• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Já bych se v případě tvého motoru vybodl na obojí. Stejně je tam marginální problém jen s usazováním na ventilech, který bez mechanického očištění nevyřešíš.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
Ano to je prave ono. Ma smysl to vubec delat preventivne, kdyz motor nejeví žádný problém jen jako prevenci když jezdím krátké vzdálenosti....
 
Viděl jsi pisty, stěny valců, ventily když používáš VIF ?
Neviděl a nepotřebuji vidět. Předchozí auto, které již nevlastním, mělo najeto skoro 250.000 km a stáří 20 let. Měnil jsem pravidelně a včas olej a svíčky a při tankování vždy dával VIF. Pokud nepočítám výměnu zapalovací lišty, nikdy žádný problém s motorem nebyl. Stejně tak auto, které vlatním nyní a s kterým jezdí dnes převážně manželka. Má skoro 190.000 km, stáří 13 let a pouze vyměněnou lištu zapalování. Mazdu nepočítám, ta je relativně nová. Každopádně dostává stejnou péči. Asi je evidentní, že to motoru dělá dobře. Nemám důvod rozebírat motory a šťourat se v nich, když všechno funguje.
 
Neviděl a nepotřebuji vidět. Předchozí auto, které již nevlastním, mělo najeto skoro 250.000 km a stáří 20 let. Měnil jsem pravidelně a včas olej a svíčky a při tankování vždy dával VIF. Pokud nepočítám výměnu zapalovací lišty, nikdy žádný problém s motorem nebyl. Stejně tak auto, které vlatním nyní a s kterým jezdí dnes převážně manželka. Má skoro 190.000 km, stáří 13 let a pouze vyměněnou lištu zapalování. Mazdu nepočítám, ta je relativně nová. Každopádně dostává stejnou péči. Asi je evidentní, že to motoru dělá dobře. Nemám důvod rozebírat motory a šťourat se v nich, když všechno funguje.
Nerikam ze delas spatne to ne. Jen jestli jsi viděl....taky davam do každého tankování od novoty auta, popravdě doufal jsem že spalovací prostor a vyfuk ventily bude čistější když má VIF prokazatelný účinek....
 
Nerikam ze delas spatne to ne. Jen jestli jsi viděl....taky davam do každého tankování od novoty auta, popravdě doufal jsem že spalovací prostor a vyfuk ventily bude čistější když má VIF prokazatelný účinek....
Možná bude problém v těch tvých krátkých vzdálenostech. Ten přímovstřik tomu moc neholduje. Já většinou když jedu jen kousek, třeba na nákup, vezmu si manželčin nepřímovstřikový Citroën.
 
Neviděl a nepotřebuji vidět. Předchozí auto, které již nevlastním, mělo najeto skoro 250.000 km a stáří 20 let. Měnil jsem pravidelně a včas olej a svíčky a při tankování vždy dával VIF. Pokud nepočítám výměnu zapalovací lišty, nikdy žádný problém s motorem nebyl. Stejně tak auto, které vlatním nyní a s kterým jezdí dnes převážně manželka. Má skoro 190.000 km, stáří 13 let a pouze vyměněnou lištu zapalování. Mazdu nepočítám, ta je relativně nová. Každopádně dostává stejnou péči. Asi je evidentní, že to motoru dělá dobře. Nemám důvod rozebírat motory a šťourat se v nich, když všechno funguje.

Ma zmysel robit zavery podla stareho motoru bez priameho vstreku? Problem je vyrazne vacsi u motor s cisto priamym vstrekom, kedze palivo necisti sacie ventily.
 
četl jsem celé vlákno a mé auto má najeto sotva 26t km a přidávám VIF do Vervy 100. Aktuálně mě čeká výměna oleje (měním po 10t km Castrol 0W30) a zeptám se, zda má nějaký smysl do starého oleje ještě nalít BG109 EPR a pak do nového BG110 (prevence) nebo se to dělá až když se pociťují problémy.? Auto mi jede krásně/žádné potíže). Díky
 
Já ti vůbec nevím. Mám ho celý kanystr z předešlého vozu tak ho přidávám. Beru to tak že škodit určitě nemůže a jen prohloubí čistící schopnosti. Ale mě spíše zajímá dotaz k tomu oleji.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jestli nalít EPR, podívej se pod víčko/kápni na ubrousek, je-li černo, nalij, je-li hnědo nenalévej. Do nového oleje nic nelij. Moc VIFu může zanášet aktivní vrstvu prvního katu - stejně jako moc VIFu zanáší DPF.
 
Ok tak Vervu 100 nechám bez dalších aditiv a olej i teď po 8t km je stále hnědý. Barva je velmi podobná jako při novém nalití...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
@Polsonside
109 EPR má význam u vyšších nájezdů kde se očividně nosil delší interval výměny.
110 má význam v případě že používáš hodně laciný oleje s mizernou aditivací.

Tobě stačí zůstat u toho co máš a měnit po těch 10tkm
 
Ok. Díky za tip. Alespoň ušetřím. Kolikrát dávám autu zbytečně přehnanou péči, kterou ani nepotřebuje a jen vyhazuji peníze ,... kupuji ten Castrol 0W30 a měním každých 10 000km. Nájezd mám teď necelých 7 000km a ten olej vypadá dost podobně jako nový při nalití.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ok. Díky za tip. Alespoň ušetřím. Kolikrát dávám autu zbytečně přehnanou péči, kterou ani nepotřebuje a jen vyhazuji peníze ,... kupuji ten Castrol 0W30 a měním každých 10 000km. Nájezd mám teď necelých 7 000km a ten olej vypadá dost podobně jako nový při nalití.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Jen abys kupoval te správný, dnes už označení 0W30 není vševypovídající tak jako 30 let zpět.
 
Známy kúpil mazdu 2.0 GH a bývalý majitel dával vif. Výsledok bol zadrbany katalyzátor.
 
nikoliv VIFem.Teda,pokud ho dávkuje dle návodu
jj všeho moc škodí, lidi to tam lijou horem dolem v domnění čím víc, tím líp a pak to tak dopadne. Při správném dávkovámí to kat fakt neodrovná ;)
 
Nedávno jsem chtěl vyčistit MAP a ejhle - on se topil v oleji.
58811C98-0E06-4310-960F-EA1270CA01B5.jpeg

Tak jsem se konečně rozhodl namontovat OCC a když už jsem se v tom vrtal, sundal jsem i sani a mrknul na ventily. Nic moc, nájezd 45,5 tis. Ventil je z válce 4, který vypadal nejhůř.
3145CC95-12F8-411A-8229-58A18AAF0995.jpeg
A9DD5CF2-0ADB-4172-BA74-D4416BBAD7CE.jpg
 
Back
Top