• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Tím to fakt nebude. Já měním dráhy olej každých 7000km, tankuji odjakživa jen Vervu a dávám aditiva. A už se tu někde psalo že skyactive mají černé koncovky. Ale aby to bylo dobře chápáno, já mám max takový lehce černý ten spodek chromové koncovky po delším čase bez umytí. Fakt to nemám ocasezene do nárazníku jako mají ovce 1.9 TDI
Kazda mazda okolo které projdu to tak má..

Samsung S22 256GB Tapatalk

Hlavně nevím, co je tohle za auto, ale tohle je očividně koncovka několik let bez jakékoli péče, to je pak těžký z toho něco usuzovat.
 
Tím to fakt nebude. Já měním dráhy olej každých 7000km, tankuji odjakživa jen Vervu a dávám aditiva. A už se tu někde psalo že skyactive mají černé koncovky. Ale aby to bylo dobře chápáno, já mám max takový lehce černý ten spodek chromové koncovky po delším čase bez umytí. Fakt to nemám ocasezene do nárazníku jako mají ovce 1.9 TDI
Kazda mazda okolo které projdu to tak má..

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak to já mám prostě výfuk jako nový. A to koncovky fakt nemyju :D Je to 2019 ještě bez filtru. Tak netuším no. Jezdím často krátké město, někdy zahraničí, prostě mix všeho. Že by nějaké interní změny? Zítra ráno to schválně vyfotím.
 
Hlavně nevím, co je tohle za auto, ale tohle je očividně koncovka několik let bez jakékoli péče, to je pak těžký z toho něco usuzovat.
Tak ja neviem ? inzerát bol zverejnený dva týždne dozadu a výfuk na fotke vyzeral nasledovne:
Screenshot_20221127_201100.jpg

Buď bola v inzeráte použitá stará fotka, alebo sa výfuk zašpinil za takú krátku dobu? ?
 
Polsonside...Zajímavé! Já dávám normální olej,který měním po 15 tis,tankuji benzín 95,žádná aditiva a koncovky mám čisté. Mimochodem,co si mám představit pod pojmem drahý olej? :D
 
Přidávám se do klubu čistých koncovek. Jednou dvakrát ročně koncovky pořádně vyleštím, ale že by byly uvnitř a na hraně před tímto leštěním černé, to se mi taky ještě nestalo... čistě lesklé také nejsou, vypadají ale pouze "zašle", nikoliv černě; a to všech mých dosavadních Skyactiv-G Mazdách stejně. Nad černou bych se pozastavil. Přitom určitě mezi těmito leštěními někdy bývalo i 10 - 15 tis km, poslední dobou méně. Olej u všech býval 5W 30 Mazda Orig, mezi výměnami max 10 - 15tkm, a skoro výhradně Verva 100. Zítra ještě mrknu venku na M 6 a odfotím, ta má od posledního velkého voskování a čištění cca 6 měsíců a 6 tkm.
 
Hlavně nesmí být koncovky uvnitř mastné (olejově mastné). Důvodů proč má někdo černý koncovky a někdo míň je asi 100+1 a není důvod se s tím znepokojovat. Přímovstřik vždy bude vytvářet velký saze, ale jestli doputují až ke koncovkám a jestli na nich ulpí je už může být u každýho auta/řidiče jinak.
 
Fotka z rána, 48500km najeto, ročník 2019. V 90% Effecta 95 (někdy větší čerpačky mimo ČR nebo i EuroOil). Bez aditiv. Poslední olej Mazda 5w30.

@Max6 jak je to možný? Znamená to lépe zajetý motor? Nebo co je hlavní příčinou?
18413B22-5609-407D-B304-D479CFB15FA7.jpeg
 
Poslední úprava:
Uz to asi nedohledam, ale u 3.6 FSI jsem mel ty laufy vecne cerny jak roura od kamen, tankovana vyhradne Verva 100/Maxxmotion. To je asi posledni vec, co bych na aute resil. Pokud to startuje, motor bezi hladce, necuka, nezere olej, nehuli to, tak neresit a jezdit, jinak to uz je fakt na Bohnice ?
 
Fotka z rána, 48500km najeto, ročník 2019. V 90% Effecta 95 (někdy větší čerpačky mimo ČR nebo i EuroOil). Bez aditiv. Poslední olej Mazda 5w30.

@Max6 jak je to možný? Znamená to lépe zajetý motor? Nebo co je hlavní příčinou?
Zobrazit přílohu 43425
Máš někde fotku výfukových svodů co máš v autě (žádný uni obrázky, prostě co máš pod kapotou a nebo pošli VIN) ? Tohle je až moc čistý a vypadá to jako by auto bylo osazený GPF (aspoň pasivní formou).
 
Máš někde fotku výfukových svodů co máš v autě (žádný uni obrázky, prostě co máš pod kapotou a nebo pošli VIN) ? Tohle je až moc čistý a vypadá to jako by auto bylo osazený GPF (aspoň pasivní formou).
Dle všeho by ho měla mít až 2020, ale třeba... VIN: JMZBP6SE601138028
 
Dle všeho by ho měla mít až 2020, ale třeba... VIN: JMZBP6SE601138028
Tak to je hodně zajímavý, protože opravdu máš obyčejný svody jen s trojcestnym katalizátorem. Třeba je ten trojcestnej katalizátor nějakej vytůněnej nebo máš prostě jen štěstí...:)
 
Ja kupoval narychlo v lete 2018 jednu z nemnoha zbyvajicich skladovek BN, ptz. sla nasledne do vyroby BP a ta uz mela mit udajne defaultne filtr a to jsem nechtel. Ruku do ohne za to nedam, ale podle meho se benzinove BP bez filtru nevyrabely?
 
Ja kupoval narychlo v lete 2018 jednu z nemnoha zbyvajicich skladovek BN, ptz. sla nasledne do vyroby BP a ta uz mela mit udajne defaultne filtr a to jsem nechtel. Ruku do ohne za to nedam, ale podle meho se benzinive BP bez filtru nevyrabely?
Joo právě ten první rok ještě bez, kdy to nebylo povinný. Proto jsem to bral když to ještě nebylo s. Aspoň mě o tom teda předtím dealer přesvědčoval a já stihl ulovit nějakou na lodi z Japonska.
 
Ja kupoval narychlo v lete 2018 jednu z nemnoha zbyvajicich skladovek BN, ptz. sla nasledne do vyroby BP a ta uz mela mit udajne defaultne filtr a to jsem nechtel. Ruku do ohne za to nedam, ale podle meho se benzinove BP bez filtru nevyrabely?
Přiznám se že jsem si to myslel taky, že všechny 2.0BP budou mít aspoň pasivní formu GPFka, ale ty svody co jsem teď viděl vypadají opravdu obyčejně a i cenovka odpovídá obyčejnýmu dílu. Ty s GPF jsou cca 3x dražší.

Jedině že by nějakym kouzlem upravily katalizační vložku a ta dokázala nějaký uhlí pochytat a následně i spálit aniž by spálila sama sebe, ale to mi přijde jako moc NASA technologie.
 
Přiznám se že jsem si to myslel taky, že všechny 2.0BP budou mít aspoň pasivní formu GPFka, ale ty svody co jsem teď viděl vypadají opravdu obyčejně a i cenovka odpovídá obyčejnýmu dílu. Ty s GPF jsou cca 3x dražší.
Já zkusim sundat kryt na svodech a vyfotím je. Mě samotnýho to docela zajímá. Na palubce kontrolka GPF nesvítí nikdy.
 
Poslední úprava:
@Michall Tak už to vidim. Ty tam máš výfukovou klapku, která je v určitym stylu jízdy je přivřená. A to znamená že se ti po uzavření zvednou teploty ve výfuku (u tebe v prvním a druhém katalizátoru) a to může pomáhat tomu "samočištění" nebo jak to nazvat - čím vyšší teplota ve výfuku je, tím míň sazí se na něj uchytí. Netvrdím, že by ten výfuk měl být takhle čistý, to určitě ne, ale může být víc čistý než u aut co tu klapku nemají. Toho jsem si všimnul na M6GL 2.5 s vypínáním válců, který tu klapku už mají taky, že měli o malinko čistčí výfuk než předchozí 2.5 bez vypínání válců co klapku neměli. Ale u tebe je to opravdu extreme čistota.
 
Poslední úprava:
@Michall Tak už to vidim. Ty tam máš výfukovou klapku, která pokud v určitym stylu jízdy je přivřená. A to znamená že se ti po uzavření zvednou teploty ve výfuku (u tebe v prvním a druhém katalizátoru) a to může pomáhat tomu "samočištění" nebo jak to nazvat. Netvrdím, že by ten výfuk měl být takhle čistý, to určitě ne, ale může být víc čistý než u aut co tu klapku nemají. Toho jsem si všimnul na M6GL 2.5 s vypínáním válců, který tu klapku už mají taky, že měli o malinko čistčí výfuk než předchozí 2.5 bez vypínání válců co klapku neměli. Ale u tebe je to opravdu extreme čistota.
Kouknu na ty svody. Je to Euro 6dtemp a dle různých článků by to mělo skutečně být bez GPF (https://autozine.cz/mazda-se-statec...o-6d-temp-novy-diesel-nepotrebuje-ani-adblue/)
 
Mám dojem, že první BP GPF neměli.Svého času jsem se o tom bavil v Efektu a říkali mě, že tam není.Mám rok 2019 a výfuky podobné jak @Michall.
 
Back
Top