Můj oblíbený youtuber o autech - čekal jsem kdy se review od něj objeví...
Tak říká, že se mu líbí:
- gril, ale prý hodně štěstí to vyčistit v okamžiku kdy to bude zabordelené hmyzáky
- prej kola ujdou
- prej docela dost nelakovaného černého plastu kolem auta
- zadek si na nic nehraje, je čistý
- konečně elektrické víko kufru (ale je pomalé, což ostatně kritizuje na všech autech)
- kufr není největší v segmentu, ale hodně použitelný. A pokud se vyhodí roletka tak odvezete hodně. Ale pokud je to pro vás důležité, zajděte se podívat k prodejci. Já odvezl vše co jsem potřeboval bez problému.
- podvozek je podobný jako u předchozí CX-5, kritizuje mix úchytek a šroubků na různých krytkách na podvozku
- kritizuje hlučnost předchozí generace a popisuje vylepšení u nové, přechod na olejem plněného uložení ramen, ukazuje dynamické tlumiče, řeší naladění řízení - Mazda prý opravila spoustu věcí, na které si lidi stěžovali a přitom zachovali to co bylo dobré
- zkritizoval nechráněné místo pro levou nohu u řidiče
- zadní náprava je prý jako u všecho ostatních aut produkovaných ve velkém, akorát zde je vidět spousta práce na odhlučnění oproti předchozí generaci
- AWD systém je prý jeden z lepších z pohledu zážitku řidiče, přenos výkonu do zaduje je rychlejší než u ostatních aut - není to přehlídka nedotáčivosti, takže je to větší zábava ji řídit. Zadní diferenciál je menší, používá méně kapaliny pro zmenšení ztrát na čerpadle.
- CX-5 je možno postavit proti základním luxusním autum
- je relativně bezpečné si ji koupit (v US je běžné auta vzít na leasing, kdy během 3-5 let člověk zaplatí 50%), protože náklady na opravy budou minimální
- motor je klasická 2.5, kterou mazda používá stále dokola, Mazda upravila odezvu na plyn takže se auto zdá živější, odezva převodovky je rychlejší a vůbec řazení se zdá být uhlazenější
- chválí si odhlučnění, motor je stejný, zkouši akceleraci z 0, akceleraci není v porovnání s konkurencí nejlepší, řízení je prý lepší než bylo
- kvalita odhlučnění to auto posouvá k luxusním autům
- co miluje na Mazdách je převodovka, při běžném ježdění se zdá že je vždy zařazen správný stupeň
- atmosférický motor, navržen aby byl úsporný, pokud je člověk zvyklý na turbo motor, bude mu chybět zátah od spodu, ale pokud mu dá člověk naložit, bude se vždy chovat stejně ne jako turbo motory u kterých bude cítit ztráta výkonu
- podozek je měkčí oproti předchozí generaci, lépe se chová na hrbolech
- Mazda by měla nabídnout turbo motor alespoň jako volitený
- pokud vlastníte předchozí generaci, není důvod ji jít vyměnit za novou přestože jsou zde vylepšení, pokud kupujete nové auto, berte rovnou novou generaci
- Je vidět že Mazda se zaměřila na detaily, interiér je jeden z nejlepších, komentuje skvělé provedení některých dílů v interiéru, spousta věcí vypadá skvěle i když jde o fake. Není moc fanoušek bílé kůže (rychle se ušpiní), ale pokud se s tím dokážete vyrovnat tak to vypadá skvěle. Další akcent je 3D dyzajn výdechů ventilace. Lesklé černé plasty v místech, které se hodně použávají, z toho by mu rupla cévka v oku - vypadá to po čase fakt hnusně.
- infotaiment - je jednoduchý, klasika co se od zavedení MZD Connect nezměnila a je ve všech mazdách. Problémem je chybějící Android Auto a Car Play a dloho trvá než naběhne. Dotyková obrazovka funguje dobře stejně jako navigace. Zmiňoval problémy s BlueTooth (což mi přijde jako Mazdí klasika, blne to -> opraví to -> v další generaci opět blbne - BTW, mají české Mazdy aktivní WiFi, nebo protože u nás nejsou "connected services" tak ji raději deaktivovali aby lidi nereklamovali že se na ni nedá připojit...?)
- Řeší přílišnou citlivost blind-spot monitoringu
- Zadní sedadla jsou hodně pohodlná, dostatek místa nad hlavou (pokud člověk není hráč basketbalu)
- CX-5 je pro mazdu důležité auto a je to na něm vidět, přesto jsou tam místa která by chtělo vylepšit (panoramatická střech a další nesmysly)
- spodek zadních sedadel se nejspíš dá vydělat, ale vrátit to na místo bude dle toho jaký měl slovník docela problém
Jinak konečně někdo kdo se nebál říct že to auto má i nějaké mouchy, po všech těch "vše je super" videích. Jen mi přijde, že pro US použili původní motor 2.5, protože neříkal nic o deaktivaci válců a dalších nesmyslech co má EU verze a ne ten co bude v Evropě.
Jo a zmiňoval že po vypnutí heads up display-e v menu se za chvíli opět aktivoval. Takže nás nejspíš čeká pár koleček s novým firmware...