• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Bezva, diky za tip. Jak to mate dlouho? Kolik tak mezi vymenami (rekneme 10tkm) toho marastu nachytate? Resp. je objem toho rezervoaru dostatecny?
 
Přečti si #21, montáží separátoru můžeš přijít o záruku.....
Toho bych se nebál, během záruky se ti nic neposere a po záruce se posereš ty, až to budeš chtít řešit :D. Hlavně by musela být závada prokazatelně způsobena montáží dodatečného zařízení a to nevím, co by ti měl separátor poškodit ;)
 
To byla asi reakce na mou obavu s pouzitim neschvalene specifikace motoroveho oleje....mam pravdu? U separatoru bych se vsak nebal. Navic jde v pripade problemu zase odinstalovat...;)
 
Mazda tvrdí že ,,nelze zaručit optimální chod motoru,, z toho bych měl trochu vítr. Pak přijedu do servisu a copak to tu máte??? Známe mazdí servisy.:(
 
Montáž čehokoliv do motoru je neautorizovaný zásah. Tečka. Můžete si to obhajovat jak chcete, ospavedlňovat jak chcete ale je to tak. Tady bych se o záruku opravdu bál.
 
Toho bych se nebál, během záruky se ti nic neposere a po záruce se posereš ty, až to budeš chtít řešit :D. Hlavně by musela být závada prokazatelně způsobena montáží dodatečného zařízení a to nevím, co by ti měl separátor poškodit ;)
Nestraš, kolik máš najeto 40 000? A koukal ti Max6 na karbon? Podle mně to máš čistý, protože nejezdíš na spotřebu.:)
 
@99luftbalons a @M3grey - pokud mate pocit, ze prijdete o zaruku, tak s autem delejte jen to, co je napsany v navodu.
Je tady spousta lidi, co si chteji auto upravit k obrazu svemu a celou slavnou takzvanou zaruku maji na salamu. Je fakt zbytecny ke kazdymu druhymu prispevku psat “ a neprijdes o zaruku” ? Obecne vzato by to chtelo se na svet koukat trochu pozitivneji a nehledat ve vsem zakopanyho psa, a komara cekajiciho na zvetseni ve velblouda.....

Toto je moje obecna reakce nejen na toto vlakno.

Hezky den vsem ;-)

V.
 
Zase m3grey. Podívej mne fakt prijde, ze pisi jako Tatar anebo nekteri neumi cist....anebo se v tom ztraceji.
 
Nestraš, kolik máš najeto 40 000? A koukal ti Max6 na karbon? Podle mně to máš čistý, protože nejezdíš na spotřebu.:)
mám najeto cca 47 000 km a nevěřím tomu, že by to bylo čistý , na spotřebu rozhodně nejezdím, ale dám vědět tak za 2 týdny až budu instalovat ;).

Mazda tvrdí že ,,nelze zaručit optimální chod motoru,, z toho bych měl trochu vítr.
jo to tvrdí u všeho i u olejů ;) , to by sis musel pomalu i kapalinu do ostřikovačů nechat nalívat u nich:D

Montáž čehokoliv do motoru je neautorizovaný zásah.
to máš pravdu, je tam vždy nějaké ALE ... např. sportovní filtr, sání, nebo montáž LPG . Když jsem tyto věci montoval do různých aut, nikdy mi s motorem nic neprovedly a dotazy na záruku nebyly jednoznačný . Na závadě by se musel podílet ten neautorizovaný zásah . Samozřejmě není zásah jako zásah a u toho separátoru, pokud si necháš problém a funkci vysvětlit, je problém karbonizace celkem pochopitelný, navíc se dá separátor kdykoliv bez následku vyndat ;)
 
Objevil jsem nahodou OCC od fy. NUKE (Sweden). Cena tedy astronomicka, ale vypada to hodne hi-tech. I filtraci maji, zda se, dosti propracovanou.

Uz jste s nimi mel nekdo tu cest?
 
Vyzeraju zaujimavo https://www.nukeperformance.com/product.html/competition-catch-can. Ja som pozeral aj na Corksport https://corksport.com/mazda-3-and-6-oil-catch-can-kit.html ale nie som stale o prinose presvedceny. Tychto extremne drahych rieseni oproti rieseniu za desatinovu cenu o to menej. V kazdom pripade je to nadoba s dvoma otvormi. Kvoli lepsiemu zachytavaniu zvyknu dovnutra davat drotenku na riad. Za 200+ € to podla mna nestoji. Internet je plny ludi, ktori na OCC prisahaju. Su to vacsinou jeho predajcovia a ludia, ktori vidia obsah, ktory z OCC vylievaju. Na druhej strane su ti, ktori dany obsah vidia hlavne ako kondenz ktory by bez OCC vobec nevznikol. Ja osobne sa priklanam k tomu, ze hlavne svinstvo ide cez EGR (v Skyactiv pripade otovorene vyfukove ventily vo faze nasavania). V piatok idem k @Max6, okrem ineho pozrieme, ako po 56t km vyzera moj motor a mozno svoj nazor prehodnotim. Zatial menim kvalitny olej (MO CFS 5w40 NT+) kazdych 10t km, davam aditiva (MO Petrol Power ECOMAX), tankujem kvalitne palivo (OMV 100 oktan v Rakusku), jazdim takmer vylucne dlhe trasy po dialnici a sem tam sa pozrem k obmedzovacu. Tak som zvedavy, co najdeme.
 
Taky mi to přijde jako zbytečný humbuk okolo... @Gryllz když měnil vačkové hřídele v Mazdě tak mu tam i kontrolovali jestli to nemá zasrané a měl to v pohodě. Má myslím nalitáno okolo 90000 km.
 
Ja to jako humbuk prave nevidim. U minuleho primovstiku jsem to mel zedelane docela dost. Ale mel najeto cca.100tkm, kdyz jsem to rozebiral. Cili pokud to muzu podchytit vcas, udelam to rad ;)
 
Ja nespochybnujem tvorbu karbonu, ale vplyv OCC na potlacenie jeho vzniku.
 
@PHiLiPZ tak pak dej vědět + foto. Mě to taky zajímá, jak ty ventily budou vypadat. Na YT jsem dokonce i zachytil komentář, že to na ty sací ventily chléstá olej přímo z válce co proleze mezi kroužky - ale to byl hodně zatvrzelý (a jediný) příznivce perfektně funkčního PCV již z výroby.
 
Pochybujem, ze hore toho oleja bude vela, to by boli emisie ako u dvojtaktu. Aditiva do paliva a kvalitne palivo by ich ale mali rozpustat. Uvidime, chcem hlavne cistit skrtiacu klapku, neviem, ci ma @Max6 prostriedky na pozretie ventilov bez zhadzovania veka hlavy valcov. Co zistime ale dam vediet.
 
OCC/OCT (je to buřt jak to nazvete) nemá absolutně žádný vliv na tvorbu karbonových/olejových/atd... úsad. Ty se tvoří přímo v motoru ať už ve spalovací komoře nebo z tlaků v bloku motoru. OCC pouze pomáhá a dokáže i zásadně oddálit dobu čištění těchto úsad, který mají z dlouhodobýho hlediska vliv na výkon motoru, životnost některých komponent a samozřejmě v nejkatastrofičtějšim scénáři ze kterýho se i malý děti doma v noci počůrávají - podpálení ventilu. OCC se používali i u nepřímovstřikových motorů v dávný době (viděl jsem ho na vlastní oči udělanej i z plechovky v 626GE) čistě jen z hlediska zachytávání bordelu aby ho motor pokud možno nespaloval (u přímovstřiku je ten další problém s jeho usazováním). Je to jako když si lidi blokovali EGR - čistě z důvodu aby motor nenasával bordel co je obsažen ve spalinách.
Nic víc na tom nehledejte. Výkon vám to nepřidá ani neubere, pokud dokážete aspoň zastřdit hadici do spojky tak vám to motor ani nezničí.
 
Poslední úprava:
Pochybujem, ze hore toho oleja bude vela, to by boli emisie ako u dvojtaktu. Aditiva do paliva a kvalitne palivo by ich ale mali rozpustat. Uvidime, chcem hlavne cistit skrtiacu klapku, neviem, ci ma @Max6 prostriedky na pozretie ventilov bez zhadzovania veka hlavy valcov. Co zistime ale dam vediet.
Abych viděl sací ventily a sací kanálky,tak bych musel sundat sací parohy... Kameru co mám tam nezohybam. Víko ventilů s tím nemá nic společného.
 
Myslel som malu kameru cez sviecku, ventil vo valci by vidiet byt mal. Ale nie som odbornik. Snad podla klapky sa bude dat co to odhadnut. Dovi v piatok :)
 
Back
Top