• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

@Polsonside asi bych toto tak nehrotil, v zimě 10km, v létě do 5km a pak normální jízda. Samozřejmě na ostrou jízdu to v létě těch 10-15km chtít bude
 
Ha, chtel jsem to sem dat taky - hezka rozborka, je videt, ze spoustu veci dela Mazda po svem ale pritom je to stale relativne dost jednoduche a primocare mechanicky, ve srovnani s vetsinou motoru co tam rozebira je to fakt simple. A ze tech motoru moc nevida (krome po nehodach) je taky dobre znameni, ac tohle je o 2.5, hadam, ze 2.0 bude hodne podobna. A btw prekvapilo, ze to nebyla klasika "oil starvation" jako 90% veci co tam rozebira.

Mam ten motor i to auto fakt rad, tak doufam, ze s nalezitou peci jeste dlouho vydrzi.
 
Ahoj,
neporadí někdo, jakou zvolit náhradu za originální těsnění nebo důvěřovat těm, co nabízejí jako originál na Ebay nebo Allegru?
Za 1ks originál těsnění klapky a 4ks těsnění sacích parohů chce Auto Louda i po slevě neuvěřitelných 3900Kč celkem.
Těsnění bych rád vyměnil při ruční dekarbonizaci motoru, respektive kontrole aktuálního stavu + případné dočištění, nájezd sotva 47t km.
Možná u takto malého nájezdu je i zbytečné těsnění měnit a původní budou zcela vyhovující pro zpětné použití..
Těsnění sacích parohů : PE7W-13-111
Těsnění klapky sání : PE7W-13-655
Děkuji.
 
Nevím, ale není tý gumě takřka jedno kolik má nebo nemá motor najeto ? Ta je tam prostě vymáčknutá už 5 let (2018), tak aby potom nezačla podfoukávat - to riziko tam je.
Tohle je bohužel problém mexikánců. Mají jiný tvar těsnění sacích parohů než japonci a zatím není u nás v ČR kvalitní náhrada. U japonců je dostupná a stojí pár stovek.
Pokud nechceš inestovat do originálu, tak bych vzal raději i padělek z číny než tam dávat starý vymačkaný těsnění.
 
Jako souhlasím. V tomhle nájezdu (pokud se s tím opravdu nekodrcalo jen do Kauflandu a zpátky), bych maximálně obětoval těch 480Kč za origo těsnění klapky sání, sundal klapku sání a vyčistil jí, vysál bych tu kaluž oleje/benzínu co se dělá ve spodní části sacích parohů, smontoval to zpátky a šel si dát pivčo. Jestli máš endoskop s ohebným koncem, tak bych při tý sundaný klapce čistě ze zajímavosti kouknul na ty ventily, ale to je tak všechno.
Minimálně do 100000km bych se o to vůbec nezajímal.
 
Poslední úprava:
Taky mi to při takovém nájezdu přijde zbytečnost..
To spíš moje BM by si to už zasloužila, nájezd 134k.. S tím, že tam skutečně nějaký ten karbon je.. Jen sama si na to netroufám a v okolí to tu nikdo nedělá. Klidně bych si i výlet udělala, kdyby někdo věděl o někom slušném.
 
Tak já to bral tak, že mám známého, co se nabídl, že to preventivně očistíme, tak zase proč ne. I něco to málo by mělo smysl. Ale dávat takovou raketu za ty těsnění je nesmysl. OK tedy. Objednám si tedy jen to těsnění klapky a sundám/vyčistím pouze tu (vysát skrze ten otvor po klapce?)...
 
To málo co tam najdeš se ti tam udělá znovu už po cca 20000-30000km (za cca 2 roky).
Jak sundáš klapku a koukneš do toho sání tak hnedka uvidíš. Bude tam takovej malinkej bazének černý kapaliny. Sežeň si nějakou větší injekční stříkačku s hadičkou nebo jesli máš jinou odsávačku kapalin a tím to vysaj. Zároveň pak můžeš tohle dírou ten spodní prostor sacích parohů odmastit a vyčistit.

@Polsonside Jen jedno takový doporučení: Jestli budeš stříkat jakýkoliv čistič do těch namontovaných sacích parohů, tak potom co to smontuješ a projedeš (dejme tomu do 50km), tak vyměň olej a filtr v motoru. Sice je tam PCV ventil, který by měl zabránit tomu aby něco steklo zpět do olejový vany, ale já bych tomuhle plastovýmu fundamentu, že dobře těsní, moc nevěřil. Tak raději potom ten olej vyměň ať ten motor nemaže s olejem i nějakej čistící prostředek.
Před výměnou oleje, ale ten motor musíš nastartovat a trošičku projet, aby se ty zbytky čističe "odfoukly" pryč.
 
Dám pár fotek ohledně karbonu. Takto vypadal můj motor po 49000 km.
Aspoň něčemu to posloužilo, teď si můžete udělat názor sami ;)

33dbc875-23c7-47d7-877b-859fe6931cbd.jpeg c14a4d67-c212-4257-acb9-4dd57be9fd87.jpeg b32d11d3-1bcf-4210-9400-fea03b848cef.jpeg d034a4eb-b294-4be7-9e34-b7051c18ca0c.jpeg 9da506b2-4b88-40a8-8718-0d74fad9ab1f.jpeg f4ac573d-bd9c-4120-847e-8624d9e67d27.jpeg
 
Tak já furt stojím za názorem že když na to máš prostory a vybavení tak proč to nevycistit i v těch 49t km že. Ono to autu asi jen prospěje a naopak jsou tu tací co mají auta už hodně přes 100t km a taky se nic neděje. Mě jen brzdí ta finanční náročnost. Především ty 4ks originál těsnění ala 4x800kc což je celkem ranec. Pro montáž separatoru oleje musí stejně ty parohy ven a tudíž nutnost koupit nové i těsnění. Nebo jak bylo uvedeno výše.. v těchto km neřešit a vyčistit jen klapku. Těsnění za 430kc už mám objednaný v Mazda Wagnerová.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Dám pár fotek ohledně karbonu. Takto vypadal můj motor po 49000 km.
Aspoň něčemu to posloužilo, teď si můžete udělat názor sami ;)

Zobrazit přílohu 47532 Zobrazit přílohu 47533 Zobrazit přílohu 47534 Zobrazit přílohu 47535 Zobrazit přílohu 47536 Zobrazit přílohu 47537
Proč mi přijde, že ty dva válce kde neprobíhá deaktivace (2 a 3) jsou čistější než ty dva krajní válce (1 a 4), který se umí deaktivovat. Na tý fotce hlavy motoru je to podle mě docela vidět. :kissing:
 
S tím musím bohužel souhlasit vidím to úplně stejně.
Na druhou stranu není to zas nějak špatný čekal jsem to horší.
 
To jo, je to celkem prd, ale nájezd na tom motoru byl taky prd. Až to bude mít nějakej majitel 150-200000km a bude to zrovna človíček, kterej hodně "dvouválcuje" tak to může být už trošičku horší. Ale tak to je pořád jen "co by kdyby"
 
To jo na druhou stranu by byl zakarbonovaný asi jakýkoliv přímovstřik v těchto km.
Bylo by fajn pokud někdo bude dělat rozborku aby sem dal fotky třeba z BM/BN se 100 tisíci a víc.
 
Tady jde spíš o spalovací prostor na těch krajních válcích (1 a 4), který se vypínají. Tam je vidět ta snížená teplota a tím i větší tendence k tvorbě a zachycování karbonu.
Sací ventily ze strany dříku budou všude a u všech Sky-G stejný, tam pomůže jen mechanická očista (částečně i separátor oleje).
Na druhou stranu, tomuhle vzniku karbonu přímo ve spalovací komoře u Sky-G s vypínáním válců by mohlo lehce pomoci a) jezdit co nejmíň v tom dvouválcovym režimu a občas to protáhnout aby docházelo co nejvíc k samočištění teplotou a/nebo b) používat jednou za čas nějaký čističe do paliva.
 
Jo to jo mám pocit ze shr3k říkal něco o tom ze testuje deaktivaci vypínání válců, ale těžko říct v jakem je to stadiu.
Jaký čistič do paliva bys doporučil? Jezdím na Vervu 100 ale klidně bych tam třeba co 5-10 tisíc km něco vrazil.
Jak se vyhnout 2 valcovemu režimu těžko říct - téměř každou jízdu po zahřátí držím auto mezi 3 až 6 tisíc aspoň 10 km (teď tedy po výměně motoru zajizdim). Ale jakmile jedu normálně stejně tam ten 2V naskočí.
 
Back
Top