Vsuvka do tématu prosím… To je nějaká zpětná klapka nebo? A k čemu vadí, když tam skyG má olej. filtr s tou membránou?
Mám Mann W 6018
To je klapka která zadržuje olej v horních částech motoru - prostě aby olej nestekl zpět. Jenže Skyactiv-G jí nejenom že nepotřebuje, ale zároveň jí mít ani nemá, protože tahle gumová klapka zpomaluje průtok oleje což je obzvlášť pro Sky-G, který olej dost využívá i k chlazení, nebezpečný.
Na problém se přišlo náhodou, když autorizáky někde v austrálii vymetali sklady starých olejových filtrů na motory FS/FP/... (to jsou starý 626ky,323ky,Premacy,...) a montovali je na Skyactiv-G. Oni jsou totiž rozměrově i závitově kompatibilní. Docela dlouho i trvalo než výrobci filtrů udělali novou řadu filtrů přesně pro Sky-G bez týhle klapky (OEM kód musí bít pouze pro Sky-G a nic jinýho).
MANN W6018 je naprosto v pořádku, dokonce to byl jeden z prvních filtrů přímo pro Sky-G a nic jinýho.
Ale třeba BluePrint ADM52106 nebo KAMOKA F103301 nebo PURFLUX LS892 nebo K&N HP-1008, už je špatně, protože ty tu zádržnou klapku mají (a taky obsahují i OEM kódy pro starý motory).
Dneska už je to v pohodě, protože drtivá většina výrobců ten filtr dělá správně, ale tehdá v těch letech 2013-2015 to byl docela problém.
Ještě se pokusím najít přímo tu zprávu co Mazda poslala v austrálii autorizákům, kde je ten problém dost rozepsaný, ale už je to nějaký rok co jsem to PDFko měl.