• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

No ja idem v pondelok na servisnu po 2 rokoch.. brzdy mi piskaju pri brzdeni uz par mesiacov. Som zvedavy co povedia. Snad by to mohli tiez na zaruku ak je na to servisna akcia. Alebo to mozno bude stacit nejak precistit. Mam cca 21500 km najazdenych..
 
No ja idem v pondelok na servisnu po 2 rokoch.. brzdy mi piskaju pri brzdeni uz par mesiacov. Som zvedavy co povedia. Snad by to mohli tiez na zaruku ak je na to servisna akcia. Alebo to mozno bude stacit nejak precistit. Mam cca 21500 km najazdenych..

Nam piskaji za studena skoro od zacatku, cca od najezdu 12 tis km, zacalo to asi po deviti mesicich jezdeni z kraje leta, v teple, takze treba rzi a zimou to nebylo. V servisu na rocni prohlidce pry rozebrali, zkontrolovali, ale zadny problem nenasli. Budu drzet palce...

(Piska to podobne, jako kdyz se dotyka kontrolni plisek pri sjete desticce)
 
Ano nieco take. Hlavne ak idem v garazi pomalicky a pribrzdujem tak to piska.lava strana vpredu myslim. A ked tocim volantom v garazi sa vytacam tak pocujem take pukanie vrzganie od napravy ked sa tocia kolesa.ale toto robi uplne odnova.. hned od zaciatku
 
Mne pískajú brzdy za studena tiež, ale neviem ktoré konkrétne, všetky to asi nebudú. V servise som to samozrejme nemal ako ukázať, lebo boli zahriate, podľa technika "studené občas pískajú"..

Hneď som vedel, že je auto v dobrých rukách.
 
Tak mame vsichni asi uplne to samy... To "lupani", resp. jedno lupnuti po kazdem rozjezdu po odbrzdeni, pozoruju taky. A taky mam podezreni, ze jak piskani, tak lupnuti vychazi pouze z levy predni strany.

Asi dalsi "konstrukcni vlastnost" Mazdy CX-5 :). Na druhou stranu jinde jsem psal, ze zvlast treba moje 2015 Mazda 3 vydavala prakticky od nove hodne klepavych a vrzavych zvuku od napravy/tlumicu, ale i v 70tkm byla zcela bez vuli a jizdni vlastnosti porad perfektni... jde to holt asi na vrub tomu, jak to ma Mazda postaveny - na funkci, nikoliv na estetiku.
 
Také mi pískají a registruji to právě za studena a při pomalé jízdě. Najeto cca 11 tisíc, od začátku to nedělalo, až tak poslední 2 měsíce.
 
Existuje nejaká šanca, že by CX-5 vedela pri cúvaní sklopiť zrkadlá dole, ako to má nová Mazda 3, prípadne CX-30 (link).

Je to záležitosť riadiacej jednotky zrkadiel (ktorá by sa teoreticky dala nejak softwarovo okopírovať (netuším ako to funguje v praxi)), alebo sa to rieši niekde hlbšie v systéme?

No tlačítkem si to sklop pokud to chceš :) Nevím jako ty ale já zrcátka při couvání nebo parkování dost používám :)
 
No tlačítkem si to sklop pokud to chceš :) Nevím jako ty ale já zrcátka při couvání nebo parkování dost používám :)
Myslím, že tazatel to myslel jinak. Nejde o sklopení k oknu, aby nebylo nic vidět, ale o naklopení/natočení směrem k zemi, aby člověk při couvání viděl např. na obrubníky. Dělat tohle přeštelování ručně by byla pěkná pakárna.
Na původní dotaz bohužel odpověď neznám.
 
360° kamera s pohľadom zhora (kamery v zrkadlách zospodu) to predsa nahradí, vidím pekne čo je na zemi, na parkovisku vidím čiary na zemi...
 
A nemáš ju od blata, nesvieti blbo slnko...

Schválne občas parkujem podľa zrkadiel a kontrolujem to s obrazom na monitore, aby som nevyšiel z cviku. Nikdy nevieš v akej situácii a na akom mieste kamery prestanú fungovať a ostaneš odkázaný na zrkadlá.

Šlo mi o to, že novšie modely Mazdy to zvládajú a nepokladám to za techniku z inej planéty, pretože Škoda (VW) to už má dávno (spolu s ďalšími fajn softwarovými vychytávkami). Tak som bol zvedavý, či nestačí vymeniť nejakú riadiacu jednotku zrkadiel - kus za kus.
 
Tak mame vsichni asi uplne to samy... To "lupani", resp. jedno lupnuti po kazdem rozjezdu po odbrzdeni, pozoruju taky. A taky mam podezreni, ze jak piskani, tak lupnuti vychazi pouze z levy predni strany.

Asi dalsi "konstrukcni vlastnost" Mazdy CX-5 :). Na druhou stranu jinde jsem psal, ze zvlast treba moje 2015 Mazda 3 vydavala prakticky od nove hodne klepavych a vrzavych zvuku od napravy/tlumicu, ale i v 70tkm byla zcela bez vuli a jizdni vlastnosti porad perfektni... jde to holt asi na vrub tomu, jak to ma Mazda postaveny - na funkci, nikoliv na estetiku.
Pridam svou troskou do mlyna. Co se tyce brzd, tak mne brzdy piskaji od sameho zacatku a v podstate porad, bez ohledu na to, jestli jsou studene nebo zahrate. Subjektivne si myslim, ze piskaji zadky. Co me ale stve vice, je to lupnuti/prasknuti od prednich naprav, nejcasteji z leve strany, a to jednak pri rozjedu po couvani (tak, jak tu uz bylo zmineno), zaroven ale pri kazdem prejezdu vetsi nerovnosti, typicky pri pomalem prejezdu retarderu kdy se auto hodne zhoupne (a dojde tedy k velkemu rozsahu vertikalniho pohybu napravy/tlumice), casto k tomu dochazi i pri plnem vytoceni kola a prejezdu nerovnosti. Jiz jsem to reklamoval, na zacatku leta probehla vymena horniho ulozeni obou presnich tlumicu, chvili to drzelo, zadne zvuky se neozyvaly, ted uz je to ale opet zpet. V pondeli s tim jedu opet do servisu, tak uvidime.
 
Pridam svou troskou do mlyna. Co se tyce brzd, tak mne brzdy piskaji od sameho zacatku a v podstate porad, bez ohledu na to, jestli jsou studene nebo zahrate. Subjektivne si myslim, ze piskaji zadky. Co me ale stve vice, je to lupnuti/prasknuti od prednich naprav, nejcasteji z leve strany, a to jednak pri rozjedu po couvani (tak, jak tu uz bylo zmineno), zaroven ale pri kazdem prejezdu vetsi nerovnosti, typicky pri pomalem prejezdu retarderu kdy se auto hodne zhoupne (a dojde tedy k velkemu rozsahu vertikalniho pohybu napravy/tlumice), casto k tomu dochazi i pri plnem vytoceni kola a prejezdu nerovnosti. Jiz jsem to reklamoval, na zacatku leta probehla vymena horniho ulozeni obou presnich tlumicu, chvili to drzelo, zadne zvuky se neozyvaly, ted uz je to ale opet zpet. V pondeli s tim jedu opet do servisu, tak uvidime.

Daj potom prosím vedieť, ako si dopadol - či niečo našli... Ja som to riešil niekoľkokrát, ale nič nenašli a to lupnutie tam mám tiež.
 
Daj potom prosím vedieť, ako si dopadol - či niečo našli... Ja som to riešil niekoľkokrát, ale nič nenašli a to lupnutie tam mám tiež.
Už se to tu někde řešilo. Podívej se od začátku. Lupnutí je běžná závada, Servis ví, jak má odstranit. Mně odstranili zhruba před dvěma lety, od té doby už se neprojevilo.
 
Už se to tu někde řešilo. Podívej se od začátku. Lupnutí je běžná závada, Servis ví, jak má odstranit. Mně odstranili zhruba před dvěma lety, od té doby už se neprojevilo.
Ahoj, čítaj s porozumením. Návleky na pružinách máme, riešime že to lúpe znovu.
 
Ahoj, čítaj s porozumením. Návleky na pružinách máme, riešime že to lúpe znovu.
Je to tak, náš model již "návleky" má (potvrzeno i přímo v servisu), tohle bude ještě něco jiného a podle všeho si s tím sevis neví rady. :( Uvidíme, co mi řeknou, dnes si jdu pro auto...
 
Dnes v servisu opět (na záruku) vyměněno horní uložení předních tlumičů, tak uvidíme. Upřímně, soudě podle toho, co tady píšou ti, co to již mají měněné po několikáté a vždy se to po nějaké době vrátí, v extra zlepšení moc nedoufám a holt to bude asi další z věcí (kolikátá už? :rolleyes:), se kterou se musí člověk u tohodle auta tak nějak smířit. Je to ale k vzteku, člověk si pořídí SUV, auto s větší světlou výškou, s koly s větším profilem, s pohonem 4x4, ano, jasně, není to žádnej off-road, ale i tak člověk očekává trochu houževnatější podvozek a pak při přejezdu nějaké větší nerovnosti (a to při stále ještě hodně kultivovaném přejezdu, žádná prasárna s tlumiči na doraz...) se od spodku ozvou takové pazvuky. A to se bavíme o rok starém autě... : unamused: Ach jo, za mne zkrátka další "hřebíček" do vnímání této značky, její kvality, možná kvality servisu, možná zákaznického servisu... Ty jo, už zním skoro jako @Sikyl :p Nic ve zlém, jsem ale naštvanej...
 
A já zas zopáknu, že tohle bylo u Mazdy vždy... Já jsem na ty věci citlivý a prostě na to trpěla každá moje, což dobře dokládají americká TSBčka řešící pazvuky podvozku na každém modelu a motorizaci.

Další věc "vždy" byly manuální převodovky, brzdy...

Kde tyhle věci nebyly, zas tam byly jiný, byla 626 z 2001, kterou jsem měl necelé tři roky od sedmi let stáří, a 323 z 1999, kterou jsem mohl často řídit.
 
Cafte. Tak servis za mnou. Brzdy prvy den ok ale mam pocit ze ich opat pocujem (na druhy den)
No tiez mam pocit ze auto horsie brzdi resp.
musim viac stlacit brzdu aby brzdilo. Je to len pocit ale je. Predtym som nemusel az tak stlacat. Moze to byt zle odvzdusnene?alebo je to normal po vymene brzd. kvapliny.. a este jedna vec mozno sa pobavite na otazke ale skusim. Pri niekolkonasobnom zosliapnuti brzdy s zhasnutym motorom na 3-4 krat uz nestlacim pedal. Je "napumpovany". Po nastartovani klesne a ked ho stlacam viac krat tam pocut vzduch ako fuci.je to normalne?predtym som to nikdy nerobil neskusal lebo nebol dovod.. mozte to niekto skusit co mate automat ci to fuci aj vam od pedalu brzdy v kabine a pocujete to

Dal som si aj prehrat sw na cmu a vcera rano ked som sa hral v menu tak zamrzol a restartoval sa..

A tiez mi podlepili tapacirung kvoli rezonovaniu ked je hudba nahlas.trosku to pomohlo na soferovej strane ale na spolujazdcovej zase rezonuje.

Na to pukanie a vrzganie z napravy som zabudol infonim povedat.nabuduce...
 
Cafte. Tak servis za mnou. Brzdy prvy den ok ale mam pocit ze ich opat pocujem (na druhy den)
No tiez mam pocit ze auto horsie brzdi resp.
musim viac stlacit brzdu aby brzdilo. Je to len pocit ale je. Predtym som nemusel az tak stlacat. Moze to byt zle odvzdusnene?alebo je to normal po vymene brzd. kvapliny.. a este jedna vec mozno sa pobavite na otazke ale skusim. Pri niekolkonasobnom zosliapnuti brzdy s zhasnutym motorom na 3-4 krat uz nestlacim pedal. Je "napumpovany". Po nastartovani klesne a ked ho stlacam viac krat tam pocut vzduch ako fuci.je to normalne?predtym som to nikdy nerobil neskusal lebo nebol dovod.. mozte to niekto skusit co mate automat ci to fuci aj vam od pedalu brzdy v kabine a pocujete to

Dal som si aj prehrat sw na cmu a vcera rano ked som sa hral v menu tak zamrzol a restartoval sa..

A tiez mi podlepili tapacirung kvoli rezonovaniu ked je hudba nahlas.trosku to pomohlo na soferovej strane ale na spolujazdcovej zase rezonuje.

Na to pukanie a vrzganie z napravy som zabudol infonim povedat.nabuduce...
Nejsem úplně odborník a nevím, co všechno ti tam měnily, ale pokud měnili kotouče i destičky, tak bych asi i čekal, že to bude chvíli brzdit hůř, než se to "trochu ošoupe" (říkám, že nejsem odborník :)). Kdysi jsem to samé řešil u Mondea, když mi měnili brzdy a také mě to tehdy překvapilo. A ten napumpovanej pedál je myslím normální, teď jsem to zkusil u mého auta (s původníma brzdama) a funguje to úplně stejně, po cca čtyřech sešlápnutí už to nejde sešlápnout vůbec.
 
Back
Top