• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Zvláštní. Tak za mě naopak zklopeni zrcátek dá jasně najevo že jsem zamkl a taktéž když na zimu vypnu zklapeni tak zřetelně slyším cvaknout zámky. No zjevně ještě někteří jedinci tahají za kliky jako kdysi

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A z jakého důvodu to vypínáte? V čem je pro vás nevhodné to automatické zamykání? Pro mě jednoznačně jedna z nejlepších funkcionalit, kdy na jiných vozech zapomenu, že to nemají a odcházím od otevřeného auta nebo lovím klíček na poslední chvíli při usednutí či příjdu a beru za kufr a ono nic.
Když opomenu, že mě na dílně to neustálý zamykání auta ser...štve, ale to je jen můj problém, tak jak psal @HHBota někdo prostě raději auto zamkne sám aby si byl jistý a nespoléhal na elektroniku, která může selhat. Já sám to mám deaktivovaný na Lexusu a otec na Mazdě to má taky v poloze OFF, protože aby se mu 10x zamkly a odemkly dveře než vyndá ty svoje cinkrlátka všude z auta co vozí, tak by sebou musel vozit defibrilátor.
Zároveň takový klíč se slabou baterkou zahozený někde v autě, kde na něj nedosáhnou antény může udělat krásný den ještě krásnější s tímhle systémem :joy:

Všichni dáváte fotky čistejch laufů, tak tady mate jeden po 80tis km … nikdy nebyl uvnitř čištěn, stáří je 5 let ?

Zobrazit přílohu 43444
JE TO REBEL ! :joy:
Mam na tohle na dílně luxusní leštící pastu kdyby jsi chtěl ;).
 
Poslední úprava:
Zvláštní. Tak za mě naopak zklopeni zrcátek dá jasně najevo že jsem zamkl a taktéž když na zimu vypnu zklapeni tak zřetelně slyším cvaknout zámky. No zjevně ještě někteří jedinci tahají za kliky jako kdysi

Samsung S22 256GB Tapatalk
Ano,tahám za kliky neb jsem starší člověk a už si ho..o pamatuju,tak to musím zkusit.?

Všichni dáváte fotky čistejch laufů, tak tady mate jeden po 80tis km … nikdy nebyl uvnitř čištěn, stáří je 5 let ?

Zobrazit přílohu 43444
To vypadá jak výfuk na mojí Miatě než jsem nechal zrepasovat motor.?Ale ta měla černou auru i kolem výfuků a ne jenom v něm.Aby ne, když žrala 3,5l oleje na 1000km.?
 
A z jakého důvodu to vypínáte? V čem je pro vás nevhodné to automatické zamykání? Pro mě jednoznačně jedna z nejlepších funkcionalit, kdy na jiných vozech zapomenu, že to nemají a odcházím od otevřeného auta nebo lovím klíček na poslední chvíli při usednutí či příjdu a beru za kufr a ono nic.
Tak u nás s tím jezdí většinou manželka s dětmi. Na ovládání máme i klíč od baráku, takže zastavíme u baráku, jdeme odemknout dveře, děti vystupují, z kufru vydáváme věci. Pak teprve zamykáme auto. A u baráku máme vystouplou zeď od sousedů, takže když chci do kufru, tak musím chodit přes předek auta kolem spolujezdce a auto se vždycky zamknulo. U baráku tedy zamykáme ovládáním, ale všude jinde se dotkneme jen kliky, a aspoň má člověk přehled. Sklopení zrcátek vypínám jen na zimu, jinak to je také dobrý ukazatel uzamčení.
 
Poslední dobou se v trojce zase vrtím a nemohu se nějak usadit. Respektive furt mám snahu se přimáčknout k opěradlu, ale přitom mám sedadlo tak akorát od pedálů při mé výšce 187cm a v úplně spodní poloze. Mám jakoby odlepená bedra a vždy se přitllačím nohou přes odkládací plochu opěrky. Sklon nastavit nelze, tak se jen zkusím zeptat, zda někdo neporadí (sklon opěradla? Výše sedadlo? Blíže nebo dále sedadlo?...)
Bohužel po delších trasách mě z těchto sedadel bolí zadek, ale věřím, že hubeným asi plně vyhovují, pač jinak jsou fajn.
 
Ahoj sice patřím k těm hubeným, ale mám atyp postavu dlouhé ruce krátké nohy... začínám tak že volant zarazim úplně dopředu a nezajímá mě, potom sedák úplně dolů a steluju podélný pojezd tak abych dobře dosáhl na pedály. Jakmile cítím že kvůli obsluze pedálu se hýbou trupem tak jdu sedačkou výš dokud to není ok, většinou pak musím o jeden dva zuby dozadu...musím sedět a mít možnost být zapřeny a zároveň mít v sedaku takovou oporu že nohy jakoby nepotřebuju a volant k teto geometrii jen doladim...být tebou jak to píšeš tak bych zkusil jedno pumpnuti sedákem nahoru a možná sklon opěráku lehce dopředu...pokud to bude ok tak jsi doma a pokud to bude horší tak zkusit naopak opěráku dozadu...a pak znovu doladit volant...btw mám 184cm a něco přes 70kg.
 
Ahoj, především děkuji za tipy. Mám 187cm/100Kg a sedáky mi v této verzi auta připadají zbytečně měkké. Jezdím ještě Ceedem a ten má o poznání sedadla tvrdší a výše ale tam se mi sedí velmi dobře i na dlouhé cesty. Respektive v Mazdě mi naopak vyhovuje sedadlo co nejníže, ale jeho sklon určuje právě výška a pokud jej napumpuji výše, tak už to není ono. No zkusím s tím ještě laborovat.
 
No já osobně s tím problém nemám při skoro 185 cm a 78 kg. Nicméně mě napadá, máš sedadlo řidiče v elektrice? S ním je totiž posun a polohování daleko přesnější a pohodlnější takže polohu co ti bude vyhovovat trefiš snáze. Na delších trasách v M3 jen brnku do tlačítka a mohu pokračovat dále.

V M6 jsou ty sedadla ještě o úroveň lepší a tam není problém dát x set km bez potřeby něco měnit.
 
Poslední úprava:
Nemám, čistě manuálně stavitelné. Ano, určitě to má své výhody, ale zase údajně v mechanice lze sedadla polohovat níže a nemám se co doku***t.
Ono vlastně nemám ani co moc zkoušet. Nohy mám tak akorát, pač blíže už bych škrtal o volant při nasedání a navíc optimální "natažení" při spojce a polohu při mé výšce mám ideálně úplně dole a sedák je tím pádem hodně nakloněn k opěradlu a přitom chvílemi se musím zadkem postrčit do sedadla. Škoda, že nelze ten sedák polohovat samostatně bez nutnosti sedačku zvyšovat/snižovat.
Ano, v M6 jsou už celkem křesílka, co se týče šířky a komfortu, ale snesli by delší sedák a na to Mazda stále zapomíná.
 
Jo jo sedák kdyby byl delší tak by to nevadilo. Plus boční vedení kdyby bylo lepší. V ex Alfach Romeo co jsem měl byly sedačky lepší. A s tou polohou níže tomu nevěřím ba naopak sedadlo řidiče oproti spolujezdci mám určitě níže.(spolujezdec má pojezd a polohu manuální)

Nevěř všemu co kdo píše . To i mechanicky můžeš ulomit páčku nebo zuby pri změně polohy. Navíc máš 80% věci v autě v elektrice například tvou milované bezklicove nastupování a zamykání dveří. Ta technologie je jinde než v 90tkach...

Co Mazdě nejde jsou zrcátka to všichni víme a ty jsou co? Mechanické...to je tak vše....

Takže jediné co ti zbývá je zhubnout ? a nebo si na to zvyknout případně pořídit ještě M6 jako jsem to udělal já.
 
Poslední úprava:
Zhubnout nemohu, pač těch aktuálních 104Kg mám na základě 15 let usilovného cvičení a toho se zbavovat nechci, když teď ve 40 letech je už o dost těžší něco dál budovat :laughing:
Bohužel sedačky jsou pro útlé a malinké Japonce, takže velká stehna a široká záda asi do nich nebudou ideál. Ale jinak jsou fajn a není na nich ani náznak používání.
JJ, na M6 bych chtěl jednou přejít, ale vzhledem k tomu, že nemám rád auto po někom nebo snad jen lehce zajeté, tak si budu muset počkat, ale je to ryze z důvodu praktičnosti, pač v létě ten hatchback už nestačí, ale zatím ho nedám z ruky. M3 je skvělý auto.
Mimochodem máš oba modely v podobné výbavě. Jak ty auta subjektivně proti sobě hodnotíš? Motor?Interiér?Pohodlí?Pocit z jízdy? Praktičnost? Údržba?
 
No taky nemám rád, když bych si měl koupit auto po X lidí ale zas mi přijde zbytečné dávat plnou cenu za auto. Na druhou stranu, vždy jsem si obě 2 Mazdy přivezl z Německa. Jedna byla z Drážďan tj. Mazda 3 a Mazda 6 byla (teď si nevzpomenu) ale bylo to z Prahy 500km do DE. Mazda 6 měla 37 000km po prvním majiteli kupováno z autorizovaného servisu Mazdy. To samé M3 ta ale měla 47 000km +- a nebyla kupována z autorizáku ale normálně skrze Mobile.de od jednoho chlapíka. Nicméně servis měla vždy v Mazdě.

Jinak cena servisu je + - stejná. Nechávám dělat vše v servisu. Dřív CarStar a teď už jen Příbram. Výměna oleje co 10 000km. Výměna vychází kolem 4-5 000,- navíc tam jezdím ročně na prohlídku. Ta snad vychází kolem 7-8 000 včetně oleje filtru případně něco navíc pokud je třeba měnit svíčky atp.

K té ceně, spousta lidem to přijde hodně a raději si věci dělají doma, protože to udělají "lépe". Stojím si ale za názorem, že když jde někdo do restaurace taky neprská, že je to moc drahé a že si to doma dokáže udělat lépe. Cenovka aut je kolem 450 000 (pro M3) až 1 000 000 (pro M6) a ten servis mi přijde v pohodě. Chápu, když někdo vydělá měsíčně 30 000,- tak ho ten servis odradí a dělá si to doma. Nebo je to prostě člověk, co se rád hrabe v autě ale na to musí mít člověk aspoň garáž a nebo barák :) Nicméně, já ten čas radši strávím s rodinou ;) - toť můj názor nikomu ho nevnucuji...

Já mám M6 GL/FL rv. 2017 tj. ten předposlední co vyšel, před novým interiérem a maskou. Za mě je interiér povedený, příjemný na pohled a je takový decentní, prostě tak jak to mám rád. Mám jí v bílé kůži stejně jako M3.
Slabinou je bohužel zase sedačka řidiče, prostě se ta kůže ošoupe takže je potřeba s tím něco dělat. Na 3ce už je to boční vedení ošklivé a budu to muset nechat opravit. Mazda 6 má pro mě pár negativ a to je, hlídaní mrtvého úhlu (příliš pozdě reaguje oproti M3, automatické stíraní oken, výhřev, přijde mi, že hřeje méně než M3 a zrcátka, bohužel to bude chtít první opravu, protože se při otevření dveří nevyklopí zrcátko částečně - to aby člověk viděl provoz za sebou)
Abych to vysvětlil, přijdu k autu odemknu, odklopí se zrcátka a když otevírám dveře tak se lehce přiklopí zrcátko aby člověk viděl, jestli tam nejede auto nebo cyklista, to samé platí, když z auta člověk vylézá, zrcátko řidiče je vyklopené ale když vezmeš za kliku má se lehce naklonit aby si viděl lépe provoz za sebou a neotevřel dveře a nepřišel o ně) - Mazdě tahle funkce vydržela asi 2 měsíce :(

Pohodlí je nesrovnatelné, ten podvozek je měkčí než má M3, je útulnější a pohodlnější, všude je spousta místa. Odhlučnění z výroby je znát nicméně na mojí M3 to nemá. V létě se vrhnu na dveře a kufr. Místa je všude dost (mám sedan). Vzhledem k tomu, že mám ročního prcka tak jsem za M6 rád, toho místa je tam spoustu. V létě na výlety to bylo super (kočárek, postýlka a hromada věcí v kufru) určitě se to nedá srovnat s M3 kam si rád, že dáš do kufru kočár a pomalu končíš.

Jízda, no je to 2.5l takže je to určitě živější než M3 a to mám od Shreka update v RJ pro M3. S 6tkou dáš 170km/h ani nevíš jak, hlavně v režimu sport. Ten automat to tam sází jedna báseň. Spotřebu mám kolem 6,7L. Ráno jezdím předpisově a cestou z práce jak prase :( :D... Určitě ale až budu kupovat další Mazdu tak i když se to spoustě lidem nebude líbit tak jedině automat. Skvěle řadí, je tichý, točí až do omezovače. Jo hold někdy při předjetí musíš ručně pádlem pod volantem podřadit z 6 na 4 ale na to si zvykneš.

No a údržba, upřímně, už jsem vzdal to leštit a běhat kolem toho každý den. Takže M3 má teď oprýskaný nárazník od kamínku, když dělali u Mníšku dálnici (mám HAVko a řeším teď jestli nahodit Body-kit a nebo to nechat jen opravit) Jinak 2x ročně to u nás ve městě nechávám voskovat a čistit včetně interiéru. Dávám za to 6000,- ale je v tom všechno - od mytí až po impregnaci sedaček. Na obou Mazdách řeším jen spotřebák. TJ. filtry a případně, když je roční prohlídka a je zrovna třeba vyměnit svíčky. Na M3 mě čekají při 110 000km teď brzdy. Jinak fakt nebylo třeba nic navíc. To samé platí o M6. Jen Olej, filtry a co si vyžádá roční prohlídka.

Když to shrnu, tak M6 jsem chtěl před M3 ale nebyly peníze. Jsem rád, že jsem to odložil, protože jsem si mohl dovolit M6 ve full výbavě a konfiguraci v jaké jsem chtěl a nemusel jsem se omezovat. Určitě ale M3 nelituji, je to vzhledově pěkný auto a i když je to rv.2015 tak mi přijde, že nestárne.
 
Díky za příkladné vyčerpávající srovnání. Jinak do budoucna mám políčeno na ten nový interiér. Měl jsem ji pujcenou a fakt pěkný. Sen je Homura edice. Právě že mám taky 3 měsíce prcka. Do našich hatchbacku se vejdeme ale na krev a s tím že jsou věci na sedačkách i pod. Ve wagonu by to bylo mnohem snazší ale zatím nám ještě slouží 307SW a holka chce pořídit SUV v automatu za Ceeda.
Možná Sang Yong Korando. Trojka mě ale baví víc svoji dravosti a zabavnosti na okreskach. Ta šestka na mě působí více jako takové klidnější rodinné auto na přesuny a na okreskach mi takový pocit nedala. Též jsem měl rozpočet půl milionu a požadavek malého nájezdu. Sehnal jsem krásnou trojku v téměř plné a nájezd 15t km. U M6 to nebylo reálné a více jsem prostě neměl.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Takový hnidopišský dotaz - nedá se snížit počet setření stěračů při ostřiku? u Toyoty jsem zvyklý na 2 setření a hotovo, když je potřeba více člověk si stěrač zapne. u M3 mi to při ostříknutí čelního skla setře snad 4-5x a zbytečně to trápí gumičky + stejně to udělá čmouhy... (stěrače jsou nové Denso a zatím to zvládají statečně)
 
Tak mi to nedalo a laboroval jsem na BN. Při takovém běžném pridrzeni ostriku se stěrače pohnou 3x 4x a měl jsem za to, že méně asi neumí ale tuhle jsem jen decentně strikl na sklo a stěrače projeli pouze 2x. Možná to dokáží i pouze 1x ale jsem rád, že intenzita ostriku určuje počet setreni. Já měl za to, že to fakt nejde jako u jiných aut,kde to funguje.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
A kdyby jste dali ostřik skla a hned jak se spustí stěrače pinknuli páčkou nahoru tak by stěrače měli dokončit jen ten jeden cyklus ? Je to jen teorie.
 
Back
Top