• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Ja som aktuálne objavil M3 BN G165 manuál vo výbave Revolution, ročník 2017, najazdené 72 tisíc km, po prvom majiteľovi, kúpená na SR, autorizovaný servis, perleťová biela + Sebring výfuk... uvidíme na budúci týždeň. Je to presne to, čo chcem :D snáď sa nepredá a predávajúci bude ochotný jednať s cenou :D
Akurát som ho našiel 18500€ je fakt prepalená suma, to si radšej kúp 120 koňovú verziu a u tunajšieho guru si ho daj odomknúť, fakt som rád že ja som kúpil v marci 2021 Mazdu 3 BM sedan, 2016, nájazd 108 000, výbava atraction za 10 000€ lebo kde sú teraz tie ceny to je neúnosné.
 
Akože toľko peňazí zaň nedám ? tieto autá v top stave sú hodné maximálne 16-17 tisíc a nie viac. Ale to si musí predávajúci uvedomiť. Nové stálo myslím 21200, keď ku tomu prirátame výfuk a nejaké gumové rohože, tak nech rovných 22000. Ale po piatich rokoch musí zaň menej pýtať ako 18500 ? Pre porovnanie - v piatok idem pozrieť M6, ročník 2018, nájazd 56 tisíc km, 1. majiteľ, kúpené na SR, motor G145 (ak si dobre pamätám označenie), ale výbava len Attraction. A za toto chce rovných 18 tisíc. O triedu lepšie auto a lacnejšie ? pri M6 sa bojím výkonu - 107 kW bude asi bieda na také veľké auto..
 
Akože toľko peňazí zaň nedám tieto autá v top stave sú hodné maximálne 16-17 tisíc a nie viac. Ale to si musí predávajúci uvedomiť. Nové stálo myslím 21200, keď ku tomu prirátame výfuk a nejaké gumové rohože, tak nech rovných 22000. Ale po piatich rokoch musí zaň menej pýtať ako 18500 Pre porovnanie - v piatok idem pozrieť M6, ročník 2018, nájazd 56 tisíc km, 1. majiteľ, kúpené na SR, motor G145 (ak si dobre pamätám označenie), ale výbava len Attraction. A za toto chce rovných 18 tisíc. O triedu lepšie auto a lacnejšie pri M6 sa bojím výkonu - 107 kW bude asi bieda na také veľké auto..
Úplně si nemyslím že je to nesmysl. Podívej se kolik stojí veteráni nebo nějaká RS verze aut. Cena se odvíjí podle toho po čem je na trhu hlad. Zábavná mechanická trojka s nezávislým zavesenim, kratší převodovkou, top stavu i výbavě klidně těch 450 000kc. Jsou tací, kteří hledají vysloveně tuhle specifikaci a koupí to. Kamarád mi nabízel 430tisic za moje auto, pač ví co jsem zač a že auto je top plus úpravy typu odemceny výkon, komplet ošetření podvozku, komplet vytlumeno, led blinkry, spousta originálních dílů úplně nových.. a bla bla.. Stalo to spoustu času peněz i práce. A já říkám že auto neprodam pač je skvělý a není za co vyměnit. Každý na to máme hold jiný pohled.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
…a pak ma jinej clovek problem prodat dvouapulletou sestku v revolution top s 30tkm absolutne ve stavu nove, v zaruce, za 650…jj, svet se zblaznil. 3 leti nahoru a 6 leti stremhlav do propasti (aspon v realnych vykupnich/prodejnich cenach).
 
Přitom těch 650kc za takovou specifikaci bych klidně koupil.. To auto přeci nové stalo milion. Mě naopak připadá že někteří by jste ty auta chtěli za dvě kila

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
jj, svet se zblaznil. 3 leti nahoru a 6 leti stremhlav do propasti (aspon v realnych vykupnich/prodejnich cenach).
Jistě i určitá deviace díky SUV mánii ?
Menší auto, tak M3 má svou pozici, ale větší auto, a tam už volba limuzína/wagon zcela jistě běží až v závěsu davu SUV-ček.
 
to si trochu myslim. a taky tim, ze lidi proste zijou v ty svy predstave o tom, "na co maji", a do jine kategorie se ani nekoukaji. protoze to by prave mohli "koukaci po trojkach za 450" (obecne koukaci po nizsi stredni) zjistit, ze za 500 by mohla jit ukecat i vic ojeta sestka po poslednim faceliftu (nedavno jsem videl nejakou za 550; nebo jiny auto vyssi stredni)... stejne tak moje hypoteza, ze treba kupci ojetin nekoukaji po novych a predvadeckach, protoze to maji v hlave zapsany jako nedostupny. a opacne — ja vlastne taky nekoukam pri uvahach o novem aute po ojetinach, i kdyz tusim, ze bych mohl usetrit... obhajuju si to tim, ze kdo vi jestli bych nasel, co hledam, kdo vi, jestli bych se nestal obeti nejakeho podvodu, atp. (coz je samozrejme iracionalni).
 
ono zas dava smysl ze kdyz mam hard strop 500k tak vys proste nekoukam; i kdyby tam byl zazrak treba jen za 550 tak je to proste pres limit a nemam na to...
 
Hlavně za 450 je top M3 a víš že kupuješ něco ve velké péči bez investic. Ale M6 za 550 bude buď starší ročník nebo nějaká olitana, kde nevím co čekat pač poradna M6 stojí v bazaru min 600. Totéž jako M3 za 250, já bych o takovou nestal. Někdo ví proč to auto dává pod cenu. Tehdy jsem měl půl Mega na mazdu a bohužel žádná M6 se mi tam nevešla. Respektive taková s najezdem do 50t km. Pokud musím brát ojetinu tak nejlépe co nejmíň někým utahanou. A taková šestka pod 600 není ale trojku jsem sehnal téměř novou lehce nad 400 tehdy. Dnes nelituji a hatchback mi vyhovuje ale mám aktuálně malé dítě a více prostoru bych ocenil a takový wagon by byl fajn. Do 350 jsou většinou BM 2015 s vyšším najezdem, nad 350 BN 2017 2018 s menším najezdem. Do 500 se dá koupit M6 2017 s najezdem nad 100t km a já třeba takovou ojetinu nechci. Záleží na preferencích kupujícího..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
mel jsem dost aut na to, abych si troufnul tvrdit, ze vzdycky je lepsi trilety auto s beznou peci a 100k km, nez sedmilety s 50k km a ultrapeci. ale samozrejme "your milage may vary" - kazdej ma jinou zkusenost. moje zkusenost je proste takova, ze pravidelne jezdeni ma na stav mnoha mechanickych casti auta, s par vyjimkama typu zaveseni podvozku a silentbloku (ovsem zalezi po jakych silnicich se jezdi), mensi vliv, nez starnuti vekem. na mnoho veci i pozitivni vliv, napr. pokud to jezdi delsi trasy, najede to ty kilometry snadno i s mensim poctem startu a studeneho motoru, tzn. motor se porad optimalne maze a karbon vypaluje.

co se tyka bazaru, jedna vec je vykupni cena, a jina vec je nabidkova cena. svou sest jsem inzeroval za 750, pak 700, nekolik mesicu, nikdo se neozval, vykupy nabizely od 500 do 600 (stejnou zkusenost mi psal jiny clen klanu do posty; a ptal se, jestli prave mam nejaky zajemce, jestli je to vubec prodejny). drazsi auta se - z vlastni opakovane zkusenosti - pres inzerci prodavaji docela spatne, opet se nepotkava "poptavka-nabidka", kdy do soukr. inzerce typicky koukaji lidi, co chtej starsi auta nebo levnejsi auta, kdezto ti, co chodi pro dvoulety a trilety, chodej pro zanovni ci predvadecky do autorizaku, nebo do bazaru typu esa ci aaa, kde pak asi berou auta z ruzenjch ukoncenejch operaku nebo leasingu... tzn. pokazdy, kdyz jsem inzeroval soukrome drahy auto (cca 500+), byla to bolest a dlouho bez odezvy, navic jsem si mezi kupcema nemohl vybirat, kdyz jsem dvakrat inzeroval levnejsi auto (3 a cx3), byli zajemci relativne brzo a plno (3 sice skoncila ve vykupu, ale zaroven s tim... a taky az po prodeji... se mi zacali ozyvat lidi). na cx3 se onehda ozvalo za mesic lidi nakonec asi 10, protoze byla levna. a vsichni zajemci - snad krom jednoho z klanu - samozrejme chteli jeste dalsi slevu.

a asi je potreba rict, a psal jsem to na klanu vickrat, ze kazdy auto jsem nakonec prodal vyrazne levneji, nez kolik se zdalo, ze by byla prodejni cena pohledem na tipcars a sauto - od te doby dost pochybuju o realnosti inzerovanych cen... a nebo jsem spatny salesman, moc hodny.
 
Poslední úprava:
Víceméně se vším lze souhlasit
Právě proto si auto podrzim co nejdéle co mě bude bavit pač za cenu, kterou si většina představuje ho prodávat nebudu.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Chlapi, bol som dnes pozrieť nedávno spomínanú M3 (2017, G165, 72000 km, biela perleť) a okrem toho, že bola lakovaná kapota, strecha a spätné zrkadlá (vraj kvôli oderkom od kamienkov v rámci poistky), zaujali ma dve nevšedné veci, na ktoré by som rád počul váš názor:
- v akom stave máte výfuk? Tu je namontovaný Sebring od výroby, ale je čierny. Zanesený sadzami. Prst som mal poriadne čierny keď som ho zvnútra prstom prešiel :D
- je podľa vás normálne, že v prednom svetle z vnútornej strany bola nakondenzovaná para? Bolo to len pár centimetrov štvorcových. Chápem že LED svetlá toľko nehrejú, už je vonku chladno a nemá sa to kedy odpariť, preto sa na to pýtam.
 
Chlapi, bol som dnes pozrieť nedávno spomínanú M3 (2017, G165, 72000 km, biela perleť) a okrem toho, že bola lakovaná kapota, strecha a spätné zrkadlá (vraj kvôli oderkom od kamienkov v rámci poistky), zaujali ma dve nevšedné veci, na ktoré by som rád počul váš názor:
- v akom stave máte výfuk? Tu je namontovaný Sebring od výroby, ale je čierny. Zanesený sadzami. Prst som mal poriadne čierny keď som ho zvnútra prstom prešiel :D
- je podľa vás normálne, že v prednom svetle z vnútornej strany bola nakondenzovaná para? Bolo to len pár centimetrov štvorcových. Chápem že LED svetlá toľko nehrejú, už je vonku chladno a nemá sa to kedy odpariť, preto sa na to pýtam.
Je to primovstrik, koncovky budou vždycky zanesené černým bordelem.. Mám to taky, a měly to i ty další, které jsem byla omrknout před koupí, jen na tom originál výfuku, který má menší koncovky, to není až tak do očí bijící ?

IMG_20221127_160609.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ano. Primovstriky spini koncovky takže ok.
Lakování těchto dílů bude opravdu kvůli kosmetice pač Mazdaci rádi o auto pečují. A zjevně hodně jezdila po dálnici takže motor dobře zajety.
Ne, ani teď nemám v led světlech kondenzaci vody. Světla jsou hermeticky uzavřena. Ale asi bych se toho nebál.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top