• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Proč by v autorizáku měli remcat? Je to snad jejich motor?

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Jak jsem už psal, nemám origo filtr, když ho seženu tak ho samozřejmě vyměním, ale jinak tam raději nechám ten původní, aby v autorizáku neremcali, to je celé :) No a jinak, když nad tím tak přemýšlím, mechanické části v tom filtru zůstanou a olej po tak krátké době nebude nijak degradovaný, aby nějak zanesl filtr, takže po tak krátké době fakt nevidím nutnost ho měnit. Jde myslím hlavně o ten prvotní "proplach" motoru. Jestli je tomu jinak tak se rád poučím, jsem sice technik ale ne motorář.
Je to prostě blbost. Vyměníš olej a necháš zasraný filtr ? To už je lepší vyměnit filtr bez oleje ?
 
Vím,že si zahrávám, ale měnit olej po 3 tisících je kravina. Toto jsem dělal naposledy na Š 120. A teď do mě.
úplně kravina to není ;) . To by sis mohl říct, proč tady exoti mění olej po 10 000 km, když je předepsáno 20 000 km ;). Nebo proč často umývat a leštit auto, stejně bude pršet :laughing:, tak asi proto ....

Jinak v "záběhu" motoru je v něm rozhodně více abrazivých (brusných) procesů, které znečišťují olej o částečky kovu a minerálů z povrchu motoru.
 
Poslední úprava:
10 000km již dává smysl, když se jezdí krátké tarasy(jako já) a používá se normální olej, ne nějaký super;) Ale srovnávat výměnu oleje s umýváním auta, mě příjde jako špatné srovnání. Pokud někdo chce, ať si mění kolikrát chce, ale je to neekonomické(nakonec někdo umývá auto každý týden:joy:) Ta první náplň motorovým olejem musí bez problémů vydržet těch 10 000km bez poškození motoru, vždyť ten výrobce by musel být úplně pitomý, kdyby tam dával nějaký sračkól a nedoporučil ho co brzy vyměnit.
 
srovnání bylo spíš k tomu, že pokud má někdo vztah k autu nejenom jako k prostředku pro přepravu z bodu A do bodu B, rád si ten první olej do 5000 km rád vymění, už jenom pro ten pocit, že pro motor udělal něco navíc. Jinak k častějším neekonomickým výměnám olejů - samotný provoz auta je neekonomický už od jeho koupě, přes nákup lepšího ( dražšího ) paliva,oleje,stěračů a všech těch píčovinek kolem ;) .

Výrobce ti taky nepředepsal výměnu oleje v AWD každý druhý rok nebo cca po 40 000 km v diferáku a rozvodovce a tvrdí, že náplň je doživotní a věříš mu ? Pokud ano, tak se někdy mrkni na rozebraný kolem cca 100 000 km a víc
 
Vím,že si zahrávám, ale měnit olej po 3 tisících je kravina. Toto jsem dělal naposledy na Š 120. A teď do mě.
Výrobce to nenařizuje. Zrovna tak není předepsáno dělat geometrii náprav a doplňovat klimatizaci. Ale šetřit na motoru? (Tady se Tě nikdo nebude snažit přesvědčit...)
 
Jebu na ně, dám tam Mann filtr, objednám ho společně s olejem. Díkes!
V servisu je jim úplně jedno, jaký tam máš olejový filtr. Všechny ty olejový filtry stojí okolo stovky a musí splnovat parametry, já jim na poslední garančku dovezl vlastní olej i vlastní všechny filtry. Například za kabinový pylový filtr vzduchu účtují v Mazdě 650Kč já si koupil za 145Kč lepší antibakteriální filtr s aktivním uhlím a fungicidním účinkem jemného pachu (PM 2.5) Lidi neustále přecenují co můžou a nemůžou... Mě nevadí, že chce někdo mít rozumnou marži, klidně i 100% ale platit 4násobek za stejnou věc co mají jinde? To bych si připadal jak totální pitomec...
 
U kabinového filtru je to jedno, u olejového rozhodně nikoliv. Zvlášť u Skyactive dieselů.
 
U kabinového filtru je to jedno, u olejového rozhodně nikoliv. Zvlášť u Skyactive dieselů.
Jedno co? Jakože zaplatíš za stejnou věc víc a budeš mít lepší pocit? Nerozumím tvé reakci, kvalitní olejový filtr Bosch nebo MANN stojí i na diesel 100-150Kč v Mazdě 400Kč.
 
Poslední úprava:
Dnes mi přišel od Mazdy balíček, no to je fakt komedie. Koupím auto skoro za mega a oni pošlou v krabici dva hnusné, nepraktické hrnky. Navíc čínská krabice měla po otevření evidentně něco zahrát, ale baterky jsou KO, takže žádné fanfáry se nekonaly. Takže tak jak mi to přišlo to hned putovalo do popelnice. No jestli v tomhle duchu bude fungovat i to auto no tak potěš koště :)
 
Poslední úprava:
Jedno co? Jakože zaplatíš za stejnou věc víc a budeš mít lepší pocit? Nerozumím tvé reakci, kvalitní olejový filtr Bosch nebo MANN stojí i na diesel 100-150Kč v Mazdě 400Kč.
Original olejové filtry Mazda pro diesel mají jemnější a účinnější čištění mot.oleje.Je to tu několikrát vysvětleno.Je to na reakci případného výskytu špon z vačky.Žádná druhovýroba tuto vlastnost nemá.
 
To zní trochu jako marketing Mazdy.... Tyhle věci se samozřejmě špatně dokazují, ale filtry musí splnovat parametry, stejně jako olej. Filtr musí nejen zachytávat případné nečistoty (cca 5 mikrometrů) ,ale také zajistit průchodnost pro olej, čím větší čistící schopnost, tím nižší je průchozí kapacita filtru a horší mazání olejem. Takže daleko důležitější je měnit olej a filtr v max 10000km než nějaká pseudoschopnost odstranit nečistoty na úkor mazání.
 
Od uvedení na trh byl dodatečně změněn filtr i mezní tlak obtokového ventilu za účelem zvýšení zachytávání kovového otěru. Stará šarže bez A na konci byla určena jen pro benzíny.
 
Taky mám od belgického dealera informaci, že během podzimu představení CX-50 ( to mi dokonce ukazoval na nějakém jejich "interním" videu) a že před novým rokem i představení nové CX-5. Šestiválce taky zmiňoval.
 
Back
Top