• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Nemáte někdo manuál jak rozdelat levé vnitřní dveře ? Potřeboval bych se dostat k repraku, něco mi tam chrastí, asi se něco uvolnilo.
Taky mi tam včera začalo něco chrastit, tak je reproduktor. Zezadu na něm je nalepená nějaká membrána a tam je to nějaké odlepená na 1/3. Tak nevím, jestli to úplně sundat a nebo zkusit zalepit. Asi zkusim zalepit
 
Díky. Já to prostě zalepil, namontoval a pak den jezdil s vypnutým rádiem :) Teď už zase reprák hraje normálně a nedrnčí nic
 
Budu menit napinak a napinaci kladku (nejak mi v tom chrasti) a chtel bych rovnou vymenit remeny. Doporucite mi nejake kvalitni nebo je to jedno od koho vezmu. Kdyztak hodte link na ty remeny. Diky.
 
Budu menit napinak a napinaci kladku (nejak mi v tom chrasti) a chtel bych rovnou vymenit remeny. Doporucite mi nejake kvalitni nebo je to jedno od koho vezmu. Kdyztak hodte link na ty remeny. Diky.
Řemeny Gates (malý i velký) a napínák INA.
Když tohle koupíš, budeš mít originál díly jako z Mazdy jen bez loga Mazdy ;)
Jinak dobře funguje napínák i od SKF.
 
Nebyl by nejaky odkaz na ten napinak,kladku a ty remeny? Ja jsem lama a nedokazu to najit :sob:
 
U Sky-G tam kladka není. Pouze malý řemen (samonapínací - stretch fit) a velký řemen s napínací kladkou.
Ta samostatná kladka co jsi našel je jen na opravu napínací kladky (napínač zůstane původní), ale takovou opravu/výměnu nedoporučuji.
 
Diky moc uz jsem objednal, tu kladku jsem zrusil v objednavce by email, tak snad to vezmou v potaz...
 
Ahoj, chci se zeptat, v posledni době jsem se setkal se zvláštním projevem Mazďucha. Zda se mi, ze více žere a když jsem si zkusil zapnout i-stop tak ani po 10 km jizdy se nechtěl zapnout. Spotřeba mi na pohled zrostla při lechtání plynu pro udržení rychlosti na rovince, ale i při jízdě s vyřazenou rychlostí. Mam tucha, jestli by to nemohla být baterka. Jeden známý mi říkal, že když jí měl málo nabitou tak mu vzrostla spotřeba. Na zvuku ale nejde nic poznat. Už jen doplním, všiml jsem sk toho při dešti. Díky za jakoukoliv radu
 
Ahoj, chci se zeptat, v posledni době jsem se setkal se zvláštním projevem Mazďucha. Zda se mi, ze více žere a když jsem si zkusil zapnout i-stop tak ani po 10 km jizdy se nechtěl zapnout. Spotřeba mi na pohled zrostla při lechtání plynu pro udržení rychlosti na rovince, ale i při jízdě s vyřazenou rychlostí. Mam tucha, jestli by to nemohla být baterka. Jeden známý mi říkal, že když jí měl málo nabitou tak mu vzrostla spotřeba. Na zvuku ale nejde nic poznat. Už jen doplním, všiml jsem sk toho při dešti. Díky za jakoukoliv radu
Vzduchový filtr ? (jedna z možností co může ovlivnit déšť/vlhkost)
Kvalita paliva (dělá to jen tahle nádrž paliva?)
Kolik máš najeto - ohledně vstřikovačů
Máš nějakej tuning? (zvýšení výkonu, různý aditiva - v jakým množství, tuning filtry,.. )
Pokud máš možnost diagnostiky tak by bylo dobrý hodit hodnoty Short Fuel Trim a Long Fuel Trim při ohřátém motoru a otáčkách "volnoběh", "cca 2500 ustálený" a "plnej plyn cca 3000 otáček"
Jinak ANO, slabá baterka může sebrat něco malinko z výkonu (tím vzroste spotřeba), ale zase nic zásadního.
Což vede k zásadní otázce fungování lidstva. O kolik ti ta spotřeba vzrostla ? Jestli to není aspoň o 3/4 litru dlouhodobě, tak to není nic co by stálo za pozornost.
 
Poslední úprava:
Ahoj, díky za rychlé echo.
Nádrž už je druhá, zrovna jsem teď tankoval 43l tak jsem si docela jistý. Beru zatím jen Vervu v Ostravě porube. Změna je zatím nepozorovatelná na dlouhodobější spotřebě. Střídáme se s ženou a má těžší nohu tak to už samo skáče o pul litru výše. Mám to z sledování aktuální spotřeby.
Vzduchovy filtr jsem já neměnil (121000km) a předchozí majitel nevím, nejezdil do autorizaku. Do servisu plánuji jet zachvilku, kvůli svíčkám a tak. Tak přidám ještě vzduchový filtr a dobití baterky. Diagnostiku nemám, ale zkusím to najít na obd co mam pujcene z prace. Jak to změřím tak dam sz, můžu?
Tunit jsem zatím nic netunil, kromě LED od Natural :D
 
Mam dotaz ohledne vykonu auta a vyse uvedenych veci na vymenu. Zjistil jsem totiz ze mi auto ztraci vykon a vubec netahne na plny plyn. Nebo chvili tahne a pak to spadne a zrychluje jen pomalu. Muze to mit spojitost s tim rozesranym napinakem a remeny. Ja bohuzel motorum a tem veci okolo nerozumim, kdybych ve 14ti vedel jak me budou auta bavit tak jsem sel na mechanika.
 
Mam dotaz ohledne vykonu auta a vyse uvedenych veci na vymenu. Zjistil jsem totiz ze mi auto ztraci vykon a vubec netahne na plny plyn. Nebo chvili tahne a pak to spadne a zrychluje jen pomalu. Muze to mit spojitost s tim rozesranym napinakem a remeny. Ja bohuzel motorum a tem veci okolo nerozumim, kdybych ve 14ti vedel jak me budou auta bavit tak jsem sel na mechanika.
Pokud bych to měl brát doslova tak ano, klínový řemen a jeho napínání/kladky můžou mít i zásadní vliv na výkon motoru, ale to jen v případě že je něco na mechanismu klínového řemene přidřený.
Jenže to by jsi poznal okamžitě už jen tím že přidřený/spomalený klíňák má tendenci se pálit, né-li rovnou prasknout. I kdyby ta závada nebyla na klíňáku ale dejme tomu se ti přidírá klimakompresor, alternátor,..., tak ztráta výkonu by bylo asi to poslední čeho by jsis všimnul. Protože pokud by kvůli takovýhle závadě ten řemen rovnou neprasknul, tak by se z něj docela dost čoudilo a vydával by strašidelný písklavý zvuky.
Takže pokud nic takovýho nezaznamenáváš a jen máš opotřebovanou napínací kladku, která se ale pořád volně točí (byť s vůlí), tak to na výkon nemá moc mít jak vliv.
 
No uvidíme. Za chvíli jdu na výměnu a pokud ta ztráta výkonu bude přetrvávat tak budu muset zjistit kde je problém.
 
No uvidíme. Za chvíli jdu na výměnu a pokud ta ztráta výkonu bude přetrvávat tak budu muset zjistit kde je problém.
Uvidíš, pokud výměna kliňáku nepomůže tak bych se zaměřil na bohatost směsi paliva. Pokud máš možnost, tak si při jízdě zapni diagnostiku, jezdi tak aby se ta "závada" projevila a přitom sleduj poměr vzduch palivo (A/F) skrz první lambda sondu. Když budeš mít pedál úplně na podlaze tak by tam mělo být něco okolo 13,5-13,9:1. Pokud tam bude menší číslo (pod 13) tak tam jde moc paliva a to může vysvětlovat tu ztrátu výkonu. Pokud by tam ale při plně sešlápnutym plynu bylo číslo větší než 14,7:1 (cca 14,7 by se mělo ukazovat na volnoběh a při klidný a ustálený jízdě s lehce sešlápnutym plynem) tak je směs moc chudá (moc vzduchu) a na to pozor, to při plně sešlápnutym plynu může likvidovat motor.
 
Tak @eko1980 určitě 14.7 ve vysokých otáčkách/zátěži jako má série mít nebude... :)

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Back
Top