• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

GJ nemela (aspon u nas, mam za to, ze jsem videl fotky, kde i GJ mela jinde ve svete), GL tedy asi uz ma.
 
Ahoj, nevím, co máš namysli spojením téměř vrcholná výbava, ale v Revolution Top Mazda 6 funkci Auto Hold má.
Pisal som to ako odpoved pre Lubos1, ktory, ak sa dobre pamaetam vlastni M6 Revolution vybavu.

A mam dojem, ze "AutoHold" je fauvé koncernove pomenovanie systemu - asistent rozjazdu do kopca ,
U mazdy sa to vola HLA (Hill Launch Assist) a HLA ma v sucasnosti kazda mazda, ktora uz ma elektricku park. brzdu.
http://www.mazda.com/en/innovation/technology/safety/active_safety/hla/
Moze byt, ze nova CX5 bude mat system HLA vylepseny na podrzanie auta aj na svahu dole kopcom :confused:
 
Mas zly dojem. Hill Launch Assist samozrejme mam, ale Auto Hold nie. AutoHold Mazda 6 podla mna nema vobec, ani vo vybave RT.
Vyvedies ma z mojho zleho dojmu - omylu a vysvetlis mi prosim, co vlastne pod pomenovanim "AutoHold" od VW sa skryva ?!
 
Mas zly dojem. Hill Launch Assist samozrejme mam, ale Auto Hold nie. AutoHold Mazda 6 podla mna nema vobec, ani vo vybave RT.

Netvrdím, že mám 100% pravdu, ale tyto funkce se dnes slučují, alespoň u VW. Dřív byla v nabídce funkce Hill Holder a dnes už se tomu říká obecně Auto Hold (viz popis, co postoval @lakilaki). Auto Hold přitom nepodrží auto jen v kopci, ale i na rovině a navíc ji lze zapnout nebo vypnout tlačítkem. V tomto smyslu M6 Auto Hold nemá, nicméně v automatickém režimu funguje velmi podobně. Tzn. podrží auto v kopci při rozjezdu a podrží ho i na rovině, pokud se vypne S/S systém. S aktivním S/S systémem totiž uvolnění brzdy znamená opětovné nastartování motoru a rozjezd auta. Když jsem měl auto krátce, nechápal jsem, proč se mi automaticky aktivovala elektronická parkovací brzda i na rovině a přišel jsem na to až později.

Mně každopádně vyhovuje nastavení tak, jak je a více jsem jej nezkoumal. Aktivní S/S systém mi nevadí a podstatné je, že podržení v kopci funguje úplně precizně. Je jedno, jestli se jedná o prudký nebo mírný kopec, brzda se aktivuje přirozeně. Na rovině nevyužívám.
 
Tak tak, Krabat ma pravdu. Okrem toho Hill Launch Assist ta podrzi par sekund, Auto Hold dovtedy, kym sa nepohnes sam. Jednoducho Auto Hold sluzi na to, aby sa "rucna" brzda zatiahla automaticky sama vzdy, ked zastavis.
 
Jednoducho Auto Hold sluzi na to, aby sa "rucna" brzda zatiahla automaticky sama vzdy, ked zastavis.

Funkcia Auto Hold značky Volkswagen predstavuje doplnkovú funkciu elektronickej parkovacej brzdy.

Funkcia Auto-Hold bráni vozidlu posúvať sa smerom dozadu pri rozjazde alebo v zastavenom stave bez toho, že by vodič musel mať neustále vyšliapnutý brzdový pedál. Takýmto spôsobom poskytuje funkcia Auto Hold maximálny komfort a bezpečnosť pri rozjazde.

Systém pracuje prostredníctvom hydraulickej jednotky ABS/ESP. V prípade, že je vozidlo úplne zabrzdené, uloží si funkcia Auto-Hold do pamäti posledný brzdný tlak. Vodič môže uvoľniť brzdový pedál, no všetky štyri brzdy zostanú zablokované. Ak snímače otáčok kolesa zachytia posúvanie vozidla, automaticky sa zvýši brzdný moment, až kým sa vozidlo opäť nezastaví. Táto situácia môže nastať v prípade, že vodič v kopci mierne spomalí. Hneď, ako vodič pridá plyn a uvoľní spojku pri manuálnej prevodovke, funkcia Auto-Hold opäť zníži brzdný tlak.
Z bezpečnostných dôvodov sa musí funkcia, vždy po vypnutí motora, opäť aktivovať prostredníctvom tlačidla vľavo od radiacej páky.
http://w3.sk.vw-nutzfahrzeuge.at/predaj_poradenstvo/lexikon_techniky/funkcia_auto_hold.html
.........
Auto Hold ma v novej CX-5 u Mazdy premieru.
Uz len ostava zodpovedat otazku, ci nova CX5 naozaj dostane tzv. Auto Hold, alebo dostane iba klasicke mazdacke HLA, ako to maju aj ostatne Mazdy ?

....Asistent rozjazdu do kopca (HLA) vozidiel Mazda pracuje automaticky pri zastavení vo svahu, aby vám pomohol plynulý a bezpečný rozjazd, a to bez zvýšeného úsilia. Táto funkcia pri rozjazde do kopca udržiava automatickú brzdu, aby vám pomohla predísť pohybu auta dozadu pri presune chodidla z brzdy na plyn. V miernych kopcoch sa automatická brzda uvoľňuje okamžite pri stlačení plynu, aby sa zaručil plynulý rozbeh. ....
 
Poslední úprava:
No, ja jsem prave nepochopil, o cem je porad rec. Kdyz jsem si vybiral auto, tak jsem jel i s VW Passat s DSG a Auto Hold fungoval prave takhle.
 
Skoro jako by to měli vyrobit vše najednou v jedné várce - i pro ty co mají už 2 měsíce objednáno...
 
Skoro jako by to měli vyrobit vše najednou v jedné várce - i pro ty co mají už 2 měsíce objednáno...

Tak nějak to funguje. Když prošvihneš termín objednávky, posune se dodání vozu min. o měsíc. V případě CX-5 by mě nepřekvapilo, kdyby okno pro objednávky bylo delší. Např. u M6 se musí auto závazně objednat do 7. dne v měsíci. Když jsem přebíral svoje auto, na parkovišti stálo několik dalších šestek. Předtím jsem tam dva měsíce neviděl ani jedinou. Na požádání Mazda sdělí den výroby, tak pak si všichni nastávající majitelé CX-5 můžete porovnat data narození. :)
 
Plus tady to bude navíc komplikované tím, že se nejspíš čekalo na homologaci té nové 2.5.
 
No, ja jsem prave nepochopil, o cem je porad rec. Kdyz jsem si vybiral auto, tak jsem jel i s VW Passat s DSG a Auto Hold fungoval prave takhle.
Nevedel som, co presne zahrna pomenovanie Auto Hold. Mal som v tom mix.

Po tom vsetkom, co som napisal a mohol precitat nazory o Auto Hold-e a HLA, mi vychadza, ze je to iba pridane, deaktivacne tlacitko k systemu HLA,
ktore deaktivuje automaticku cinnost HLA. ( hla v pripade mazdy)

HLA sa aktivuje automaticky nad sklonom vozovky 3 % pri MT a 6 % pri AT + dalsie podmienky .
Po zatlaceni tlacitka Auto Hold, HLA prestava pracovat v automatickom mode, neskuma sklon vozovky, ale brzdi, blokuje brzdy po kazdom zastaveni vozidla na 0 km/h , az do stlacenia akceleracneho pedalu.

Uz si živo predstavujem, ako sa vlnia mazda brzdove kotuce, ak Auto Hold bude stat na horucich brzdach na kazdej krizovatke.
(typicka odpoved mazda servisov na zvlnene mazda kotuce, vinny je majitel auta , " .... zle jazdíte, lebo často stojíte na brzdách ..." ) o_O
 
Poslední úprava:
Podľa autorevue sa vraj kufor otvára pohybom nohy pod nárazníkom:

"Víko kufru lze navíc nově obsloužit i pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Oproti svým konkurentům přichází Mazda s tímto řešením později. Na prezentaci se dozvídáme, že japonští tvůrci jsou k podobným vychytávkám značně nedůvěřiví, i proto nasazení této novinky trvalo o něco déle.Více na: https://www.autorevue.cz/svezli-jsme-se-novou-mazdou-cx-5-kraska-pritahuje-i-jizdnim-komfortem".

A že to ešte nikde inde nespomínali...
 
Shlédl jsem dost videí s cx5kou a nikde kufr nohou neotvírali a ani jsem to nikde neviděl inzerovat. Je ale pravda, že jsem někde slyšel, že to je v plánu. Doplní se čidlo pod nárazník, elektronika prý na to je připravená.
 
Back
Top