• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Já mám na 2,5 G od doby kdy jsem auto koupil (53.000 km) doteď (110.000 km) úbytek stejný, a to cca 1 l/10.000 km. Co auto vlastním, měním po max 10.000 km. Dříve proběhly 2 výměny po 20.000 km. Od začátku motor dostává olej Mazda 0W20.
Tyjo tak to musíš i dolívat ne?
 
Ahoj všem, u mě BM s najezdem 240.000, zadna nebo nepostrehnutelna spotreba. Kacirsky priznavam,že davam od zacatku 4 l,ne 4,2 a zadny problem.Mozna jsem divny,ale pri vymene novy filtr vzdy plnim novym olejem a pak ho teprve zasroubuji.Chvili tam byl Mazda olej, parkrat lehkobezny olej A5/B5 Total Quartz, ale většinově A3/B4, Shell, Ravenol,též Valvoline vše 5w30.
Jak píše Max5,též jsem dal Ravenol 0W30 a měl jsem úplně stejný pocit,že motor je hlučnější,že to není ono.
Prostě naleju 4 l,vyleju 4l nebo temer 4l,s malým rozdílem.Auto čas od času prozenu.Emise při 220.000 super.

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Co to je hlučný za studena? Jako ve seovnání s čím? Já tedy měl originál Mazda 0W-20 - tu jsem hned po cca 1500km vyměnil za Millers 0W-20 EE Performance - to bylo objektivně lepší za studena.
Pak jsem přešel na Ravenol 5W-30 DXG a za studena je to stejný zvukově - přecházel jsem jelikož ty léta jsou opravdu horký.
Oba oleje mají API SP-RC.
 
Já mám na 2,5 G od doby kdy jsem auto koupil (53.000 km) doteď (110.000 km) úbytek stejný, a to cca 1 l/10.000 km. Co auto vlastním, měním po max 10.000 km. Dříve proběhly 2 výměny po 20.000 km. Od začátku motor dostává olej Mazda 0W20.
Mám to na svoji Mazdici úplně stejně. Kupováno při 41000 km, nyní 138000 km, výměny co 10000 km, dávám krom prvních dvou výměn Ravenol DXG a mezi výměnama mi to sežere měrku. Resp. z max. se za těch 10000 km dostanu ke značce min.
 
A co jsi nakonec zvolil? Já též nejsem s Ravenolem spokojen. Ten SSO je dost hlučný za studena a chci ho měnit na jaře.
Popravde uz kaslu na to, abych ztracel cas studiem oleju, jako to bylo v pripade Ravenolu, kdy jsem zde vlivem nekterych doslova zblbnul (a zjevne jsem nebyl sam?!) a lezel jsem v tom hodiny a k cemu? Abych zjistil, ze ten tabulkove nejvic "nejlepci" olej je pro moje auto stejne k ho.nu. A takhle je to na tomto foru se vsim a clovek se stejne nakonec vrati k tem zakladum. Ravenol sel na sberny dvur, motor jsem proplachl EPRkem, jako proplachovy olej jsem tam dal ten zatracovany Mazdi olej a motor ani nehlesl, krasne tichy! Po par stovkach km tam pak dal mechos snad nejaky Total (alespon myslim) a taky dobry. Klidne se ale pri dalsi vymenene vratim k tomu Mazdimu a budu ho pouzivat. Za ty prachy....

Blackwhite: mel jsem SSO a VST, dalsi rozhodne zkouset nebudu ;)
 
Poslední úprava:
Popravde uz kaslu na to, abych ztracel cas studiem oleju, jako to bylo v pripade Ravenolu, kdy jsem zde vlivem nekterych doslova zblbnul (a zjevne jsem nebyl sam?!) a lezel jsem v tom hodiny a k cemu? Abych zjistil, ze ten tabulkove nejvic "nejlepci" olej je pro moje auto stejne k ho.nu. A takhle je to na tomto foru se vsim a clovek se stejne nakonec vrati k tem zakladum.
🤔A takhle je to na tomto fóru se vším? ...Mně naopak mazdaklan několikrát pomohl vyřešit můj problém bez nutnosti návštěvy servisu. Ať už při problémech s řazením a doporučením výměny oleje v převodovce za Tebou zatracovanou značku Ravenol, při výměně krytu motoru, xenonových výbojek nebo deaktivací i-stopu s vyladěním motoru Shr3kem. Fórum je založené na sdílení informací, názorů a pocitů o různé vypovídací hodnotě. Vše má většinou svůj vývoj... Kdo se chce držet jen základů a ofic. postupů, ať zapomene na Mazdaklan a jede se vším do autorizáku. Tam to bude vše podle příruček i s tučnou Mazdí přirážkou😉 Za mě je moc dobře, že se zde témata diskutuji 👍
 
To jsme se ale nepochopili, jednalo se o hyperbolu a domnival jsem se, ze to bude z prispevku pochopitelne. Mam na mysli urcita temata, co se zde dohani az do absurdna a takovou pozornost si za me nezaslouzi (jednim z nich jsou zrovna ty oleje).
 
Poslední úprava:
Je zvláštní že u tebe ani VST motor netušilo a s lehkoběžnýma mazdíma olejama problém není. U mýho GH je auto ještě tišší než s mobilem FS.
Ovšem pokud ti to takto vyhovuje, tak ti nikdo bránit ani nadávat nemůže ;)

Jinak DXG nemá normu ACEA, ale parametrama odpovídá normě C2 - lehkoběžný se sníženým obsahem SAPS (mid SAPS) pro ochranu DPF/GPF

Na hlučnost za studena by od Ravenolu měly být nejlépe zaměřeny oleje řady Vollsynth tj Vxx
 
Poslední úprava:
No to jsi mě teď znepokojil.🤔SSO používám už několikátou vyměnu.Tenkrát jsme ho spolu vybrali jako alternativu za originál 5W30.Teď přemýšlím, jestli přejít na DXG a nebo nějakou jinou 0W30.Měl bys prosím nějakou dobrou radu?😁
Já? Já pořád pokračuju v dávání Castrolu 0W-30 co dávám už od 2014. Ten Ravenol SSO jsem tu měl pro lidi co chtěli A3 olej.
DXG si ke mě vozí akorát @MK-M3 , ale nemám žádnou potřebu a vlastně ani žádný auto kde bych 5W-30 nějak horentně musel mít, takže toho do zásoby určitě naskladňovat nebudu. Už takhle tu mám viskozit až až.
 
DXG má jen lehce snížené HTHS od A3 a obsah popela není dnes vše - již dávno se nahrazují aditiva na jiné bázi (stejně měním po 10 tisicich takže nepotřebuji vydrž oleje 30 tisíc km) a zde je obsažen například Molybden a Wolfram které jsou obsažené v Racing olejích od Ravenolu pro ochranu při vysoké zátěži.

Mě by se taky líbila 0W-30 (i když do našich podmínek je i 5W až až) ale zatím jsem nenašel takovou co by měla zároveň API SP a z této normy ustupovat zpět nechci:

Představená v květnu 2020, navržená tak, aby poskytovala ochranu před tzv. nízkorychlostním předzápalem (LSPI), ale i ochranu proti opotřebení rozvodového řetězu, vylepšenou ochranu proti usazování na pístech a turbodmychadlech při vysokých teplotách a přísnější kontrolu kalů, laků a koroze. API SP s ochranou zdrojů odpovídá ILSAC GF-6A v kombinaci výkonu se zlepšenou úsporou paliva, ochranou systémů regulace emisí a ochranou motorů provozovaných na paliva obsahující ethanol až do E85.

Jinak za mne ať si každý leje co chce - mužem tady donekonečna debatovat co je a co není lepší, ale dokud tady někdo nebude mít vvozový park několika aspoň desítkách stejných aut provozovaných ve stejných podmínkách z nichž bude dělat pravidelné rozbory oleje a pak rozborky motorů s přesným proměřením opotřebení tak se asi toho ,,zlatého grálu” nikdy nemáme šanci dohrabat.

Ctím tedy staré pravidlo - lejt cokoli co splňuje normu ale hlavně měnit včas to udělá nejvíc.
 
Tak, celé dva týdny jsem to tu louskal.
Tímto děkuji všem zúčastněným, neboť bych mohl sepsat seminárku na oleje :)

No vytipoval jsem finální Ravenol DXG / SSO a VST
Objednal jsem nakonec SSO - protože často popojíždím, často startuju, ikdyž si to nechci přiznat, a hlavně protože A3 - čistě osobní preferece.
Snad motoru bude chutnat i po zahřátí na dálnici a přelouská i vysoké otáčky :imp:

Budu tedy měnit pěkně kombo motorový SSO, převodový olej MTF-2 a brzdo-spojkovou kapalinu HBF4, k tomu všechny filtry od MANN.. Podložky jsem musel objednat na gufera.cz
A @Max6 děkuji za návod na výměnu převod.oleje a za tip jak odvzdušnit spojku.

Snad to je vše OK :)
-věřím že je-

Ještě jednou díky, je tu sice dost bordel, ale kdo to prolouská dost toho pochopí :)
 
Poslední úprava:
Ahoj všem, u mě BM s najezdem 240.000, zadna nebo nepostrehnutelna spotreba. Auto čas od času prozenu.Emise při 220.000 super.
Hezký nájezd. Dělal jsi už dekarbonizaci motoru nebo máš vše v tomto směru původní?
 
Já mám najeto aktuálně cca 2000km (1000km od úpravy na Stage 1) od dekarbonizace a výměny oleje (BG Supreme 5W30+aditivum BG MOA) a musím říct, že drobný úbytek tam asi je, řeknu cca 2-3mm, takže budu schválně sledovat (motor najeto 120k). Jezdím cca půl na půl dálnice / okresky+město, úplně to nešetřím, protože mám auto dva měsíce a užívám si jízdu :D Ještě pořád je tam víc jak půlku výšky mezi ryskami. Mrknu cca po těch 5000km, jak to vypadá. Lehká netěsnost ventilového víka asi bude v tomto zanedbatelná, auto nekouří atd. Uvidíme, co čtu příspěvky od slečny @Katka_S , tak její popis (ať už s olejem, spotřebou atd.) a jízdní styl přesně odpovídají zatím mým postřehům :D Na okresce nerad jedu za někým... v rámci ochrany laku před kamínky ho logicky radši předjedu... takže během jízdy se k těm 5-6tis otáčkám občas mrknu.
 
Z předjíždění mám nejvíc zásahů - nejsou to tečky od kamínků ale rovnou promáčknuté plechy na pravých zadních dveřích a blatníku - vždy vidím jak z kamionu ale i od osobáku odlétává šutr a plesk, je to tam. Aktuálně 4 ďůlky.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top