• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Ja myslím ze je záměr aby tě naučili správně držet volant...
 
Ja myslím ze je záměr aby tě naučili správně držet volant...
Tak to by mohlo fungovat leda tak v F1, a ne někde, kde přehmatáváš. Nějaké vychovávání bych v tom vůbec nehledal. Je to jen pouhé šetření nákladů, jako celá Mazda, a jak vždy byla. Však to bylo také to první, co jsem dostal jako radu při nedobrovolném přechodu z Toyoty na Mazdu: "Do všech míst kam není běžně vidět, nestrkej ruku". ;)
 
To nejřátí celého věnce mě docela točí - přežít se to dá ale já tak nemám rád ty poloviční řešení - by je asi finančně položilo to obmotat celé....
Důvodem je snaha výrobce aby si držel volant jak se má,tzn 3/4 na 3.
 
Tak to by mohlo fungovat leda tak v F1, a ne někde, kde přehmatáváš.
To mi rekni, kolik procent casu jedes v prehmatu na volantu. Tech par zatacek/kruhovych objezdu na ceste? To ti teda umrznou ruce :cool:.

A vsimli jste si, ze vyhrev sedacky nedosahuje az na hlavu (ani na lopatky)? :eek:
 
Já volant holt držím, tak, jak je mi pohodlné a tak, jak někdo v Mazdě rozhodl. Ten metr odporového drátu by jim zrujnoval továrnu fakt... Ze sedačkama je to neporovnatelné.
 
To mi rekni, kolik procent casu jedes v prehmatu na volantu. Tech par zatacek/kruhovych objezdu na ceste? To ti teda umrznou ruce :cool:
To je přece úplně jedno kolik % času. Jde o ten pocit z různé povrchové teploty toho volantu. Mně osobně je to jedno, já mám "vyhřívaný volant" od roku 2008, kdy jsem si jednou v akci na Vánočních trzích koupil hodně kvalitní tenké softshellové lyžařské rukavice za 200,- .
Pokud jedu delší trasu jak hodinu a teplota venku není pod -10°C, tak je sundám a vše je v pohodě.
 
A k čemu by měl hřát celý věnec? Poloha rukou na volantu je daná, ne? Že někdo jezdí rozglábenej s pravým loktem na loketce a levou rukou na horní straně věnce jak nějakej gangsta muthafucka, tak to je pak smůla :D
 
Položme si spíše otázku, proč by neměl být celý obvod volantu vyhřívaný, když je celý obvod volantu určený k řízení? Proč by měla automobilka "vychovávat" řidiče a určovat mu, kde má volant držet? Podle této logiky tedy nejsou nevyhřívané části obvodu volantu potřeba...
Ale čert to vem, i když mě to taky vytáčí a nemyslím si, že by bylo zase až tak finančně náročné vyhřívat celý volant. osobně mě tedy více vadí to jak se po pár minutách výhřev vypne, aby se po nějaké době zase zapnul. Kdybych ho chtěl po 5 minutách vypnout, tak to udělám sám, sakra.
 
Mam to vytlumeno velice podobne, naprosto stejnym materialem. Az bude prijemnejsi pocasi, vrhnu se jeste na podlahu. Znat to rozhodne je.
 
Teď v zimě, když po ránu za studena vyjedu s mazdicí, tak dejme tomu během prvního kilometru slyším při řazení jakoby písknutí pod autem. Je to jako když po sešlápnutí spojky odněkud odfoukne trochu vzduchu. Netušíte někdo co by to mohlo být, možná jsem to tu už někde viděl, ale nemůžu to najít... :confused:
 
Taky mi píska/kvičí při přeřazení. Většinou třetí rychlost. Najeto 16 tisíc km. Dělá to snad od novoty...
 
Mám něco podobného a připomīná mi to zvuk podobný špatnęmu spojkovému lożisku,udělá mi to během přeřazení když poklesnou otačky /přesně když přejdou pod 1800ot/ zkoušel jsem vyřadit a pedál spojky buď podržet vyšlápnuty nebo pustit a vrknout plynem a vždy při poklesu přes 1800ot se ten zvuk ozve-dělá to jen za studena ale né vždy.Už mě mazda občas štve
 
Dotaz k G165:
Po ujetí jaké vzdálenosti považujete motor za zahřátý a způsobilý k vytáčení? řekněme při počáteční teplotě 5st.C? Vzhledem k charakteru motoru se prý Skyactiv zahřívá déle, než konvěnční benzínový agregát...
 
Já čekám do 85°C pro lepší pocit. Je to teplota chladící kapaliny. Netuším, jestli je to málo nebo čekám zbytečně moc dlouho. 5-10 minut jízdy.
 
No, to je právě ono...jak poznáš těch 85st. chladící kapaliny? Chci tam už konečně namontovat ty měřáky (asi nějaké kombo olej/voda), ale chvilku to ještě potrvá.
 
Mám něco podobného a připomīná mi to zvuk podobný špatnęmu spojkovému lożisku,udělá mi to během přeřazení když poklesnou otačky /přesně když přejdou pod 1800ot/ zkoušel jsem vyřadit a pedál spojky buď podržet vyšlápnuty nebo pustit a vrknout plynem a vždy při poklesu přes 1800ot se ten zvuk ozve-dělá to jen za studena ale né vždy.Už mě mazda občas štve
Spojkové ložisko to nebude, to by hučelo pořád a ztichlo by právě při sešlápnutí spojky, to jsem zažil kdysi s tátovou škodou 105, tam to blblo hned od začátku. :cool:
 
Já to mám podobně jak @mellda. V tomto počasí mi zhasne kontrolka vody po nějakých 2-3 minutách. Takže pro zahřátí oleje je potřeba asi 2x delší čas což sedí na těch 10 minut.
 
Back
Top