• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Nemůže to dělat ten krycí plech svodů v motorovém prostoru? Zkus na něho poklepat,jestli není uvolněný.
Tak asi planý poplach. Zřejmě se někam dostal kamínek a ten po startu poskakoval, jelikož od toho času už to neudělalo. Nicméně až bude auto z nějakého důvodu zvednuté, tak překontroluji všechny plechy.
 
Jinak možná už se to tady někde probíralo, ale co to bliká červeně na budíkách po uzamčení auta? Auto je z továrny vybaveno alarmem nebo je to něco jiného?
 
Tak jako u většiny aut by měla tato kontrolka znamenat blokaci startování/imobilizéru. Tzn. musí se nastartovat správným klíčem.

Mě bliká až do nastartování. I když auto zamknu a na startovací kartě vypnu alarm, stále bliká.
 
Riešim taký problém, potrebujem kúpiť dojazdovu rezervu.
Momentálne mám na aute pneu 215/45R18.
Manuál o dojazdovej píše o 125/70D16
To by mala byt tato

Lenže ich stránka po vyplnení mojich súčasných kolies ponuka len toto:

S odôvodnením:
Údaj R16″, R17″ alebo iný je irelevantný, pretože toto označenie nás informuje len o rozmere disku, nie však o celkovom priemere kolesa. Celkový priemer kolesa je pre nás veľmi dôležitý údaj, a preto sa musíme pri výbere dojazdového kolesa sústrediť na rozmer pneumatiky. Tá vytvára celkový priemer kolesa, nie samotný disk bez pneumatiky. Pre správny výber dojazdového kolesa je teda dôležité poznať rozmer plnohodnotných pneumatík a priemer kolies obutých na vozidle. Priemer dojazdového kolesa musí byť v tolerancii 3-4 %, ale väčšina výrobcov sa ho snaží udržať na odporúčaných 2,5% (väčšie alebo menšie). Z tohto dôvodu vás žiadame, aby ste pri výbere dojazdového kolesa vždy zadali parametre plnohodnotných pneumatík, ktoré máte na vozidle obuté. Stačí uviesť číselný údaj, na tom, či ide o letné alebo zimné pneumatiky, nezáleží. Údaj o rozmere pneumatík nájdete na jej bočnici v špecifickom tvare, napr. 205/55R16″ alebo vo veľkom technickom preukaze.

ZHRNUTIE: pri výbere správneho dojazdového kolesa sa musíte sústrediť na to, aby dojazdové koleso bolo po technickej stránke kompatibilné s plnohodnotným obutím na vašom vozidle. Vyhnete sa tak technickým problémom. Preto vás prosíme, aby ste vždy uviedli správne údaje na úvodnej stránke nášho e-shopu.

Tak ktoré kúpiť? Tu 16tku? Predpokladám že to je aj originál rozmer keby som riešil od mazdy.

image0.jpeg
 
Tak asi planý poplach. Zřejmě se někam dostal kamínek a ten po startu poskakoval, jelikož od toho času už to neudělalo. Nicméně až bude auto z nějakého důvodu zvednuté, tak překontroluji všechny plechy.
Tak oživuji zpět dotaz v čem hledat příčinu. Při studeném startu (zvýšené otáčky) když vyslapnu spojku tak krátce rezonuje nějaký plech na spodku auta. Cca 2 vteřiny. Jakoby se při vyslapnuti spojky něco krátce oprelo o nějaký plech. Jakmile otáčky spadnou tak se to neděje. Netuší někdo na co se zaměřit? Dost mě to vytáčí a zjevně to bude nějaká prkotina.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Auto od něj mám upravený zhruba rok a předtím na emisích žádný problém, ale teď by to ani náhodou neprošlo( musel jsem tam pár stovek navíc nechat). Směs brutálně bohatá. Chápu že při plném plynu a plně otevřené klapce je lamda přes 1.1 než kolik je v serii, ale nemělo by to tak být pořád. Jen pro info teď jsem dával novou koncovku (utler sport nebo jak se to jmenuje :grinning:) a do týdne ty nerez koncovky úplně černé, možná snad horší než na mém 25 let starém tdi :joy:. Proto bych rád něco kde to pojede a nezníčí to katy a nezalepí celý motor.
Všechny Skyactivy-G mají standardně (nepočítám-li nějaké uškrcené P5 atp. s lambdou 1) na plný plyn lambda 0,853 500-7500 (AFR 12,5). Chceš jezdit na 95, musíš chladit spalovací prostor benzínem, proto máš při 6000 lambda 0,760 (AFR 11,17). Bez chlazení přijdou detonace, s detonacemi není výkon. Jestli chceš, můžeš tam mít zpět 0,853, to je tvoje věc, klidně se zastav.
 
Pozdravujem. Som tu nový a nejak na rýchlo (riešenie synovho auta) ma donútilo uvažovať o novej Mazde a moju M3 BM r.2014 aj keď nerád mu posuniem.
Začal som sa s tým zaoberať iba 5 dní do zadu a všetky tie motorizácie a výbavy mi šrotujú v hlave. Dosť na tom že som vybral aj keď neviem či dobre vzhľadom na tu raketu penez 2024 Mazda3 4SN 2.0L e‐SKYACTIV G 150ps 6AT FWD Exclusive‐line. Nie je to zatial zavezené a je možné že sa to ani neuskutoční ale už som dosť nahúčkaný po dvoch návštevách predajní a absolvovaní skúšobných jázd že sa budím o 4 hod a rozmýšľam či ísť do tejto motorizácie a či vôbez kupovať nové auto v tejto pohnutej dobe. A s toho by som chcel požiadať tu znalých harcovníkov o názor na ten 150ps motor. Bol som skúšať dve M3 a všetky mali ten Skyactiv X motor, iný k dispozícii nebol. Neviem či som nejak náročný alebo už menej citlivý ale nejak ma neoslnil na to ako ho chvália v recenziách. Jedine čo ma uchvátilo je ten tichý chod. Mám čas ešte objednávka nie je na stole ale nechcem zmatkovať a už do predu mať jasno. Ďakujem za prípadne odpovede a za prijatie do fóra.
 
Já v roce 2019 řešil nákup Mazdy 3 za půl míče. Nabízela se téměř nejezdena Mazda 3 BN nebo nová BP G150 v horší výbavě. Po několika jízdách a mé představě vyhrála BN 2018. U BP mě zklamal hlavně motor. BM BN prostě tahají líp a jsou větší hulvati Jinak BP má skvělý interiér a o roce 2024 ani nemluvě. Hlučnost v kabině taky o level výše. Hezké jsou obě. Prostorově podobné a podvozek též ačkoli na BP už se nedostal multilink. Navíc mi vadilo to vypínání válců. Záleží na tvých preferencích co od toho auta čekáš. Pokud tě nepřesvědčilo hned tak bych hledal jinde nebo zkusil i jiný model. Dlouho jsem zvažoval i Proceed ale ta Mazda mi nějak více tahala za srdíčko. Možná ještě projet novou Hondu Civic?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Polsanside: nie, zle som sa vyjadril. Že to bude Mazda to mám ujasnené, len som chcel nejaké skúsenosti s tým motorom 150ps. V recenziach jeden novinár tvrdil že je lepší ako Skyactiv X. Odpájanie dvoch válov by sa malo diať pri slabej záťaži a nepotrebnom výkone. Keby ma to otravovalo tak je asi možné na jeho vypnutie pridať plyn aby zapojil všetky válce si myslím. Hondu Civic sme zotierali ešte v r. 2014 kedy sa dizajn podobal UFO, v súčastnosti reálne neviem ako je na tom ako celok ale v testoch zase pokulháva za Mazdou.
 
Zdarec, chtěl jsem se jen tak pro zajímavost zeptat, dělal někdo ž vás palivový filtr na BM/BN? co jsem tak zaznamenal tak interval pro evropu je 135000 což mě brzo čeká, ale v autodílech jsem nic nenašel zatím, bude asi jedině origo?
 
Zdarec, chtěl jsem se jen tak pro zajímavost zeptat, dělal někdo ž vás palivový filtr na BM/BN? co jsem tak zaznamenal tak interval pro evropu je 135000 což mě brzo čeká, ale v autodílech jsem nic nenašel zatím, bude asi jedině origo?
Myslím, že tam není.. Že je tam jen jakési sítko, pro benzínové motory 😅 ale ať mě kdyžtak někdo opraví. Ale když jsem auto koupila, tak jsem právě taky zjišťovala..
 
Palivový filtr jako takový (znáte z dieselu) u benzínu není. Je tam pouze sítko v nádrži pod podávacím čerpadlem. V Evropě se počítá s tím, že budeš tankovat kvalitní palivo na kvalitních čepacích stanicích, takže tam žádný interval výměny nebo výplachu toho síta není. Ten filtr se ale může ucpat a i jsem na starších mazdách četl i zažil že se lidem ucpal, ale vždy tomu předcházelo tankování paliva třeba ze starýho plechovýho kanistru nebo natankování benzínu někde na JZD pumpě. Dneska na ten filtřík může mít neblahej vliv i BIO kejda v palivu, obzvlášť když to auto s tímhle horším benzínem stojí delší dobu odstavený.

Čiště za mě: Pokud to auto není nějakej stoják co se válí na ulici X týdnů bez hnutí a když už tak aspoň se 100oktanem v nádrži nebo pokud se do něj tankuje palivo na nějaký kvalitnější pumpě s větší výtočí, tak bych se o to sítko nezajímal do cca 200000km a i potom je to na zváženou jestli to má nějaký význam. Pokud jste ale natankovali třeba nějaký no-name palivo z nějakýho starýho hnusnýho kanistru, tak po vyjetí tý nádrže a natankování čerstvího paliva už může stát za zamyšlení jestli ten filtřík preventivně nevyměnit.

Pokud má někdo nějakou chuť a nutkání ten filtr vyměnit pro lepší zítřky, tak se dá koupit za symbolických cca 720Kč (PEAR-13-ZE1 pro Mexičana) nebo cca 590Kč (PE01-13-ZE1 pro Japonce) v Mazdě a nebo za pár stovek z číny na Aliexpressu/eBay/.... (u číny pozor na kvalitu). Někdy najdete i celý tělo s měřákem, ale to už je nějaká ta tisícovka a dle mě je to už naprosto zbytečný.
Nezapomeňte si vždycky s novým filtrem koupit i nový těsnění okolo uzavírací matice čerpadla v nádrži. Vůně benzínu je sice krásná, ale pocintaný zadní sedačky nejsou zrovna echt.
Vždy si to ale ověřte přes VIN, jaký OEM kód toho filtru má vaše auto.
 
Poslední úprava:
Ahoj, jsem tu nový. Máme nově M3 a mám několik dotazů. První dojmy jsou teda skvělý. Měl jsem mx5 Na, NC, doma pak 626, GJ, GH a teď tohle :) První ,,moderní” auto, kde vidím zdravý posun vpřed ale zároveň extra baví řídit. No nic :) Nikde jsem to tu nenasel, případně se omlouvám, zda se ptám na něco, co tu bylo. Klidně do zprávy. :(

1) jak aktualizovat infotainment? Jde to vůbec doma? Přes usb ale kde se stáhne ten soubor?
2) má někdo zkušenost s dodělanym Apple car play z Ali? Obecně Ali nesnasim a bojím se toho ale cena samozřejmě lakava
3) na koho se obrátit, pokud bych chtěl ze 120k udělat 165? Mám 2017, s automatem
4) dá se nějak nastavit, aby se tlačítkem motor off zhasnul motor ale zůstalo hrat radio nebo aspoň pokračoval telefon??
5) jak šikovně bez ulamani vycvaknout kryty zrcatek? Máme obě poskrabany :(
6) máme 60tkm, je to uz důvod k obavám ke karbonizaci motoru? Případně někoho vyzkoušenýho na dekarbon?

To je asi všechno. Děkuju!
 

1)
2)
3)
4)
5)
6)
 
Pardon, dělal jsem to na mobilu, tlačítko lupy jsem fakt neviděl, celkově tohle forum má pro mě jiný řazení, design a logiku uspořádání než fora na kterých jsem vyrostl, tak se omlouvám. A hlavně víc jak pulka je v nějaký sekci společná témata, kam jsem zabrousil až dnes. Již všechno přečteno, seděl jsem u toho dneska zhruba šest hodin..
 
Pardon, dělal jsem to na mobilu, tlačítko lupy jsem fakt neviděl, celkově tohle forum má pro mě jiný řazení, design a logiku uspořádání než fora na kterých jsem vyrostl, tak se omlouvám. A hlavně víc jak pulka je v nějaký sekci společná témata, kam jsem zabrousil až dnes. Již všechno přečteno, seděl jsem u toho dneska zhruba šest hodin..
Z toho si nic nedělej,je tady toho opravdu hodně ke čtení.A myslím, že není ostuda se zeptat.Ti vlídnější tě rovnou nasměrují,ti méně ti napíši,že si to máš najít.Každopádně vítej a čerpej informace.😉👍
 
Mám dilemu ako umyjem zadné sklo zvnútra v mieste kde je zadné brzdové svetlo a ten plastový diel je pricapený na sklo. Pod ním mám už sklo také mastno špinavé. Potrebujem ho poriadne umyť a netuším ako sa tam mám dostať tak aby som to neurval v snahe odchýliť ho. Nejaký grif alebo nápad ako na to?
 
Riesil som rucnu brzdu v servise a po obhliadke sa zistilo ze zadny pravy strmen je uz tak na vymenu. Aky diel/vyrobcu odporucaju tunajsi experti? Ďakujem.
 
Back
Top