• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Ahoj zabudol som napisat.nemenili nic na brzdach.len precistili to.vsetko povodne.a pedal fuci pri nastartovanom aute.pri vypnutom po par sliapnutiach tiez nestlacim potom..
 
Ahojte, mám CX5 od roku 2019. Toto lupnutie alebo puknutie z prednej nápravy pozorujem aj ja. Mne to ale pripadá niekedy skôr taký plechový zvuk z hornej časti.Bol som aj ja v servise , skontrolovali prednú nápravu a nenašli nič. Všetko pevné. Pozeral tento ročník, že už má návleky od výroby. Najhoršie že som sa bol previesť s technikom a nespravilo to ani raz. Ako tu čítam tak nepomôže ani výmena uloženia atď. No uvidíme čo ďalej.
 
Treba to stále reklamovať, Mazda vraj o probléme už vie a zbiera údaje o počtoch reklamácií a potom sa s tým bude zaoberať, také info som dostal a sľúbili mi že mi zavolajú, keď budú mať nejakú informáciu o účinnom spôsobe riešenia. Ja som si ešte všimol, že keď je mokro či vlhko, tak to nerobí skoro vôbec, ako keby sa niečo vodou "premazalo" či proste nie je suché tak nevŕzga a nepuká.
A neviem či tento príspevok nepatrí do inej témy, kde sa presne tento problém rieši :neutral:
 
Poslední úprava:
Mokro a vlhko na to melo stejny efekt na Mazde 3, CX3 i 6.
 
Hmmm, tak by už mohli konečne zistiť, čo treba premazávať a ako, aby to pukanie či vŕzganie nebolo počuť :confused:
 
Já si říkal proč mám to zrcátko pořád černé. Tlačítko nikde, říkám večer je to docela horší k použití. A vono já tam nalepil kameru. Je príma že na tu kameru nevidím ale zato svítí displejem do toho čidla :D Koho by napadlo že když to zrcátko je součástí té velké přední kamery auta že má ještě nějaké čidlo samo na sobě :D Vtipný. Jdu ji odlepit a třeba to začne fungovat správně :D Ten moment kdy mi to došlo k nezaplacení
upload_2020-10-25_1-3-26.png

Nevíte kde se dá koupit spínač parkovacích senzorů (18) ? Někde ideálně z netu poslat poštou v obálce...
upload_2020-10-25_1-8-57.png

Dá se koupit nějaký interface k PC aby člověk třeba vyčetl tlak v pneumatikách nebo jiná data o jízdě která bych si potom třeba vyzualizoval do grafů a svých virtuálních budíků? Tj něco co nečte jen chybové kódy ale i ta ostatní data o autě a v reálném čase je ukazuje. Jsem programátor rád si něco napíšu v LabVIEW, ale potřebuju ty data nějak dostat do počítače. Poradíte?
 
Poslední úprava moderátorem:
Dá se koupit nějaký interface k PC aby člověk třeba vyčetl tlak v pneumatikách nebo jiná data o jízdě která bych si potom třeba vyzualizoval do grafů a svých virtuálních budíků? Tj něco co nečte jen chybové kódy ale i ta ostatní data o autě a v reálném čase je ukazuje. Jsem programátor rád si něco napíšu v LabVIEW, ale potřebuju ty data nějak dostat do počítače. Poradíte?
ELM327 BT + Car Scanner + DashCommand = spokojenost. Ten dashcommand je skvělý. Ukazuje to reálně přístrojovku včetně Nm,kW, dá se udělat test zrychlení přímo z dat ECU a GPS = pohoda. Jsem to párkrát zkusil a katalog říká 0-100 10,3s já napotřetí 10,7 4°C G165 FWD 6man. Takže jo sedí to kdyby bylo tepleji a ještě jsem to víc nacvičil tak pohodka. Nechtěl jsem ji trápit už. Dají se stáhnout různé přístrojovky z různých aut a ukazuje to. Je to príma. :)

By the way nedá se někde naprogramovat že jakmile zmáčknu na klíčku zamknout auto tak mi to zavře okýnka a sklopí zrcátka? Občas vyběhnu a zejména ty okýnka jsou otrava, potom zapínat zapalování aby člověk zavřel jedno polootevřený okýnko...
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak je to tady, nová CX-5 už lze objednat pouze s benzíny! Opravdu diesely nikdo nechtěl??
 
No tipnul bych si, ze prodeje byly v CR naprosto minimalni, takze se nevyplatilo ty auta objednavat a nabizet... Sice jsem to slysel hlavne o Sestce, ze se neco jako 80 % (vymyslim si, ale bylo to hodne) proda se 194k benzinovym automatem, ale umim si predstavit, ze podobna situace byla s CX5. V Nemeckem a Rakouskem ceniku porad je, takze vyroba asi pokracuje...
 
Pri 3.servisnej prehladke mi odporucili uz vymenit predne brzdy (po ~37500 km). Tak som to dal spravit, vymena komplet predne kotuce+dosticky od Mazdy v autorizovanom servise. Od vymeny su len 3 tyzdne / 400km a pri jemnom brzdeni pocujem piskanie. Bol som to dat skontrolovat ale vraj brzdy su ok, ze nejake budu vzdy vydavat a ze mam este malo nabehane od vymeny. Niektori ludia tu pisu ze im to robi od novoty, niekomu zacalo neskor pri chladnom pocasi. Tak som zvedavy ci to neskor prestane . Ale ked to tu tak citam tak mi to skor pripada, ze Mazda zacala pouzivat nejake dosticky/kotuce co piskaju. Origo brzdy co som mal od vyroby (2017) boli tiche cely cas, nepamatam si ziadne piskanie. Uvidim neskor po viac km.
 
Asi ti neporadím, jen ohledně servisu. Jsem na tom cca stejně, CX5 AWD, 38 000km najeto na pův. destičky r.v.2017, zbývá na nich tak ještě 1,5mm, takže na jaro budu měnit. Zadní destičky OK. Ale řekli mi, že kotouče mi stočí (?nějak ofrézujou?). Když jsem se ptal proč, se mi zdají rovné, tak že to dělají vždy. Věřím jim, nejsem technik. A teď jak čtu, tak možná ušetřím za výměnu nových kotoučů, pokud mi teda budou měnit jen přední destičky.

To stočenie kotúčov (osústruženie na sústruhu) neni nič moc, zmenší sa vtedy ich hrúbka ešte viac než sa zmenšila ich normálnym odratím a budú potom ešte viac náchylné na deformácie už pri malom prehriatí počas brzdenia... moja skúsenosť z iných áut... Tiež mám cca 30.000 km a som zvedavý, koľko vydržia, keďže pri automatickej prevodovke neustále musím jazdiť brzda-plyn, čo vyplýva z jej princípu a teda na automate určite skôr brzdy odídu... Napr. na manuáli na Forde Mondeo mi platničky vydržali v pohode 100.000 km a kotúče 200.000 km, na Mazde CX-5 s automatom sa nestačím čudovať, ako sa hrúbka platničiek zmenšuje, no uvidím teda nakoniec, koľko vydržia ešte...
 
Tak mne to vysvetľoval v servise že kotúč sa pri brzdení postupne obrusuje ale doštička nemusí zasahovať až uplne po okraj kotúča, tym pádom sa tam sa vytvorí hrana a tá zase môže poškodiť nové doštičky, ak sa vymenia len doštičky a kotúč nie. Ja nie som automechanik ale myslím že asi sa dá tá hrana stiahnuť na sústruhu (možno v inom neautorizovanom servise kde sa s tým vedia pohrať) a potom môžu ostať staré kotúče.
 
No ak sa odstráni iba okraj kotúča, tak to by som pripustil, ale ak sú na kotúči ryhy a tie budú chcieť odstrániť presústružením celého kotúča, tak kotúče budú potom o nejaký milimetrík tenšie a vtedy sa predsa len skôr prehrejú...môj názor ;)
 
tak kotúče budú potom o nejaký milimetrík tenšie a vtedy sa predsa len skôr prehrejú...môj názor ;)
Kotouče, u kterých musíš obrábět milimetríky, jsou na vyhození. Lepší je obrobit (případně koupit nové v aftermarketu, když jsou originály moc drahé - vše podle hodinové sazby servisu), než na nich nechat vyhřáté a přilepené destičky a pak poslouchat zákazníka, že mu to škube volantem.
 
Tiež som si povedal že radšej vymeniť aj kotúče, nerád experimentujem s takýmito vecami. Spolieham sa na Mazda servis, viem vyjde to draho, ale bohužiaľ nemám nejaký iný osvedčený neautorizák. Na druhú stranu spolieham aj na toto fórum, kde nájdem info aby som mohol občas aj argumentovať a nie len akceptovať čo povedia v Mazda servise .
 
Zdravim. CX5, 2.5l automat, najazdene cca 30 tisic, r.v. 2017. Poslednych cca 3-4 tisic km som spozoroval ubytok oleja cca 0.5l na 1000km, plus biely dym z vyfuku po nastartovani. V servise pocas tretej prehliadky tvrdili ze nevidia unik oleja a po premerani vraj nevidia pokles. Skor mi to prislobze to nechceli riesit pred koncom zaruky. Zaznamenali ste niekto podobny problem? Na zahranicnom fore som nasiel ze ked auto dlhsie stoji tak sa moze olej dostat do valca a potom to zvykne takto dymit. Ked sa olej vypali, tak dym sa da do normalu. Link na zahranicny zdroj: https://www.700r4transmissionhq.com/mazda-cx-5-burning-oil/ Kontrolka motoru nesvieti. Poprosim o radu alebo odporucanie. V servise este spominal technik ze mali jeden unik oleja a tam pri novom aute museli v ramci zaruky menit cely motor.
 
Back
Top