• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Né, myslel to dobře. Taky jsem chtěl podotknout, že to vždy nasává ze dna nádrže (nepočítáme-li speciály do terénu, nebo tank).
Ale pak jsem si uvědomil, jak to myslel, a jak to v reálu probíhá. Stačí si vzpomenout jak se vycucává jímka. Zpočátku se musíš hodně snažit, abys vysál to bahno, písek a šutry ze dna (konec hadice je samozřejmě na dně). Ale v okamžiku, kdy už tam zbydou s převahou pouze tyto těžké složky (a většina "vody" je pryč), tak ti hadici doslova zacpou a musíš balancovat a schválně hledat trochu řidčích sraček, abys neuvařil čerpadlo.
 
Už jsem to tu někde psal, ale po tom co na G165 zasvítí dojezd 0km, tak mi zbývá v nádrži cca 8l. Takže jsem teoreticky schopný ujet 100+km, ale reálně najíždím tak 20-60km, podle toho jak se mi hodí tankování. S mojí spotřebou a mou nohou to znamená, že na každou nádrž najedu alespoň 600km, ať už nula začne svítit při najetých 550km nebo při 580km. Po plném natankování se mi zobrazí dojezd cca 650km, který mi přijde reálný, při vyjetí kompletní nádrže. Ale ukazatel paliva ke konci klesá (záměrně) rychleji a v nádrži stále zbývá palivo.

Ona nádrž v BM/BN má 51l, ale jak je v manuálu uveden, reálný použitelný objem je nižší. Takže maximální počet litrů, co jsem dotankoval bylo asi 47l.
 
Má to vyjíždění nádrže pravidelně skoro do prázdna nějaký pozitivní efekt? Teoreticky — že se tam naopak právě ty sračky nebo úsady nehromadí, protože se neustále obměňuje komplet obsah nádrže, nikoliv jen jeho část?

Jen se ptám, protože mně přijde uživatelsky daleko pohodlnější tankovat kdykoliv, kdy jsem u příhodné benzínky (kde mají "moje" palivo, tzn. Vervu 100 nebo MaxxMotion 100), není tam fronta, a nemám právě plnou. Nemusím se pak moc stresovat, jestli dojedu nebo nedojedu, jestli mi dojde palivo v koloně apod. A samozřejmě se mi občas stane, že se několik dnů kolem příhodné benzínky nemihnu a blížím se k nule, ale jen třeba jednou za měsíc.
 
Přínos to asi žádný nemá, jen mi nepřijde praktické ani efektivní jezdit ob dva dny na benzínku. Chci, aby auto mělo nějaký akční rádius v řádu několika stovek kilometrů. Také tankuji na své oblíbené pumpě, kde mám určité výhody (slevy), takže když je vidím, že se blíží prázdno, tak to vezmu kolem a natankuju plnou. Také si měřím spotřebu za každou nádrž, takže mám určitou představu o svém dojezdu, spotřebě apod. Ale samozřejmě sto lidí, sto chutí a přístupů.

A strach jestli dojedu nebo nedojedu už opravdu nemívám. I po najetí 100km od nuly, pořád nějaký litříky v nádrži byly. Nuluji trip A po každém natankování, takže vím přesně kolik můžu ještě najet i když ukazatel ukazuje nulu.
 
Jasne, ze to ma prinos. Z prazdnou nadrzi je auto prece podstatne lehci. Zavodaky taky nejezdi s plnou a letadla maji taky spocitanou napln :D.

No ted vazne...chtej jsem vyjet co nejvice z duvodu prechodu na jine palivo.

Ja spotrebu neresim a nikdy jsem neresil, chci se povozit a litr sem-tam je mi ukradeny. Mam kolegu, pacienta, co ve svem TeDeÍ resi spotrebu na setiny litru....to nepobiram.
 
Osobne pri mojej M3 88kW som natankoval najviac 48 litrov pri prebrati noveho auta ale pri pouzivani aj ked som isiel mozno 20 km na nule som natankoval max 43 l co je ďaleko od tych 51 litrov. Ked dotankujem tak mi ukazuje dojazd okolo 800 km. Realne mam dojazd do nuly tak 750km. Ale takto do nuly jazdim jedine ozaj ked sa ponahlam a nechcem zabit dalsich 5-10 minut na pumpe. Vacsinou ale tiez tankujem ked este nejaku tu palicku tam mam a to potom natankujem tak 38l :). Tod moje skusenosti.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Jsem na tom stejně. Při přebírání auta mi bylo řečeno, ať hned jedu k pumpě. Natankoval jsem 49 litrů. Od té doby se mi povedlo dostat do nádrže maximálně 43 litrů....to když tankuji co mi už svítí dávno dojezd 0 a já jsem ujel dalších 20-30 km.
 
Taky jsem v minulosti ztratil originalni matice k orig. diskum Mazda. Pneuservis by si s tim mel byt schopny poradit - jsou standardizovane, jen existuji asi dva (co jsem videl ja) druhy tvaru dosedaci plochy matice, my to tenkrat v tom pneuservisu zkouseli prikladat k dosedaci plose disku a jeden typ proste sedel, druhy typ ne... staly par stovek. O bezpecnostnich mi rikali, ze pokud to nejsou nejake ultra drahe, proste to zlodej prekona za par vterin, snad odvrta, nebo co, a pry je to zbytecne (ale driv jsem tomu veril a mel jsem na starsich autech bezpecnostni).
 
Všimnul jsem si ze se mi sem tam rozsvítí červená kontrolka ruční brzdy při brzdění normální brzdou. Nevíte kde by mohl být problém ?
 
Ahoj, nemáte někdo info, jak je přidělaná loketní opěrka v Mazdě 3 BM? Včera jsem sahal pro dálkový ovladač na vrata a pravá strana loketní opěrky co je u strany spolujezdce vypadla asi z pantíku (neslyšel jsem rupnutí tak snad jsem nic neurval) Ví někdo, jak je tam přidělaná ? :(
 
Kdybych semka uměl vkládat obrázky, tak to sem dám. Ale tady ten editor umožňuje buď vložení z mé galeria (nebudu si zasírat zbytečně galerii) a nebo pomocí url, což znamená, že bych ten obrázek musel někam napřed nahrát, což je taky nesmysl, pokud to nebude přímo tady na mazdaklanu. A přes tapatalk z mobilu to dělat nebudu.
 
Back
Top