>>>>> pracovní verze, postupně doplňuji <<<<<
V sobotu jsem provedl čištění motoru od karbonu. V manifoldu byla olejová vrstva a pár ml oleje. Pročistil jsem to čističem brzd, EGR čističem, Surfexem a horkou vodou. Nechal jsem manifold schnout na sluníčku a vrhl jsem se na čištění ventilů. Neměl jsem koule na to, tryskat to pistolí, takže jsem šel metodou chemie, zubního kartáčku a ručního šůrování.
Kdybych věděl jak na to tryskání, co kde zaslepit a jak to dělat, určitě bych byl s výsledkem spokojenější.
Použité nástroje:
- zubní kartáčky - tvrdé, na jednom štětiny zkráceny
- ráčna 1/4" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 3/8" s ořechy 8mm a 10mm
- ráčna 1/2" s ořechem 21mm a ořechem na svíčky 14mm
- křížový šroubovák, plochý velký a plochý malý šroubovák
- injekční stříkačka s kouskem hadičky
- kombinačky / úzké delší kleště
- hever
- hromada hader a nádoba na "sajrajt"
Postup:
- sdělit partnerkám, že se na půl soboty zavřete do garáže
- odpojit negativní pól baterie - ořech 10mm
- sundat plastový dekl motoru - zabrat směrem nahoru, drží na kulových trnech
- odpojit konektory od zapalovacích modulů
- ráčnou s ořechem 8mm oddělat šrouby držící zapalovací moduly a ty jemným kvedláním / tahem vytáhnout a dát bokem
- svíčkovým klíčem / ořechem vytáhnout všechny svíčky a bezpečně uložit bokem
- vytáhnout odvětrávání klikovky? z hadice sání (mezi horní částí airboxu a klapkou)
- povolit hadicové spony na klapce a airboxu a hadici vyndat pryč
- odpojit dvě hadice jsoucí do klapky - kleštěmi zmáčknout spony, posunout po hadici pryč a hadice sundat z klapky
- odpojit konektor umístěný na klapce - jde to celkem naprd, asi v tom nemám úplně grif
- vyšroubovat 4 šrouby držící klapku na manifoldu (ořech 8mm) a šroub držící hadici ke chladiči (ořech 10mm)
- sundat klapku a dát ji bokem - při té příležitosti zkontrolujte klapku z vnitřní strany a případně očistěte
- postupně vycvakat všechny křapíky, které drží kabeláž na manifoldu - těch křapíků je několik, jsou ze všech stran a doporučuji jít prostě po kabelech / hadicích a dívat se, kde všude drží a jak by mohly bránit v sundání manifoldu
- odpojit konektor na pravé spodní straně manifoldu (z pohledu čelem k autu) a odpojit konektor na palivové liště
- postupně povolit šest šroubů (ořech 10mm) držících manifold na motoru - vyznačené na obrázku. Čtyři šrouby jsou bez problémů viditelné, pátý je schovaný v obdélníkové díře zhruba uprostřed manifoldu a poslední je pohmatu - je zhruba naproti středu ventilátoru na chladiči a je oproti zbývajícím šroubům delší.
- odpojit hadici, vedoucí do separátoru oleje - je to na úzkou ruku, nebo trochu vyhnout manifold. Hadice je jen nasunutá na separátoru a nedrží ji žádná spona.
- pokud jste si jisti, že na manifoldu již nic není připojeni, metodou ježek v kleci postupně sání vycukejte z auta.
- sundejte PP kolo (spolujezdcovo) na vyheverovaném autě a oddělejte plastový dekl, který kryje řemenici. Drží na pěti křapících a z toho dva nejsou na první pohled viditělné - vyznačeno na obrázku. Tímto budete schopni točit motorem a zavírat ventily, které potřebujete čistit.
- jestli jste se dostali až sem, můžete začít čistit sací kanály od usazenin -
hlavně si hlídat, ať nečistíte sací kanál, co má otevřené ventily!