• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Ahojte, mám CX5 od roku 2019. Toto lupnutie alebo puknutie z prednej nápravy pozorujem aj ja. Mne to ale pripadá niekedy skôr taký plechový zvuk z hornej časti.Bol som aj ja v servise , skontrolovali prednú nápravu a nenašli nič. Všetko pevné. Pozeral tento ročník, že už má návleky od výroby. Najhoršie že som sa bol previesť s technikom a nespravilo to ani raz. Ako tu čítam tak nepomôže ani výmena uloženia atď. No uvidíme čo ďalej.
Zdravím Vás ,tak vyzerá to tak že problém je vyriešený. Bolo zistené že návleky na pružiny od výroby neboli nahodené. Dodatočne sa namontovali pred cca 5 mesiacmi a pukanie alebo lupnutie z prednej nápravy prestalo. Zatiaľ to je v poriadku.???
 
Zdravim mám 2,5 2017ku a 37000km zaujíma ma vymena brzd komplet v autorizaku viete s akou sumou mam pocitat??
 
Zdravim mám 2,5 2017ku a 37000km zaujíma ma vymena brzd komplet v autorizaku viete s akou sumou mam pocitat??
Ja mam 44000km a brzdam neni nic. Vymena platniciek je este daleko. Neviem si predstavit ako jazdi cx-5 ktora ma tak skoro komplet brzdy na vymenu. Cenu v autorizaku tipujem tak okolo 600e ked aj vsetky kotuce.
 
Mne autorizák v TT narátal pre moju starú vránu len za zadné brzdy (kotúče+platničky) cez 300 bez práce, bez DPH. S tými 600€ si podľa mňa veľmi optimistický, ak by @olicx5 chcel meniť komplet na oboch nápravách :)
 
Po mě chtěli za přední desky v Praze 5,500,-(něco přes 200€ )
Prace a matroš
Tak sem si je udělal sám
 
Asi mas pravdu. Osobne by som toto nedal robit do autorizaku. Bud nejakemu lokalnemu malemu servisu alebo by som to vybavil kludne doma na dvore. Nieje to nic narocne. Platnicky niesu drahe, kotuce neviem ako sa pohybuju. Ale tak teda navysujem tip na autorizak na 800e
 
Zdravim mám 2,5 2017ku a 37000km zaujíma ma vymena brzd komplet v autorizaku viete s akou sumou mam pocitat??
V BA v autorizovanom servise komplet predné kotúče + platničky 552€. Zadné som sa len pýtal a tie boli o niečo lacnejšie ale už si nepamätám presne ale tak to 350-400
 
Poslední úprava:
Jako majitel aktuální 6ky a potenciální budoucí majitel CX-5 jsem překvapený. To jsou ty brzdy na CX-5 o tolik dražší? Nebo v SK je servis tak drahý? Rok zpátky jsem při 55tis. měnil kotouče a desky na 6ce v autorizovaném servise v Belgii a cena i s 3. prohlídkou a výměnou oleje byla 610 EUR (samotné brzdy vpředu i vzadu byly okolo 400 EUR). Fakturu jsem myslím dával i někde do ceny servisních prací.
 
Na mojej CX 5 2.0 manual som si to nechal nacenit asi 3 roky dozadu a komplet vymena dosticky aj kotuce vpredu aj vzadu v autorizaku stalo 575 EUR. Nakoniec som si to nechal spravit v inom servise za 475 EUR.
 
Obe napravy, kotouce TRW (pro 2017 Mazdu 6 slo o shodne s original OEM), original desticky, a vymena v autorizaku vc. nakupu kotoucu a desticek cca 8 tis Kc (tzn. 300 EUR?). Na 2017 Mazde 6 s elektronickou parkovaci, tedy skoro stejny brzdy jako CX-5, pred rokem a pul. Cena byla mozna o par stovek sem nebo tam, to uz si presne nepamatuju... kazdopadne ani nikdy driv v jinym autorizaku nemeli problem pouzit "vlastni" kotouce, a pritom nakup TRW namisto Mazda Original udela asi nejvetsi rozdil v celkove cene.
 
Poslední úprava:
Ted měnil kamoš destičky plus kotouče, samozřejmě ne v autorizáku, tam to řeší jen blázen. Zadní+přední kotouče ATE+TRW 3900Kč, přední + zadní desky ATE 2100Kč + práce cca 1600Kč
 
Při přezouvání letních pneumatik mi v pneuservisu řekli, že mě čeká výměna předních destiček. Jsou na Mazdě od výroby (cca rok a půl) a nájezd je pouhých necelých 17 tisíc km. Při tomto nájezdu odhadli, že vydrží ještě tak 2 - 3 tisíce... Co to tam Japonci dávají?? To vypadá na fakt výbornou kvalitu...
 
To nebude len v platničkách ale v tom, či je to automat alebo manuál a jasne že aj aj vo vodičovi...Ja mám automat a tam pochopiteľne stále jazdím brzda - plyn, takže doštičky odídu skôr, než na manuáli. Avšak mám 40 tis km a sú len z 1/2 zjazdené, takže do 80 tis hádam vydržia...20 tis je fakt málo a myslím si, že chyba musí byť inde než v platničkách ;-)
 
No v kotoučích ta chyba rozhodně není, ty jsou v pohodě, zadní platničky taky;)...
Jinak díky za moudro, ale "plnej kotel - brzda" fakt nejezdím, spíše se snažím předvídat, ani neustále nepřibrzďuji. Auto je manuál, hlavně na okreskách je s nim fakt hezké poježdění. Jízdní styl rozumnější, žádná velká divočina... tolik k němu stačí, protože způsobem jízdy to asi není. Ale aspoň díky za informaci, že destičky musí vydržet min. 40tisíc.
Ke stavu destiček ještě musím dodat informaci, že přední disky se od nich hodně špiní, zadní jsou čisté. Měl jsem za to, že to bude rozvržením brzdné síly.
 
Před pár lety na jiném fóru řešila majitelka nové Mazdy 3 neco podobného, a zjistili, že ji neustále přibrzďuje brzdič (technicky nevím, zda a jak je to možné, ona to popsala laicky). Ale aby to byly oba, to je divné, leda nějaká závadná serie... Nebo vadné destičky už z výroby. Také se mi tak malá životnost dost nezdá. Samozřejmě je to relativně těžké SUV s váhou výše nad nápravou, ale životnost 20tkm bych taky očekával leda u hodně sportovního ježdění... I když jsou zde tací, kteří měnili na M 6 takhle brzo i kotouče, já až 70tkm, takže styl jízdy hraje velkou roli.
 
CX-5 je sice asi těžší než M3, takže lze předpokládat rychlejší otěr destiček, ale tohle je opravdu moc. Na mé M3 při 3.garančce při nájezdu něco přes 42tis. km naměřili 6mm na předních destičkách, na zadních víc. Údajně jsou v polovině životnosti. A jsou to také originály, montované v Mexiku.
 
Ja som bol minuly tyzden na 3. garancke s CX-5 a tiez mam rovnako km ako Vajny (43t. km). Vsetky platnicky su stale ok a vymena je v nedohladne. Kolko mm maju, to neviem.
 
Při loňské 1. garanční prohlídce byla síla předních i zadních destiček 9 mm (nájezd 10300 km). Jak je silná brzdná vrstva u nové? Z dokumentace na netu jsem naměřil cca 10 mm (při tloušťce celé destičky 15, 8 mm). Teď její sílu odhadli na max. 2 mm - tzn. úbytek min. 1 mm za 1000 km. Nemyslím si, že by se v servise sekli, nedělají jen výměnu pneumatik. Tak chyba asi přece jen bude v těch destičkách, že??
 
to Ervin:
Asi máš fakt špatnou kvalitu destiček. Já to samé auto jak ty, ale po 57 tis km pořád původní, i když ty přední budu letos muset vyměnit, mám tam už jen 1mm. Rovněž nejezdím "plnej kotel - brzda", a z kopce brzdím motorem, né stáním na brzdě. Ano, přední disky se taky špiní dřív než zadní, ale to je asi v pořádku.
 
Back
Top