• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Proč si v servise nenechat nalít do motoru Skyactiv-D Mazda Original Oil?

Jak jsem řekl, C1 je pro většinu běžných lidí co se průměrným tempem pohybuje z A do B stačí. Proto u většiny není problém. Já to řeším z pohledu člověka co jezdí živěji / sportovněji a tam už by mohl vzniknout ten problém.

Znovu říkám že C1 a C4 jsou žravostí vzhledem k DPF stejný, jen C1 vytváří menší vrstvu oleje kvůli ušetření cca 0.1L/100km paliva. To je ten JEDINEJ rozdíl a C1 doporučil výrobce proto, že v době kdy GH vyvíjeli C4 neexistovala. Větší složitost nebo obavy v tom není potřeba hledat :-)
 
Závěrem vám trochu domotám hlavu, ony se totiž v průměru jednou za 2 roky ty normy zpřísňují a tak co musel splnit olej v roce 2007 už dnes neplatí. Dřív se to uvádělo z jakýho roku olej normu splňuje, po nařízení EU tuším v roce tuším 2012 se to už neuvádí a tak vlastně nevíte jestli olej co kupujete plní normu pouze z roku 2007 nebo nejnovější náročnější z roku 2016. U 10 let starých GH je to jedno ale u třeba 3 roky starýho auta už to problém být může když je vyzadována C3-16 , ale zakoupenej olej splňuje C3-07.

vyvoj ACEA C1.png vyvoj ACEA C1_C4.png
 
Norma x-12 (např. C3-12) se směla používat do 1.12.2018
Pokud se nebavíme o olejích po dědovi co najdou lidí v garáži,tak všechny dnes koupený oleje musí splňovat normu acea 2016
Nevyvolával bych zbytečně paniku
 
Já věřím tomu že plno eshopů s podezřele nízkou cenou je ještě mít budou , a lidi rádi takový balení kupují když je o několik desetikorun ne-li stovek levnější. Samozřejmě u ověřených nebo oficiálních distributorů by se tohle už nemělo stát. Z
ajímavý je že C4-07 se od dnešní C4-16 moc neliší, na tehdejší dobu by se mělo jednat o hodně slušný oleje
 
Vzhledem k povaze tvyho ježdění je to jedno. Hlavně aby to plnilo normy ACEA C1 nebo C4. Já ti zas doporučím tohle

seznam.jpg
 
Prosím o vytřídení tohoto tématu do diskuze o olejích, protože je to matoucí. Nechat jen příspěvky týkající se motoru SH.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Jo, pokud si chce člověk u RF nebo R2 ucpat filtr, na radu @no_hits tam lijte C3. ;)

Jinak co se týče Ultra a Supra DPF olejů, přesně specifikace nejsou známy.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
tak po dotazu v servisu musím potvrdit tvoje slova, specifikace olejů Supra a Ultra není známa, to co se prodává na netu není shodné a není ani podobný jiný olej Total, základ je od Totalu + aditiva od Mazdy, každý ať si to přebere sám, případně zkusí dotaz ve svém servisu....
 
V mé Google Docs tabulce jsou jen základní parametry z PDF SDS.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Takže to co prodává autopalace co by autorizák není originální balení?

Takže chcete říct že nikdo neví co tam v autorizákách lijou? Normy musí být vyznačený na obalu
 
Takže to co prodává autopalace co by autorizák není originální balení?

Takže chcete říct že nikdo neví co tam v autorizákách lijou? Normy musí být vyznačený na obalu
zkus se zeptat ve svém autorizáku, chtěl jsem po nich technický list, specifikaci, tohle je odpověď....
 
V tomto případě jde spíš o marketing a snahu z tebe udělat zákazníka, ale ty flašky co používají to na sobě musí mít napsáno.
 
nemohu je obviňovat, třeba to servis opravdu neví, ale od 2012 co mám první Mazdu dostávají určitě motorový olej v sudu a převodový v 20l kanystru...
 
I ty mají na sobě štítky
 
Takže to co prodává autopalace co by autorizák není originální balení?

Takže chcete říct že nikdo neví co tam v autorizákách lijou? Normy musí být vyznačený na obalu
Nutno se ptát Auto Palace, ne na MazdaKlanu. Nemusí, v návodu i servisním plánu je jasně vyznačené, jaký originální olej se má použít, případně jaký alternativní a servisy mají příslušné instrukce viz SI. Zejména, když v roce 2012 nastupoval motor SH.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
I ty mají na sobě štítky
Mají na sobě obchodní označení a viskozitní čísla, nejsou známy ale všechny parametry, ani Mazda je nikde nekomunikuje. Takových značkových olejů bez známých parametrů je víc, ne jen Mazda.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Prosím o vytřídení tohoto tématu do diskuze o olejích, protože je to matoucí. Nechat jen příspěvky týkající se motoru SH.
Tady nemohu slouzit, nemam dostatecnou kvalifikaci. Sam jsem se ztratil v tom jaky olej pro jaky motor se tu (ne)ma probirat, abych vubec mel predstavu. Sorry :cool:.
 
Já bych to nechal, kdo má o problematiku zájem, nebo provozuje vozidlo v náročných podmínkách, pročte a vybere si jestli ho osloví shr3kova část nebo ta moje. Ti co olej tolik neřeší a mají auto jen jako přemisťovadlo, to stejně hledat nebudou a v podstatě cokoliv vyberou pro svoje nenáročný použití bude nějak fungovat. ;-)
 
Teoreticky samozřejmě C1 obsahuje míň škodlivin pro DPF, jenže norma ACEA už neřeší, že díky snížené HTHS viskozitě motor ten olej v poměrně velké míře spaluje (až 1L/1000km) čímž se ten filtr zanáší podstatně rychleji než když se používá olej s C3, kterej mizí v přirozeným množství. + je navíc u C1 již několikrát zmíněná nevýhoda že má snížený množství potřebných složek jako je síra, fosfor a sulfátovej popel , který jsou hodně důležitý pro výdrž a funkci vlastností oleje jako je čištění motoru od úsad, tepelná odolnost, viskózní stabilita a podobně , což vidíš i v té tabulce ;)

Teď mě napadlo, nemají náhodou skyactive motory už předepsanou C3 v manuálu ?
Ano mají

Screenshot_2019-09-17-05-37-00-174_com.google.android.apps.docs.png
 
Vsak do tveho GH patri pokud vim C1, tak co by byl za problem? :) C3 patri az do skyactive D. Asi sem nakopiruji tu servisni informaci, kterou zrejme myslel Shrek...
Zobrazit přílohu 23997
@shr3k Teď mě trkla jedna věc - píšou tam že C3 se nedají použít pro vysoký obsah sulfatovyho popela, fosforu a síry, a proto doporučují C2. Vtip je v tom že C2 i C3 maji množství těchto látek stejný, jen C2 má šetřit 2,5% paliva. Snížený množství má jen C1 a C4.... Takže to možná s citlivostí DPF na tyto látky nebude tak horký a půjde spíš zase jen o nařízení EU na přísnější ekonormu pro výrobce ohledně šetření paliva
 
@shr3k Teď mě trkla jedna věc - píšou tam že C3 se nedají použít pro vysoký obsah sulfatovyho popela, fosforu a síry, a proto doporučují C2. Vtip je v tom že C2 i C3 maji množství těchto látek stejný, jen C2 má šetřit 2,5% paliva. Snížený množství má jen C1 a C4.... Takže to možná s citlivostí DPF na tyto látky nebude tak horký a půjde spíš zase jen o nařízení EU na přísnější ekonormu pro výrobce ohledně šetření paliva
Je to přesně z opačného důvodu, první generace DPF Mazda v motorech RF byla extrémně citlivá na množství popela v oleji, byla daleko pod autem, takže se samovolně méně vypalovala. Proto byl vytvořen extrémně nízkopopelnatý olej Dexelia (a alternativa uvedena C1). Poté přišly motory R2, kde používání Dexelia DPF (a nebo alternativy C1) pokračovalo, i když mají už lepší filtr jedenapůlté generace, který nemá takové problémy s provozem ve městě. Pak přišly motory SH a s nimi nové DPF přímo za turbem, zcela jiné nároky na mazání, ale i zcela jiné možnosti samovolného vypalování, a z Dexelie DPF se stal Original Oil DPF, výkonnostně někde na úrovni C3, nicméně stále s nižším obsahem popela tak, aby se dal lít i do starých motorů.

Cit: "nařízení EU na přísnější ekonormu pro výrobce ohledně šetření paliva" nemělo nijak cenu řešit u aut, která byla v době uvedení nového oleje na trh výběhovým modelem. Prostě zjistili, že C2 bude stačit (navíc když se nějakému tomu autu s RF/R2 ucpal filtr dávno po záruce, Mazda na tom jen vydělala), obzvlášť když udělali Original Oil zpětně kompatibilní (to pak mohli říct, jo kdybyste tam pane lil Dexelii/Original Oil, filtr by vám vydržel).
 
Back
Top