• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Proto taky focus 2 1.6i znel jako diesel po 50000km (udajne vydreny cepy v pistech kvuli ucpanym mazacim kanalkum) oprava jedine celej pulblok :(
Ale FoFo měl interval naštěstí ještě 20000 km nebo rok. Že byl ale ucvakanej je pravda 😉 Čím to je ale nevím, my ho v práci nerozebírali.
 
Já mám najeto aktuálně cca 2000km (1000km od úpravy na Stage 1) od dekarbonizace a výměny oleje (BG Supreme 5W30+aditivum BG MOA) a musím říct, že drobný úbytek tam asi je, řeknu cca 2-3mm, takže budu schválně sledovat (motor najeto 120k). Jezdím cca půl na půl dálnice / okresky+město, úplně to nešetřím, protože mám auto dva měsíce a užívám si jízdu :D Ještě pořád je tam víc jak půlku výšky mezi ryskami. Mrknu cca po těch 5000km, jak to vypadá. Lehká netěsnost ventilového víka asi bude v tomto zanedbatelná, auto nekouří atd. Uvidíme, co čtu příspěvky od slečny @Katka_S , tak její popis (ať už s olejem, spotřebou atd.) a jízdní styl přesně odpovídají zatím mým postřehům :D Na okresce nerad jedu za někým... v rámci ochrany laku před kamínky ho logicky radši předjedu... takže během jízdy se k těm 5-6tis otáčkám občas mrknu.
Chce to vysledovat, já mezi výměnami doleju asi 0,7-1l oleje. Výměna po 10.000. Já mám teda GH 2.0MZR, ale bude to dost i o degradaci oleje.
Většinou první 2-4 tis. nemusím dolévat vůbec nic, olej ještě není degradovaný a funguje dobře. Pak se začne pomalu zhoršovat, na konci intervalu už si to hlídám více. Nejvíc si to vezme na dálnici, kdy člověk jede vysoké konstantní otáčky delší dobu. Dělal jsem taky proplach BG EPR, teď mám po proplachu druhou náplň Ravenol VST 5W-40, tak jsem zvědavý :)
 
Ahoj všem,asi to tu určitě někde bude,ale G122 BP Mazda 3,olej A3/B4?Nebo může být též C3?
Díky a když mě budete chtít ukamenovat, prosím s citem ;-).
Diky.T.

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Tak A3/B4 je ideál, ale pokud jsi tuctovej nenáročnej řidič a budeš měnit olej aspoň po 10tkm, tak by se C3 dala použít
 
Ahoj,no nevím, co si představit pod pojmem tuctovej, jezdím na pohodu a taky to prozenu,takže asi normál.:-D
Děkuji Ti,rozumím, otázkou je,zda seženu A3/B4 ve specifikaci SN,co se píše v knížce k autu.
BP už má filtr pevných částic,co jsem vyrozuměl, nebo se mýlím?

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Pokud máš GPF tak jedině C3
 
Mazda 3 BP 2020,G122,ta ho ma,že?

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
Svody s katem jsou MY2018, 2020 i 2021 stejné PEEG-20-50X (27071 bez DPH). Až MY2023 má PEPD-20-50X (37694).
 
Ahoj, mám teď nově CX-5 KF 2.0 benzín. najeto 185.tis. Jezdilo to do autorizáku, ale nevím co tam bylo za olej, podle servisky měněný každých 20tis. Já to teď budu provozovat většinou na krátké trasy, ale mimo město to zase rád vytáčím. Na starém KE jsem dával Castrol Edge 5w30 a ta má najeto už 260tis a olej nežere. Co byste mi doporučili, mám to tu pročtené, ale úplně jasno v tom nemám? Cena nehraje roli spíš aby to sedělo stylu provozu/nájezdu. Díky
 
Poslední úprava:
Ahoj, prosím moc o rychlou radu, v listopadu sem koupil Mazdu 6 z roku 2019 doveženou z německa Skyactive 2.0 G165 s nájezdem asi 54 000 km. V německu byla servisovaná v autorizácích, takže tam dávali asi nejspíš ten Mazdí olej 5W-30? Jenže už sem s tím nalítal dalších 7 000 km a už si potřebuju vyměnit olej, od posledního servisního záznamu už je to přes 14 000km a do týdne nalítám další tisícovku, tak si to chci vyměnit co nejdřív, ideálně ještě než nalítám tu další tisícovku. V budoucnu bych to chtěl měnit častějc, spíš tak 10-12 tisíc, ale teď sem to nějak nevládl, no:-( Hlavně, protože sem furt nevěděl, co je nejlepší koupit za olej a odkládal to...

Dotaz tedy je, jestli opravdu nic neskazim, když tam dám tedy tohle:
Včetně toho, že to předtím jezdilo na jiný olej? A dále, že viskozita má být jiná pro Evropu, buď 0W-20 (rozhodně nechci) nebo 5W-30... Jezdím střídavě, 20km do práce klidně a jindy tomu rád šlápnu na krk pro radost...

A dále filtr sem si taky zde přečetl, že je potřeba dávat pozor aby byl bez nějaké vnitřní membrány, tento by měl být OK, že?:


Docela poctivě sem to tady pročet, vím že se většinou doporučuje tu ten Castrol a nebo Ravenol, ale zas někdo říkal, že Ravenol radši ne, tak abych něco neskazil... Má toho tady tedy spíš zamotanou hlavu. Moc díky za odpověď...

PS: Mám po těch 60 tisících rovnou vyměnit i vzduchový filtr? Když sem řešil problém s cukáním, tak sem ho viděl a myslím, že byl docela čistej...

Díky moc pánové za odpověď...
 
Poslední úprava:
O olejích je tu toho tuna. Po dobu záruky se držet asi 5W-30, pak klidně 5W-40. Značka dle libosti, ať plní normu a vše co má. Já mám rád Ravenol, nyní v záruce 5W-30 DXG, líbí se mi 5W-40 VST (ale min. po dobu záruky zapovězeno). Castrol je myslím též ok, hlavně bych se držel ověřených zdrojů/prodejců. Výhoda Ravenol je i možnost ověření pravosti. Nejdůležitější je ale měnit pravidelně a včas (kolem 10k, max. do 15k). Značka dle preferencí každého uživatele ;-)
 
@Hot_Dog
Já bych po těch 60tkm vyměnil vzduchovej filtr určitě (osobně měním vždy s olejem, i kabinovej jsou to položky za 1-2 stovky) a vyměnil bych i svíčky.

Ohledně oleje v manuálu máš API SN a ACEA A5/B5 s dodatkem že úbytek oleje 0,8L/100km je mírná obvyklá spotřeba... No mě teda nepřijde normální během 10tkm dolít 8 litrů do 4 litrové náplně, rozhodně bych to nenazval mírnou a už vůbecne obvyklou spotřebou oleje - když za 10tkm tam budeš mít 3 náplně to už je větší spotřeba než u 2 taktu :D V podstatě bys mohl jen dolivat a jednou za 10-15 tkm vyměnit filtr oleje, ale ten výfuk a kat za motirem bych vidět nechtěl.

Proto bych tomuto jevu předcházel a dal klasický A3/B4 olej - Ravenol HCL s výměnou těch 10tkm v městským nebo ostřejším provozu, nebo těch 12-15 pokud jezdíš delší trasy s ohřátým motorem. API SN má samozřejmě taky
 
Jo a filtr - zde bych byl opatrný a koupil origo od Mazdy. Více lidí to už řešilo ...
 
Tak mám objednáno, Castrol Edge Titanium FST 0W-30, svíčky NGK ILKAR7L11, všechny 3 filtry od MANNu, tak doufám, že tím nic neskazim:)

Díky za odpovědi...
 
Ten filtr MANN W6018 je zcela ok, je bez membrány a běžně se používá ;) Olej je velké téma, ale uvedený Castrol i Ravenol je tu hodněkrát ověřený. Neměl by jsi tedy udělat chybu ;) 0W30 a 5W30 obojí možné, opět v tématu probíráno často a oba při dodržení specifikace bez problémů.
 
Ok, diky... Jinak to, ze ten olej ma jednu tu specifikaci C3 a v manualu mam napsany A5/B5 je tedy predpokladam ok...
 
A proč jsi nevzal A3/B4? Takhle máš "horší" olej pro DPF který nemáš. Připomíná mě to klasickej příklad - co mám použít - viděl jsem toto - dostaneš radu a nakonec stejně použiješ co sis na začátku vybral... Ztracenej čas pro všechny

Každopádně asi furt lepší než A5/B5 olej jen zkrať interval výměny na 8-10tkm u toho C3 oleje
 
Poslední úprava:
Ok, diky... Jinak to, ze ten olej ma jednu tu specifikaci C3 a v manualu mam napsany A5/B5 je tedy predpokladam ok...
Specifikace C3 je pro oleje s normální viskozitou a sníženým obsahem sulfátového popela (nutnost pro motory s DPF nebo GPF). A5 je specifikace pro lehkoběžný olej (se sníženou viskozitou) a množstvím sulfátového popela nad hodnotou 1. Pokud manuál ke tvé Mazdě nezapovídá olej s normální viskozitou (u mé M3 G165 je v manuálu norma jak A5, tak i A3 s normální viskozitou), tak bych se normy C3 vyloženě nebál. Nabídka olejů A3 se žel rok od roku zmenšuje. Malou nevýhodou normy Cx je lehce snížena alkalická rezerva TBN, proto bych interval výměny oleje nepřetahoval a olej měnil max. po 10 tis. Km nebo rok.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top