• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

@Max6 Díky za odpověď. Naštěstí disponuji garáží a běžným dílenským vybavením v podobě ráčen, momenťáku apod. tak by to mohlo být naklid - i když punkový časy na sídlišti měly něco do sebe :D Na klikovku stačí sundat kolo, plasty a 21 ořech? Koupím akorát nějaký rozpouštěč karbonu, protože Surfex a čistič brzd na to bude asi krátkej a pustím se do toho. Jak se k tomu dostanu, zkusím to nějak dokumentovat, ať i ostatní, kteří se do toho budou chtít pustit, tak mají možnost.
Pokud se na řemenici klikovky nedostaneš zezhora nebo zespodu, tak jedině zboku přes kolo jak jsi napsal.
Mě na čištění od karbonu na kovových dílech hodně osvědčil "Valvoline EGR Cleaner". Nastříkáš, necháš minutu působit a setřeš/vydrhneš, případně opakuješ.

Ale kdyby jsis koupil aspoň tohle + jedlou sodu v prášku + k tomu vezmeš vysavač,tak to máš v cuckuletu.
 
Pro představu, po 9.000km se v occ zachytilo cca 100ml oleje
20220324_204041.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
>>>>> pracovní verze, postupně doplňuji <<<<<


V sobotu jsem provedl čištění motoru od karbonu. V manifoldu byla olejová vrstva a pár ml oleje. Pročistil jsem to čističem brzd, EGR čističem, Surfexem a horkou vodou. Nechal jsem manifold schnout na sluníčku a vrhl jsem se na čištění ventilů. Neměl jsem koule na to, tryskat to pistolí, takže jsem šel metodou chemie, zubního kartáčku a ručního šůrování. Kdybych věděl jak na to tryskání, co kde zaslepit a jak to dělat, určitě bych byl s výsledkem spokojenější.

Použité nástroje:


- zubní kartáčky - tvrdé, na jednom štětiny zkráceny
- ráčna 1/4" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 3/8" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 1/2" s ořechem 21mm a ořechem na svíčky 14mm
- křížový šroubovák, plochý velký a plochý malý šroubovák
- injekční stříkačka s kouskem hadičky
- kombinačky / úzké delší kleště
- hever
- hromada hader a nádoba na "sajrajt"

Postup:

- sdělit partnerkám, že se na půl soboty zavřete do garáže
- odpojit negativní pól baterie - ořech 10mm
- sundat plastový dekl motoru - zabrat směrem nahoru, drží na kulových trnech
- odpojit konektory od zapalovacích modulů
- ráčnou s ořechem 8mm oddělat šrouby držící zapalovací moduly a ty jemným kvedláním / tahem vytáhnout a dát bokem
- svíčkovým klíčem / ořechem vytáhnout všechny svíčky a bezpečně uložit bokem
- vytáhnout odvětrávání klikovky? z hadice sání (mezi horní částí airboxu a klapkou)
- povolit hadicové spony na klapce a airboxu a hadici vyndat pryč
- odpojit dvě hadice jsoucí do klapky - kleštěmi zmáčknout spony, posunout po hadici pryč a hadice sundat z klapky
- odpojit konektor umístěný na klapce - jde to celkem naprd, asi v tom nemám úplně grif
- vyšroubovat 4 šrouby držící klapku na manifoldu (ořech 8mm) a šroub držící hadici ke chladiči (ořech 10mm)
- sundat klapku a dát ji bokem - při té příležitosti zkontrolujte klapku z vnitřní strany a případně očistěte :)
- postupně vycvakat všechny křapíky, které drží kabeláž na manifoldu - těch křapíků je několik, jsou ze všech stran a doporučuji jít prostě po kabelech / hadicích a dívat se, kde všude drží a jak by mohly bránit v sundání manifoldu
- odpojit konektor na pravé spodní straně manifoldu (z pohledu čelem k autu) a odpojit konektor na palivové liště
- postupně povolit šest šroubů (ořech 10mm) držících manifold na motoru - vyznačené na obrázku. Čtyři šrouby jsou bez problémů viditelné, pátý je schovaný v obdélníkové díře zhruba uprostřed manifoldu a poslední je pohmatu - je zhruba naproti středu ventilátoru na chladiči a je oproti zbývajícím šroubům delší.
- odpojit hadici, vedoucí do separátoru oleje - je to na úzkou ruku, nebo trochu vyhnout manifold. Hadice je jen nasunutá na separátoru a nedrží ji žádná spona.
- pokud jste si jisti, že na manifoldu již nic není připojeni, metodou ježek v kleci postupně sání vycukejte z auta.
- sundejte PP kolo (spolujezdcovo) na vyheverovaném autě a oddělejte plastový dekl, který kryje řemenici. Drží na pěti křapících a z toho dva nejsou na první pohled viditělné - vyznačeno na obrázku. Tímto budete schopni točit motorem a zavírat ventily, které potřebujete čistit.
- jestli jste se dostali až sem, můžete začít čistit sací kanály od usazenin - hlavně si hlídat, ať nečistíte sací kanál, co má otevřené ventily!

@vojtavojta nevím jak se liší délka sacích kanálů mezi 2.0 a 2.5 na kterém jsem to dělal, ale ano, dostal jsem se zubním kartáčkem až na dřík a sedlo ventilů.

Přikládám fotky čištění.
IMG_5772.JPEG

IMG_5773.JPEGIMG_5765.JPEGIMG_5766.JPEGIMG_5767.JPEGIMG_5768.JPEGIMG_5769.JPEGIMG_5770.JPEGIMG_5771.JPEG
IMG_5778.JPEGIMG_5779.JPEGIMG_5780.JPEGIMG_5781.JPEGIMG_5784.JPEGIMG_5786.JPEGIMG_5787.JPEGIMG_5789.JPEGIMG_5792.JPEG
 
Poslední úprava moderátorem:
>>>>> pracovní verze, postupně doplňuji <<<<<


V sobotu jsem provedl čištění motoru od karbonu. V manifoldu byla olejová vrstva a pár ml oleje. Pročistil jsem to čističem brzd, EGR čističem, Surfexem a horkou vodou. Nechal jsem manifold schnout na sluníčku a vrhl jsem se na čištění ventilů. Neměl jsem koule na to, tryskat to pistolí, takže jsem šel metodou chemie, zubního kartáčku a ručního šůrování. Kdybych věděl jak na to tryskání, co kde zaslepit a jak to dělat, určitě bych byl s výsledkem spokojenější.

Použité nástroje:


- zubní kartáčky - tvrdé, na jednom štětiny zkráceny
- ráčna 1/4" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 3/8" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 1/2" s ořechem 21mm a ořechem na svíčky 14mm
- křížový šroubovák, plochý velký a plochý malý šroubovák
- injekční stříkačka s kouskem hadičky
- kombinačky / úzké delší kleště
- hever
- hromada hader a nádoba na "sajrajt"

Postup:

- sdělit partnerkám, že se na půl soboty zavřete do garáže
- odpojit negativní pól baterie - ořech 10mm
- sundat plastový dekl motoru - zabrat směrem nahoru, drží na kulových trnech
- odpojit konektory od zapalovacích modulů
- ráčnou s ořechem 8mm oddělat šrouby držící zapalovací moduly a ty jemným kvedláním / tahem vytáhnout a dát bokem
- svíčkovým klíčem / ořechem vytáhnout všechny svíčky a bezpečně uložit bokem
- vytáhnout odvětrávání klikovky? z hadice sání (mezi horní částí airboxu a klapkou)
- povolit hadicové spony na klapce a airboxu a hadici vyndat pryč
- odpojit dvě hadice jsoucí do klapky - kleštěmi zmáčknout spony, posunout po hadici pryč a hadice sundat z klapky
- odpojit konektor umístěný na klapce - jde to celkem naprd, asi v tom nemám úplně grif
- vyšroubovat 4 šrouby držící klapku na manifoldu (ořech 8mm) a šroub držící hadici ke chladiči (ořech 10mm)
- sundat klapku a dát ji bokem - při té příležitosti zkontrolujte klapku z vnitřní strany a případně očistěte :)
- postupně vycvakat všechny křapíky, které drží kabeláž na manifoldu - těch křapíků je několik, jsou ze všech stran a doporučuji jít prostě po kabelech / hadicích a dívat se, kde všude drží a jak by mohly bránit v sundání manifoldu
- odpojit konektor na pravé spodní straně manifoldu (z pohledu čelem k autu) a odpojit konektor na palivové liště
- postupně povolit šest šroubů (ořech 10mm) držících manifold na motoru - vyznačené na obrázku. Čtyři šrouby jsou bez problémů viditelné, pátý je schovaný v obdélníkové díře zhruba uprostřed manifoldu a poslední je pohmatu - je zhruba naproti středu ventilátoru na chladiči a je oproti zbývajícím šroubům delší.
- odpojit hadici, vedoucí do separátoru oleje - je to na úzkou ruku, nebo trochu vyhnout manifold. Hadice je jen nasunutá na separátoru a nedrží ji žádná spona.
- pokud jste si jisti, že na manifoldu již nic není připojeni, metodou ježek v kleci postupně sání vycukejte z auta.
- sundejte PP kolo (spolujezdcovo) na vyheverovaném autě a oddělejte plastový dekl, který kryje řemenici. Drží na pěti křapících a z toho dva nejsou na první pohled viditělné - vyznačeno na obrázku. Tímto budete schopni točit motorem a zavírat ventily, které potřebujete čistit.
- jestli jste se dostali až sem, můžete začít čistit sací kanály od usazenin - hlavně si hlídat, ať nečistíte sací kanál, co má otevřené ventily!
Jsi se dostal až k ventilům kartáčkem ? U 2.0i jsou dost hluboko

20210705_172718.jpg
 
Chystáte někdo na dekarbo sáni tryskáním sodou ? Přidal bych se. Demontáž sáni je ok ale na víc si sám netroufám.
 
Ahoj, nedávno jsem se stal majitelem nové Mazdy 3 -sedan, 120G, revolution a chtěl bych se zeptat, jaké máte zkušenosti s karbonizací benzínových motorů Skyaktiv? Dříve jsem měl Mazdu CX7, 2,3 Disi Turbo a ač jsem olej měnil max. po 10 tisících a jezdil jen na 100oktan, tak se mi na ventilech karbon usazoval. Druhý dotaz bych měl k přípravkům značky BG-care, jaké s nimi máte zkušenosti a zda je dobré je u motorů Skyaktiv používat jako pravenci zakarbonování?
Mne v autorizovanym servisu rekli, ze po nastartovani jak jsou zvysene otacky (cca 30 vterin), tak to mam nechat dobehnout a pak teprve ject - ze se tam prave vypalujou usady, pripravuje se katalyzator a tak. Skyactiv G150 2020. A ze prej karbonizaci tohodle motoru jeste neresili.
 
Většinou se usady např ze svíček a povrchu pístů vypaluji (samočištění) až po prohřátí motoru. Proto jsou zakarbovany vic často benzíny co jezdí furt krátký trasy
 
Mne v autorizovanym servisu rekli, ze po nastartovani jak jsou zvysene otacky (cca 30 vterin), tak to mam nechat dobehnout a pak teprve ject - ze se tam prave vypalujou usady, pripravuje se katalyzator a tak. Skyactiv G150 2020. A ze prej karbonizaci tohodle motoru jeste neresili.

Do takového servisu bych už raději nejezdil, max na výměnu pneu ( a to se ještě koukl jestli dotahují momenťákem ) ve správném pořadí s bezp. zámkem kol. V režimu ihned po startu nejde jen o vyšší otáčky, v tomto režimu se právě naopak dostávají nedokonalé studené spaliny zpět na sací ventily a společně s olejovou mlhou z olejové vany lepí na vše co může. G120 a G165 ( možná ani současné benzíny ) nemají klasický EGR a je to řešeno takto. Koukni na fotky co tady dáváme. Karbonizace probíhá nejen na sání ale i ve spolovacím prostoru a za ním. Autorizované servisy v ČR vědí často méně než my tady, jsou to jen vyměňovači dílů a to jej ještě hodně často vymění špatně. Přijít na jakoukoli závadu kterou jim neukáže diagnostika na první dobrou moc nezvládají. Vyjímky se určitě najdou ale ......
 
Moje královna karbonu... Kdo se nabídne na čištění? ? Platím zlatem!
IMG_20221015_144028.jpg
 
Poslední úprava:
Ahoj všem,
přiznávám, že se zájmem a i zděšením jsem pročetl tento topic. Nejsem odborník, ale úplný hlupák též ne. Nicméně bych rád znal vaše doporučení. Pokusím se co nejstručněji shrnout motorovou historii mé Mazdy, abyste měli alespoň stručná data, z čeho čerpat.

Mám Mazdu G120 benzín, 2015, koupena se stavem 17.000 od německého důchodce. Olej (měl najeto 8000, ale černý) hned vyměněn, poté a´ 10000km pravidelně měněn (na začátku párkrát A5/B5, pak A3/B4, 5W30).Párkrát jsem jezdil na spotřebu, nicméně pak jsem motoru čas od času nakládal, ale přes 5000/min jsem se nedostal, nicméně jsem ho nemučil nízkými otáčkami (2500-3200 vcelku pravidelně). Jezdím pravidelně 65 km do práce, 65 zpět a po dálnici, takže žádné krátké vzdálenosti.
Benzín jsem tankoval různě, Ono, Shell, Benzina, MOL, nikdy no name, vždy 95, občas V 100.V době, kdy byl E85, jsem ho kombinoval s klasickým benzínem, ale jen občas, (v Mazda Klubu, kde jsem byl členem, to pár lidí doporučovalo, že to vyčistí motor) před rokem párkrát natankováno E10 v Německu. Nemám pocit, že by motor nějak špatně běžel, nebo měl slabší výkon, emise při 120.000 naprosto v pohodě (bonbónek dle pána na stanici ME)
Teď mám najeto 196.000, v režimu popsaném výše. Chystám se na výplach motoru, mám BG 109 EPR, pak A5/B5 olej jako povýplachový, a poté chci zkusit Valvoline MaxLife 5W30, A3/B4, který je doporučovaný pro motory s vysokými nájezdy. Otázkou je, zda na podobné dotazy není už pozdě :-(

Chtěl bych po přečtení příspěvků zde minimálně kouknout na stav vnitřku potrubí...na co se mám připravit po takovém nájezdu (sice bez problémů)?
Má v mém případě vůbec smysl přemýšlet o instalaci OCC? Dá se tím něco ještě vůbec zachránit?
A obecně, co byste mi doporučili, na co se na motoru v rámci prevence soustředit?
Jak jsem psal (a klepu na zuby - nehoří), žádný problém na motoru nemám a ani neeviduju.

Omlouvám se za román a předem děkuji všem. (obzvláště těm, kteří už měli trpělivost s mými dotazy :) )
 
@kloky 3 ahoj, pokud ti motor nežere olej tak dávat Valvoline Maxlife je zbytečný. Neříkám že tím něco zkazíš, ale tím slovem "vysoký nájezdy" se spíš myslí vyběhaný motory který prosakujou olej přes gufera a podobně. Jak na tom je motor si můžeš krásně zjistit třeba přeměřením komprese.
Teď už dávat OCC je zbytečný. Nejlepší řešení je otryskat ventily a celkově vyčistit sání. Pak můžeš dát OCC a nebo prostě jen zase najezdit dalších 200000km.
BG109 EPR určitě nic nezkazíš pokud ho použiješ dle návodu.
Spíš než co se stane s motorem, tak začni přemýšlet co se stane s věcma na motoru nebo autě. 200000km není pro ten motor problém, ale v těhle kilometrech a letech dohromady se začínají objevovat věci typu alternátor, ložiska kol, zavěšení atd...
 
Ahoj všem,
přiznávám, že se zájmem a i zděšením jsem pročetl tento topic. Nejsem odborník, ale úplný hlupák též ne. Nicméně bych rád znal vaše doporučení. Pokusím se co nejstručněji shrnout motorovou historii mé Mazdy, abyste měli alespoň stručná data, z čeho čerpat.

Mám Mazdu G120 benzín, 2015, koupena se stavem 17.000 od německého důchodce. Olej (měl najeto 8000, ale černý) hned vyměněn, poté a´ 10000km pravidelně měněn (na začátku párkrát A5/B5, pak A3/B4, 5W30).Párkrát jsem jezdil na spotřebu, nicméně pak jsem motoru čas od času nakládal, ale přes 5000/min jsem se nedostal, nicméně jsem ho nemučil nízkými otáčkami (2500-3200 vcelku pravidelně). Jezdím pravidelně 65 km do práce, 65 zpět a po dálnici, takže žádné krátké vzdálenosti.
Benzín jsem tankoval různě, Ono, Shell, Benzina, MOL, nikdy no name, vždy 95, občas V 100.V době, kdy byl E85, jsem ho kombinoval s klasickým benzínem, ale jen občas, (v Mazda Klubu, kde jsem byl členem, to pár lidí doporučovalo, že to vyčistí motor) před rokem párkrát natankováno E10 v Německu. Nemám pocit, že by motor nějak špatně běžel, nebo měl slabší výkon, emise při 120.000 naprosto v pohodě (bonbónek dle pána na stanici ME)
Teď mám najeto 196.000, v režimu popsaném výše. Chystám se na výplach motoru, mám BG 109 EPR, pak A5/B5 olej jako povýplachový, a poté chci zkusit Valvoline MaxLife 5W30, A3/B4, který je doporučovaný pro motory s vysokými nájezdy. Otázkou je, zda na podobné dotazy není už pozdě :-(

Chtěl bych po přečtení příspěvků zde minimálně kouknout na stav vnitřku potrubí...na co se mám připravit po takovém nájezdu (sice bez problémů)?
Má v mém případě vůbec smysl přemýšlet o instalaci OCC? Dá se tím něco ještě vůbec zachránit?
A obecně, co byste mi doporučili, na co se na motoru v rámci prevence soustředit?
Jak jsem psal (a klepu na zuby - nehoří), žádný problém na motoru nemám a ani neeviduju.

Omlouvám se za román a předem děkuji všem. (obzvláště těm, kteří už měli trpělivost s mými dotazy :) )
Asi tam bude trošku karbonu jako u kolegyně výše, tomu se u přímovstřiku úplně nevyhneš, zvlášť u lidí co jezdí na spotřebu, ale určitě bych se z toho nějak nehroutil. Pokud měníš olej pravidelně jak píšeš, a nepozoruješ žádné problémy v chodu motoru tak bych v klidu jezdil a neřešil to.
Samozřejmě můžeš vyčistit/nechat vyčistit klapku, sání a nechat nainstalovat OCC, nic tím nezkazíš, ale to už je na tvých osobních preferencích a ochotě investovat. Hlavně ale i dál jezdi v rozumných otáčkách a sem tam to klidně vytoč i přes těch pět tisíc, doporučuji k tomu odemknout na 165 koní aby to vytáčení mělo nějaký smysl ?

Edit: tak Max mě předběhl ?
 
@Max6
Ahoj, díky moc za názor a informace. Právě, že jsem neměl tušení, nebo spíš myslel, že kolem 200.000 už je vysoký nájezd.
Když tím olejem nic nezkazím, tak ho tam dám.
BG 109 použiju dle návodu, zcela určitě, jen, mám tam olej lehoulince pod max, můžu to tam nalít (je to pro 4-6 litrů oleje) bez odsátí, abych nepřekročil max, nebo ty 3 deci navíc nebudou na tu chvíli vadit?
Ložiska zatím v poho, žádný hluk, čepy na ramenech v poho, jen teď slyším při přejezdu nerovnosti (ale ne vždy) takový drnčivý zvuk, nevím zda to není uložení ramen, zní to jako, kdyby drnčel plast o kov - jinak s tím počítám, a i s tlumiči...
Alternátor - myslíš ložiska a uhlíky? Dá se to nějak poznat předem? Že jsou už uhlíky na konci?
S mechanickými částmi - opotřebením počítám. Tedˇjsem měl auto na opravě v Německu v Mazda servisu (po nárazu zezadu, naštěstí tažné zachytilo většinu nárazu, nebyl až tak silný) a mechanik mi řekl, že na autě, na to, kolik má najeto, nenašel nic, co by vyžadovalo zásah, ale samozřejmě, že se nedíval na ventily, byl to celkový dojem..
 
@Max6
...
BG 109 použiju dle návodu, zcela určitě, jen, mám tam olej lehoulince pod max, můžu to tam nalít (je to pro 4-6 litrů oleje) bez odsátí, abych nepřekročil max, nebo ty 3 deci navíc nebudou na tu chvíli vadit?
....
Vůbec nic se nestane i kdyby jsi měl olej lehce nad max. Je tam rezerva asi 5mm nad ryskou max (přesně si to teď pro Sky-G z hlavy nepamatuji), že ani takovýhle přelití ještě ničemu nevadí.
 
Asi tam bude trošku karbonu jako u kolegyně výše, tomu se u přímovstřiku úplně nevyhneš, zvlášť u lidí co jezdí na spotřebu, ale určitě bych se z toho nějak nehroutil. Pokud měníš olej pravidelně jak píšeš, a nepozoruješ žádné problémy v chodu motoru tak bych v klidu jezdil a neřešil to.
Samozřejmě můžeš vyčistit/nechat vyčistit klapku, sání a nechat nainstalovat OCC, nic tím nezkazíš, ale to už je na tvých osobních preferencích a ochotě investovat. Hlavně ale i dál jezdi v rozumných otáčkách a sem tam to klidně vytoč i přes těch pět tisíc, doporučuji k tomu odemknout na 165 koní aby to vytáčení mělo nějaký smysl ?

Edit: tak Max mě předběhl ?
Díky moc za odpověď a názor..určitě se na vše, co bude možné podívám,a vyčistím a udělám, co půjde...
Odemykání dělá jen @shr3k , nebo i někdo jiný?
 
Ahoj všem,
přiznávám, že se zájmem a i zděšením jsem pročetl tento topic. Nejsem odborník, ale úplný hlupák též ne. Nicméně bych rád znal vaše doporučení. Pokusím se co nejstručněji shrnout motorovou historii mé Mazdy, abyste měli alespoň stručná data, z čeho čerpat.

Mám Mazdu G120 benzín, 2015, koupena se stavem 17.000 od německého důchodce. Olej (měl najeto 8000, ale černý) hned vyměněn, poté a´ 10000km pravidelně měněn (na začátku párkrát A5/B5, pak A3/B4, 5W30).Párkrát jsem jezdil na spotřebu, nicméně pak jsem motoru čas od času nakládal, ale přes 5000/min jsem se nedostal, nicméně jsem ho nemučil nízkými otáčkami (2500-3200 vcelku pravidelně). Jezdím pravidelně 65 km do práce, 65 zpět a po dálnici, takže žádné krátké vzdálenosti.
Benzín jsem tankoval různě, Ono, Shell, Benzina, MOL, nikdy no name, vždy 95, občas V 100.V době, kdy byl E85, jsem ho kombinoval s klasickým benzínem, ale jen občas, (v Mazda Klubu, kde jsem byl členem, to pár lidí doporučovalo, že to vyčistí motor) před rokem párkrát natankováno E10 v Německu. Nemám pocit, že by motor nějak špatně běžel, nebo měl slabší výkon, emise při 120.000 naprosto v pohodě (bonbónek dle pána na stanici ME)
Teď mám najeto 196.000, v režimu popsaném výše. Chystám se na výplach motoru, mám BG 109 EPR, pak A5/B5 olej jako povýplachový, a poté chci zkusit Valvoline MaxLife 5W30, A3/B4, který je doporučovaný pro motory s vysokými nájezdy. Otázkou je, zda na podobné dotazy není už pozdě :-(

Chtěl bych po přečtení příspěvků zde minimálně kouknout na stav vnitřku potrubí...na co se mám připravit po takovém nájezdu (sice bez problémů)?
Má v mém případě vůbec smysl přemýšlet o instalaci OCC? Dá se tím něco ještě vůbec zachránit?
A obecně, co byste mi doporučili, na co se na motoru v rámci prevence soustředit?
Jak jsem psal (a klepu na zuby - nehoří), žádný problém na motoru nemám a ani neeviduju.

Omlouvám se za román a předem děkuji všem. (obzvláště těm, kteří už měli trpělivost s mými dotazy :)

Ahoj všem,
přiznávám, že se zájmem a i zděšením jsem pročetl tento topic. Nejsem odborník, ale úplný hlupák též ne. Nicméně bych rád znal vaše doporučení. Pokusím se co nejstručněji shrnout motorovou historii mé Mazdy, abyste měli alespoň stručná data, z čeho čerpat.

Mám Mazdu G120 benzín, 2015, koupena se stavem 17.000 od německého důchodce. Olej (měl najeto 8000, ale černý) hned vyměněn, poté a´ 10000km pravidelně měněn (na začátku párkrát A5/B5, pak A3/B4, 5W30).Párkrát jsem jezdil na spotřebu, nicméně pak jsem motoru čas od času nakládal, ale přes 5000/min jsem se nedostal, nicméně jsem ho nemučil nízkými otáčkami (2500-3200 vcelku pravidelně). Jezdím pravidelně 65 km do práce, 65 zpět a po dálnici, takže žádné krátké vzdálenosti.
Benzín jsem tankoval různě, Ono, Shell, Benzina, MOL, nikdy no name, vždy 95, občas V 100.V době, kdy byl E85, jsem ho kombinoval s klasickým benzínem, ale jen občas, (v Mazda Klubu, kde jsem byl členem, to pár lidí doporučovalo, že to vyčistí motor) před rokem párkrát natankováno E10 v Německu. Nemám pocit, že by motor nějak špatně běžel, nebo měl slabší výkon, emise při 120.000 naprosto v pohodě (bonbónek dle pána na stanici ME)
Teď mám najeto 196.000, v režimu popsaném výše. Chystám se na výplach motoru, mám BG 109 EPR, pak A5/B5 olej jako povýplachový, a poté chci zkusit Valvoline MaxLife 5W30, A3/B4, který je doporučovaný pro motory s vysokými nájezdy. Otázkou je, zda na podobné dotazy není už pozdě :-(

Chtěl bych po přečtení příspěvků zde minimálně kouknout na stav vnitřku potrubí...na co se mám připravit po takovém nájezdu (sice bez problémů)?
Má v mém případě vůbec smysl přemýšlet o instalaci OCC? Dá se tím něco ještě vůbec zachránit?
A obecně, co byste mi doporučili, na co se na motoru v rámci prevence soustředit?
Jak jsem psal (a klepu na zuby - nehoří), žádný problém na motoru nemám a ani neeviduju.

Omlouvám se za román a předem děkuji všem. (obzvláště těm, kteří už měli trpělivost s mými dotazy :) )
Nemusis to takto prezivat.
Ak si s tym jazdil sam viac ako 150tkm a nikdy si nemal problem tak je to v pohode.
Ja som kupil M6 tiez 2015 2.5i s najazdom 266tkm a to auto bolo v lepsom stave ako vela mazd ktore maju o 2/3 menej km... :)
Takze pohoda a nech ti to drzi.
 
Vůbec nic se nestane i kdyby jsi měl olej lehce nad max. Je tam rezerva asi 5mm nad ryskou max (přesně si to teď pro Sky-G z hlavy nepamatuji), že ani takovýhle přelití ještě ničemu nevadí.
Ok, díky moc..
Jen ještě otázka...je poblíž Ústí nad Labem někdo podobný jako ty, ke komu se dá dle potřeby zajet, nebo po domluvě a objednání jen k Tobě do Příbrami?

Nemusis to takto prezivat.
Ak si s tym jazdil sam viac ako 150tkm a nikdy si nemal problem tak je to v pohode.
Ja som kupil M6 tiez 2015 2.5i s najazdom 266tkm a to auto bolo v lepsom stave ako vela mazd ktore maju o 2/3 menej km... :)
Takze pohoda a nech ti to drzi.
Díky moc,
snažím se to neprožívat, ale faktem je, že mě to tady vystrašilo.. zažil jsem smrt baterie tak náhlou, jakou nikdy předtím, nerad bych zažil smrt něčeho v motoru, protože tam by to bylo horší a nákladnější než "pouhá" baterie :)
 
Já jen doplním že ideální na proplach je použít stejnou třídu oleje jako bude ten finální čili A3/B4
 
Back
Top