• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Mne príde úsmevné povedať - keď niekto rieši spotrebu pri tomto aute, nakoľko na čo tu potom x ľudí rieši kde koľko benzín stojí 😀 a benzín mám preto, že Mazdu diesel do mesta kúpi iba samovrah tak áno som ten typ človeka čo pozerá aj na spotrebu nakoľko u nás máme trošku iné ceny ako u Vás nakoľko E5 je u nás iba prémiový benzín za cca 1,80-1.90€ ale to neznamená že dusím motor nízkymi otáčkami.
 
Lepsi dynamika na 16"? Dame sraz pod Buchlakama a muzeme tu dynamiku porovnat 🤗.
 
Zdravím... Taká "obecná" otázka ohľadne kolies (nenašiel som inú vhodnú tému okrem obecně :cool:)... Vlastne som podrobné odpovede ani veľmi nenašiel (nielen na mazdaklan) a to som sa tomu nejakú chvíľu venoval.

Mám na Mazde 3 BN od nova 16 palcové kolesá. Na jar budem kupovať nové pneu a zvažujem (po 6. rokoch), že vymením celé kolesá za 18-ky (originál Mazda) a spravím radosť sebe, autu a jazdu posuniem na vyšší "level". Vyzerá to OVEĽA lepšie na Mazde, jazdné vlastnosti budú lepšie (asi...)
Otázky na členov, ktorí jazdili Mazdu 3 so 16 aj 18:
- zmení sa "dynamika" auta? (vraj 18 sú ťažšie = zmena k horšiemu?)
- je jazda výrazne lepšia? (stabilita, náklony... = už na 16-kach je M3 skvelá)
- stúpne spotreba? (veľmi? R18 sú o 10 mm širšie)
- rozdiel v komforte? (vraj aj s R18 je Mazda 3 v pohode)
- prípadne iné výhody nevýhody?

Nepoznám nikoho v okolí, kto by mi dal vyskúšať svoju Mazdu 3 s 18 palcovými kolesami. Predsa je to nie veľmi rozšírené auto. Na druhej strane... Nevidím často Mazdu 3 vo vyššej výbave, u ktorej by niekto vymenil kolesá 18 za 16. Maximálne na zimu... Potom z toho vychádza, že 18-ky sú ďaleko lepšie :). Na druhej strane nevídam Mazdy, ktoré boli predané so 16-kami, aby ich majiteľ vymenil za 18-ky. Predpokladám ale, že dôvodom je to, že to majiteľ nepotrebuje / nechce spraviť.
Vďaka za odpovede...
Mám 18 na léto a 16 na zimu. A tím jaké zatím byly zimy u Ostravy jsem většinu najezdil na suchu a spotřeba stejna 6.5 +-0.1 l/100km dlouhodobě.
Co se týče komfortu dělali jsme srovnání 7 let staré 16" oproti 2 roky 18" s @Radek OV a ty 18" byly podstatně pohodlnější, takže ať vezmeš cokoliv určitě na rom budeš lépe než nyní. Moje 16 a 18 jsou podobně staré a ty 18 jsou max. trošku méně pohodlné na retardérech, jinak cajk. Na dynamiku jsou tu jiní, mě by auto vymalovali v kopcích spolucestující. I když jedu sám v zákonných mezích tak ty 16 stačí. A aj Borbety v 16 nevypadají na Mazdě špatně.
Jinak pokud ještě nemáš disky a chceš 18, doporučuji popřemýšlet tak jak @Katka_S o jiném (více standardním) rozměru, dlouhodobě je to levnější.
 
Prešov :) Keby si bol z blízka a náhodou nemal odomknutú Mazdu, tak môžeš skúsiť moju :)
Som so ZA kraja, takže kúsok ďalej, ale nevadí ako som písal, mám M3 BN HB 2017, G165 v Revolution výbave a tie 18" kolesá celoročne + Eibach pružiny, takže zábavy mám dosť na tom aute

Skôr by som uvítal, ak je tu niekto zo stredného Slovenska kto dokáže vypnúť iStop tak, aby nesvietila kontrolka na palubovke, rád prídem na návštevu a zaplatím

Odoslané z SM-A515F pomocou Tapatalku
 
Lepsi dynamika na 16"? Dame sraz pod Buchlakama a muzeme tu dynamiku porovnat 🤗.
Tak doufám, že se letos ukážeš,jestli teda budou.😁Alespoň nás v hospodě bude víc na pokec.🤣
 
Za mě 16 i 18 v pohodě,neb jsem řidič vyblbnutý a s 3 už moc nekravím.Na to mám MX-5.Počítám, že se nás třičtvrtě na limit kol ani nepodívá.Můj poznatek je takový, že 18 líp sedí,ale jsou tvrdší.Na zimu jsou lepší 16.Měkší svezení a vyšší bočnice.Lepší při parkování v marastru při obrubníků.Samozřejmě lehčí a levnější kolo.To jak to vypadá je pro mě až na druhém místě.Hlavní je pro mě to jak to jezdí.A na mém BP jsou dobré jak 16,tak i 18.Je potřeba vyzkoušet co komu vyhovuje.Jenom prosím vás neupřednostňujte vzhled před jízdními vlastnostmi.😉
 
Fakt myslis, ze to, co plati na rovne silnici, bude platit i na silnici plne zatacek? Nebo tam prijdou do hry i jine faktory?
 
Teď jsem vás chlapci nepochopil. Takže kdo že vyhraje? R18 nebo R16? V těch zatáčkách...
Velký vliv má kvalita řidiče a jeho um.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No,jen se směji tomu,jak to M3grey napsal... Jako kdyby opravdu měl vyhrát, protože má přece 18" kola.
 
No,jen se směji tomu,jak to M3grey napsal... Jako kdyby opravdu měl vyhrát, protože má přece 18" kola.
Tak pro ty, co to nepochopili a vynáší soudy, tedy zejména pro tebe. - byla to nadsázka, samozřejmě se nebudu nikam táhnout s někým závodit, zvláště pak ne v běžném provozu. Smyslem původního příspěvku bylo konstatovat, ze širší pneu s nižším profilem bude v případě M3 v zatáčkách rozhodně výhodou. Nečerpám z tabulek, ale z osobní zkušenosti, kdy na 16" jsem si rozhodně nemohl dovolit to, co na 18", protože bych brzy skončil v pangejtu. Po 2 sezónách jsem 16" prodal a uz jezdim na 2 sadách 18".
 
Dáma a páni, ĎAKUJEM za informácie. Toľko kvalitných postrehov sa mi nepodarilo nájsť nikde inde 👍
Takže to u mňa vyzerá na kúpu 18 palcových kolies. Už len zohnať za dobrú cenu a v dobrom stave... Budem kupovať originálny rozmer, ktorý mám v TP.

Čo sa spotreby týka... Nejako extrémne to vlastne ani neriešim, ale ako tu bolo napísané - nad 7,5 sa pri bežnej jazde dostanem málokedy. Viac ma uspokojí, keď bude auto lepšie jazdiť = posunie sa "pocitový limit" pri jazde.
Pre Slovákov, ktorí to poznajú...
- na diaľnici okolo Liptovskej Mary sú celkom zatáčky... Na R16 je 140 km/h stále v pohode, ale viem si predstaviť, že na R18 to bude lepšie. Ešte lepšia "diaľnica" je v okolí Žarnovice - tam je 140 km/h už celkom dosť (pocitovo), ale stále v pohode. Predpokladám, že aj tu by to mohli R18 posunúť úplne inde
:)

Vzhľad = vždy keď ide okolo Mazda 3, tak sa otočím... Keby som sa kedysi rozhodol ináč, tak sa dnes otáčam so slzou v oku. A je pravdou, že na R18 vyzerá Mazda 3 BM / BN o doooosť lepšie. Tak tej mojej doprajem po 6 rokoch spoľahlivej služby 18 palcové kolesá - trochu ju to omladí a hlavne vylepší jazdne aj vzhľadovo. O peniaze až tak neide - pneu mením 1x za pár rokov a už som pomaly "pán v rokoch" (najlepších) = peniaze už nie sú obrovský problém.

Ešte raz VĎAKA za rady, hodnotenia 👍
 
Čau, máte někdo nějakou zkušenost s úpravou motoru někde jinde než tady u šreka? ( nejlépe Praha a okolí) Soft od něj mám ale nejsem s tím moc spokojený jen tak pro info. Padl mi do oka Powertec který mám kousek tak jestli nemáte někdo nějaké zkušenosti.
 
Kedysi som pozeral na "úpravy" motorov pre Mazdy v mojom okolí (=kľudne aj 200+ km od bydliska). Mal som pocit, že Mazda je úplne okrajová záležitosť. VW, Škodu / turbomotory robí každý... Aj keď som im písal, tak ich odpoveď bola taká "nijaká" - v podstate Mazdy robili minimálne.
Zato "Shr3k" tú má veľa spokojných "zákazníkov"... Celkom by ma zaujímalo, či je tu vôbec niekto, kto má svoju Mazdu "vytunenú" u inej firmy?

Otázkou je, či sa dá spraviť ešte viac - len tak bez úpravy "hardware"? Normálne atmosféry sa dajú "chipnúť" o cca +5% (= veľmi sa to neoplatí). Slabšie naladené motory od Mazdy majú "potenciál", lebo sú "podladené". Silnejšie G160 zrejme neposkytnú také "extrémne" vylepšenie. Vlastne je absolútne príjemné mať auto s objemom 2,0 litra, výkonom v TP 88 kW a reálnym výkonom 120+ kW...
Hlavný dôvod (ak nepozeráme na nižšiu nákupnú cenu a výhody vyššieho výkonu) je nižšie PZP. Za veľký objem je často vysoké PZP a ak už človek nájde poisťovňu, ktorá nepozerá na objem, tak kritériom je výkon. Vyšší výkon = vyššie poistné. Potom veľký objem a vyšší výkon = žiadna možnosť lepšieho PZP :cool:
Na druhej strane... Nepatrím k tým, ktorí pre pár peňazí menia PZP každý rok... Skôr by som sa držal starého známeho "Ak chceš opicu, musíš mať na banány" :)

Človek si na úpravu zvykne, auto jazdí veľmi pekne... Po čase by možno nebolo na škodu previezť sa na "sériovej" Mazde G120 - a posúdiť rozdiel :)
 
Asi před čtvrt rokem jsem videla inzerát na upravené BM, a prodejce psal, že měl udělaný chip od Quantum tuning na 132 kW.
Když jsem tehda pátrala, tak opravdu mají nabídku i na chip některých Mazd. Ale taky ta částka už je opravdu hodně jinde. Bez slevy je to asi 4x dražší, než od Shr3ka chip na 129kW.
 
Co vím, tak @king dave mi tvrdil, že má třeba úpravu od polských DISI a že mu to přijde dole línejsi než z fabriky. A to rozhodně taky stalo více než úprava @shr3k.
Já mám těch zmíněných 129kW a rozhodně to lepší je než z fabriky co se týče G120. Ale zase nečekejte nějaký zavodak. Ale je pravda že často mi nevěří že se jedná o atmosféru. Hrozně brzo to zabírá. A hlavně je fajn ta odemčena špička. Za mě vyhovující. Víc vlastně ani nepotřebuji.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Čau, máte někdo nějakou zkušenost s úpravou motoru někde jinde než tady u šreka? ( nejlépe Praha a okolí) Soft od něj mám ale nejsem s tím moc spokojený jen tak pro info. Padl mi do oka Powertec který mám kousek tak jestli nemáte někdo nějaké zkušenosti.
A s čím jsi konkrétně nespokojený? Ať ostatní mají představu, když už něco takového střelíš do éteru.
Navíc se dá se @shr3k domluvit i na individuálním přístupu, kdy ti SW poladí přesně podle tvých představ. Namátkou si vybavuji třeba @no_hits který s ním řešil specifické požadavky pro své použití vozu.
 
Ano,mám úpravu od DISI tune pl a popravdě, čekal jsem zázrak! Na konkurenčním fóru se chlubili,že úprava od nich je skvělá, jak motor i od spodu lépe reaguje atd. Za mě rozhodně nespokojenost. Sice jsem dostal odemknutou výkonovou špičku, ale přišel jsem o spodní pásmo. I ten motor lehce pocukavá při jízdě po jejich úpravě. Ale jezdím převážně na 95 benzín...
Rozhodně teď bych šel do úpravy od shr3ka. Nevidím žádný důvod jezdit jinam.
 
Back
Top