• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Jasně, sání zaslepím, ale když zaslepím i tu hadičku z motoru, tak zrušim spodní odfuk. A to, podle toho jak jsi psal, by mohlo zlobit. Já jsem ji chtěl nechat volně nahoru, a nic nevylévat - olej by odtekl zpět, odkud se tam dostal. A vodní a benzínové páry by šly do vzduchu. Vidíš v tom problém?
No právě že v tom vidím problém v podobě PCV ventilu. Sice páry by šli nahoru (jak jsi psal), ale pokud by došlo k nahromadění kapek třeba na stěnách hadice,tak můžou nastat dva odlišný problémy:
1) Pokud bude PCV ventil fungovat bezvadně,tak ty vysrážený kapky bordelu nepusí zpět do motoru a budou se hromadit tak jako tak v tý hadičce
2) Pokud bude už PCV ventil starý nebo né úplně tak funkční,tak nebude dobře těsnit a tím pádem bude přisávat venkovní/falešný vzduch.

Navíc PCV je částěčne ovládáno i podtlakem ze sání.
 
No právě že v tom vidím problém v podobě PCV ventilu. Sice páry by šli nahoru (jak jsi psal), ale pokud by došlo k nahromadění kapek třeba na stěnách hadice,tak můžou nastat dva odlišný problémy:
1) Pokud bude PCV ventil fungovat bezvadně,tak ty vysrážený kapky bordelu nepusí zpět do motoru a budou se hromadit tak jako tak v tý hadičce
2) Pokud bude už PCV ventil starý nebo né úplně tak funkční,tak nebude dobře těsnit a tím pádem bude přisávat venkovní/falešný vzduch.

Navíc PCV je částěčne ovládáno i podtlakem ze sání.
A jo, on ten ventil co vyplivne už zpátky nepustí. A když hadici zaslepím, to nevadí, že zruším spodní odfuk?
 
Cau odbornici ( v dobrem ) mam na G165 nalitano cca 80.000Km a zvazuju oziveni, - zda se mi linejsi nez drive. Znamy ma hodne dobrou zkusenost s CARBON CLEAN, č. patentu 478348 ( PARKER AUTOMATIVE ), Napoji se na sani a palivove vedeni, melo by tedy vycistit vse, mozna i klapku. Přidal bych i filtr odvetrani klikovky, mate prosim nekdo doporuceni a fungujici filtr, pripadne udelate instalaci? Praha a stredni cechy. Sam se trochu bojim.... Dekuju za doporuceni.
 
Pokud myslíš oil catch can, tak objedná i nainstaluje @Max6, mám od něho objednaný, nainstalovaný a funkční ;)
 
Pokud myslíš oil catch can, tak objedná i nainstaluje @Max6, mám od něho objednaný, nainstalovaný a funkční ;)
Záležitost za pár korun, jednoduchá instalace a jednou za rok vylejt sajrajt ( ideálně při čištění vzduch. filtru.)
 
Záležitost za pár korun, jednoduchá instalace a jednou za rok vylejt sajrajt ( ideálně při čištění vzduch. filtru.)
Cau, je-li to tak snadne, prosim posli info kam zapojit a link na efektivni filtr.
 
Cau, je-li to tak snadne, prosim posli info kam zapojit a link na efektivni filtr.
Vyfotit se to nedá, zapojuje se to po hmatu pod hadicema do motoru. Max se s tím chvíli mazlil a bylo to. Fotku můžu zítra udělat, stejně jsem to někde už sliboval.
 
příští víkend budu čistit filtr, tak omrknu ten separátor. Mám ho tam tak 8000km , tak doufám, že nepřetekl ;)
Tak dej vedet(vyfot co v nem bylo) a muzes napsat taky jaky olej provozujes vcetne druhu paliva:) take o te drobnosti uvazuji

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Tak dej vedet(vyfot co v nem bylo) a muzes napsat taky jaky olej provozujes vcetne druhu paliva:) take o te drobnosti uvazuji

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Olej Castrol Edge 0W30 Titanium FST a tankuju 95 Shell V-Power
 
Stejnou službu prokáže terpentynovy olej.
 
No právě že v tom vidím problém v podobě PCV ventilu. Sice páry by šli nahoru (jak jsi psal), ale pokud by došlo k nahromadění kapek třeba na stěnách hadice,tak můžou nastat dva odlišný problémy:
1) Pokud bude PCV ventil fungovat bezvadně,tak ty vysrážený kapky bordelu nepusí zpět do motoru a budou se hromadit tak jako tak v tý hadičce
2) Pokud bude už PCV ventil starý nebo né úplně tak funkční,tak nebude dobře těsnit a tím pádem bude přisávat venkovní/falešný vzduch.

Navíc PCV je částěčne ovládáno i podtlakem ze sání.
Dnes jsem udělal jednoduchý pokus: odpojil jsem hadičku spodního odfuku od sání, trochu jsem ji nastavil, aby případný olej nekapal na motor, a nechal jsem ji volně do prostoru. Díru v sání jsem zaslepil špuntíkem. Teď budu sledovat, kolik oleje bude z odfuku kapat. Radši ať olej cáká ven, než aby šel do sání. Když bude pod hadičkou moc mastno, budu to řešit.
 
Dnes jsem udělal jednoduchý pokus: odpojil jsem hadičku spodního odfuku od sání, trochu jsem ji nastavil, aby případný olej nekapal na motor, a nechal jsem ji volně do prostoru. Díru v sání jsem zaslepil špuntíkem. Teď budu sledovat, kolik oleje bude z odfuku kapat. Radši ať olej cáká ven, než aby šel do sání. Když bude pod hadičkou moc mastno, budu to řešit.
není lepší rovnou namontovat oil catch tank ? Mám ho a pravidelně sajrat vylévám
 
Bohužel tohle je docela aktuální téma (sám se na to chystám a určitě zveřejním článek s foto). Jednak se jedná o přímovstřikovej motor,takže usazování "bordelu" na sacích ventilech je normální jev, protože ty ventily nemá co čistit. Druhý problém,který je trochu víc "skyactiv problém" je, že u 2.0 benzínů (nemám ještě potvrzený 2.5) je špatně navrhnut separátor oleje na odvětrávání z klikový skříně (týká se to pouze sepárátoru z klikovky, na hlavě funguje navýbornou). Ten separátor ti propouští olej i do jeho vrchního patra nebo jak to říct a odtud je cesta přes PCV ventil rovnou za klapku sání. Proto když sundáš hadici od vzduchovýho filtru tak klapka sání zepředu vypadá pěkně čistě (motor nemá totiž klasický EGR ventil a jak jsem psal,tak separátor z hlavy funguje dobře), ale ze zadní strany už je dost špinavá. Už po pár desítkách tisíc km najdeš uvnitř sání docela bazének od olejových výparů a to se všechno dostává na ventily. Prvním řešením co se musí udělat je sundat celý sací parohy, vyčistit je a potom ručně pomocí kartáčků a čističů (nebo pistole s jemnýma oříškama jako triskacím médiem) ručně vydrhnout samotný ventily. Není to složitá práce a zvládneš jí i na zahradě,ale je to zdlouhavá práce. Potom co vyčistíš ventily, tak pro další předcházení tohodle nešvaru je dobrý nainstalovat dodatečný separátor oleje (anglicky - oil catch tank) mezi PCV a klapku sání. Ten tohle usazování zredukuje docela podstatně, i když ne úplně.
Taky je dobrý nejezdit EKO a měnit olej dřív.
Maxi .psal jsi,že u 2,5 Skymotorů nemáš potvrzeno špatné umístění dolního separátoru oleje,získal jsi už nějaké novější poznatky?A jak je to celkově s zanášením motoru karbonem u těch 2,5 motorů?Jak se prakticky projevuje tento problém?Mám najeto 140 000km a vše fachčí jak má.
 
Zatím jsem byl požádán pouze 1x u 2.5 GJ ke kontrole a případnému čištění. Nájezd co si pamatuju byl cca 110000km a znečištění jak sacích parohů tak i ventilů tam bylo (prostě přímo vstřik). Nebylo to nic co by v tu chvíli odstavilo motor, ale bylo tam co čistit - přibližně jako na fotkách co jsem dával ze svojí bývalý M3BM. Jak ale auto bylo používáno to nevím, byl to dovoz z Německa
Prakticky časem ztrácíš výkon.
 
Back
Top