- 4 157
Sice jsi místní guru ale teď se pleteš
C3 je novější norma, zpětně kompatibilní resp při porovnání má C1 má způsobit nižší emise/spotřebu a C3 líp maže a je odolnější... Pokud se bavíme o motoru s DPF.
Rozhodně to ale neznamená že výukový plyny u motoru s C3 olejem zalepí DPF, to je nesmysl. C1 Je tam předepsanej jen proto aby měl motor nejnižší spotřebu paliva kterou EU vyžaduje pro povolení k prodeji. Paradoxně díky nízké hodnotě HTHS zas motor žere víc oleje a ve výsledku motor produkuje víc částic bordelu.
Takže když už, tak DPF filtr zaneseš dřív spíš při používání oleje C1 než při používání C3!
Obecně tohle jsou důvody proč některý automobilky přestávají nabízet některý z vyšších modelů v Evropě, zkrátka je nechtějí prznit těmato sračkama + vyvoj systémů + eko zkoušky pro EU atd...
Normy známy jsou - Ultra 5W-30 je A5/B5 a DPF 5W-30 je C1
C3 je novější norma, zpětně kompatibilní resp při porovnání má C1 má způsobit nižší emise/spotřebu a C3 líp maže a je odolnější... Pokud se bavíme o motoru s DPF.
Rozhodně to ale neznamená že výukový plyny u motoru s C3 olejem zalepí DPF, to je nesmysl. C1 Je tam předepsanej jen proto aby měl motor nejnižší spotřebu paliva kterou EU vyžaduje pro povolení k prodeji. Paradoxně díky nízké hodnotě HTHS zas motor žere víc oleje a ve výsledku motor produkuje víc částic bordelu.
Takže když už, tak DPF filtr zaneseš dřív spíš při používání oleje C1 než při používání C3!
Obecně tohle jsou důvody proč některý automobilky přestávají nabízet některý z vyšších modelů v Evropě, zkrátka je nechtějí prznit těmato sračkama + vyvoj systémů + eko zkoušky pro EU atd...
Normy známy jsou - Ultra 5W-30 je A5/B5 a DPF 5W-30 je C1