• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Jo to jo mám pocit ze shr3k říkal něco o tom ze testuje deaktivaci vypínání válců, ale těžko říct v jakem je to stadiu.
Ventily nevypínáme, ale zapalování ano. Takže naprd.
 
Dobrý den všem, přečetl jsem zde o karbonizaci téměř všechno, přesto si dovolím znovu zeptat: právě řeším pořízení "nového" auta pro rodinu (Dosud Mondeo combi r.2007, 2.0 benzín). Byl jsem takřka pevně rozhodnut o M6 2.0 benzín, manuál. Měl jsem požadavky od.r.2018, do 100tis.km, 500-600tis. Jezdím ale převážně krátké trasy, couračky po městě, jednou za 1-2 týdny trošku dál, do 50km, a pak samozřejmě dovolené. Chlápek,co mi auto má dovézt z D mne od Mazdy opravdu hodně zrazoval a celkem mne tlačil do Passatu TDI, nejspíš s DSG. Jednak kvůli dostupnosti a ceně dílů i jednoduššímu servisu, hlavně ale kvůli té karbonizaci. Prý to popojíždění po městě celkově mnohem víc uškodí benziňáku, než tomu dieslu. Tvrdil že už to párkrát řešil v servisu, auto furt krásné jezdí až jednou neprojde emisemi a je problém. Co si o tom myslíte? Když už bych se rozhodl pro tu Mazdu, jak nejlépe bránit zanášení motoru? Vyšší otáčky jasně, ale kolik? v normálním provozu pod 2000 ot. nechodím, protahovat auto po zahřátí - jak často a jakou dobu, aby se vše vypálilo? Častější výměny oleje samozřejmě. Moc děkuji za všechny připomínky a rady.
 
Dobrý den všem, přečetl jsem zde o karbonizaci téměř všechno, přesto si dovolím znovu zeptat: právě řeším pořízení "nového" auta pro rodinu (Dosud Mondeo combi r.2007, 2.0 benzín). Byl jsem takřka pevně rozhodnut o M6 2.0 benzín, manuál. Měl jsem požadavky od.r.2018, do 100tis.km, 500-600tis. Jezdím ale převážně krátké trasy, couračky po městě, jednou za 1-2 týdny trošku dál, do 50km, a pak samozřejmě dovolené. Chlápek,co mi auto má dovézt z D mne od Mazdy opravdu hodně zrazoval a celkem mne tlačil do Passatu TDI, nejspíš s DSG. Jednak kvůli dostupnosti a ceně dílů i jednoduššímu servisu, hlavně ale kvůli té karbonizaci. Prý to popojíždění po městě celkově mnohem víc uškodí benziňáku, než tomu dieslu. Tvrdil že už to párkrát řešil v servisu, auto furt krásné jezdí až jednou neprojde emisemi a je problém. Co si o tom myslíte? Když už bych se rozhodl pro tu Mazdu, jak nejlépe bránit zanášení motoru? Vyšší otáčky jasně, ale kolik? v normálním provozu pod 2000 ot. nechodím, protahovat auto po zahřátí - jak často a jakou dobu, aby se vše vypálilo? Častější výměny oleje samozřejmě. Moc děkuji za všechny připomínky a rady.
Karbonizaci u primovstriku nezabráníš. Bude karbonovat vždycky, jen v některých případech bude karbonovat méně, v některých více..
 
Jak tomu předcházet nebo co nejméně škodit? Jednou za 100t km provést mechanické čištění sání a ventilů jako zásadní prevence. Dále to chce častěji měnit olej (10 000km)a dávat vyšší oktan benzín, třeba Vervu nebo Maxmotion. Samozřejmě tomu prospeji delší jízdy cca 100km při vyšších otáčkách, u Mazdy klidně dlouhodobě nad 5000...a hlavně auto nedusit obecně v nižších otáčkách, prostě vždycky je lepší jet 50 na dvojku než na pětku apod.
Na couracky po městě Skyactive G opravdu moc není. Ideální je 2.0 TSI Passat přímo nepřímo vstrik nebo co dělá teď Hyundai tu 1.5.....

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Michal V. Takže on ti na ty couračky po městě spíš doporučil TDI motor. Že bude míň karbonovat než přímovstřik benzín - při těch "couračkách" po městě. Aha... No o tomhle bych trochu pochyboval.
 
Poslední úprava:
@Michal V. Takže on ti na ty couračky po městě spíš doporučil TDI motor. Že bude míň karbonovat než přímovstřik benzín - při těch "couračkách" po městě. Aha... No o tomhle bych trochu pochyboval.
No to mi právě přišlo hodně divné, tvrdil že ty moderní diesly na tom už nejsou tak špatně. Navíc se těžko smiřuju s posunem od benzín manuál k nafta automat...
 
No to mi právě přišlo hodně divné, tvrdil že ty moderní diesly na tom už nejsou tak špatně. Navíc se těžko smiřuju s posunem od benzín manuál k nafta automat...
Špatné nejsou snad jen diesely EA288 EVO s dvojitým vstřikem AdBlue (pokud neberu dvoulitry od MB/BMW). Vůbec, nech si dovést GL od 2018. A kup si rovnou 2.5 automat, ve městě je to lepší a výkonová rezerva je tam větší. A hlavně to nebude nějaká sociální výbava.
 
Jak tomu předcházet nebo co nejméně škodit? Jednou za 100t km provést mechanické čištění sání a ventilů jako zásadní prevence. Dále to chce častěji měnit olej (10 000km)a dávat vyšší oktan benzín, třeba Vervu nebo Maxmotion. Samozřejmě tomu prospeji delší jízdy cca 100km při vyšších otáčkách, u Mazdy klidně dlouhodobě nad 5000...a hlavně auto nedusit obecně v nižších otáčkách, prostě vždycky je lepší jet 50 na dvojku než na pětku apod.
Na couracky po městě Skyactive G opravdu moc není. Ideální je 2.0 TSI Passat přímo nepřímo vstrik nebo co dělá teď Hyundai tu 1.5.....

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ještě blbý dotaz-při dlouhodobém ježdění 50kou na dvojku s 5000 otáčkami bude spotřeba aspoň 10l/100km, ne? to uz zase padá výhoda úspornosti toho motoru. Jasně, je to tím, kde jezdím...
 
Vůbec se tou karbonizací nezabývej. Když funguje správně odvětrání klikovky, je v sání sucho, není to jako u turbo benzínu/dieselu, kdy se ti tam ještě dostává trocha oleje. Karbonizace je proti přeplňovaným motorům minimální.
 
Ještě blbý dotaz-při dlouhodobém ježdění 50kou na dvojku s 5000 otáčkami bude spotřeba aspoň 10l/100km, ne? to uz zase padá výhoda úspornosti toho motoru. Jasně, je to tím, kde jezdím...
Za sebe mohu tvrdit, že ve spotřebě je Skyactive G malý zázrak. Ani při vyšších otáčkách na delší trasy nijak spotřeba nestoupa. Stále se pohybujes mezi 6 - 8 litrů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Potvrdzujem a duplujem že nie malý ale velký zázrak. Tento rok ma to fakt prekvapilo. Makarska smer tam všetko okresky 780 km. 4,0 - 4,3L. V cieli ešte dojazd 120 km. Rakúsky benzín Shell.Smer domov po Zagreb dialnica ďalej okresky 800 km 4,8 L.. Benzín Crodux.
 
Mě by více zajímala fotka ventilů před. Aby si člověk názorně představil, kolik se tam toho objeví po 100t km...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mě by více zajímala fotka ventilů před. Aby si člověk názorně představil, kolik se tam toho objeví po 100t km...

Samsung S22 256GB Tapatalk
U mě při nějakých 116tkm takto, takže podobně, jako tady kolega..

Letos jsem se ještě nedívala, ale měla bych 😅 i když sama na dekarbo si netroufám.

IMG_20231120_093454.jpg
IMG_20231120_093503.jpg
 
Tak tady v tom mám tedy jasno. Jestli auto semnou vydrží dalších 50t km a nedojde ke změně tak ve 100t km asi ideálně vyčistit ventily mechanicky..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Prosel jsem toto vlakno cele a zaujalo me tema ohledne separatoru. Zacal jsem si o tom hledat nejake informace, kde mi vesmes zatim vychazi, ze to lidi radi pouzivaji. Ale take jsem narazil na tohle video:
kde manik vysvetluje jaka jsou i negativa separatoru. Jeho vysvetleni i s nazornou ukazkou se mi zda docela logicke. Sice to ukazuje na naftovem motoru, ale ten princip si myslim, ze bude podobny, ne-li stejny i u benzinu (kdyztak me prosim opravte, hadat se nebudu :D ).

Co si o tom myslite ?
 
Zaujímavé čítanie, veľa ľudí tu psie že jazdí na 2000ot+. No neviem to by som musel v obci kde je 40-50 ísť na dvojke. To sa mi nejako nezdá.
 
Back
Top