• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Mazda 3 pro 3 lidi? Ani omylem! Pohodlna je IMHO maximalne pro 2 lidi. Mne ji tenkrat poradila manzelka, kdyz jsem shanel povoz na jizdu pro sebe "okolo komina", cili v 90% pripadu s tim jezdim sam, pripadne zena sama, nebo odvezt deti do/z krouzku, kdyz se nam nechce startovat naftak. Jako rodinne auto slouzi S-Max, koncept MPV vnimam jako neoddiskutovatelne nejvhodnejsi pro rodiny s detmi (dále pak vozy typu VW Multivan) , kdy nechapu, proc je tato platfotma vytlacovana SUV, ktere jsou z toho pohledu uplne k ho.vnu.
Jasně. Možná ještě lépe napsat že mazda 3 co má 4,5 metru je vhodná pouze pro jednoho a to ještě na nákup Za mě to dost přehánís nebo vozis bůhví co ale je to normální hatchback to jest kompaktní auto. Ani malé ani velké. Ale pokud musím vozit velké věci jako kočárek, pojízdnou sedačku apod a nemohu sklopit zadní sedačky pač tam sedí malej s manželkou tak už to chce hold větší kufr na toto období. Většinu času co jezdím sám fakt nechci jezdit v nevzhledném mpv nebo snad multivanu Ale samozřejmě respektuji tvoji volbu. Každý to máme jinak. Na pár dovolených v roce se velké auto rozhodně hodí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak pro jednoho je samozřejmě nejvhodnější, o tom někdo pochybuje? Jako vzadu bych, přes málo místa a tragický výhled do stran, jezdit nechtěl. Před M3 jsem měl kombikove Mondeo MK4 a Superba. Tam jsem teda casem uznal, že vozím zbytečně hodně vzduchu, chtěl jsem objednat Golfa, kde mě však odradilo par technických věcí, žena mi poradila M3, ta se mi líbila seděla, tak jsem vzal tu. Ale jak jsem psal, bylo to auto čistě pro mě a jako záloha za hlavní povoz. Ale je to samozřejmě každého věc, někomu to vyhovuje, jinému ne.

P.S.: MPV si nekupují rodiny kvůli vzhledu (i když na Maxe paradoxně nemůžu říct v tomto ohledu křivého slova, zvláště pak v tom sportovním paketu je kulervoucí), ale kvůli funkčnosti . Každopádně s tím pohledem na vzhled jsi mě ve vztahu ke Sportáži pobavil :p. Ale jak jsem psal, každého věc. A nezlob se :p
 
Tak my máme Sportage IV QL generace v té top výbavě na 19 kolech a mě se to auto třeba líbí. Nemluvím o té poslední generaci. Ale ten Golf je dle mého totéž co M3. Sám měřím 188cm a vážím 105kg jakože 20 let cvičení a v M3 vzadu jezdit lze ačkoli uznávám že ti Japonci jsou vzadu dost mizerný (malá ulička, vysoký tunel, malá okna, minimální výbava pro zadní pasažéry nebo i tvrdé čalounění dveří) ale třeba ten kufr úplně vklidu pojmul zavazadla pro 3 dospělý na týden. Superb je úplně jinak zaměřené auto a úplně jinde prostorem. Já třeba nikdy nechtěl kombi. Hatchback se mi vždy jevil ideální. Většinu času v roce mě auto vozí především do práce. V budoucnu bude asi fajn ta M6 sedan či wagon ale trojka mě fakt baví. Člověk v životě má několik etap kdy se hodí jiný typ auta..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak my máme Sportage IV QL generace v té top výbavě na 19 kolech a mě se to auto třeba líbí. Nemluvím o té poslední generaci. Ale ten Golf je dle mého totéž co M3. Sám měřím 188cm a vážím 105kg jakože 20 let cvičení a v M3 vzadu jezdit lze ačkoli uznávám že ti Japonci jsou vzadu dost mizerný (malá ulička, vysoký tunel, malá okna, minimální výbava pro zadní pasažéry nebo i tvrdé čalounění dveří) ale třeba ten kufr úplně vklidu pojmul zavazadla pro 3 dospělý na týden. Superb je úplně jinak zaměřené auto a úplně jinde prostorem. Já třeba nikdy nechtěl kombi. Hatchback se mi vždy jevil ideální. Většinu času v roce mě auto vozí především do práce. V budoucnu bude asi fajn ta M6 sedan či wagon ale trojka mě fakt baví. Člověk v životě má několik etap kdy se hodí jiný typ auta..

Samsung S22 256GB Tapatalk
Jo to mě povídej,začínal jsem v Multiple a skončil v MX5.?Čím jsem starší tím mám menší auto.?Abych na staré kolena neskončil v Smatru a nebo Peelovi.?
 
Na stara kolena ti stastnejsi skonci v rakvi, ti mene v urne :p
 
Čau mám na vás otázku mám s mazdou 2.0 88kw BM najeto skoro 120 tisíc na to se připravit na servis a co by jste doporučili udělat ? Olej v převodovce už jsem měnil.
 
Čau mám na vás otázku mám s mazdou 2.0 88kw BM najeto skoro 120 tisíc na to se připravit na servis a co by jste doporučili udělat ? Olej v převodovce už jsem měnil.
Dějají se brzdy, ale záleží v jakém je máš stavu a brzdovka, chladící kapalinu máš vyměněnou? Dále jsem dělal klínové řemeny a napínák řemene, svíčky a to je asi tak vše co jsem dělal já v tomto nájezdu zhruba
 
Dějají se brzdy, ale záleží v jakém je máš stavu a brzdovka, chladící kapalinu máš vyměněnou? Dále jsem dělal klínové řemeny a napínák řemene, svíčky a to je asi tak vše co jsem dělal já v tomto nájezdu zhruba
Jo všechny kapaliny jsem dělal i brzdy. Vodní pumpa je součástí rozvodů nebo je někde jinde popřípadě jestli tu nevyměnit?
 
Jo všechny kapaliny jsem dělal i brzdy. Vodní pumpa je součástí rozvodů nebo je někde jinde popřípadě jestli tu nevyměnit?
Nechci kecat, nevím to jistě, ale podle mě je součástí rozvodů a asi se nemění protože jsem ani nenašel díl je koupi, celkově vlastně žádný, jakože ani řetěz ani napínak ani kladky
 
Chlapi otázka. Plánujem kúpiť Mazdu 3 ročník 2014, nájazd 190K. Komplet servisná historia podľa elektronickej knižky každý rok robená kontrola. Na čo si dať pozor?
 
Zdravím... Taká "obecná" otázka ohľadne kolies (nenašiel som inú vhodnú tému okrem obecně :cool:)... Vlastne som podrobné odpovede ani veľmi nenašiel (nielen na mazdaklan) a to som sa tomu nejakú chvíľu venoval.

Mám na Mazde 3 BN od nova 16 palcové kolesá. Na jar budem kupovať nové pneu a zvažujem (po 6. rokoch), že vymením celé kolesá za 18-ky (originál Mazda) a spravím radosť sebe, autu a jazdu posuniem na vyšší "level". Vyzerá to OVEĽA lepšie na Mazde, jazdné vlastnosti budú lepšie (asi...)
Otázky na členov, ktorí jazdili Mazdu 3 so 16 aj 18:
- zmení sa "dynamika" auta? (vraj 18 sú ťažšie = zmena k horšiemu?)
- je jazda výrazne lepšia? (stabilita, náklony... = už na 16-kach je M3 skvelá)
- stúpne spotreba? (veľmi? R18 sú o 10 mm širšie)
- rozdiel v komforte? (vraj aj s R18 je Mazda 3 v pohode)
- prípadne iné výhody nevýhody?

Nepoznám nikoho v okolí, kto by mi dal vyskúšať svoju Mazdu 3 s 18 palcovými kolesami. Predsa je to nie veľmi rozšírené auto. Na druhej strane... Nevidím často Mazdu 3 vo vyššej výbave, u ktorej by niekto vymenil kolesá 18 za 16. Maximálne na zimu... Potom z toho vychádza, že 18-ky sú ďaleko lepšie :). Na druhej strane nevídam Mazdy, ktoré boli predané so 16-kami, aby ich majiteľ vymenil za 18-ky. Predpokladám ale, že dôvodom je to, že to majiteľ nepotrebuje / nechce spraviť.
Vďaka za odpovede...
 
Já mám též M3 BN a jezdím dvě sady R18 léto i zimu. Proč? Pač tahle mazda jako každá jiná vypadá na menších kolech doslova trapně a co se týče komfortu a sportovní jízdy tak si nemohu stěžovat. Za mě jasná volba.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím... Taká "obecná" otázka ohľadne kolies (nenašiel som inú vhodnú tému okrem obecně :cool:)... Vlastne som podrobné odpovede ani veľmi nenašiel (nielen na mazdaklan) a to som sa tomu nejakú chvíľu venoval.

Mám na Mazde 3 BN od nova 16 palcové kolesá. Na jar budem kupovať nové pneu a zvažujem (po 6. rokoch), že vymením celé kolesá za 18-ky (originál Mazda) a spravím radosť sebe, autu a jazdu posuniem na vyšší "level". Vyzerá to OVEĽA lepšie na Mazde, jazdné vlastnosti budú lepšie (asi...)
Otázky na členov, ktorí jazdili Mazdu 3 so 16 aj 18:
- zmení sa "dynamika" auta? (vraj 18 sú ťažšie = zmena k horšiemu?)
- je jazda výrazne lepšia? (stabilita, náklony... = už na 16-kach je M3 skvelá)
- stúpne spotreba? (veľmi? R18 sú o 10 mm širšie)
- rozdiel v komforte? (vraj aj s R18 je Mazda 3 v pohode)
- prípadne iné výhody nevýhody?

Nepoznám nikoho v okolí, kto by mi dal vyskúšať svoju Mazdu 3 s 18 palcovými kolesami. Predsa je to nie veľmi rozšírené auto. Na druhej strane... Nevidím často Mazdu 3 vo vyššej výbave, u ktorej by niekto vymenil kolesá 18 za 16. Maximálne na zimu... Potom z toho vychádza, že 18-ky sú ďaleko lepšie :). Na druhej strane nevídam Mazdy, ktoré boli predané so 16-kami, aby ich majiteľ vymenil za 18-ky. Predpokladám ale, že dôvodom je to, že to majiteľ nepotrebuje / nechce spraviť.
Vďaka za odpovede...
Mám srovnání..

Na R18 je to úplně jiné auto, takové dospelejsi. Na R16 mi přijde až komické, proto už je nechci dávat ani na zimu. Budu prodávat.

Na R16 byla určitě lepší dynamika, protože kola byla lehká, menší odpor.. Pozorovala jsem celkem velký rozdíl oproti R18. Obojí originály.
Originaly R18 jsou opravdu dost těžké, proto jsem je měnila za jiné R18, lehčí a tam už ten rozdíl není tak markantní.

Ano, na R18 lepší stabilita. O dost. Vzhledem k tomu, že mám ráda ostrou jízdu na okreskách, tak je to pro mě lepší.
Ohledně náklonu, tam největší rozdíl udělaly snížené pružiny, než samotná kola. Auto má nižší těžiště a je ještě více stabilní, jistější v zatáčkách.

Co se týče komfortu, mě je příjemnější, když je auto tvrdší, protože mám pocit, že mnohem lépe poznám, co se pod koly děje. Takže pro někoho, kdo má rád řízení, budou 18ky lepší volba.
Ale ani na rozbitých cestách člověk nijak netrpí. Jasně, R16 kde co pohltí, ale ani na R18 to není žádná hrůza. Ono BM/BN má super podvozek, takže člověk se v tom autě necítí jako naklepaný řízek 😁 i když je to dost subjektivní, někdo by mohl namítat.

Co se týče spotřeby, nemůžu soudit 😁 protože já řádím..
 
Ja som zase majiteľ čo má Mazdu 3 BM sedan a nemôžem si sťažovať na 16tky, čo som čítal výhoda 16 oproti 18 je nižšia spotreba, lepšia dynamika, komfortnejšia jazda čo sa týka nerovnosti na ceste a menšie namáhanie nápravy vplyvom nerovnosti na vozovke čiže asi tak ale odskúšané to nemám nakoľko mám v lete aj v zime 16tky.
 
Obecně mi připadá úsměvné když řeší někdo spotřebu na takovém autě. Tohle auto je pro radost! Řadit a vytáčet a neřešit kolik žere. To si kup ovci v nafte když tohle řešíš. A jen závěrem... atmosféry mají tu výhodu, že se spotřeba nějak dramaticky neliší podle jízdního stylu. Já to taky dost praskám a trvale se pohybuji tak 6.5 až 7 litrů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Obecně mi připadá úsměvné když řeší někdo spotřebu na takovém autě. Tohle auto je pro radost! Řadit a vytáčet a neřešit kolik žere. To si kup ovci v nafte když tohle řešíš. A jen závěrem... atmosféry mají tu výhodu, že se spotřeba nějak dramaticky neliší podle jízdního stylu. Já to taky dost praskám a trvale se pohybuji tak 6.5 až 7 litrů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Tak to je hezké. Já, ať dělám, co dělám, tak pod 7,5 se teď dlouhodobě nedostanu. Když blbnu, tak to jde i k 9,7l s přehledem😅
 
Asi řádíš víc než já

Ale na horší spotřebu může mít vliv vícero věcí. Máš sportovní filtr, já ho dal pryč a vrátil normál, máš kola 225, já originál 215, máš vyšší nájezd a starší auto, unavené svíčky, horší benal atd. Těch důvodu, proč to více žere je hafo... Ale v prvé řadě asi více praskás do oprati...
Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Asi řádíš víc než já emoji16.png

Ale na horší spotřebu může mít vliv vícero věcí. Máš sportovní filtr, já ho dal pryč a vrátil normál, máš kola 225, já originál 215, máš vyšší nájezd a starší auto, unavené svíčky, horší benal atd. Těch důvodu, proč to více žere je hafo... Ale v prvé řadě asi více praskás do oprati...
Samsung S22 256GB Tapatalk
Jasný.
Svíčky tam mám chvíli, upravená ŘJ + 100 oktan 😅 ale jasně, kola na to budou mít vliv, filtr, apod..
Nicméně, dávám tomu dost napít, to nepopřu 😁 baví mě to. Takže neřeším.
 
Back
Top