• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika MZD Connect nově s Android Auto a Apple CarPlay

Jo, tak pardon... ten předchozí dokument je jen nová obecná příručka pro update FW...
Zbytek mám z M3Revolution fora, dával sem odkaz už Philipz.

YES, the CP and AA Upgrade KIT which you MUST have will be for ALL Mazda's which currently have MZD or Mazda Connect.
Parts are officially released next Monday 6th for Europe.

This is for EU N owners only and yes that means those in Europe and UK.

OFFICIALLY the release date to Mazda Dealers in Europe is August 6th 2018, next Monday.

The OFFICIAL Mazda Dealer CP/AA Firmware for Europe is cmu150_EU_70.00.021A, DO NOT use 70.00.000A

Modfreakz has it available on his Server, see page 1.

OFFICIAL MAZDA WARNINGS...

The new FIRMWARE MUST BE INSTALLED in CMU (see 2018 Firmware Install Instructions in my sig) BEFORE you Install the HARDWARE, that being the 2.1 Amp AUX USB HUB and the USB feeder Cables.
DO NOT INSTALL THE CABLES AND AUX HUB BEFORE YOU RUN THE NEW 70.00.021A FIRMWARE.


IMPORTANT:
At this stage 70.00.021A for CarPlay and Android Auto IS NOT to be used as the new or replacement FIRMWARE for Connect, it is ONLY to be used if you are Installing the CP/AA Specific Hardware so that CP/AA can be used with Connect.
At this stage 59.00.xxxx will still be used worldwide as and for Connect Firmware for those who will not install CP and AA Hardware.

ALSO OFFICIALLY VERY IMPORTANT.

This new Firmware and Hardware IS NOT, repeat NOT to be used as a method of any Warranty Repairs at any Mazda Dealer (worldwide) in the event of any Connect CMU failure or damage...this is Official from Mazda.
If the owner experiences either hardware failure or software failure while under new car or genuine parts warranty ONLY the original or what is installed at time of defect/failure will be repaired or renewed.
ONLY official Genuine supplied Mazda Parts will be warranted by MMC as normal.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Can not confirm OEM Part Numbers yet for Hardware, but I see it as not a large list for worldwide and not much different to now as the AUX is used in Multiple Mazda's worldwide, from memory only two different shapes.
USB Cables may be slightly different, but again lets hope one size (length) fits all.
__________________________________________________ ___________________

When NA N and 4A N Firmware is available someone will post, I repeat for what I mentioned above I STRONGLY advise NOT to Install Hardware that is not genuine sourced as it could effect your NCW in the event you have issues.
If you do not care about Warranty, fine.

So far September is the date to North America release and some models like 2018 Mazda 6 turbo will have this installed by Mazda Dealer for free.

No CP/AA Upgrade will not be free for all other owners/users.
Mazda says install procedure takes 2 hours, including Firmware.
 
Sice jsem tu uz o tom jednou psal, ale jeste jednou jsem to vyzkousel a je to tedy opravdu tak, ze Mazda (tedy alespon ta moje) umi zobrazovat znacky pouze ve spojeni s navigaci. Neni aktivovana navigace (po nastartovani) ci ne ni karta = nezobrazuje znacky...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Matez: tak to já vím určitě, že značky mi to čte, aniž bych musel spustit navigaci. Kolikrát jsem jen v menu hudby a navigaci za celou jízdu nespustím, ale rychlostní limity značek v headup displeji vidím pořád. Zkusím ještě test bez SD karty.
 
Chvilku tu čtu vaše poznatky ohledně aktualizace na AA a CP....Chci se znalých zeptat, zda ví, co je teda přesně součástí té HW změny ve voze? Nějak mě to nejde do hlavy, když třeba AA na stávajícím MZD connectu dokáže fungovat jen díky SW úpravám (viz např. Smart MZD Player od L. Skalski nebo přes ten tweak) Proč teda Mazda jednoduše nevydala jenom nějakou SW úpravu která by to umožnila ofiko? Jediný asi nutný HW zásah je zvýšení napětí na nabíjení USB, aby telefon rychleji nabíjel, ale jinak mě to přijde jako jen nějaký přídavek pro odůvodnění vyšší ceny....
Ale nejsem odborník :-)
 
už je to tady napsané několikrát, tak to jen hodně shrnu:

- Mazda chce vydat jeden kit, který umožní obojí a nemá zájem AA zvlášť a CP zvlášť. Přijde mi to logické a pro uživatele přehledné a samozřejmě Mazda tím tak získá o trochu více peněz, než kdyby si někdo dohrával jen to a druhý ono (za předpokladu, že by cena za pouze jeden systém byla nižší). Navíc by pak byl i dobrej zmatek u ojetin, kde by si lidi museli ověřovat, jestli zrovna tento kus podporuje AA nebo CP nebo obojí a nebo nic.
- s neoficiálními úpravami jako AIO Tweak, Smart MZD Player apod nemá Mazda nic společného a je jí jedno, co se komu podařilo na tom zprovoznit. Záruku ti na to nikdo nedá a všichni víme, že to má svá omezení - především nekompatibilita se všemi FW, snadné bricknutí CMU, občasné pády, nefunkčnost, restarty apod.
- retrofit update se skládá z AA/CP jednotky a kabeláže, které se musí nainstalovat do vozu a součástí je také přehrání FW MZD Connect na verzi 70, která obsahuje zdrojové kódy pro AA/CP.
 
Matez: tak to já vím určitě, že značky mi to čte, aniž bych musel spustit navigaci. Kolikrát jsem jen v menu hudby a navigaci za celou jízdu nespustím, ale rychlostní limity značek v headup displeji vidím pořád. Zkusím ještě test bez SD karty.
Možná moje chyba, asi jsem to nenapsal dost jasně - nemyslel jsem spuštěnou, ale aktivovanou - předpokládám, že k aktivaci dojde ihned po vložení SD karty s navigací bez ohledu na to jestli je na displayi spuštěná nebo není tzn. není karta = nejsou značky.
Jsou systémy u jiných značek aut, které to mají jinak a navigaci nepotřebují, ale Mazda (tedy alespoň ta moje) to má tak.
 
Aha, tak teď už tě chápu.

Aktivace navigace probíhá po cca ujetí 100km s vloženou SD kartou, která ještě předtím nebyla aktivována s žádným předchozím VIN.

Jasně, teď je tedy otázka, když si zájemce koupí novou mazdu s head-up displejem, rozhodne se dokoupit si AA/CP kit a tím pádem mu nedává smysl platit dalších 12 500Kč za navigační kartu, tak zda-li jemu bude head-up displej zobrazovat čtení značek. Pokud to dobře chápu, tak by mu tato fuknce neměla fungovat, protože je závislá na navigační SD kartě, kterou mít nebude.

I v oficiálním ceníku je u této funkce uvedeno, že systém rozeznávání dopravních značek funguje pouze u vozů s navigací (myšleno Mazda navigací).
 
Nové modely už budou mít v každé výbavě navigaci (bude prostě zahrnuta v ceně auta). Pokud se nepletu, už to tak je u nové 6ky...
 
Ano, u nové 6ky je navigace již součástí u všech výbav. Ale co ostatní modely M3, CX-3, CX-5, MX-5 ? tam ta situace může nastat.
 
Jasně - je to taková fičurka navíc, ale ruku na srdce - používá ty značky někdo k něčemu?:-)
Já teda první co vypínám, když sednu do auta je i-stop a to debilní hlídání jestli jsem v pruhu..to věčné praní se s volantem je super debilovina:-)
 
Ano ta situace může nastat tak hold se mu nebudou zobrazovat značky na hud, to zas taková tragédie není ne? Kdo to bude chtít, koupí kartu za 1500 z ebaye...
Mazda moc dobře ví, že spousta lidí si kupuje tyto karty a hold jim prodej navigací už tak nenese. Postupně to hodí do všech nových modelů "zdarma"...
 
... a to debilní hlídání jestli jsem v pruhu..to věčné praní se s volantem je super debilovina:)
To Ti nestaci vypnout v nastaveni to, ze to ma zasahovat do rizeni? Pak se s nicim prat nemusis, ikdyz je system pusteny.
 
To Ti nestaci vypnout v nastaveni to, ze to ma zasahovat do rizeni? Pak se s nicim prat nemusis, ikdyz je system pusteny.
Jéé..to by jsi byl hodný, kdyby jsi mi napsal jak se ta hloupá funkce jmenuje - na tlačítku je pouze obrázek:) a do manuálu jsem se ještě nedostal...tak to vždy otrocky vypínám:)
A v menu jsou ty jejich názvy funkcí...
 
Jéé..to by jsi byl hodný, kdyby jsi mi napsal jak se ta hloupá funkce jmenuje - na tlačítku je pouze obrázek:) a do manuálu jsem se ještě nedostal...tak to vždy otrocky vypínám:)
A v menu jsou ty jejich názvy funkcí...
Ja to mam teda nastavene v anglictine (jako bezne vsechno), ale kdyztak se snad zorientujes, ikdyby to byl jiny jazyk.
IMG_4162-opt.JPG IMG_4164-opt.JPG

Ten checkbox Intervention je prave to aktivni zasahovani do rizeni. Kdyz jej vypnes, nemusis se s nicim prat. Ano, system zustane aktivni a nadale bude sledovat. Nicmene realizovat se bude jiz jen zvukovym varovanim a na HUD. Kazdopadne z Tveho prispevku jsem prave pochopil, ze Ti primarne vadi to prani se s volantem.
 
TK78-66-9U0C je zatím nedostupné, doporučená MOC 2024 Kč, nákup 1720,40. C830-V6-60Z také zatím nedostupné, 1458,00, 1239,30. Na skladě by měly být od 33 KT. Montážní čas je 1,1 h bez update SW, 1,4 h s update. Update SW na 70.00.021A je nutný předtím, než se kabely namontují (If the software version is not v70.00.21 or later, be sure to update the software. Once the CMU has been attached to the CarPlay/Android Auto-compatible USB hub, the software cannot be updated.).
Zde je oficiální cmu150_EU_70.00.021A.
 

Přílohy

Ja to mam teda nastavene v anglictine (jako bezne vsechno), ale kdyztak se snad zorientujes, ikdyby to byl jiny jazyk.
Zobrazit přílohu 15220 Zobrazit přílohu 15221

Ten checkbox Intervention je prave to aktivni zasahovani do rizeni. Kdyz jej vypnes, nemusis se s nicim prat. Ano, system zustane aktivni a nadale bude sledovat. Nicmene realizovat se bude jiz jen zvukovym varovanim a na HUD. Kazdopadne z Tveho prispevku jsem prave pochopil, ze Ti primarne vadi to prani se s volantem.

Děkuji moc - je to samozřejmě tak jak píšeš, stačilo mne nakopnout - včera už jsem si to vypnul, ale asi je opravdu lepší to nechat v angličtině, protože některé překlady jsou zavádějící a u čeho si nejsem jistý co udělá tak na to raději nesahám:-)
 
Once the CMU has been attached to the CarPlay/Android Auto-compatible USB hub, the software cannot be updated.).

Pozrel som si navod na moju GJ a zacina sa takto:

If an older version of the CMU software is being used, the CarPlay/Android Auto-compatible USB hub may not be recognized. If the software version is not v70.00.21 or later, be sure to update the software. Once the CMU has been attached to the CarPlay/Android Auto-compatible USB hub, the software cannot be updated.

preklad:
Ak sa pouziva starsia verzia CMU softwaru, USB hub kompatibilny s CarPlay/Android Auto nemusi byt rozpoznany. Ak verzia softwaru nie je v70.00.21 a novsia, urcite aktualizujte software. Po pripojeni CMU k CarPlay/Android Auto kompatibilnemu USB hubu nebude mozne SW aktualizovat.

Pre mna to znamena ,ze stara CMU s novym CMU SW musi fungovat.
 
Back
Top