- 252
Ano, po předchozí výměně hladina měřena u studeného oleje, při vypouštění měřeno v zahřátém stavu (resp. po ujetí cca 10 km).
Poslední úprava:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Standartně měřím olej při studeném motoru. Teď to byla výjimka před vypuštěním zahřáté náplně protože jsem zjistil, že mně slzel olej přes vypouštěcí šroub a chtěl jsem zjistit, kolik oleje ubylo. A k mému překvapení slzením oleje přibyloTak to je spíš tepelná roztažnost, měří se na studeným motoru a většinou se dává doprostřed mezi rysky právě kvuli tomuto jevu
Po použití EPRu je nutné taky do oleje nalít aditivum do oleje od BG,ten neutralizuje zbytky EPRu v motoru,tudíž není nutné provádět další výměnu oleje.Osobně už bezmála 20let používám pouze olej Total do všech Mazd,nejstarší je 21let a nejmladší 3/4roku ,GH je 16let a ve všech je po první výměně pouze Total,všechna auta bezpodmíněnečně s výplachem a výměnami v intervalech 10,max 12 000km!Nikdy mi žádná Mazda olej nebrala a ani v nich hladina na rysce nezvyšovala a to jezdíme trasy také 10-15km .Dnes po najetí cca 800 km od proplachu motoru přípravkem BG 109 EPR a nalití oleje Shell Helix Ultra 5W-30 na zkrácený interval provedena výměna oleje za Ravenol DXG 5W-30. Shell HU se v motoru neprojevoval nijak špatně, ale než se rozhodnu pro jeden konkrétní olej, chtěl jsem ze zvědavosti vyzkoušet i Ravenol DXG. Co musím zmínit, tak po provedení proplachu na odstranění úsad je za mě velmi důležité další olejovou náplň nalít pouze na zkrácený interval výměny. Po na jetí 800 km od výměny oleje vytekla z motoru opět jen černá břečka, stejně jak po vypuštění starého oleje po působení poplachu.
Co mě ale dost zarazilo, že od poslední výměny mě stoupla hladina oleje z 2 mm pod horní ryskou (po nalití nové náplně) na 2 mm nad horní rysku (při vypouštění oleje) a vše po ujetí jen 800 km Auto provozuji denně na 15km trasy, což zrovna teď v zimně znamená podstatnou část jízdy s neprohřátým motorem, ale i tak, tak razantní nárust objemu oleje se mi u žádného jiného auta a navíc za tak krátkou dobu ještě nestalo Na druhou stranu, že by vypouštěný olej nějak výrazněji zapáchal benzínem, se mi nezdálo. Vůbec nemám představu, jestli rozpuštěné úsady v motoru vůbec mohou zvednout hladinu oleje a už vůbec ne tak výrazně. Je mi jasné, že přímý střik nemá rád krátké trasy se studeným motorem, kdy se na chladných stěnách válce vysráží benzínové kapénky, které pístní kroužky propustí až do olejové vany, ale pokud by tento motor nebyl vhodný ani na 15 km dlouhé trasy, tak potom koště.
To sis vycucal z prstu? Vyrobce nic takoveho neudava.Po použití EPRu je nutné taky do oleje nalít aditivum do oleje od BG,ten neutralizuje zbytky EPRu v motoru,tudíž není nutné provádět další výměnu oleje.
Taky jsem se v popisu výrobce nic takového nedočetl. Za mě, pokud člověk nedělá proplach při každé výměně, je lepší varianta výrazné zkrácení intervalu výměny nové olejové náplně, než zbytky EPR proplachu něčím neutralizovat. Vzhledem k vypuštěné černotě z motoru je vidět, že za těch 800 km (od proplachu po zkrácenou výměnu), probíhalo další výrazné odstranění úsad, což by v případě nějaké neutralizace neprobíhalo.Po použití EPRu je nutné taky do oleje nalít aditivum do oleje od BG,ten neutralizuje zbytky EPRu v motoru,tudíž není nutné provádět další výměnu oleje.
Dej pak vědět jak se ti ten DXG zdá. Taky jsem si do mazdy dal ten tvůj shell, neboť jsem nic lepšího nenašel Jen ten DXG, u ktereho bych musel skousnout nějake kompromisy.Dnes po najetí cca 800 km od proplachu motoru přípravkem BG 109 EPR a nalití oleje Shell Helix Ultra 5W-30 na zkrácený interval provedena výměna oleje za Ravenol DXG 5W-30. Shell HU se v motoru neprojevoval nijak špatně, ale než se rozhodnu pro jeden konkrétní olej, chtěl jsem ze zvědavosti vyzkoušet i Ravenol DXG. Co musím zmínit, tak po provedení proplachu na odstranění úsad je za mě velmi důležité další olejovou náplň nalít pouze na zkrácený interval výměny. Po na jetí 800 km od výměny oleje vytekla z motoru opět jen černá břečka, stejně jak po vypuštění starého oleje po působení poplachu.
Co mě ale dost zarazilo, že od poslední výměny mě stoupla hladina oleje z 2 mm pod horní ryskou (po nalití nové náplně) na 2 mm nad horní rysku (při vypouštění oleje) a vše po ujetí jen 800 km Auto provozuji denně na 15km trasy, což zrovna teď v zimně znamená podstatnou část jízdy s neprohřátým motorem, ale i tak, tak razantní nárust objemu oleje se mi u žádného jiného auta a navíc za tak krátkou dobu ještě nestalo Na druhou stranu, že by vypouštěný olej nějak výrazněji zapáchal benzínem, se mi nezdálo. Vůbec nemám představu, jestli rozpuštěné úsady v motoru vůbec mohou zvednout hladinu oleje a už vůbec ne tak výrazně. Je mi jasné, že přímý střik nemá rád krátké trasy se studeným motorem, kdy se na chladných stěnách válce vysráží benzínové kapénky, které pístní kroužky propustí až do olejové vany, ale pokud by tento motor nebyl vhodný ani na 15 km dlouhé trasy, tak potom koště.
OK, až s DXG něco najedu, dám vědět.Dej pak vědět jak se ti ten DXG zdá. Taky jsem si do mazdy dal ten tvůj shell, neboť jsem nic lepšího nenašel Jen ten DXG, u ktereho bych musel skousnout nějake kompromisy.
Mám pár postřehů z porovnání olejů Shell HU a Ravenol DXG, oba 5W-30, po zhruba stejné porci najetých km (800 - 1000 km), což je na větší závěry samozřejmě málo, ale HU šel po této porci km ven, jako proplachový po EPR, tak ať to srovnání má alespoň nějakou vypovídací hodnotu. Celkově se oba oleje jeví pro Skyactiv-G jako OK. Myšleno, žádné negativní projevy motoru jsem nezaznamenal. Ikdyž přeci jen pozorovatelný rozdíl by tu byl, u HU, ale i u no name oleje, který byl v motoru po původním majiteli, se při studeném motoru občas projevila při mírné zátěži kolem 2 tis. otáček taková lehká cca 1-2 sekundová prodleva motoru, jakoby motor přestal na krátkou dobu táhnout. Nevím, je jestli se to dá přičíst k dobru DXG (jeho potlačení LSPI), ale od výměny za tento olej se uvedený jev už nezopakoval. Taky pokud bych věřil na pohádky, tak se mi hned po výměně za DXG pocitově zlepšilo řazení, jak kdyby auto lépe fungovalo na oleje stejné značky , v převodovce mám MTF-2 (no spíš si řazení s novým převodovým olejem hezky sedá, což je dobře). Takže sečteno podtrženo, pokud DXG bude v motoru stejně dobře fungovat i dalších 9 tis. km, zůstanu asi u něj. Proti HU má navíc ochranu rozvodů a vzpomínané potlačení LSPI (norma API SP). To, že se jedná o lehkoběžný olej (s mírně sníženou viskozitou), mě kvůli mým častým kratším jízdám, kdy se olej sotva zahřeje, nějak netrápí a občasné protáhnutí zahřátého motoru problém pro tento olej taky nebude (dálniční stíhači ale asi zvolí jiný olej). Menší TBN se dá vyřešit zkrácením intervalu výměny na 10 tis. km/rok, což je pro mě standardní interval výměny oleje bez ohledu na to, jaké nesmyslně dlouhé intervaly doporučuje výrobce.Dej pak vědět jak se ti ten DXG zdá. Taky jsem si do mazdy dal ten tvůj shell, neboť jsem nic lepšího nenašel Jen ten DXG, u ktereho bych musel skousnout nějake kompromisy.
No nevím, já žádné cvakání po studeném startu neslyším Ale třeba někdo jiný by něco slyšelDik za porovnání, zvážím ho při příští výměně. Jen takový dotaz, ale nevím uplně jestli to ovlivní olej, ale jak se ti zdá zvuk motoru při studenem startu po usednutí otaček? Cvaká od rozvodu / nastavovače? Někdo tu už psal u ravenolu SSO, že šlo slyšet cvakani či co. Ony skyactivy mají studeny start obecně všechny ucvakany skrz jine nastavení vvt apod., ale poslední dobou to celkem posloucham a nevím jestli jsem to tak měl i předtim s jinym 5w30 nebo to začalo až teď po výměně za Shell...? Nebo jestli na to ma vliv chip od shreka? Ale asi bych to ve finale tipoval na seriove zahřívání katu. Ale nevím...? Nemam v praci zrovna na porovnani stejny motor
Cvakání které jsi předtím neměl? Na BP? Hm….Dik za porovnání, zvážím ho při příští výměně. Jen takový dotaz, ale nevím uplně jestli to ovlivní olej, ale jak se ti zdá zvuk motoru při studenem startu po usednutí otaček? Cvaká od rozvodu / nastavovače? Někdo tu už psal u ravenolu SSO, že šlo slyšet cvakani či co. Ony skyactivy mají studeny start obecně všechny ucvakany skrz jine nastavení vvt apod., ale poslední dobou to celkem posloucham a nevím jestli jsem to tak měl i předtim s jinym 5w30 nebo to začalo až teď po výměně za Shell...? Nebo jestli na to ma vliv chip od shreka? Ale asi bych to ve finale tipoval na seriove zahřívání katu. Ale nevím...? Nemam v praci zrovna na porovnani stejny motor