• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín LPG

Diky moc @Max6 ,
z toho co pises beriem ze to nieje neriesitelne, vidim tam dva krizove sroby z vnutra... asi to nemas na stole na expertnu analyzu ci ano?
 
Ne nemám, ale můžeš vyndat ten svůj a rozebrat ho.👍
 
Ne nemám, ale můžeš vyndat ten svůj a rozebrat ho.👍
Ano urcite to rozoberiem, ale nebudem si tam davat zaslepku a pozerat sa potom na zaslepku.
Ako som pisal este nemam auto, zajtra si mam ist pon, tak nech viem ako to komunikovat, ten diel je bezne k dostaniu mas aj kod toho dielu na GLko 2017 prosim?
 
Z mé zkušenosti se takovej vryp stane, jde to ale většinou srovnat zpět plochým šroubovákem, případně kulatou "nohou" šroubováku tak aby toto nebylo poznat, stačí to vycvaknout, srovnat a dát zpět, je ale hovadský to takto nechat , neříct o tom zákazníkovi a ještě mu to vyfotit
 
Ahoj, mám přestavěno na lpg (2.5) cca měsíc a to system BRC. Tenhle system má přívstřik benzínu na místo přimazávání. Prý, že to takhle funguje líp.
Otázka zní, má smysl tedy nechávat dodělat přímaz ?
Ma tu někdo BRC bez přímazu s nájezdem na LPG vetsi než 100.000km?
 
Mě bylo doporučeno přímaz nedodělávat z důvodu karbonizace. Taky mam přívstřik, který funguje od 2500 otáček.
Momentálně řeším takový detail po přestavbě a to je ukazatel paliva myšleno benzínu. Ten mi hlásí prázdnou nádrž, ale opak je pravdou a nechce se srovnat. Najeto mam několik tisíc a ten pacholek se s tím ne a ne srovnat :D
Já mám úplně stejný problém.

Dřív i s lpg to ukazovalo správně, ale teď mi padá ručička úplně stejně, jak kdybych jezdil na benzin. Když dotankuju plnou, tak zůstane dole. Pomáhá odpojit baterii a znovu připojit - ručička se vzpamatuje a ukáže správné množství paliva.

Včera se stala taková anomálie - ukazovalo to skoro E, dotankoval jsem do cvaknutí, bylo to jen 7 litrů a po nastartování ukazovala ručička plnou. Ale moc tomu, že bude fungovat správně, nevěřím.

Přemýšlím, zda vytáhnout čerpadlo a mrknout se na plovák nebo nevim.
 
Já mám úplně stejný problém.

Dřív i s lpg to ukazovalo správně, ale teď mi padá ručička úplně stejně, jak kdybych jezdil na benzin. Když dotankuju plnou, tak zůstane dole. Pomáhá odpojit baterii a znovu připojit - ručička se vzpamatuje a ukáže správné množství paliva.

Včera se stala taková anomálie - ukazovalo to skoro E, dotankoval jsem do cvaknutí, bylo to jen 7 litrů a po nastartování ukazovala ručička plnou. Ale moc tomu, že bude fungovat správně, nevěřím.

Přemýšlím, zda vytáhnout čerpadlo a mrknout se na plovák nebo nevim.
Řekl bych, že to bude buď špatným plovákem nebo při instalaci LPG něco udělali špatně. Mě to funguje normálně.

Btw. Vždy doporučuju dodělat přímazávání. Že se to nedoporučuje je jeden velký nesmysl. Spíš to vidím takže se tomu někdo chce vyhnout.
 
Řekl bych, že to bude buď špatným plovákem nebo při instalaci LPG něco udělali špatně. Mě to funguje normálně.

Btw. Vždy doporučuju dodělat přímazávání. Že se to nedoporučuje je jeden velký nesmysl. Spíš to vidím takže se tomu někdo chce vyhnout.
Ja by som primazávanie naopak nikdy nedával, lebo potom býva problém na emisiách.
Trebárs kamoš dával LPG do RAV4 a Hatiar (jeden z najznámejších montážnikov LPG na SK) mu primazávanie naopak neodporúčal a to kedysi tvrdil presný opak.
Povedal že tie dnešné systémy LPG ho už absolútne nepotrebujú.

Ja som mal kedysi v Renaulte systém Vialle, čo bola kvapalná fáza a to fungovalo perfektne. Ale aj cena bola +100% voči bežným LPG systémom. Servis bol tiež náročnejší, iba vlastné nádrže a v nej špeciálne čerpadlo na LPG, ktoré vyžadovalo repas každých 60tkm.
Dnes Vialle už neexistuje, ale za mňa špičkový systém.
Tým že sa LPG vstrekovalo v kvapalnej fáze, tak až po vstreknutí sa menilo na plyn, čo riadne ochladzovalo spaľovací priestor a nebolo treba ani reduktor či predohrev.
 
Ja by som primazávanie naopak nikdy nedával, lebo potom býva problém na emisiách.
Trebárs kamoš dával LPG do RAV4 a Hatiar (jeden z najznámejších montážnikov LPG na SK) mu primazávanie naopak neodporúčal a to kedysi tvrdil presný opak.
Povedal že tie dnešné systémy LPG ho už absolútne nepotrebujú.

Ja som mal kedysi v Renaulte systém Vialle, čo bola kvapalná fáza a to fungovalo perfektne. Ale aj cena bola +100% voči bežným LPG systémom. Servis bol tiež náročnejší, iba vlastné nádrže a v nej špeciálne čerpadlo na LPG, ktoré vyžadovalo repas každých 60tkm.
Dnes Vialle už neexistuje, ale za mňa špičkový systém.
Tým že sa LPG vstrekovalo v kvapalnej fáze, tak až po vstreknutí sa menilo na plyn, čo riadne ochladzovalo spaľovací priestor a nebolo treba ani reduktor či predohrev.
Problém na emisích nemůže být vlivem přimazávání. Je to jen olej, který způsobuje, že je LPG "mastnější", podobně jako benzín. Benzín je celkem mastný, ale LPG je v plynném stavu "sušší" - vstřikuje se v plynném stavu. Proto se tam přidává. Hlavní důvod je ale ten, že některé typy motorů, třeba MZR, mají měkká sedla ventilů. A jelikož je LPG sušší než BA dochází k opotřebení sedel ventilů. Ale nemá vliv na emise.
Druhým faktorem je, že LPG je mnohem účinnější než BA a má vyšší oktanové číslo. Takže emise jsou mnohem menší než v případě BA. Já na měření emisí mám 0. Nemají tak citlivé přístroje.
Třetí faktor, pokud by to zvyšovalo emise, určitě by se to neprodávalo...

Jestli někdo doporučuje nebo nedoporučuje přimazávání je irelevantní. Vždy záleží na konstrukci motorů. Hlavně ventilů. Většina nových motorů má už tvrdá sedla a proto ano, nepotřebují přimazávání.
Systémy vstřikování kapalné fáze LPG jsou top. Zatím poměrně drahá záležitost. 2-3x dražší než klasické LPG. Vyvinul to PRINS a zatím je to stále špička v oboru. Kapalná váze využije BA vstřikovače a vstřikuje se přímo kapalné LPG. Dosahuje se ještě větší účinnosti a efektivity a výkonu motoru. Jak jsem psal LPG má vyšší oktanové číslo. Tady není vůbec třeba přimazávání ani u MZR motorů.
 
Problém LPG je hlavne v tom že pri horení vzniká vyššia teplota, preto sa podpalujú ventilové sedlá + ventily, zvlásť ak majitel tomu ešte riadne nakladá za uši, lebo však jazdí za lacno.
Kvapalná fáza je omnoho lepšia, lebo pri zmene skupenstva LPG z tekutého na plynnú, dochádza k prudkému ochladeniu a teda sa tak chladí celý spalovací priestor. U bežného systému LPG ta zmena skupenstva prebieha v reduktore, kde je kvôli tomu ohrev chladiacou kvapalinou motora a aj napriek tomu to občas zamrza.

Primazávanie tam je vyslovené z dôvodu aby "zhoršovalo" horenie LPG a teda vznikala nižšia teplota a ked že je to olej, tak to je niečo podobné akokeby motor reálne žral olej a teda horšie emisie. Platí zvlášť v prípadoch, kedy to primazávanie bolo mechanické a nebolo ideálne nastavené a pred STK dokonca odporúčali systém primazávania odstaviť a hlavne utesniť, pretože ak niekto nemal štupel a nemal ani LPG lube nápln, tak si to tadial tahalo falošný vzduch = obchádzalo váhu vzduchu = zlé emisie.
Modernejšie systémy už mali elektronické primazávanie kde bolo ovela presnejšie dávkovanie a teda nešlo tam oleja viac ako bolo treba.

To čo vyvinul Prins je až do týchto nových priamovstrekových motorov FSI, TSI, GDI..., Vialle malo priamovstrek LPI do obyčajných nepriamovstrekových motorov, som to mal v Renaulte Scénic rv 2000...
Ja som to samozrejme nedával montovať, bol to dovoz niekde z vonku. Ked ešte fungovali tak systém Vialle LPI pre 4 valcový motor stál 2400€, bežné BRC 1100€ a nejaké lacné ako Elpigaz boli od 800€
 
Ahoj, po dlouhém zvažování jdu ublížit za 2 týdny své Mazdě a jdu do LPG BRC.

Mám dotaz ohledně umístěni prepínače lpg/benzin.

Kde jej máte? Líbilo by se mi někam k tlačítku parkovacích senzorů.

Ale nevím jak to rozebrat aby se tam ten přepínač dal umístit.



IMG_0974.jpeg
 
No ale když se podívám jak ten panel vypadá z druhé strany, tak to asi nepůjde.



IMG_0975.jpeg
 
Mělo by to jít ven i s tím dekorem ale většinou jsem to viděl přidělaný na tom panelu
 
Tak se hlásím do LPG BRC klubu :)
IMG_1077.jpegIMG_1076.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj. Mám LPG s přímazem. Bohužel se mi nepodařilo pohlídat množství oleje a chvíli jsem jezdil s prázdnou nádobkou. Vzhledem k tomu, jak málo to spotřebovává a jak často to kontroluju, si myslím, že to byla otázka pár dní, ale nádržka prostě byla prázdná.
Od té doby jsem začal slyšet krátké "vrčení" od palubní desky, které jsem nedokázal identifikovat. Pak jsem si uvědomil, že to je pumpa přímazu, ale než mě to napadlo, několik dní jsem s tím jezdil. (Ten zvuk je hodně potichu, člověk se na něj musí soustředit, je objeví se tak za 10-30sekund na cca 1s).
Myslel jsem, že třeba pumpa nedokáže nasát olej zpět, tak jsem hadičku od nádobky odpojil, byly v ní skutečně bubliny, tak jsem nechal olej chvíli vytékat, abych se jich zbavil. Zvuk ale pokračuje.
Mohla se pumpa "spálit", nebo je tam ještě nějaká finta, jak to odvzdušnit? Zkusím ještě odpojit hadičku na výstupu a zjistit, jestli pumpa pouští olej dál, ale i tak nevím, jestli funguje správně.

Mám tam tuto pumpu
 
našel jsem v manuál k té pumpě, respektive systému. Na začátku se odvzdušňuje celý okruh, dělá se to přes spínač přímo na té pumpě. Jenže je psané, že pumpa se odstaví sama, pokud dojde k nízké hladině oleje. Mám strach do toho šahat, abych nerozhasil nastavení (počet válců, frekvenci atd.).
Teď jsem s tím jel a když už to bylo zahřáté tak jsem to zkontroloval. Pumpa bliká zeleně, což by mělo být OK, jenže po několika sekundách zarachotí a zároveň blikne oranžově. To by měl být ukazatel, že zrovna pracuje, ale straší mě ten hluk (blbě se to popisuje, asi míň než sekundové zarachocení) a taky hlavně, jestli olej jde, aby byly chráněné ventily
 
tak nakonec dám radu sám. Třeba se bude někomu hodit. Pokud dojde olej a dojde k zavzdušnění pumpy, tak se odpojí hadička, mezi pumpou a sáním. (odpojuje se stejně, jak třeba hadičky z pípy, prostě zatlačí se dovnitř, podrží kroužek a vytáhne ven.
Pokud to nebudete dělat stříkačkou, tak nejdřív vyfouknout z hadičky olej a vzduch (jen kvůli tomu, ať jej pak nenasajete do pusy). Až je prázdná, tak se napojí na pumpu a nacucne se olej, aby došel až nakonec hadičky a tím pádem prošel olej i pumpou. (pokud se vám podaří olej dostat do pusy, je ho díky průměru hadičky jen trocha a není to tak hrozné, jak třeba benzín :-) ). Pak zahřát motor, aby se spustil systém LPG. Z boku se pumpy by se měla rozblikat zeleně dioda, když se pak sepne (na neutrál je to skoro kolem minuty čekání) tak dioda blikne žlutě. V hadičkách zkontrolovat, že tam není vzduch, případně nezapojovat hadičku do sání a čekat, jestli si "odflusne" při spuštění pumpy kapku oleje.
 
Přidávám zkušenosti po 10tis km na LPG BRC OBD32

Jak jsem již psal nechal jsem se panem Hájkem z Ochozu přemluvit na systém BRC který nechá běžet stále benzínové vstřikovače i při provozu na LPG.

Instalaci pan Hájek dělá vskutku kvalitní. Rozložení LPG komponentů příkladná. Jediná piha na kráse, že se podařilo nainstalovat filtr plynné fáze v opačném směru než ukazovala šipka na filtru. Tohoto jsem si naštěstí všiml první týden tak jsem jej jen otočil tak jak má.

Druhý neduh bylo sledování kolik benzinu BRC spotrebovává pri jizde na LPG. No a to jsem asi první člověk na zeměkouli co si nechá dát do auta LPG a pak žehrá že mu to málo žere benzín. Ale když už to bylo slíbeno, tak jsem chtěl aby to fungovalo jak bylo prezentováno.

Problém vězel v různých nastavení systému BRC a pořát to z počátku vycházelo na nějakých 0,7l/100km což tak odpovídalo jen jízdám při studené vodě než sepne LPG. Chtěl jsem, aby benzinové vstřiky jely stále a to bez okolností na zatížení nebo otáček motoru.

Pan Hájek projevil silnou psychickou odolnost a po dalších mých 3 návštěvách (bezplatných) donastavil systém LPG tak aby to skutečně benzínu žralo víc. cca 1.7l/100km a tím tedy nebyla nutnost dodělávat přimazávání ventilů.

Tolik alespoň teorie :) uvidíme jak dál

P.S. Ukazatel stavu benzínu v nádrži bohužel ECU Mazdy předpokládá že jedu na benzín, tedy po 750km ukazatel je na nule ale reálně v nádrži je ještě tak 50litrů.
 
Přidávám zkušenosti po 10tis km na LPG BRC OBD32

Jak jsem již psal nechal jsem se panem Hájkem z Ochozu přemluvit na systém BRC který nechá běžet stále benzínové vstřikovače i při provozu na LPG.

Instalaci pan Hájek dělá vskutku kvalitní. Rozložení LPG komponentů příkladná. Jediná piha na kráse, že se podařilo nainstalovat filtr plynné fáze v opačném směru než ukazovala šipka na filtru. Tohoto jsem si naštěstí všiml první týden tak jsem jej jen otočil tak jak má.

Druhý neduh bylo sledování kolik benzinu BRC spotrebovává pri jizde na LPG. No a to jsem asi první člověk na zeměkouli co si nechá dát do auta LPG a pak žehrá že mu to málo žere benzín. Ale když už to bylo slíbeno, tak jsem chtěl aby to fungovalo jak bylo prezentováno.

Problém vězel v různých nastavení systému BRC a pořát to z počátku vycházelo na nějakých 0,7l/100km což tak odpovídalo jen jízdám při studené vodě než sepne LPG. Chtěl jsem, aby benzinové vstřiky jely stále a to bez okolností na zatížení nebo otáček motoru.

Pan Hájek projevil silnou psychickou odolnost a po dalších mých 3 návštěvách donastavil systém LPG tak aby to skutečně benzínu žralo víc. cca 1.7l/100km a tím tedy nebyla nutnost dodělávat přimazávání ventilů.

Tolik alespoň teorie :) uvidíme jak dál

P.S. Ukazatel stavu benzínu v nádrži bohužel ECU Mazdy předpokládá že jedu na benzín, tedy po 750km ukazatel je na nule ale reálně v nádrži je ještě tak 50litrů.
Odpovídám na tohle: P.S. Ukazatel stavu benzínu v nádrži bohužel ECU Mazdy předpokládá že jedu na benzín, tedy po 750km ukazatel je na nule ale reálně v nádrži je ještě tak 50litrů.


Díky bohu. Mám taky lpg a myslel jsem, že mám špatný plovák nebo něco. Úplně mě to dohánělo k šílenství. Zajímavé je, že když odpojím baterii a zase ji zapojím, tak to zase chvíli funguje.

Nedá se to nějak opravit, ptal jsem se pár lidí, co mají taky lpg a nedělá jim to.
 
Back
Top