No taky nemám rád, když bych si měl koupit auto po X lidí ale zas mi přijde zbytečné dávat plnou cenu za auto. Na druhou stranu, vždy jsem si obě 2 Mazdy přivezl z Německa. Jedna byla z Drážďan tj. Mazda 3 a Mazda 6 byla (teď si nevzpomenu) ale bylo to z Prahy 500km do DE. Mazda 6 měla 37 000km po prvním majiteli kupováno z autorizovaného servisu Mazdy. To samé M3 ta ale měla 47 000km +- a nebyla kupována z autorizáku ale normálně skrze Mobile.de od jednoho chlapíka. Nicméně servis měla vždy v Mazdě.
Jinak cena servisu je + - stejná. Nechávám dělat vše v servisu. Dřív CarStar a teď už jen Příbram. Výměna oleje co 10 000km. Výměna vychází kolem 4-5 000,- navíc tam jezdím ročně na prohlídku. Ta snad vychází kolem 7-8 000 včetně oleje filtru případně něco navíc pokud je třeba měnit svíčky atp.
K té ceně, spousta lidem to přijde hodně a raději si věci dělají doma, protože to udělají "lépe". Stojím si ale za názorem, že když jde někdo do restaurace taky neprská, že je to moc drahé a že si to doma dokáže udělat lépe. Cenovka aut je kolem 450 000 (pro M3) až 1 000 000 (pro M6) a ten servis mi přijde v pohodě. Chápu, když někdo vydělá měsíčně 30 000,- tak ho ten servis odradí a dělá si to doma. Nebo je to prostě člověk, co se rád hrabe v autě ale na to musí mít člověk aspoň garáž a nebo barák Nicméně, já ten čas radši strávím s rodinou - toť můj názor nikomu ho nevnucuji...
Já mám M6 GL/FL rv. 2017 tj. ten předposlední co vyšel, před novým interiérem a maskou. Za mě je interiér povedený, příjemný na pohled a je takový decentní, prostě tak jak to mám rád. Mám jí v bílé kůži stejně jako M3.
Slabinou je bohužel zase sedačka řidiče, prostě se ta kůže ošoupe takže je potřeba s tím něco dělat. Na 3ce už je to boční vedení ošklivé a budu to muset nechat opravit. Mazda 6 má pro mě pár negativ a to je, hlídaní mrtvého úhlu (příliš pozdě reaguje oproti M3, automatické stíraní oken, výhřev, přijde mi, že hřeje méně než M3 a zrcátka, bohužel to bude chtít první opravu, protože se při otevření dveří nevyklopí zrcátko částečně - to aby člověk viděl provoz za sebou)
Abych to vysvětlil, přijdu k autu odemknu, odklopí se zrcátka a když otevírám dveře tak se lehce přiklopí zrcátko aby člověk viděl, jestli tam nejede auto nebo cyklista, to samé platí, když z auta člověk vylézá, zrcátko řidiče je vyklopené ale když vezmeš za kliku má se lehce naklonit aby si viděl lépe provoz za sebou a neotevřel dveře a nepřišel o ně) - Mazdě tahle funkce vydržela asi 2 měsíce
Pohodlí je nesrovnatelné, ten podvozek je měkčí než má M3, je útulnější a pohodlnější, všude je spousta místa. Odhlučnění z výroby je znát nicméně na mojí M3 to nemá. V létě se vrhnu na dveře a kufr. Místa je všude dost (mám sedan). Vzhledem k tomu, že mám ročního prcka tak jsem za M6 rád, toho místa je tam spoustu. V létě na výlety to bylo super (kočárek, postýlka a hromada věcí v kufru) určitě se to nedá srovnat s M3 kam si rád, že dáš do kufru kočár a pomalu končíš.
Jízda, no je to 2.5l takže je to určitě živější než M3 a to mám od Shreka update v RJ pro M3. S 6tkou dáš 170km/h ani nevíš jak, hlavně v režimu sport. Ten automat to tam sází jedna báseň. Spotřebu mám kolem 6,7L. Ráno jezdím předpisově a cestou z práce jak prase
... Určitě ale až budu kupovat další Mazdu tak i když se to spoustě lidem nebude líbit tak jedině automat. Skvěle řadí, je tichý, točí až do omezovače. Jo hold někdy při předjetí musíš ručně pádlem pod volantem podřadit z 6 na 4 ale na to si zvykneš.
No a údržba, upřímně, už jsem vzdal to leštit a běhat kolem toho každý den. Takže M3 má teď oprýskaný nárazník od kamínku, když dělali u Mníšku dálnici (mám HAVko a řeším teď jestli nahodit Body-kit a nebo to nechat jen opravit) Jinak 2x ročně to u nás ve městě nechávám voskovat a čistit včetně interiéru. Dávám za to 6000,- ale je v tom všechno - od mytí až po impregnaci sedaček. Na obou Mazdách řeším jen spotřebák. TJ. filtry a případně, když je roční prohlídka a je zrovna třeba vyměnit svíčky. Na M3 mě čekají při 110 000km teď brzdy. Jinak fakt nebylo třeba nic navíc. To samé platí o M6. Jen Olej, filtry a co si vyžádá roční prohlídka.
Když to shrnu, tak M6 jsem chtěl před M3 ale nebyly peníze. Jsem rád, že jsem to odložil, protože jsem si mohl dovolit M6 ve full výbavě a konfiguraci v jaké jsem chtěl a nemusel jsem se omezovat. Určitě ale M3 nelituji, je to vzhledově pěkný auto a i když je to rv.2015 tak mi přijde, že nestárne.