozdíl není.
 
@Max6 Díky za odpověď. Naštěstí disponuji garáží a běžným dílenským vybavením v podobě ráčen, momenťáku apod. tak by to mohlo být naklid - i když punkový časy na sídlišti měly něco do sebe :D Na klikovku stačí sundat kolo, plasty a 21 ořech? Koupím akorát nějaký rozpouštěč karbonu, protože Surfex a čistič brzd na to bude asi krátkej a pustím se do toho. Jak se k tomu dostanu, zkusím to nějak dokumentovat, ať i ostatní, kteří se do toho budou chtít pustit, tak mají možnost.
 
@Max6 Díky za odpověď. Naštěstí disponuji garáží a běžným dílenským vybavením v podobě ráčen, momenťáku apod. tak by to mohlo být naklid - i když punkový časy na sídlišti měly něco do sebe :D Na klikovku stačí sundat kolo, plasty a 21 ořech? Koupím akorát nějaký rozpouštěč karbonu, protože Surfex a čistič brzd na to bude asi krátkej a pustím se do toho. Jak se k tomu dostanu, zkusím to nějak dokumentovat, ať i ostatní, kteří se do toho budou chtít pustit, tak mají možnost.
Ahoj,
dokumentuj, mě by to též zajímalo :-)
 
Back
Top