• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Najdlhsi spot aky som kedy videl:/) kto to precital cele, je borec!
Nechapem ale jednej veci. Ked sa presuvas 15km do prace, preco take spekulacie ohladne oleja…


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Když já mám takovou úchylku, že víc dopřávám svým autům než své manželce:joy:
 
Katko, než jsi přešla k Ravenolu, dávala jsi do své M3 SkyG olej 5W-30 od Shellu. Jaký byl u Tebe důvod změny? Díky.
Shell Helix jsem tam dávala ještě v době, kdy jsem jezdila klidněji, a nějak výrazně jsem to neřešila 😅 jenže mě Mazda začala hrozně bavit, nechala jsem upravit ŘJ a jízdní styl se změnil..
Chtěla jsem olej lépe aditivovaný, s ohledem na můj jízdy styl. Zároveň, aby byl dobře čerpatelný za studena, což VST zrovna splňovalo, aniž by to byla nějaká 0W-cosi.
Hlavně, co jsem tam potom dala Ravenol, tak se motor celkem zklidnil a je tišší.
Ale samozřejmě nechci tvrdit, že je to ta nejlepší varianta pro ten motor. Jen já jsem s ním teď momentálně spokojená a nemůžu na něj říct půl špatného slova. Ale taky se k motoru nějak chovám.. Jezdím pilu až po tom, co se motor prohřeje, a měním olej co 8tis. km.
 
Tak jestli tomu nakládáš tak proč ne? Navíc by měl snad být vhodný i na ,,daily”
 
Tak jestli tomu nakládáš tak proč ne? Navíc by měl snad být vhodný i na ,,daily”
Moc o něm nevím, neměla jsem na něj ani reference. Zas u toho VST jsem věděla, že to nebude úplně přešlap 😅 i po konzultaci s @no_hits
Těžko říct no. Možná by si ten motor zasloužil i něco lepšího, ale očividně tohle dost individuální..
 
To se divim, ze jeste napadl argument, ze Sky-G motor je sra.cka a ze ma cenu "zavodni" oleje resit o motoru 300 PS +, hm?
 
Hm já to dnes držel 10 minut mezi 4,5 až 6,5 tak by mne docela zajímalo kde bude ležet ta hranice, že se už vyplatí uvažovat nad takovým olejem.
I když zrovna to DXG by díky molybdenu a wolframu měl dobře zvládat vysoké zatížení, ale i tak. To teprve začínám oťukávat motor po záběhu ;)
 
Shell se dává jako prvonáplň do kovošrotu od Ducati :joy:
Dělám srandu. Shell dělá dobrý oleje a i takový Agip/ENI byť nemám zkušenost jak fungujou v autech, ale třeba v motorkách (konkrétně znova Ducati) taky fungujou bezproblému.
 
Shell se dává jako prvonáplň do kovošrotu od Ducati :joy:
Dělám srandu. Shell dělá dobrý oleje a i takový Agip/ENI byť nemám zkušenost jak fungujou v autech, ale třeba v motorkách (konkrétně znova Ducati) taky fungujou bezproblému.
Řek bych, že co je dobrý pro motorku bude pro auto taky fajn, motorky jsou přece jen víc otáčkový, tak na ten olej budou vyšší nároky, nemyslím nějakou tuc tuc jebku s helmutem a přilbou z druhý sv.

Odesláno z mého RMX3241 pomocí Tapatalk
 
Jak něco změníš, riskuješ problémy. Asi to chceš.
Podle tvé teorie by do se motoru nemohlo nalít nic jiného než originál přímo z výroby ;) Potom chudáci výrobci olejů, mimo dealerskou síť automobilky by nic neprodali :grinning:
Za mě, pokud dodržím kvalitativní a výkonnostní požadavky výrobce, nemůžu tím motoru ublížit. Před výměnou olejové náplně z "no name" na můj vybraný olej proběhne proplach motoru.
 
Katko a proč jsi nedávala třeba Ravenol RSP - osobně by mne zajímal postřeh někoho na tento olej.
Sice nejsem Katka. ale ohledne zavodnich oleju, matne si vybavuju, ze maji jiny slozeni aditiv a nejsou vhodny na dlouhy intervaly. Sice budou nejspis fajnove mazat i pri 9,5k RPM, ale je to na ukor zivotnosti naplne. Jakoze najezd 8k km uz je pro ne moc. Nekdo to daval pred track day a pak na bezny jezdeni zase vylil a dal neco normalniho dle specky. Na zdroje se neptejte, nepamatuju si je, ale neco na tom bude 🤔
 
Hm no v popisu píšou, že je schválen pro každodenní používání v běžném provozu, tedy představuju si to jako takový ,,sportovnější” olej ale ne čistě okruhový na jedno použití.
 
Rxx oleje jsou na velkou zátěž, musí se dostat na provozní teplotu aby se aktivovaly aditiva a ochrany. Pro daily káru a na častější studený starty nejsou ideální
 
Sice nejsem Katka. ale ohledne zavodnich oleju, matne si vybavuju, ze maji jiny slozeni aditiv a nejsou vhodny na dlouhy intervaly. Sice budou nejspis fajnove mazat i pri 9,5k RPM, ale je to na ukor zivotnosti naplne. Jakoze najezd 8k km uz je pro ne moc. Nekdo to daval pred track day a pak na bezny jezdeni zase vylil a dal neco normalniho dle specky. Na zdroje se neptejte, nepamatuju si je, ale neco na tom bude 🤔
Já si to právě myslela, že ta životnost bude kratší a měl by u takového oleje být ještě více zkrácený interval, ideálně to použít jen jako náplň na ten daný závod a finito.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top