• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Dneska nalito SSO a jezdí to... :)
Hlučnost asi taková jako s čerstvým olejem, ale možná hydroštely jsou krapet tišší..
Já to prd poznám protože už mám pěkně vypálenej sebring a tak příjemně tiše pobroukává svou notu :D
Jen jsem teda sundal KN a dal Mann vložku do airboxu, uvidíme jak dlouho to vydržim, to razantně stišilo motor.
 
Poslední úprava:
Tak dalsi zajimava vec je, ze dnes zakoupeny Castrol zde nekolikrat zminovany a doporucovany ma API specifikaci SP, nikoliv SN jak zde MAX uvadel, coz bude novinka, jak sem se docetl tak SP je novejsi a prisnejsi, nez SN...

Tak snad to nebude problem, kazdopadne radsi vymenim po tech 10 tisicich a mam pul roku na to premejslet, co tam dam priste😥

To by se jeden z tech oleju zblaznil😟
 
@Hot_Dog API SP už má 0W-30 od Castrolu minimálně od září/října 2023 (aspoň od tý doby mi chodí s touto specifikací - na přesný datum můžu kouknout do dodáků). Potom dokonce udělali i nový vzhled flašek, když někdo bere 1, 4 a 5L (20L a sudy jsou pořád stejný). Mínus ale je, že od tý doby cena toho oleje docela dost stoupla. Na druhou stranu, ta vyšší ochrana před kaly na pístních kroužkách je opravdu dobrá věc za kterou se vyplatí si připlatit.

Občas mě ale s těma změnama docela naštvou. Naposledy takhle MOBIL 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 a tam taky došlo ke změně když přecházeli z API SN, ILSAC GF-5 na API SP, ILSAC GF-6A a protože tuhle věc jsem z neznámých důvodů schopný sehnat jen v 1L flaškách, tak mi jednou přišly 3 flašky se starou normou a 2 flašky s novou. To pro mě znamenalo akorát reklamaci a posílání zpět a znovunaskladňování.
 
Poslední úprava:
Díky za odpověď @Max6. Takže za tebe bys tam tohle s klidem lil dál? Výměnu taky doporucuješ po 10 000 předpokládám?

Ja za těch 4+1L dal asi necelejch 1300Kc, což je pro mě ještě přijatelná cena (ve srovnání, kdybych si to nechal vyměnit v autorizaku), Sou i dražší varianty, i když je pravda, že třeba takovej Shell Ultra Helix, co sem lil do I-30 by vyšel na 850 Kč...

Díky všem za radu, BTW ten Ravegnol sem zavrhl, když tu několik lidí psalo, že je to s ním hlučnější, což je pro mě naprosto nepochopitelný, to už musí bejt rozdíl, když je to slyšet...
 
To psali tuším o SSO 0W-40. Mě třeba s Ravem motor znatelně utichl
 
Díky za odpověď @Max6. Takže za tebe bys tam tohle s klidem lil dál? Výměnu taky doporucuješ po 10 000 předpokládám?

...
Ať tam budeš lít cokoliv, tak při týhle kapacitě olejový náplně bych ho měnil po 10000km/1rok.
 
@Hot_Dog
Já bych po těch 60tkm vyměnil vzduchovej filtr určitě (osobně měním vždy s olejem, i kabinovej jsou to položky za 1-2 stovky) a vyměnil bych i svíčky.

Ohledně oleje v manuálu máš API SN a ACEA A5/B5 s dodatkem že úbytek oleje 0,8L/100km je mírná obvyklá spotřeba... No mě teda nepřijde normální během 10tkm dolít 8 litrů do 4 litrové náplně, rozhodně bych to nenazval mírnou a už vůbecne obvyklou spotřebou oleje - když za 10tkm tam budeš mít 3 náplně to už je větší spotřeba než u 2 taktu :D V podstatě bys mohl jen dolivat a jednou za 10-15 tkm vyměnit filtr oleje, ale ten výfuk a kat za motirem bych vidět nechtěl.

Proto bych tomuto jevu předcházel a dal klasický A3/B4 olej - Ravenol HCL s výměnou těch 10tkm v městským nebo ostřejším provozu, nebo těch 12-15 pokud jezdíš delší trasy s ohřátým motorem. API SN má samozřejmě taky
To je špatná matematika,při spotřebě 0,8L/100 km jedeš pri obsahu naplne 4 L po 500 km na sucho:-D.


Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
To je špatná matematika,při spotřebě 0,8L/100 km jedeš pri obsahu naplne 4 L po 500 km na sucho:D.


Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
já bych řekl že už možná posledních 200km vůbec nepojedeš :D
 
já bych řekl že už možná posledních 200km vůbec nepojedeš :D
Anebo tak:-D

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk

Svody s katem jsou MY2018, 2020 i 2021 stejné PEEG-20-50X (27071 bez DPH). Až MY2023 má PEPD-20-50X (37694).
Ahoj,možná si sedím na vedení,anebo mam bohaty rodice, ale vyplývá z toho,že 12/2020 Mazda BP má GPF anebo ne?
Díky moc.

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Takže můžu olej A3/B4, a nemusim (ale můžu?) C3

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
U C3 bych zkrátil interval oproti A3/B4 když už se použije
 
Řekněme pokud jezdíš často živěji nebo třeba často poskakuješ se studeným motorem na krátkých trasách, tak klidně i 8. Pokud jezdíš hlavně dálky po dalnici a měníš standartní olej po 15tkm, tak měnit C3 u toho benzínu max po 12tkm - pokud teda chce majitel zajistit, aby olej plnil všechny svoje povinnosti. Proto říkám, tak kde není diltr pevných částic, používat A3/B4
 
No dle Shr3k ho tam nemám,jen bude asi těžký sehnat A3/B4 v SN API specifikaci.

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
A ten Ravenol HCL (předpokládám že chceš 5W-30) co je na předchozí stránce je nějakej problém?
 
Ten Ravenol HCL 5w30 je APi SL/CF,aspoň dle většiny obchodů,kde ho nabizeji

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Obchody neaktualizují informace. Musíš se divat na stránky vyrobce a tam je SN
 
Ahaaa...ok,díky moc :-)


Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk

Nicméně na Ravenol.de je u HCL 5W30 taky SL /CF

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top