• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

17" vs 19" co se týče plavání a manevrovatelnosti ve vyšších rychlostech 140+? Co se týče tvrdosti je to jasné (víc gumy ve prospěch 17" a tím pádem lepší komfort).

Krom toho dneska jsem si vyzkoušel že i s tak těžkým autem se dá rozjet bez plynu, když člověk nespěchá prostě jen se spojkou aniž by to klepalo. Jak to řešíte vy? Mě přijde že kolikrát ve zmatku od někud zmizet člověk buď zahrabe nebo naopak v nesprávný moment uberu plyn a otáčky padnou až pod 800 kdy se to s bídou udrží. Nevím kolik přežije spojka v KF ale nerad bych ji měnil nějak zbytečně brzo. Při řazení když člověk bere z motoru maximum je to jiné ale příjde mi že u těch rozjezdů když to člověk dělá dlouhodobě divně mezi převody 1 a 2 tak asi dost ovlivní tu životnost. Nebo co myslíte? Já předtím jezdil favoritem a tam jsem měl spojku celej život jednu. Je pravda že je rozdíl 60 koní a 800kg a potom nějakých dvakrát tolik na váze a třikrát na výkonu když na to přijde....
 
Riešil niekto odhlučnenie CX-5? Nehovorím, že je to nejak extra hlučné, ale keby sa nejakou efektívnou cestou dalo dosiahnuť výraznej zmeny, tak by som sa nebránil. Z mojich pozorovaní je najväčší hluk asi z podbehov, možno cez dvere, čo by podľa nejakého online konfigurátora stálo vytlmiť asi 15tis (z toho 9 práca). ?
 
Poslední úprava:
Riešil niekto odhlučnenie CX-5? Nehovorím, že je to nejak extra hlučné, ale keby sa nejakou efektívnou cestou dalo dosiahnuť výraznej zmeny, tak by som sa nebránil. Z mojich pozorovaní je najväčší hluk asi z podbehov, možno cez dvere, čo by podľa nejakého online konfigurátora stálo vytlmiť asi 15tis (z toho 9 práca). ?
Jestli se bavíš o KF, tak s letníma je to asi 2x tišší jak Toyota Camry, kterou jsme měli ve firmě. Osobně mě KE nepotkala ale KF mi přijde super tichá a měkká takový kočár na 17kách. Nevím jak 19ky. Samozřejmě nad 140 se projevuje aerodynamický hluk. Já jsem vzhledem k velikosti a tvaru vozu a jeho ceně nadšený co se týče tichosti. Ale rozdíl zimní letní kola je mazec v hluku.
 
Dneska jsem jel na rezervu 50km, dojedu k pumpě na palubním dojezd 2km. Křičelo to po mne už když jsem vyjížděl na dálnici tj 50km předem. Vím že je tam nějaká "rezerva" za rezervou. Ale jako natankoval jsem 47,08l. To co je? :-D KF 2020 model G165 FWD. Pak pojedu s nulou když vím že to ukazuje zbytečně víc a někde mi to v kopci zdechne? Mě jde o to, že na 9 litrů se dá najet 100km i víc. Tak proč ten počítač píše 0. Co se vůbec stane když to člověk vysaje do sucha za předpokladu že má v kufru kanystr s benzínem doleje a nastartuje? Na tankování jednou do měsíce je to asi jedno. Ale když člověk jede trasu 2000km v kuse a některých zemích je problém v noci sehnat benzín tak si vozím 20L kanystr v kufru. A někdo mi z Vás potvrdí že tam polovinu toho kanystru vozím jen tak pro srandu králíkům? :-D
 
Ja som tankoval po kúpe auta s nájazdom 11km zatiaľ najviac - 53,4L a odvtedy som sa nad 50 nedostal. Nevidím v tom zmysel keď sú pumpy každých 5km. Oveľa viac by som ocenil väčšiu nádrž (aspoň takú ako má M6, ideálne ale 100L).

Inak zaujímavé, že 4WD verzia má o 2L väčšiu nádrž...
1620198945256.png
 
Já jsem v týdnu jel za Mazdou CX5, zdála se mi nějaká divná a taky jó měla jen jeden výfuk. Nevíte co ti Japonci dělají! Asi šetří.

20210509_110455.png 20210509_110547.png
 
Byl někdo se svoji mazdičkou na brzdě? Zajímaly by mne průběhy kroutícího momentu a fakt jestli to fakt dá to co dát má. Kolik takové měření by přišlo kdybych to ze zvědavosti šel někde změřit? To asi autu nikterak neuškodí co? Narozdíl od zbrklého řazení :-D
 
Chystám se vyměnit olej po 2-3tis km a to mi přijde zbytečný jezdit do servisu, mám 2,5L. Tak se chci zeptat, vypouštěcí šroub je tam obyčejný nebo nějaká specialita? A co plasty, musí se něco sundat nebo je to volně přístupné? Filtr se mi měnit nechce, nemám origo a nechci v servisu nic vysvětlovat.
 
Chystám se vyměnit olej po 2-3tis km a to mi přijde zbytečný jezdit do servisu, mám 2,5L. Tak se chci zeptat, vypouštěcí šroub je tam obyčejný nebo nějaká specialita? A co plasty, musí se něco sundat nebo je to volně přístupné? Filtr se mi měnit nechce, nemám origo a nechci v servisu nic vysvětlovat.
Olej se mění vždy VČETNĚ filtru, jinak to nedává smysl. Když na to nestačíš, nech si to udělat. A pozor: interval další výměny podle Mazdy musíš dodržet!
 
Na youtube sú videá s postupom..
napr:

Díky! Taky mě to mohlo napadnout :-)

Olej se mění vždy VČETNĚ filtru, jinak to nedává smysl. Když na to nestačíš, nech si to udělat. A pozor: interval další výměny podle Mazdy musíš dodržet!
To samozřejmě ano, ale nemyslím že je to nezbytně nutné po 2tis km nebo měsíci provozu. To já si to samozřejmě nechám udělat, nestojí mi za tu práci se pak trápit s vyjetým olejem a válet se pod autem, ale než to dám ke svému mechanikovi tak jsem chtěl nejdřív vědět jestli tam není nějaký speciální šroub, abych tam nejel zbytečně kdyby na to třeba neměl klíč. Pak už samozřejmě pravidelná výměna po 10tis. v autorizáku. Jako není to moje první auto... :laughing:
 
nemyslím že je to nezbytně nutné po 2tis km nebo měsíci provozu
pokud nechceš měnit filtr, proč chceš měnit olej ? U nového měním první olej vždy při nájezdu cca 3 500 - 4 500 km . Ale měnit olej bez filtru ??? To nemá vůbec žádný smysl, navíc když ten filtr stojí kolem 350 kč , nebo tak nějak - tomu fakt nerozumím ...
 
pokud nechceš měnit filtr, proč chceš měnit olej ? U nového měním první olej vždy při nájezdu cca 3 500 - 4 500 km . Ale měnit olej bez filtru ?? To nemá vůbec žádný smysl, navíc když ten filtr stojí kolem 350 kč , nebo tak nějak - tomu fakt nerozumím ...
Jak jsem už psal, nemám origo filtr, když ho seženu tak ho samozřejmě vyměním, ale jinak tam raději nechám ten původní, aby v autorizáku neremcali, to je celé :) No a jinak, když nad tím tak přemýšlím, mechanické části v tom filtru zůstanou a olej po tak krátké době nebude nijak degradovaný, aby nějak zanesl filtr, takže po tak krátké době fakt nevidím nutnost ho měnit. Jde myslím hlavně o ten prvotní "proplach" motoru. Jestli je tomu jinak tak se rád poučím, jsem sice technik ale ne motorář.
 
Back
Top