• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Rxx oleje jsou na velkou zátěž, musí se dostat na provozní teplotu aby se aktivovaly aditiva a ochrany. Pro daily káru a na častější studený starty nejsou ideální
Je to škoda, tenhle olej by se mi jako alternativa v A3 líbil - narozdíl od SSO obsahuje molybden a wolfram jako DXG u kterého udávají ještě vyšší tepelnou odolnost.
 
Podle tvé teorie by do se motoru nemohlo nalít nic jiného než originál přímo z výroby ;) Potom chudáci výrobci olejů, mimo dealerskou síť automobilky by nic neprodali :grinning:
Za mě, pokud dodržím kvalitativní a výkonnostní požadavky výrobce, nemůžu tím motoru ublížit. Před výměnou olejové náplně z "no name" na můj vybraný olej proběhne proplach motoru.
Originál z výroby vyleju po záběhu (dřív než se vytvoří úsady) a pak si tam dám co chci. Ale to pak už dávám pořád a nevymýšlím změny. Mám to vyzkoušené na Feldě, která vydržela půl milionu km. Ale klidně to zkus jinak a dej vědět zkušenosti.
 
Originál z výroby vyleju po záběhu (dřív než se vytvoří úsady) a pak si tam dám co chci. Ale to pak už dávám pořád a nevymýšlím změny. Mám to vyzkoušené na Feldě, která vydržela půl milionu km. Ale klidně to zkus jinak a dej vědět zkušenosti.
Já většinou při každé výměně leju nějakou jinou značku, ať vyzkouším, a nikdy problém nebyl. Stačí dodržet specifikaci..ale moje Mazda má teprve 246000 a nejvíc ojeté auto kde jsem to 5 let aplikoval mělo při prodeji 355000 a novému majiteli jezdí bez jakýchkoliv problémů dodnes (přes 400000- má ho známý)tak nevím no, možná že půl milionu už nedá když jsem to tak doprasil..
 
Já většinou při každé výměně leju nějakou jinou značku, ať vyzkouším, a nikdy problém nebyl. Stačí dodržet specifikaci..ale moje Mazda má teprve 246000 a nejvíc ojeté auto kde jsem to 5 let aplikoval mělo při prodeji 355000 a novému majiteli jezdí bez jakýchkoliv problémů dodnes (přes 400000- má ho známý)tak nevím no, možná že půl milionu už nedá když jsem to tak doprasil..
Pokaždé jiný olej a pořád to jezdí? Smekám! Před tím motorem tedy.
 
Pokud dodržuješ správnou specifikaci tak nevidím žádný problém, navíc pár aut už jsem prodal, většinu po známých a nikdy nikomu na motoru nic neodešlo, ale měním holt co rok nebo 10000 max
 
Zdarec,
aktuálně řeším po koupi auta výměnu motorového oleje v M3 165G a po přečtení skoro celého vlákna jsem zjistil, že s volbou kvalitnějšího oleje, jako náhradu za orig. Mazda 5W-30, jsem opět na začátku :grinning:

Chci své M3 dopřát něco lepšího než olej Mazda Original Ultra 5W-30, který je ve výkonnostní třídě ACEA A5/B5, tj. má sníženou HTHS; v podstatě se jedná o nízkoviskózní lehkoběžný ekoolej zaměřený na snížení emisí. Navíc si myslím, že tento orig. olej bude jen "syntetika" na bázi HC, ale o tom až dále.

Má představa byla, kvůli kvalitní ochraně, dopřát motoru plně syntetický olej (na bázi PAO nebo syntetických esterů), SAE 5W-30, ACEA A3/B4, tj. s normální HTHS. Podle americké API zase tak náročný nejsem, může být SL, popř. novější SN nebo ještě lépe SP. Třída SM má "slabší" aditivaci (pokud olej splňuje jen tu, tak raději nebrat). A proč bych rád autu dopřál plnou syntetiku? Plně syntetické oleje maní mj. tu výhodu, že mají nulový obsah aromatických uhlovodíků a síry a oproti HC "syntetickým" olejům mají daleko lepší nízkoteplotní vlastnosti. Jejich bod tuhnutí je nižší než -50 ̊C. A protože bydlím v mrazové kotlině, tak lepší nízkoteplotní vlastnosti se hodí.

Asi jsem to s požadavky přehnal, protože takový olej jsem u renomovaných značek našel jen jeden, a to "závodní" RAVENOL Racing Super Performance 5W-30, ACEA A3/B4, na bázi PAO. Jenže ten je v Pemě ve 4L balení za 1 732 Kč :eek:, což kvůli olejové náplni 4,2 L znamená přikoupit si ještě 1L za 460 Kč. Dát přes dvojku jen za olejovou náplň se mi nechce, navíc bych jeho "závodní" parametry nevyužil, pilu nejezdím, auto využívám na každodenní ježdění do práce 15 km tam a zpět, což se motor ledva zahřeje.

Proto jsem už byl rozhodnutý ustoupit z předepsané viskozity a koupit Fully synthetic RAVENOL SSO, 0W-30, API SN/CF, ACEA A3/B4, když do mého výběru na posledních stránkách vlákna hodili vidle @M3grey a @king dave, kteří si stěžují na zvýšenou hlučnost motoru za studena:weary_face:

Opačným směrem změny viskozity je výborný plně syntetický olej (na bázi PAO) RAVENOL VST, 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4. S tímto olejem mám dobré zkušenosti, leju ho do SUZUKI Vitary, 1,6. Jenže to je "starý" osvědčený atmo benzin nepřímý střik a byť mě tento motor z výroby po dobu záruky krmili orig. olejem 0W-20, tak s tímto 5W-40 si rozumí velmi dobře. U moderního přímostřikového Skayactivu G mám ale docela (možná zbytečnou) obavu dát mu viskóznější 5W-40, když v mém manuálu k autu o takové viskozitě není zmínka dokonce ani u mimoevropských Skayactivů G
🤷‍♂️
🤷‍♂️

Takže co teď, buď ustoupit s požadavky na plnou syntetiku a koupit jen "syntetický" motorový olej 5W-30, ACEA A3/B4 na bázi HC (jestli můžu trochu zabrousit do odborné terminologie, jde o ropný, tzv. hydrokrakový olej, který je vyráběn hydrogenační rafinací, tj. sycením ropné frakce vodíkem. Z výrobního a chemického hlediska je to v podstatě nejvyšší třída minerálního základového oleje. Hydrokrakový olej se vyznačují velmi nízkým obsahem aromatických uhlovodíků, většinou mezi 0 - 5 %, a téměř nulovým obsahem síry).
Na druhou stranu i z těchto základových olejů lze vyrobit kvalitní motorové oleje, které mají dobré čistící vlastnosti. Proto bych se jich osobně nebál, jen to není plná syntetika, jak mnozí prodejci u nás nazývají.

Ze "syntetických" motorových olejů 5W-30, ACEA A3/B4 na bázi HC se nabízí vybírat mezi:

Ravenol HCL 5W-30, 5L, API SL/CF, ACEA A3/B4 - 5L balení za cca 1280 Kč.

Liqui Moly Special Tec LL 5W-30, ACEA A3, ACEA B4; API SL - 5L balení za cca 1500 Kč.

Valvoline SynPower 5W-30, API SL/CF, ACEA A3/B4 - balení 4L + 1L za celkových cca 980 Kč.

Castrol Magnatec Star-Stop, ACEA A3/B4, API SL - 5L balení za cca 1170 Kč.

Ještě bych se do tohoto výběru nebál zahrnout i Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, A3/B3, API SN/CF v balení 4L + 1L za cca 940 Kč, který není olejem na bázi HC, ale je vyroben ze zemního plynu. Pokud budeme věřit údajům výrobce, tak Shell k produktové řadě HELIX ULTRA uvádí, že "přichází se zcela novým způsobem výroby syntetických základových olejů – olejů vyrobených ze zemního plynu pomocí patentované technologie Shell PurePlus (Shell PurePlus Technology). Takto vyvinutý motorový olej aktivně pomáhá udržet motory v čistotě. Tato technologie, ve srovnání s tradiční technologií výroby základových olejů skupiny II a skupiny III (tj. hydrokrakovými oleji), zlepšuje viskozitu, tření a odparnost (volatilitu) vyráběných olejů. Jedinečnost této technologie umožňuje výrobu nejvyspělejších maziv, jež jsou schopné udržet nejmodernější motory v takové čistotě, které není možné dosáhnout se základovými oleji nižší výkonové úrovně". Tolik z citace výrobce.
Olej Shell Helix Ultra, jen ve viskozitě 5W-40, leju do Škody Citigo 1,0 (atmo benzin, nepřímý vstřik) a naprosto bez problému.

Tyto uvedené oleje splňují splňují kvalitativní i výkonnostní požadavky výrobce a oproti Mazda Original Ultra 5W-30 mají navíc tu výhodu, že nejedná o nízkoviskózní lehkoběžné ekooleje, tj. nemají sníženou HTHS.

Další možností je vzít plnou syntetiku, ale ustoupit od výkonnostní třídy ACEA A3/B4, resp. nízkoviskózní varianty A5/B5 a spokojit se s ACEA Cx se sníženým obsahem sulfátového popela. Do této kategorie spadá mj. tolik propíraný olej Ravenol DXG 5W-30, API SP (RC), ILSAC GF-6A. Tento olej výkonnostní třídu podle ACEA nemá, ale podle jeho parametrů se blíží třídě C2., tj. jedná se o nízkoviskózní lehkoběžný ekoolej s mírně sníženou HTHS a sníženým obsahem sulfátového popela, což zrovna není TOP pro motor Skyactiv G (ve variantě bez GPF), navíc má jen průměrnou alkalickou rezervu TBN (někde píšou 7,8, jinde 8,3), ale jako bonus nabízí právě plnou syntetiku na bázi PAO, přísady molybdenu a wolframu nebo prevenci předčasného zapálení paliva LSPI (předběžné zapalování s nízkými otáčkami motoru u přímovstřiku). Je otázkou nakolik je potlačení LSPI jen pohádkou výrobce nebo naopak předčí negativa tohoto oleje v podobě snížené HTHS a sníženého obsahu sulfátového popela, což většinou značí méně prospěšných aditiv.

Tak a teď babo raď :D
Čaute :D Jsem rád že v tom nejsem sám... Taky jsem si pročetl značnou čast diskuze a usoudil uplně to samé. Už mi z toho jde hlava kolem :D Taky mi vyšel sso a taky jsem se obaval hlučnosti skrz přispěvky zde, to same s vst. Na byvalem golfu jsem vždy bral mobil 1 fs 0w40, ktery ma udajně jednu z nejlepších aditivací. Mají i nějakou 5w30 esp, ale to bude asi eko srajda :D Navic bych se tež držel Xw30. Asi nám nezbyde nic jineho než zkusit to SSO nebo HCL? :D U HCL na strankach ravenolu nevidim technologii "USVO", ale zase má "CLEANSYNTO"..Které se ovšem oplatí víc? Na shell helix jsem slyšel chválu mimochodem, ale moc o něm nevím.
 
Poslední úprava:
Po 3 večerních maratonech s výběrem oleje, pročtení zdejšího vlákna, recenzí k olejům na heurece, diskuzního fóra na oleje.cz a technických listů k olejům mám vybráno.
- před výměnou "no name" oleje 5W-30 proběhne proplach přípravkem BG 109 EPR.
- poté dám na zkrácenou výměnu 3-5 tis. km olej Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, API SN, který má mj. zvýšené čistící účinky, všeobecně kladné recenze včetně majitelů SkyG, navíc je za rozumné peníze a pokud se mi osvědčí, sjednotím tento olej i s mým druhým autem, kde teď leju Shell HU 5W-40 a naprostá spojenost.
- pokud by se mi olej Shell HU v M3 165G neosvědčil, popřu sám sebe😃 a vyzkouším Ravenol DXG 5W-30, API SP (RC), ILSAC GF-6A, který sice není v mé preferované ACEA A3, má lehce sníženou HTHS 3,25 (ale oproti eko olejům 0W-20 pořád naprosto luxusní hodnota), ale jak už jsem psal, je to plná syntetika na bázi PAO s přísadami molybdenu a wolframu, včetně prevence LSPI a ochrany rozvodových řetězů. A hlavně majitelé Mazd s motory SkyG si tento olej pochvalují, a to nejen na zdejším fóru😉. Jen taková perlička, na heurece jsou k tomuto oleji 2 recenze a obě od majitelů Mazdy a též spokojenost s tímto olejem. To už nemůže být náhoda 😃 Jen kvůli průměrnému TBN bych u tohoto oleje nepřetahoval výměnu (max. 10 tis km/rok), ale to vesměs platí pro všechny oleje, pokud člověku na motoru záleží.

Tož tak 😃
 
@JarryC pokud vím tak tento supreme synthetic ve viskozitě 5W-30 NEMÁ ŽÁDNOU ACEA normu! Pouze má API SP.
Podle hodnot v datasheetu teoreticky odpovídá A5/B5 normě.

To co je uvedeno na webu red-rider není pravda - viz oficiální web výrobce!! Pokud na balení bude ACEA norma uvedena, a ještě navíc kombinace A3/B4 a C3 (což je z podstaty nesmysl), jedná se pravděpodobně o fejkovej olej
 
@JarryC pokud vím tak tento supreme synthetic ve viskozitě 5W-30 NEMÁ ŽÁDNOU ACEA normu! Pouze má API SP.
Podle hodnot v datasheetu teoreticky odpovídá A5/B5 normě.

To co je uvedeno na webu red-rider není pravda - viz oficiální web výrobce!! Pokud na balení bude ACEA norma uvedena, a ještě navíc kombinace A3/B4 a C3 (což je z podstaty nesmysl), jedná se pravděpodobně o fejkovej olej
Dík. Ale v minulosti jsi ho hodnotil docela příznivě, "Byť normu ACEA A5/B5 uvedenou nemá, parametricky do ní patří a v této třídě patří k nejlepším. Má dokonce už novou API SP se zvýšenou aditivací na ochranu vaček a vyšší odolnost proti LSP"
 
Poslední úprava:
Tak dneska Raven DXG plus filtry. 👍 ;) Ta vzdálenost do další výměny oleje se nastavuje přes diagnostiku? Protože tam mám 20000km a to se mi tam nelíbí. Mám manuálně nastavený další servis za 8000km.
 
Asi myslel, že když se dá reset servisního intervalu, skočí tam automaticky 20 000 km. Alespoň já to tak na M6 mám. Musím to akorát pak vždy snížit přes mínus na 10 000 km.
 
Ano přesně. Myslím další výměnu oleje. Naskočí tam 20k ale možnost to změnit tam jaksi není, tak jsem to prozatím vyřešil nastavením toho dalšího servisu manuálně.
 
Dnes po najetí cca 800 km od proplachu motoru přípravkem BG 109 EPR a nalití oleje Shell Helix Ultra 5W-30 na zkrácený interval provedena výměna oleje za Ravenol DXG 5W-30. Shell HU se v motoru neprojevoval nijak špatně, ale než se rozhodnu pro jeden konkrétní olej, chtěl jsem ze zvědavosti vyzkoušet i Ravenol DXG. Co musím zmínit, tak po provedení proplachu na odstranění úsad je za mě velmi důležité další olejovou náplň nalít pouze na zkrácený interval výměny. Po na jetí 800 km od výměny oleje vytekla z motoru opět jen černá břečka, stejně jak po vypuštění starého oleje po působení poplachu.

Co mě ale dost zarazilo, že od poslední výměny mě stoupla hladina oleje z 2 mm pod horní ryskou (po nalití nové náplně) na 2 mm nad horní rysku (při vypouštění oleje) a vše po ujetí jen 800 km😲 Auto provozuji denně na 15km trasy, což zrovna teď v zimně znamená podstatnou část jízdy s neprohřátým motorem, ale i tak, tak razantní nárust objemu oleje se mi u žádného jiného auta a navíc za tak krátkou dobu ještě nestalo🤷‍♂️ Na druhou stranu, že by vypouštěný olej nějak výrazněji zapáchal benzínem, se mi nezdálo. Vůbec nemám představu, jestli rozpuštěné úsady v motoru vůbec mohou zvednout hladinu oleje a už vůbec ne tak výrazně. Je mi jasné, že přímý střik nemá rád krátké trasy se studeným motorem, kdy se na chladných stěnách válce vysráží benzínové kapénky, které pístní kroužky propustí až do olejové vany, ale pokud by tento motor nebyl vhodný ani na 15 km dlouhé trasy, tak potom koště.
 
Mezi min a max bývá rozdíl do 1L. Pokud je tam rozdil 4mm, tak něco můžou být úsady a taky je otázka jestli měření se zvýšenou hladinou nebylo na zahřátém motoru
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top