• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Chcete tišší motor ? Kupte si něco co má ještě rozvodový "řemen" a ne řetěz a zároveň to nemá vysokotlakou a podtlakovou pumpu. Ale mám pocit že taková věc nová už snad ani neexistuje.
Tak mně nejde o to jestli je hlučný, ale jestli je v pořádku. Co to cvakání teda je? Nastavovač vačkové hřidele? Nejlíp to jde slyšet u kola v 1:04, 2:32.
 
Volá sa to "injektor" čiźe vstrekovač. To je ten zvuk ako zo šijacého stroja :)
 
Poslední úprava:
Tak mně nejde o to jestli je hlučný, ale jestli je v pořádku. Co to cvakání teda je? Nastavovač vačkové hřidele? Nejlíp to jde slyšet u kola v 1:04, 2:32.
Řetěz a vstřikovače jsou tam slyšet nejvíc. Ale je to normální zvuk tohodle motoru. Nesmí tam být slyšet rázovitý (klidně přerušovaný) klepání od spodku motoru a nebo naopak silný pravidelný cvakání ze shora motoru.
 
Podle mě každý motor po startu a otevření haupny je hlučný
Pak jedině elektricku.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Řetěz a vstřikovače jsou tam slyšet nejvíc. Ale je to normální zvuk tohodle motoru. Nesmí tam být slyšet rázovitý (klidně přerušovaný) klepání od spodku motoru a nebo naopak silný pravidelný cvakání ze shora motoru.
V motoru CX-3 2.0 benzin 88 kW rok 2018 používám od začátku motorový olej shell helix ultra 5w40. Dnes najeto 190 tisíc a motor absolutně bez problémů = bez cvakání, klepání.... (emise ve stavu nového vozu)= auto nikdy nebylo v autorizovaném servise. Mám dotaz na Max6 ohledně motoru v CX-3 2.0 benzín 89 kW ( s vypínáním válců),rok 2021, zda je konstrukce stejná=myslím ovládání ventilů, variabilní časování = vše čím proudí olej, zda do toho moto můžu dát stejný olej 5w40. Výrobce doporučuje maximálně 5w30, ale to předepisuje i do toho staršího motoru. Návody k obsluze obou vozidel jsou stejné. Dříve jsem někde našel tabulku olejů do mazdy CX-3, kdy pro Evropu byly povolené pouze ty vodičky 0w16, 0w20, max těch 5w30, ale mimo Evropu tam do stejného motoru uváděli 5w40, 5w50, 10w40. Tak jen chci mít jistotu, aby olej 5w40 nebyl moc hustý a nebyl problém s případným variabilním časováním.
 
Ahoj Katka. Ty máš turbo? Lebo ten Ravenol VST je pre preplňované motory. Mne doporučil predajca podla mazacieho plánu Ravenolu olej Ravenol VMP 5W 30.
On VST není jen pro turbo motory, je jen víc aditivovaný - podle katalogovýho listu asi nejlíp z Vxx řady a oběcně z 5W-40 olejů.

VMP je pro vozidla s DPF(GPF) vyžadující normu C3 - není důvod jej používat u benzínové atmosféry bez (GPF)

DXG nemá sice ACEA normu, nicméně podle katalogovýho listu odpovídá normě A5/B5 - kdo chce používat u své benzínové atmosféry lehkoběžný olej A5/B5 ve viskozitě 5W-30 a nemá dosut s takovým olejem úbytek , tak je to jeden z nejlepších olejů této kategorie, navíc jako bonus má novou API SP, takže pokud někdo využívající tyto oleje drtí svůj motor kousek nad hranicí volnoběhu, je to pro něj další plus

@autoskola klidně to tam dej
 
Prvé dve garančky mi tam liali Mazdácky olej 0W 20 a potom a aj teraz tam mám Castrol 5W 30. Posledne som ho menil po 14 000 km a chýbalo tak 2 mm na mierke, predtým nič alebo 1 mm. Po meste jazdím minimálne. Teraz som kúpil ten Ravenol lebo Castrol čo stál 5 L možno 35 Eur teraz stojí 26 Eur iba 1L. Jeblo im asi. V lete to možno vymením a bachnem tam ten Ravenol a teda uvidím čo sa udeje.
 
Jak to máte se spotřebou oleje? Mně to teď trochu znepokojilo, protože auto nikdy olej nežralo, olej jsem měl vždycky nalitý po výměně na polovinu risky. Při poslední výměně kdy to nalili přesně pod horní risku, mám teď po 3t kilometrech olej přesně v půlce risky, takže se evidentně někam ztratilo tak 200ml. To mi přijde jako docela dost, nějak si nedokážu vysvětli proč by to najednou mělo začít žrát olej a ne málo.
 
Jak to máte se spotřebou oleje? Mně to teď trochu znepokojilo, protože auto nikdy olej nežralo, olej jsem měl vždycky nalitý po výměně na polovinu risky. Při poslední výměně kdy to nalili přesně pod horní risku, mám teď po 3t kilometrech olej přesně v půlce risky, takže se evidentně někam ztratilo tak 200ml. To mi přijde jako docela dost, nějak si nedokážu vysvětli proč by to najednou mělo začít žrát olej a ne málo.
Když tomu nakládám až po omez, tak si to vezme nějaké 2-3 deci, za normálních okolností jsem nezaznamenala žádný výrazný úbytek. Mám 5w-40 Ravenol VST.
Předtím 5w-30 Shell Helix Ultra jsem i za běžné situace něco dolívala, zhruba 2 deci na 5tkm, a to jsem měla ještě klidnější styl jízdy 😅
 
Mám na M3 BP DXG a od výměny k výměně 10 tisíc nejde pozorovat úbytek - jak na prvním tak na druhém motoru.
Na M2 DJ to samé.
Na M3 BM taky zatím nezpozorován úbytek
Na M3 BK jsem taky nic významného nezaznamenal.

Kamarád s Audi Q5 jezdí 1l na 2000 km - v servise mu řekli dokud to není 1l na 1000 km tak je to v normě a řešit to nebudou 😂

2 deci na 3 tisice není nic hroznýho - jak starý mas auto a kolik najeto?

Na e46 R6 2,8 jsem dělal cca 1l na 10 tisíc.
 
Mám na M3 BP DXG a od výměny k výměně 10 tisíc nejde pozorovat úbytek - jak na prvním tak na druhém motoru.
Na M2 DJ to samé.
Na M3 BM taky zatím nezpozorován úbytek
Na M3 BK jsem taky nic významného nezaznamenal.

Kamarád s Audi Q5 jezdí 1l na 2000 km - v servise mu řekli dokud to není 1l na 1000 km tak je to v normě a řešit to nebudou 😂

2 deci na 3 tisice není nic hroznýho - jak starý mas auto a kolik najeto?

Na e46 R6 2,8 jsem dělal cca 1l na 10 tisíc.
Mám 2019 najeto necelých 70t. Budu to monitorovat, třeba se to na tom středu nějak stabilizuje.
 
Já tam dávám stále 0W30 a ani kapka do ztráty při výměně. Nájezd ale 50t km. Takže při nájezdu jako má Katka těch 140t km už lze předpokládat nějakou menší netesnost. Tedy myslím si

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Mám na dílně Sky-G 2.0 i 2.5, který na 0W-30 jezdí přes 200-250000km (nejvíc byla CX5 2.5 s 320000) a úbytek oleje tam není kolikrát vůbec (hlavně u těch 2.0) a nebo jen malinkatý (u těch 2.5 okolo 1-2mm na rysce po cca 10000-15000km). Netvrdím ale že u nějakýho motoru, který měl předchozí "špatnou" údržbu, že by ho to nežralo. Respektive takový motory pak žerou ať se do nich naleje skoro cokoliv.
Já spíš teď dost uvažuju, že vyřadím Ravenol SSO 0W-30, protože jak tu už i někdo psal, tak ty motory jsou s ním hlučnější když jsou studenější, což už můžu potvrdit v průměru tak na 1 ze 3 až 4 aut.
 
Já mám na 2,5 G od doby kdy jsem auto koupil (53.000 km) doteď (110.000 km) úbytek stejný, a to cca 1 l/10.000 km. Co auto vlastním, měním po max 10.000 km. Dříve proběhly 2 výměny po 20.000 km. Od začátku motor dostává olej Mazda 0W20.
 
Mám na dílně Sky-G 2.0 i 2.5, který na 0W-30 jezdí přes 200-250000km (nejvíc byla CX5 2.5 s 320000) a úbytek oleje tam není kolikrát vůbec (hlavně u těch 2.0) a nebo jen malinkatý (u těch 2.5 okolo 1-2mm na rysce po cca 10000-15000km). Netvrdím ale že u nějakýho motoru, který měl předchozí "špatnou" údržbu, že by ho to nežralo. Respektive takový motory pak žerou ať se do nich naleje skoro cokoliv.
Já spíš teď dost uvažuju, že vyřadím Ravenol SSO 0W-30, protože jak tu už i někdo psal, tak ty motory jsou s ním hlučnější když jsou studenější, což už můžu potvrdit v průměru tak na 1 ze 3 až 4 aut.
Nechceš místo něj dát DXG? 😅 ať to nemusím stále objednávat.
 
Já spíš teď dost uvažuju, že vyřadím Ravenol SSO 0W-30, protože jak tu už i někdo psal, tak ty motory jsou s ním hlučnější když jsou studenější, což už můžu potvrdit v průměru tak na 1 ze 3 až 4 aut.
Poukazoval jsem tady na to jiz v srpnu 23.

Nemam dobrou zkusenost ani s dalsimi, zde doporucovanymi, Ravenoly, znacku jsem tedy uplne opustil.
 
Já spíš teď dost uvažuju, že vyřadím Ravenol SSO 0W-30, protože jak tu už i někdo psal, tak ty motory jsou s ním hlučnější když jsou studenější, což už můžu potvrdit v průměru tak na 1 ze 3 až 4 aut.
No to jsi mě teď znepokojil.🤔SSO používám už několikátou vyměnu.Tenkrát jsme ho spolu vybrali jako alternativu za originál 5W30.Teď přemýšlím, jestli přejít na DXG a nebo nějakou jinou 0W30.Měl bys prosím nějakou dobrou radu?😁
 
Poslední úprava:
Poukazoval jsem tady na to jiz v srpnu 23.

Nemam dobrou zkusenost ani s dalsimi, zde doporucovanymi, Ravenoly, znacku jsem tedy uplne opustil.
A co jsi nakonec zvolil? Já též nejsem s Ravenolem spokojen. Ten SSO je dost hlučný za studena a chci ho měnit na jaře.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top