• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Já nevím, mám ve Sky-G Ravenol VST 5W40 už druhou náplň a nemůžu si stěžovat. A to ten motor nešetřím, když jezdíme okresky.
Při výměně nebyl olej ani hnusně černý, ani ho motor nijak nežere (pokud ho zrovna vyloženě nehoním o víkendu kolem 6000ot., tak to si vezme třeba deci), necvaká apod.. Právě naopak příjemně ztichl.
Ale je fakt, že jsem 0W30 ještě nezkoušela, takže nemůžu hodnotit. Předtím byla v motoru mazdí voda 0W20, a potom 5W30 od Shellu..
 
Já taky hlásím spokojenost s Ravenolem SSO ve 2.0 SkyG👍 Měním jednou ročně/cca 7-8tis km takže by mi asi stačil i olej od nás ze sámošky😋
 
Spíš bych řekl že se rozpustily úsady a vznikly vule
To by mohla být pravda. Bývalo pravidlo neměnit olej za více aditivovaný (tehdy M6A za M6AD), protože by mohl rozpustit úsady ze starého oleje a tím v lepším případě zvětšit vůle. V horším případě uvolněná usazenina ucpala olejový kanál a zadřelo se ložisko.
Ale to je rada z doby, kdy byla snaha životnost motoru prodloužit, dnes ti řeknou, že je to překonané, a radši ti pak prodají nové auto.
Ale kdo chce, aby mu motor vydržel, by měl i dnes vybrat slušný olej, a pak ho tam dávat pořád a neexperimentovat. Prostě každá změna oleje nese riziko, kterému je lepší se vyhnout.
 
Tak vidím, že jsem tady svým dlouhým románem, alias večerníčkem na dobrou noc, rozjel bouřlivou diskuzi :grinning: Tomu, kdo od toho čtení utekl, se nedivím :joy:. Kdo to vydržel až do konce, toho obdivuju 👍

Jak tady pročítám reakce, tak Ravenol VST, 5W-40 ve skyactivu G taky nic moc. A přitom v mé Vitaře naprostá spokojenost. Od výměny po výměnu (1rok/10 tis. km) úbytek oleje neznatelný. Jenže motor je nepřímý vstřik a má jinou kompresy. Takže tento olej z výběru pro M3 165 G vyřazuji.

Nemá někdo ve Skyactivu G zkušenosti s Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, API SN? Dříve jsem Shellu moc nedůvěřoval, ale od té doby, co mně švagr (automechanik) říkal, že tento konkrétní dává do skoro všech svých aut, a že těch krámů má:grinning:, tak jsem ho, jen ve viskozitě 5W-40, vyzkoušel v Citigu a naprostá spokojenost.
 
Tak vidím, že jsem tady svým dlouhým románem, alias večerníčkem na dobrou noc, rozjel bouřlivou diskuzi :grinning: Tomu, kdo od toho čtení utekl, se nedivím :joy:. Kdo to vydržel až do konce, toho obdivuju

Jak tady pročítám reakce, tak Ravenol VST, 5W-40 ve skyactivu G taky nic moc. A přitom v mé Vitaře naprostá spokojenost. Od výměny po výměnu (1rok/10 tis. km) úbytek oleje neznatelný. Jenže motor je nepřímý vstřik a má jinou kompresy. Takže tento olej z výběru pro M3 165 G vyřazuji.

Nemá někdo ve Skyactivu G zkušenosti s Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, API SN? Dříve jsem Shellu moc nedůvěřoval, ale od té doby, co mně švagr (automechanik) říkal, že tento konkrétní dává do skoro všech svých aut, a že těch krámů má:grinning:, tak jsem ho, jen ve viskozitě 5W-40, vyzkoušel v Citigu a naprostá spokojenost.
Liju tam Shell helix A3 už pár let, jestli je to SN nevím a je mi to upřímně jedno. Prve mi ho dali přímo v mazda servisu sami, pak jsem pokračoval doma a naprostá spokojenost.

Odesláno z mého RMX3241 pomocí Tapatalk
 
Já taky hlásím spokojenost s Ravenolem SSO ve 2.0 SkyG👍 Měním jednou ročně/cca 7-8tis km takže by mi asi stačil i olej od nás ze sámošky😋
Jak se pozná spokojenost s určitým olejem versus nespokojenost? Rád se nechám poučit! Ptal jsem se několika motorů na spokojenost s daným olejem a nikdy žádná odpověď? Tak jestli to nedělám špatně?
 
Tak vidím, že jsem tady svým dlouhým románem, alias večerníčkem na dobrou noc, rozjel bouřlivou diskuzi :grinning: Tomu, kdo od toho čtení utekl, se nedivím :joy:. Kdo to vydržel až do konce, toho obdivuju 👍

Jak tady pročítám reakce, tak Ravenol VST, 5W-40 ve skyactivu G taky nic moc. A přitom v mé Vitaře naprostá spokojenost. Od výměny po výměnu (1rok/10 tis. km) úbytek oleje neznatelný. Jenže motor je nepřímý vstřik a má jinou kompresy. Takže tento olej z výběru pro M3 165 G vyřazuji.

Nemá někdo ve Skyactivu G zkušenosti s Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, API SN? Dříve jsem Shellu moc nedůvěřoval, ale od té doby, co mně švagr (automechanik) říkal, že tento konkrétní dává do skoro všech svých aut, a že těch krámů má:grinning:, tak jsem ho, jen ve viskozitě 5W-40, vyzkoušel v Citigu a naprostá spokojenost.
Oba ty oleje jsou dobré do nového motoru. Do staršího motoru dávej to co tam bylo, ať ti to nezačne žrát olej jako kolegovi. Ty změny olejů můžou taky motor pokazit, i když máš snahu ho vylepšit.
Ale je to tvoje auto, klidně experimentuj a pak dej vědět, jak to dopadlo.
 
Jak se pozná spokojenost s určitým olejem versus nespokojenost? Rád se nechám poučit! Ptal jsem se několika motorů na spokojenost s daným olejem a nikdy žádná odpověď? Tak jestli to nedělám špatně?
Moje spokojenost tkví v tom, že motor si vrní, při výměně nevypadá olej jak gumoasfalt, emise super

Odesláno z mého RMX3241 pomocí Tapatalk
 
Jak se pozná spokojenost s určitým olejem versus nespokojenost? Rád se nechám poučit! Ptal jsem se několika motorů na spokojenost s daným olejem a nikdy žádná odpověď? Tak jestli to nedělám špatně?
@Sakura Třeba že po studeném startu mi nezacvaká hydroštel což se u origo 5W30 občas stalo, potom za jízdy mezi cca 2-3tis se motor SUBJEKTIVNE ztišil oproti origu a když olej vypouštim tak má medové tmavou barvu takže snad i rozpouští nečistoty a čistí motor... To jsou vlastnosti které mi stačí a jsem spokojen. Netvrdím ale že jiný olej tohle nedělá taky.. A že ti motor na Tvou otázku neodpověděl je v pořádku, problém by nastal kdyby ti začal odpovídat..
 
Oba ty oleje jsou dobré do nového motoru. Do staršího motoru dávej to co tam bylo, ať ti to nezačne žrát olej jako kolegovi. Ty změny olejů můžou taky motor pokazit, i když máš snahu ho vylepšit.
Ale je to tvoje auto, klidně experimentuj a pak dej vědět, jak to dopadlo.
Od původního majitele vím jen to, že mu tam v servisu dávali 5W-30. Proto bych se této viskozity držel dál, výkonnostní třídu nejlépe ACEA A3/B4. Vzhledem k velmi omezenému výměru plné syntetiky u těchto olejů, na ní asi trvat nebudu. Jinak když se mi olej v autě osvědčí, taky se ho držím a značku ani viskozitu neměním. Pokud jsem s autem spokojený, klidně mi dělá společnost i 10 let, proto za mě raději kvalitnější olej a pravidelná výměna co cca 10 tis. km.
 
Možná by v tom servisu věděli, co tam dávali, ať zbytečně neriskuješ. Pokud ne, tak ti nezbývá než vybrat a zkusit.
 
Tak pokud se chceš držet toho co ti dávali v servisu tak je to A5.
 
Jak se pozná spokojenost s určitým olejem versus nespokojenost? Rád se nechám poučit! Ptal jsem se několika motorů na spokojenost s daným olejem a nikdy žádná odpověď? Tak jestli to nedělám špatně?
Tak jestli si povídáš s motory, evidentně něco špatně děláš. Tipoval bych to na nesprávně zvolenou medikaci.
 
Tak pokud se chceš držet toho co ti dávali v servisu tak je to A5.
Psal jsem, že bych se rád držel viskozity, ne výkonnostní třídy. Pokud není motor vybaven DPF nebo GPF, a je možnost výběru, vždy raději volím A3/B4.

Já nevím, mám ve Sky-G Ravenol VST 5W40 už druhou náplň a nemůžu si stěžovat. A to ten motor nešetřím, když jezdíme okresky.
Při výměně nebyl olej ani hnusně černý, ani ho motor nijak nežere (pokud ho zrovna vyloženě nehoním o víkendu kolem 6000ot., tak to si vezme třeba deci), necvaká apod.. Právě naopak příjemně ztichl.
Ale je fakt, že jsem 0W30 ještě nezkoušela, takže nemůžu hodnotit. Předtím byla v motoru mazdí voda 0W20, a potom 5W30 od Shellu..
Katko, než jsi přešla k Ravenolu, dávala jsi do své M3 SkyG olej 5W-30 od Shellu. Jaký byl u Tebe důvod změny? Díky.
 
V čem souvisí DPF/GPF s ACEA A3 vs A5?
SAE 5W-30 mohou mít oba oleje ale ten s A5 bude mít nižší HTHS - tedy bude ,,tekutější”
 
Nemá někdo ve Skyactivu G zkušenosti s Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, API SN? Dříve jsem Shellu moc nedůvěřoval, ale od té doby, co mně švagr (automechanik) říkal, že tento konkrétní dává do skoro všech svých aut, a že těch krámů má:grinning:, tak jsem ho, jen ve viskozitě 5W-40, vyzkoušel v Citigu a naprostá spokojenost.
Měl jsem minulý rok ve dvojce, normální A3 olej, po 10 tis./roce vypuštěn. Dojíždím nějaké staré zásoby, letos je tam pro změnu Millers Oils XF Longlife LSPI. :D
 
V čem souvisí DPF/GPF s ACEA A3 vs A5?
SAE 5W-30 mohou mít oba oleje ale ten s A5 bude mít nižší HTHS - tedy bude ,,tekutější”
Pokud máš v autě motor s filtrem PDF nebo GPF, nemůžeš právě kvůli přítomnosti filtru pevných částic použít výkonnostní třídu oleje A3 nebo A5, a to kvůli množství sulfátového popela. Došlo by dříve k ucpání filtru. Pro motory s filtrem proto vznikla ACEA Cx se sníženým obsahem sulf. popela.
 
Zdarec,
aktuálně řeším po koupi auta výměnu motorového oleje v M3 165G a po přečtení skoro celého vlákna jsem zjistil, že s volbou kvalitnějšího oleje, jako náhradu za orig. Mazda 5W-30, jsem opět na začátku :grinning:

Chci své M3 dopřát něco lepšího než olej Mazda Original Ultra 5W-30, který je ve výkonnostní třídě ACEA A5/B5, tj. má sníženou HTHS; v podstatě se jedná o nízkoviskózní lehkoběžný ekoolej zaměřený na snížení emisí. Navíc si myslím, že tento orig. olej bude jen "syntetika" na bázi HC, ale o tom až dále.

Má představa byla, kvůli kvalitní ochraně, dopřát motoru plně syntetický olej (na bázi PAO nebo syntetických esterů), SAE 5W-30, ACEA A3/B4, tj. s normální HTHS. Podle americké API zase tak náročný nejsem, může být SL, popř. novější SN nebo ještě lépe SP. Třída SM má "slabší" aditivaci (pokud olej splňuje jen tu, tak raději nebrat). A proč bych rád autu dopřál plnou syntetiku? Plně syntetické oleje maní mj. tu výhodu, že mají nulový obsah aromatických uhlovodíků a síry a oproti HC "syntetickým" olejům mají daleko lepší nízkoteplotní vlastnosti. Jejich bod tuhnutí je nižší než -50 ̊C. A protože bydlím v mrazové kotlině, tak lepší nízkoteplotní vlastnosti se hodí.

Asi jsem to s požadavky přehnal, protože takový olej jsem u renomovaných značek našel jen jeden, a to "závodní" RAVENOL Racing Super Performance 5W-30, ACEA A3/B4, na bázi PAO. Jenže ten je v Pemě ve 4L balení za 1 732 Kč :eek:, což kvůli olejové náplni 4,2 L znamená přikoupit si ještě 1L za 460 Kč. Dát přes dvojku jen za olejovou náplň se mi nechce, navíc bych jeho "závodní" parametry nevyužil, pilu nejezdím, auto využívám na každodenní ježdění do práce 15 km tam a zpět, což se motor ledva zahřeje.

Proto jsem už byl rozhodnutý ustoupit z předepsané viskozity a koupit Fully synthetic RAVENOL SSO, 0W-30, API SN/CF, ACEA A3/B4, když do mého výběru na posledních stránkách vlákna hodili vidle @M3grey a @king dave, kteří si stěžují na zvýšenou hlučnost motoru za studena:weary_face:

Opačným směrem změny viskozity je výborný plně syntetický olej (na bázi PAO) RAVENOL VST, 5W-40, API SN/CF, ACEA A3/B4. S tímto olejem mám dobré zkušenosti, leju ho do SUZUKI Vitary, 1,6. Jenže to je "starý" osvědčený atmo benzin nepřímý střik a byť mě tento motor z výroby po dobu záruky krmili orig. olejem 0W-20, tak s tímto 5W-40 si rozumí velmi dobře. U moderního přímostřikového Skayactivu G mám ale docela (možná zbytečnou) obavu dát mu viskóznější 5W-40, když v mém manuálu k autu o takové viskozitě není zmínka dokonce ani u mimoevropských Skayactivů G
🤷‍♂️
🤷‍♂️

Takže co teď, buď ustoupit s požadavky na plnou syntetiku a koupit jen "syntetický" motorový olej 5W-30, ACEA A3/B4 na bázi HC (jestli můžu trochu zabrousit do odborné terminologie, jde o ropný, tzv. hydrokrakový olej, který je vyráběn hydrogenační rafinací, tj. sycením ropné frakce vodíkem. Z výrobního a chemického hlediska je to v podstatě nejvyšší třída minerálního základového oleje. Hydrokrakový olej se vyznačují velmi nízkým obsahem aromatických uhlovodíků, většinou mezi 0 - 5 %, a téměř nulovým obsahem síry).
Na druhou stranu i z těchto základových olejů lze vyrobit kvalitní motorové oleje, které mají dobré čistící vlastnosti. Proto bych se jich osobně nebál, jen to není plná syntetika, jak mnozí prodejci u nás nazývají.

Ze "syntetických" motorových olejů 5W-30, ACEA A3/B4 na bázi HC se nabízí vybírat mezi:

Ravenol HCL 5W-30, 5L, API SL/CF, ACEA A3/B4 - 5L balení za cca 1280 Kč.

Liqui Moly Special Tec LL 5W-30, ACEA A3, ACEA B4; API SL - 5L balení za cca 1500 Kč.

Valvoline SynPower 5W-30, API SL/CF, ACEA A3/B4 - balení 4L + 1L za celkových cca 980 Kč.

Castrol Magnatec Star-Stop, ACEA A3/B4, API SL - 5L balení za cca 1170 Kč.

Ještě bych se do tohoto výběru nebál zahrnout i Shell Helix Ultra 5W-30, ACEA A3/B4, A3/B3, API SN/CF v balení 4L + 1L za cca 940 Kč, který není olejem na bázi HC, ale je vyroben ze zemního plynu. Pokud budeme věřit údajům výrobce, tak Shell k produktové řadě HELIX ULTRA uvádí, že "přichází se zcela novým způsobem výroby syntetických základových olejů – olejů vyrobených ze zemního plynu pomocí patentované technologie Shell PurePlus (Shell PurePlus Technology). Takto vyvinutý motorový olej aktivně pomáhá udržet motory v čistotě. Tato technologie, ve srovnání s tradiční technologií výroby základových olejů skupiny II a skupiny III (tj. hydrokrakovými oleji), zlepšuje viskozitu, tření a odparnost (volatilitu) vyráběných olejů. Jedinečnost této technologie umožňuje výrobu nejvyspělejších maziv, jež jsou schopné udržet nejmodernější motory v takové čistotě, které není možné dosáhnout se základovými oleji nižší výkonové úrovně". Tolik z citace výrobce.
Olej Shell Helix Ultra, jen ve viskozitě 5W-40, leju do Škody Citigo 1,0 (atmo benzin, nepřímý vstřik) a naprosto bez problému.

Tyto uvedené oleje splňují splňují kvalitativní i výkonnostní požadavky výrobce a oproti Mazda Original Ultra 5W-30 mají navíc tu výhodu, že nejedná o nízkoviskózní lehkoběžné ekooleje, tj. nemají sníženou HTHS.

Další možností je vzít plnou syntetiku, ale ustoupit od výkonnostní třídy ACEA A3/B4, resp. nízkoviskózní varianty A5/B5 a spokojit se s ACEA Cx se sníženým obsahem sulfátového popela. Do této kategorie spadá mj. tolik propíraný olej Ravenol DXG 5W-30, API SP (RC), ILSAC GF-6A. Tento olej výkonnostní třídu podle ACEA nemá, ale podle jeho parametrů se blíží třídě C2., tj. jedná se o nízkoviskózní lehkoběžný ekoolej s mírně sníženou HTHS a sníženým obsahem sulfátového popela, což zrovna není TOP pro motor Skyactiv G (ve variantě bez GPF), navíc má jen průměrnou alkalickou rezervu TBN (někde píšou 7,8, jinde 8,3), ale jako bonus nabízí právě plnou syntetiku na bázi PAO, přísady molybdenu a wolframu nebo prevenci předčasného zapálení paliva LSPI (předběžné zapalování s nízkými otáčkami motoru u přímovstřiku). Je otázkou nakolik je potlačení LSPI jen pohádkou výrobce nebo naopak předčí negativa tohoto oleje v podobě snížené HTHS a sníženého obsahu sulfátového popela, což většinou značí méně prospěšných aditiv.

Tak a teď babo raď :D
Konečně to někdo napsal normálně, jako pro bělocha. Děkuji.
 
No právě, proto je mi divné proč jsi o tom vůbec psal. Respektive - pokud není motor vybaven filtrem, vždy volim raději A3 (jako kdyby A5 bylo něco špatně) přitom by to mělo byt - pokud auto není vybaveno filtrem vždy si vemu raději A3 před C3 - jenže se tu řešilo A3 vs A5.
 
No právě, proto je mi divné proč jsi o tom vůbec psal. Respektive - pokud není motor vybaven filtrem, vždy volim raději A3 (jako kdyby A5 bylo něco špatně) přitom by to mělo byt - pokud auto není vybaveno filtrem vždy si vemu raději A3 před C3 - jenže se tu řešilo A3 vs A5.
Výkonnostní třída A3 je pro mě lepší volba než její ekologický derivát A5, tj. nízkoviskózní lehkoběžný ekoolej.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top