• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Taky mám tak citlivé uši, že slyším, i to, co nechci, ale motor mi s Ravenolem VST necvaka 😁 jo, je po startu nějakou chvíli hlučnější, o tom žádná, ale cvakání naštěstí v pohodě. Takže zatím u něj zůstávám 😁
 
Zaujímavé je že pri zdvihnutej kapote zvuk je normálny bez cvakania ale ja to počujem zo strán ako by zo strany od kolesa.

Po odporúčaní tu z vlákna som kúpil teto Ravenol a Castrolu dávam zbohom. Je drahší a asi nie aj lepší.

Ravenol.jpg
 
Tak nic to bude něco úplně jiného - ale příznaky úplně stejný. 😉
 
M
Taky mám tak citlivé uši, že slyším, i to, co nechci, ale motor mi s Ravenolem VST necvaka 😁 jo, je po startu nějakou chvíli hlučnější, o tom žádná, ale cvakání naštěstí v pohodě. Takže zatím u něj zůstávám 😁
Ahoj Katka. Ty máš turbo? Lebo ten Ravenol VST je pre preplňované motory. Mne doporučil predajca podla mazacieho plánu Ravenolu olej Ravenol VMP 5W 30.
 
M

Ahoj Katka. Ty máš turbo? Lebo ten Ravenol VST je pre preplňované motory. Mne doporučil predajca podla mazacieho plánu Ravenolu olej Ravenol VMP 5W 30.
Nemám turbo, a myslím si, že VST nutně nemusí být pouze pro motor s turbem. Motor mojí Mazdy si s tímto olejem celkem spokojeně přede, bez úbytku.. 🙂 Chtěla jsem lépe aditivovaný olej a bylo mi doporučeno tohle.
 
Bez úbytku sem jezdil i na 0W-20 EE Performance a úbytek nemám ani teď s 5W-30 DXG.
A není ani na dalších autech jako 3 BM, 2 DJ a 3 BK.
 
M

Ahoj Katka. Ty máš turbo? Lebo ten Ravenol VST je pre preplňované motory. Mne doporučil predajca podla mazacieho plánu Ravenolu olej Ravenol VMP 5W 30.
Ahoj Forester, ja som tiež volal do Ravenol v BA ze chcem to DGX-ko a ten ma zrušil jak malého chlapca ze tam ma ísť VMP-ko 🙂
 
Ahoj Forester, ja som tiež volal do Ravenol v BA ze chcem to DGX-ko a ten ma zrušil jak malého chlapca ze tam ma ísť VMP-ko 🙂
Tak, když jsme u toho, tak ani VPM neplní specifikaci předepsanou výrobcem pro Skyactiv-G (bez filtru GPF)😉 Pokud se nepletu, tak výrobce podle evropské ACEA doporučuje A3 (s normální viskozitou) nebo lehkoběžný A5. Kdežto VPM plní ACEA C3, tj. se sníženým obsahem sulfátového popela. Když zběžně podle údajů výrobce porovnám VPM s DXG, tak VPM má proti DXG výhodu, že má normální viskozitu, což bude lepší pro závodníky 😉 Kdežto DXG má sice lehce sníženou viskozitu, ale proti VPM přidává ochranu rozvodů a potlačení LSPI. Oba oleje jsou ale full syntetic na bázi PAO, což je dobře.
 
Zaujímavé je že pri zdvihnutej kapote zvuk je normálny bez cvakania ale ja to počujem zo strán ako by zo strany od kolesa.

Po odporúčaní tu z vlákna som kúpil teto Ravenol a Castrolu dávam zbohom. Je drahší a asi nie aj lepší.

Zobrazit přílohu 50022
Podívej mam to úplně to same. Nahral jsem to dnes rano pri studenem startu a včera večer pri lehce zahrátem motoru. Večer to uz nebylo slyset. Rano jo. Co myslite? Normal? Podobně stejně mi totiž cvakal za studena i golf 7 1.4 tsi a tam to bylo právě nastavovacem vackove hridele, kde se nezasouval za studena pin, proto cvakal. Nicemu to nevadilo jen ten zvuk byl jak naftak. Už na to rezignuju, asi je to normalni a mam to jen v hlavě 😂
 
Chcete tišší motor ? Kupte si něco co má ještě rozvodový "řemen" a ne řetěz a zároveň to nemá vysokotlakou a podtlakovou pumpu. Ale mám pocit že taková věc nová už snad ani neexistuje.
 
Tak, když jsme u toho, tak ani VPM neplní specifikaci předepsanou výrobcem pro Skyactiv-G (bez filtru GPF)😉 Pokud se nepletu, tak výrobce podle evropské ACEA doporučuje A3 (s normální viskozitou) nebo lehkoběžný A5. Kdežto VPM plní ACEA C3, tj. se sníženým obsahem sulfátového popela. Když zběžně podle údajů výrobce porovnám VPM s DXG, tak VPM má proti DXG výhodu, že má normální viskozitu, což bude lepší pro závodníky 😉 Kdežto DXG má sice lehce sníženou viskozitu, ale proti VPM přidává ochranu rozvodů a potlačení LSPI. Oba oleje jsou ale full syntetic na bázi PAO, což je dobře.
Takže čo si teda do matora nalejeme? 😃😃
 
Takže čo si teda do matora nalejeme? 😃😃
Každý ať si naleje co mu chutná 😉 A když nevíš co a nechceš se Tím trápit, dej originál olej Mazda 5W-30, který je stejně lehkoběžný jako DXG, jen to patrně není full syntetic (ale pouze na bázi HC), nemá ochranu rozvodů a potlačení LSPI. Tak a kruh se uzavřel😁😁
 
Každý ať si naleje co mu chutná 😉 A když nevíš co a nechceš se Tím trápit, dej originál olej Mazda 5W-30, který je stejně lehkoběžný jako DXG, jen to patrně není full syntetic (ale pouze na bázi HC), nemá ochranu rozvodů a potlačení LSPI. Tak a kruh se uzavřel😁😁
Tak ja som sa rozhodol pre to DXG nakoľko auto jazdí veľmi krátke trasy a a motor sa moc ne vytáča... 🙂
 
Každý ať si naleje co mu chutná 😉 A když nevíš co a nechceš se Tím trápit, dej originál olej Mazda 5W-30, který je stejně lehkoběžný jako DXG, jen to patrně není full syntetic (ale pouze na bázi HC), nemá ochranu rozvodů a potlačení LSPI. Tak a kruh se uzavřel😁😁
Prave ze není - pokud si pamatuji tak Mazda byl spíše u spodní hranice kdežto DXG je u horní hranice.
 
Prave ze není - pokud si pamatuji tak Mazda byl spíše u spodní hranice kdežto DXG je u horní hranice.
DXG má viskozitu HTHS 3,25, což je hodnota skutečně na horní hranici lehkoběžných olejů a blíže k olejům A3,C3 s normální hodnotu kolem 3,5. Myslel jsem to v obecné rovině, že DXG i originál Mazda 5W-30 jsou klasifikovány jako lehkoběžné. Ale i v tomto přímém srovnání hraje prim DXG.
 
Podívej mam to úplně to same. Nahral jsem to dnes rano pri studenem startu a včera večer pri lehce zahrátem motoru. Večer to uz nebylo slyset. Rano jo. Co myslite? Normal? Podobně stejně mi totiž cvakal za studena i golf 7 1.4 tsi a tam to bylo právě nastavovacem vackove hridele, kde se nezasouval za studena pin, proto cvakal. Nicemu to nevadilo jen ten zvuk byl jak naftak. Už na to rezignuju, asi je to normalni a mam to jen v hlavě 😂

Díky za názornú online prezetáciu. No čo už je to ako kosačka :) Ale keď zavreš kapotu tak nevieš źe či ide motor:)
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top