• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Zadní určitě ne ale přední vypadají že ano např BJS758010.
 
Poslední úprava:
Ruku do ohně za to nedám, ale ty zadní vypadají taky kompatibilně..

IMG_20230216_080056.jpg
 
Tak konecne sa mi podarilo nahrat ten zvuk, ktory ma znepokojuje uz zopar tyzdnov a neviem sa dopatrat k pricine.
Domnievam sa ze to moze byt nieco s bateriou, bud v aute alebo v kluci. V aute som bateriu dobil, v kluci skusim vymenit.
Vedel by mi s tym niekto pomoct? (trojity trojpisk)

 
Tak konecne sa mi podarilo nahrat ten zvuk, ktory ma znepokojuje uz zopar tyzdnov a neviem sa dopatrat k pricine.
Domnievam sa ze to moze byt nieco s bateriou, bud v aute alebo v kluci. V aute som bateriu dobil, v kluci skusim vymenit.
Vedel by mi s tym niekto pomoct? (trojity trojpisk)

Ok.
Ospravedlnujem sa za plany poplach.
Nakoniec som zistil ze je to signalizacia vybijajucej sa baterie v tagu, cize nema to nic spolocne s mazdou - to vysvetluje, preco som na internete nevedel nic najst.
Tag mam ku klucu v ramci zariadenia Pandora security. Bez neho nenastartujem auto a zaroven ak by som bez neho odomkol auto, tak sa spusti alarm.
 
Ahoj, nevím jestli se to tady už někde neřešilo tak kdyžtak se omlouvám. Mám mazdu 3 bm z roku 2014 tedy ještě vyrobenou v Japonsku a v poslední době mě postihla nemoc divných zvuků v autě :weary_face:. To je pro mě osobně dost vážné protože v autě má být ticho aspoň od tohohle. Kdyby jste mi někdo poradil po čem jít budu moc rád. Je to takový praskající zvuk které vychází od pravého předního sloupku někde z palubovky. Přidal bych vám i video ale nejde mi to.

Díky za případné rady.
 
Někde se tu řešilo, že u prvních BM to zpusobovali nějaké nýty na kasli u torpéda při otevření motorového prostoru. Hledej téma praskání či klepání od A sloupků..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ahoj, nevím jestli se to tady už někde neřešilo tak kdyžtak se omlouvám. Mám mazdu 3 bm z roku 2014 tedy ještě vyrobenou v Japonsku a v poslední době mě postihla nemoc divných zvuků v autě :weary_face:. To je pro mě osobně dost vážné protože v autě má být ticho aspoň od tohohle. Kdyby jste mi někdo poradil po čem jít budu moc rád. Je to takový praskající zvuk které vychází od pravého předního sloupku někde z palubovky. Přidal bych vám i video ale nejde mi to.

Díky za případné rady.
Ahoj, jde to spíš z interiéru? Ať si sedne spoluejdec a za jízdy hledá. Zkus taky výdech na pravé straně. Taky mi to tam chvíli drnčelo, ale já mám naklepané uši, nikdo to neslyšel. A bylo to tam nějak divný, jsem lehce zatlačil na ten výdech a už je to ok. Možná do toho někdo klepnul nebo nevím.
 
Ahoj, jde to spíš z interiéru? Ať si sedne spoluejdec a za jízdy hledá. Zkus taky výdech na pravé straně. Taky mi to tam chvíli drnčelo, ale já mám naklepané uši, nikdo to neslyšel. A bylo to tam nějak divný, jsem lehce zatlačil na ten výdech a už je to ok. Možná do toho někdo klepnul nebo nevím.
Jo jde to z interiéru řekl bych někde kousek pod palubkovou mezi výdechy klimy a A sloupkem.
 
Resil jsem nekdo vrzajici spojkovy pedal? Resp. mechos pravil, ze je to nejaky spojkovy valecek, ze s tim ale nejde nic moc delat. Je to pomerne nervydrasajici...
 
Jestli hlavní spojkový válec, tak je to ten hned u pedálu. Nastříkej píst vazelínou ve spreji nebo WD40? A třeba dá na chvíli pokoj.
 
Jo,mně vrže spojkový pedál při záběru. Několikrát jsem laboroval a zkoumal,odkud přesně zvuk jde. Došel jsem k závěru, že onen zvuk dělá nejspíš pružina, která pedál vrací.
 
Sundat (čti odchlípnout) krycí gumu co je na převodovce a jde skrz ní vidlička co je ovládaná spojkovym válcem. Tou skulinou stříknout ---trochu--- čističe brzd. Většinou to pomůže od skřípání při sešlápnutí spojky

Potom promazat tu kulovou hlavu spojkovýho válce co tlačí na vidličku nějakou lepší vazelínou.
 
Ahoj Mazdaci,

potřeboval bych poradit, co může být s mou Mazdou 3 BM benzínem 88 KW z prosince 2013. Jedná se o manuální převodovku v central line s najetými 160 tisíci kilometry a já jsem první majitel. Auto není bourané a kromě opravené výrobní vady třetího řadícího stupně nemělo vážné poruchy. Chci ji do měsíce prodat, protože mám již několik měsíců objednanou BP a než mojí BM pošlu dál, rád bych tohle ještě vyřešil.

Snažil sem se na fóru najít lepší sekci nebo podobnej problém, ale nenašel, tak snad jsem tady správně.

Od minulého týdne mě trápi tohle - jedu po dálnici rychlostí cca 120-140 km/h a auto z ničeho nic hrkne. Tachometr divoce prokmitne o -20 km/h až do 260 km/h a pak se vrátil na původní rychlost. Když se to stane, rozsvítilo se mi varování na displeji vpravo vedle tachometru - selhání brzd (Brake malfunction) a chvilku tam proběhlo i selhání posilovače řízení (Power Steering Malfunction). Také na chvíli problikla ikonka SBS. To trvalo asi vteřinu, možná ani to ne, a systém se 'restartoval' a auto pokračovalo dál, všechno fungovalo jak má.

Když se mi to stalo poprvé, málem jsem dostal infarkt, ale než jsem stihl nějak zpanikařit, auto jede normálně dál. Samozřejmě jsem hned zastavil, kontroloval palubní menu, jestli tam nejsou nějaká varování, co by mi pomohla. Vylezl jsem ven, koukal na kola, brzdy, všechno vypadalo normálně. Nevím, co to je, ale nezanechá to po sobě ani warning ani svítící ikonu a podobně. Prostě auto se tváří, že se nic nestalo.

Už se mi to stalo třikrát během posledního týdne, ale ne po sobě. Někdy to zazlobí a někdy jedu hodiny a nic. Vždycky se mi to ale stalo při klidné jízdě po dálnici, cca po hodině jízdy na tempomatu, pak i bez něj. Za malého či žádného provozu.

Lámu si hlavu, co by to mohlo být, protože auto ještě měsíc potřebuji a chci to před prodejem opravit.

Před dvěma rokama mi začal blbnout senzor u převodovky a díky tomu mi úplně nefunguje asistence řazení. V servisu mi žekli, že ten sensor blbne a měl bych do budoucna zvážit výměnu, ale sami to neudělali. Respektive asistence funguje do 3. kvaltu a pak ukazuje o kvalt míň, takže když jedu na 6tku, radí mi, abych přeřadil z 5 na 6. To mi nikdy moc nevadilo, a tak jsem opravu, výměnu senzoru, nikdy neřešil. Letos v zimě začal asi senzor úplně selhávat, a tak systém asistence řazení někdy vůbec nenaběhne, a auto jede pocitově trochu divně. Přišlo jaro, a senzor opět funguje více méně ok.

Do toho mi v zimě nějak blblo ABS. V servisu mi to nepotvrdily, ale myslím si, že jo. Protože auto má nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách, a občas mi systém hulákal, že je nízký tlak, ale kola byli přitom v pořádku. Vyměnil jsem hliníky za plechy se zimními pneumatikami. Při té příležitosti mi v servisu vyměnily zadní kotouče a destičky. Problém s TPMS se už neopakoval. Zato začaly brzdy při pomalém brždění - dobrždění pískat, a po jedné delší jízdě od zadního kola smrdělo něco jako upálený teflon. To mě dovedlo zpátky do servisu, kde se na to podívali, brzdy zkontrolovali a vyčistili, vše ok. Jezdil jsem s tím celou zimu, cca 5 tisíc km, a překousl občasné pískání. Smrad už se znova neobjevil. V servisu mi řekli, že zadní brzdy jsou už staré, a měl bych je možná vyměnit. Jak říkám, kotouče a destičky jsou nové, ale brzda sama bude možná ještě původní.

Ještě mě zajualo, že po dálniční jíždě se neaktivoval start/stop systém a info stránka na displeji ukazuje že baterie není ok, což mě po delší jízdě na dálnici přijde divný. Baterie je pořád původní.

Tak než se s tím vypravím do servisu, zajímaly by mě vaše názory. Budou na vině spíš ty brzdy, pak zajedu jen do obyčejného servisu. Pokud je to něco s tím čidlem řazení nebo ABS, tak to vezmu rovnou do Mazdy. Nebo, že by ten můj problém signalizoval ještě něco jiného?
 
No na technický loni v listopadu jí naměřili kapacitu 86% tak jsem do teď o výměně ani neuvažoval. Že by v tom měla prsty ta starší baterka? Jako napadlo mě, jestli nějak třeba v kombinaci s tím čidlem nějak zkratuje palubní počítač, ale zase ten mi neukazuje žádnou chybu u baterky.
 
Netvrdím, že tohle všechno dělá baterie, těch chyb je tolik, že bez pořádné diagnostiky se to neobejde. Já mněnil baterku po 5ti letech a start/stop fungoval po pár minutách jízdy a zahřátí motoru.
 
Já mám BMko taky z prosince 2013, a baterii mám původní. Pravidelně ji dobíjím a mám vyplý i-stop a tester ukázal 85%.
 
Ohledně BM/BN (několikrát probrané téma) je až zarážející, že takové živelné auto nemá ukazatel teploty oleje a pro nic vypovídající vodu je stejně jen nějaká kontrolka, co zhasne a nic neprozradí (samozřejmě u BP se opět vrátilo k budíkům).
Mám sice koupenou licenci OBD II Torque, ale tam se zda, že tento údaj nelze vyčíst (nebo alespoň mě se nedaří jej dohledat, aby něco ukazoval)
Úplně nepotřebuji někam dodělávat budík. Mě by snad jen stačilo vědět nějaký +- údaj, kdy má teplota oleje cca 100st.
Respektive pokud vyjedu se studeným autem a udržuji otáčky cca 2000 na patřičnou rychlost (né více/né méně) kolik km odhadem může trvat než se olej dostane na provozní teplotu?
 
Ohledně BM/BN (několikrát probrané téma) je až zarážející, že takové živelné auto nemá ukazatel teploty oleje a pro nic vypovídající vodu je stejně jen nějaká kontrolka, co zhasne a nic neprozradí (samozřejmě u BP se opět vrátilo k budíkům).
Mám sice koupenou licenci OBD II Torque, ale tam se zda, že tento údaj nelze vyčíst (nebo alespoň mě se nedaří jej dohledat, aby něco ukazoval)
Úplně nepotřebuji někam dodělávat budík. Mě by snad jen stačilo vědět nějaký +- údaj, kdy má teplota oleje cca 100st.
Respektive pokud vyjedu se studeným autem a udržuji otáčky cca 2000 na patřičnou rychlost (né více/né méně) kolik km odhadem může trvat než se olej dostane na provozní teplotu?
Ve Forscanu by to měl být PID: EOT
 
Back
Top