• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Sice se na trhu s olejemi za 3,5 roku hodně změnilo (hlavně se hodně zdražilo - nejviditelnější položka), ale pokud máš motor, kterej byl nasazenej do výroby v roce 2013 (on byl Sky-G i o trochu dřív), tak je to celkem jedno. Spíš naopak je čím dál větší problém sehnat NEeko olej (dřív to člověk přehraboval vidlema)
 
Poslední úprava:
Tak zdraženie je citeľné to je fakt. V Rakúsku keď som kupoval Castrol 4L+1 v akcii stálo to balenie tuším vtedy nejakých 28 - 35 Euro a dnes stojí iba 1L 26 Euro
 
@M3grey mě VST začalo fungovat až od druhé náplně a jsem s ním hodně spokojen
 
@no_hits A ty máš Skyactiv-G motor, kterej funguje na jiných teplotách, má úplně naprd odvětrávání, jiný tlaky a má hydroštely ? VST 5W-40 je super (sám hodně doporučuji a používám na dílně) do starých MZR motorů od 1.8 do 2.5 a všechno mezi tím. Se Sky-G úplně ideálně nefunguje (na jeho spotřebu a občasný hluk od ventilů si u mě stěžují lidi taky, když si to tam sami nalejou)
 
Max6: no, takze nebudu ojedinely pripad. Co ted, prosim, aktualne do tech benzinovych Skyaktivu doporucujes?
 
Nečekal bych že je u toho motoru až takovej rozdíl
 
Pokud si vezmu do hlavy myšlenku poměr cena výkon co mohu pro své auto udělat tak stále vyhrává výměna motorového oleje a to na plné čáře. Ačkoli se cena posouvá stále výše furt sem v nákladech na nějakých 1500kc včetně nového filtru a podložky.
 
Max6: no, takze nebudu ojedinely pripad. Co ted, prosim, aktualne do tech benzinovych Skyaktivu doporucujes?
Já čistě za sebe ? xW-30. Jestli je to A3 nebo C3 je úplně putna. Když dáš A5, tak ti ho to bude taky žrát obzvlášť u Sky-G 2.5 (ale i Sky-G 2.0 si taky ucucne víc než s A3 nebo C3). A API normu dávám SN. API SP je sice hezká na letáku, ale turbomotory který na LSPI trpí daleko víc, (u NEřidičů co tomu dupou plyn na podlahu ještě než se roztočí turbína) než atmo, tu s námi byly ještě než já vůbec byl a nic takovýho se neřešilo. Jediný co u SP vidím jako "marketingový" přínos je ta údajná ochrana řetězových rozvodů, ale tuhle hlášku jsem viděl v prospektech u všemožných olejů už před X lety.

Sky-G má tu výhodu/nevýhodu že se vrátil zpátky k hydroštelům a tohle zařízení je takovej indikátor oleje na ho...:poop:. Dáš novej olej a slyšíš zezhora hluk nebo rovnou cvakání ? Tak dej klidně tu samou specifikaci,ale změň výrobce. Tohle už mám odskoušený ještě na 626kách.

Za mě je nejlepší doporučení hlavně včasná výměna ať máte Sky-X nebo trabanta, protože se zásadně setkávám s tím, že lidem naleju to "nejdražší a nejlepší" co si přinesou, ale pak když jim vyresetuju interval oleje a od fabriky tam samo naskočí 10000km, tak si i předemnou ten interval zvyšují klidně zpátky na těch 20000km. Jednou jsem tu měl i GH s 2.0 MZR, kde byl olej měněn naposledy před 4 lety a kilometry už majitel ani nenapočítal.... protože Covid a bůh ví co. To si tam pak můžete nalejt úplně co chcete.
 
Poslední úprava:
@M3grey Konkrétně si tam nalej úplně co chceš. Sejdeš se se 100 lidma a každej ti doporučí něco jinýho a zhaní výběr toho předchozího. Já dávám do Sky-G 2.0 tři varianty:
1) Castrol Edge 0W-30 ACEA C3 API SN - ten používám do těchto motorů už od roku 2014 a nemám s ním sebemenší problém až na to, že teď docela extrémně zdražil (hlavně velkoobjemový balení = nechcci si ucpat dílnu malejma 5L flaškama, který mají ještě OK cenu, ale pak platit docela sumu za EKO likvidaci) a od neoficiální distribuce si kvůli ceně opravdu olej nevezmu (ať je to Castrol, Mobil1 nebo cokoliv jinýho)
2) Ravenol SSO 0W-30 ACEA A3 API SN - používám zatím cca rok a půl a zatím mi nebylo hlášeno od nihoko kdo jezdí ke mě a dostane tenhle olej nějaký zvýšení hlučnosti nebo jakýkoliv problém (pokud o tom dostanu info od lidí co ke mě jezdí nebo třeba tady na klubu se objeví víc než 3 lidi co si budou stěžovat na specifický problém, tak na to budu reagovat jeho vyřazením)
3) Co si lidi samy dovezou - pokud to nějakym způsobem splňuje specifikace, tak jim to tam klidně naleju (je to jejich rozhodnutí a hlavně jejich auto).
 
Poslední úprava:
Měl jsi tam VST? Tak zkus pro změnu DXG a uvidíš.
 
2) Ravenol SSO 0W-30 ACEA A3 API SN - používám zatím cca rok a půl a zatím mi nebylo hlášeno od nihoko kdo jezdí ke mě a dostane tenhle olej nějaký zvýšení hlučnosti nebo jakýkoliv problém (pokud o tom dostanu info od lidí co ke mě jezdí nebo třeba tady na klubu se objeví víc než 3 lidi co si budou stěžovat na specifický problém, tak na to budu reagovat jeho vyřazením)
Tak zde na foru mas minimalne 2 lidi 😉
 
Tak zde na foru mas minimalne 2 lidi 😉
Tý jo. Tak já se zeptám těch cca 70, kterým jsem letos ten Ravenol SSO dal (z toho cca 30 aut tady z Mazdaklanu). Rovnou začnu u táty a jeho CX5 :joy:
Ne opravdu, pokud zaznamenám nějaký problém, tak se podle toho zařídím.
Ale je pravdou, že se pokouším u Sky-G 2.0 držet spíš ten Castrol, ale ta cena tam začíná být nejen neprodejná, ale už i trochu přes čáru rozumný meze.

! Ale já opravdu nikomu nic raději nedoporučuju !
 
Poslední úprava:
No takhle, jsem přesvědčen, ze 95% rozdíl ve zvuku motoru nepozná (stejně jako nepozná, že to drtí na 50 ce na 6q a vůbec jim není blbé, že motor duní jako kráva). Já mám na tohle hodně vytrénovane uši 😹
 
Tak to jsi šikulka a můžeš takhle pro ostatní vyzkoušet všemožný oleje (výrobce, řady, viskozity a specifikace), když máš takovýhle sluch. Potom můžeš hodit nějaký hodnocení, kterej olej tvýmu motoru nejvíc sedí.

Já jestli nevadí se budu dál držet toho co jsem si sám vyzkoušel.;)
 
No takhle, jsem přesvědčen, ze 95% rozdíl ve zvuku motoru nepozná (stejně jako nepozná, že to drtí na 50 ce na 6q a vůbec jim není blbé, že motor duní jako kráva). Já mám na tohle hodně vytrénovane uši 😹
A co se týče poslechově zvuku motoru..cvakání, hrubost chodu za studena či teplého motoru. Můžeš porovnat mezi jednotlivými oleji které jsi vyzkoušel nějaké rozdíly? Obzvlášť VST který ti asi ubýval nejvíc.
 
K ubývání oleje napíšu tohle - měl jsem 0W-20 EE Performance Millers a 5W-30 DXG Ravenol na své M3 BP.
Přítelkyně na M3 BM má 5-30 DXG Ravenol.
Máma na M2 DJ měla Millers 0W-20 EE Performance Millers a teď 5W-30 DXG Ravenol.

Ani v jednom případě jak s 0W-20 tak s 5W-30 od výměny k výměně nebyl na rysce poznat úbytek. Výměny po 10 tisicich.
 
Tý jo. Tak já se zeptám těch cca 70, kterým jsem letos ten Ravenol SSO dal (z toho cca 30 aut tady z Mazdaklanu). Rovnou začnu u táty a jeho CX5 :joy:
Ne opravdu, pokud zaznamenám nějaký problém, tak se podle toho zařídím.
Ale je pravdou, že se pokouším u Sky-G 2.0 držet spíš ten Castrol, ale ta cena tam začíná být nejen neprodejná, ale už i trochu přes čáru rozumný meze.

! Ale já opravdu nikomu nic raději nedoporučuju !
Hlásím se jako první zpokojený.😁Já osobně s Ravenolem SSO mám spíše opačnou zkušenost.Pocitově bych řekl, že se motor zklidnil.A navíc už mě necvaka zdvihátko co někdy cvakalo za nízkých teplot s originálním 5W30.
 
K ubývání oleje napíšu tohle - měl jsem 0W-20 EE Performance Millers a 5W-30 DXG Ravenol na své M3 BP.
Přítelkyně na M3 BM má 5-30 DXG Ravenol.
Máma na M2 DJ měla Millers 0W-20 EE Performance Millers a teď 5W-30 DXG Ravenol.

Ani v jednom případě jak s 0W-20 tak s 5W-30 od výměny k výměně nebyl na rysce poznat úbytek. Výměny po 10 tisicich.
To nevím, jestli je úplně směroplatné, já jsem psal o 5W40.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top