• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Proč si v servise nenechat nalít do motoru Skyactiv-D Mazda Original Oil?

Z 5W-30 C3 olejů třeba Castrol EDGE 5W-30 C3 nebo Mobil 1 ESP Formula 5W-30 viz. tabulka. Z 0W-30 C3 olejů Castrol EDGE 0W-30 nebo Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30, vše vhodné pro mazání kluzáků a výfukových vaček. Ale jistě budou i další oleje s vysokou kinematickou 100 st. a HSTS viskozitou. Většinou je to v jejich bezpečnostních listech uvedeno.

CASTROL EDGE 5W-30 LL TITANIUM FST nebo CASTROL EDGE 5W-30 C3 TITANIUM FST?
 
Do nafty C3, do benzínu pokud ještě seženeš A3/B3.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Potřebuji olej do Dieselu_2.2L 129 kw, AWD... jde mi o to jestli tam nalít LL (long life), nebo obyč C3 ?
C3, stejně půjde max. po 15 zase ven, ne?

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ten zelenej pablb prodava i automobily Tesla...toz tak.
 
Tak jsem na oleji CASTROL EDGE 5W-30 LL TITANIUM FST ujel s Mazdičkou cx-5 (2,2D 129kw, 4WD, 4/2015) 9.000 km a hladina oleje se mi nebezpečně blíží ke značce X (chybí cca 0,5 cm ke zn. X). Předtím jsem na original mazďáckým oleji běžně měnil kolem 15.tis km a hladina vždy ok. Styl jízdy bych řekl pořád stejný, většina km je dálničních (cca 80%), zbytek město.

Může mít podle Vás na větším ředění vliv změna oleje? Může bý na vině eventuálně nějaká závada? (btw nepozoruji žádné změny v chování motoru, žádná kontrolka závady nesvití). Nemám se do toho více vrtat a olej prostě vyměnit po 10. tis. km?
 
Neřekl bych, že olej na to bude mít vliv (tedy až na jeho množství při výměně). Možná je víc zima a nafta víc kondenzuje na stěnách válců...
 
Neřekl bych, že olej na to bude mít vliv (tedy až na jeho množství při výměně). Možná je víc zima a nafta víc kondenzuje na stěnách válců...

Mohl bych tě shr3ku poprosit o kontrolu (zdali souhlasí) objednacích čísel olej. filtru (SH0114302A9A) a zátky olej. vany (HE0310404) u motorizace Mazda CX-5, 2,2D 129kw, 4WD, 4/2015. Je kromě samotného oleje (budu lít opět CASTROL) zapotřebí ještě nějaký materiál? Nikde nemohu dohledat katalogové číslo originálního vzduchového filtru motoru.... pokud někdo víte, budu vděčný :D
 
Mohl bych tě shr3ku poprosit o kontrolu (zdali souhlasí) objednacích čísel olej. filtru (SH0114302A9A) a zátky olej. vany (HE0310404) u motorizace Mazda CX-5, 2,2D 129kw, 4WD, 4/2015. Je kromě samotného oleje (budu lít opět CASTROL) zapotřebí ještě nějaký materiál? Nikde nemohu dohledat katalogové číslo originálního vzduchového filtru motoru.... pokud někdo víte, budu vděčný :D

Tak jsem se dnes v Mazdě dozvěděl, že výše zmíněný Olejový filtr SH0114302A9A, byl nahrazen novějším typem S550-14-302 9A (spin-on oil filter). Moc Vás prosím, můžete mi to někdo potvrdit, neboť prodejce dílů byl zde v Plzni (jako obvykle) zmatený jak lesní včela.

IMG_0680.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Ano, to je poslední objednací číslo toho správného dieselového filtru... :)
 
ACEA C3 (případně novější C4) je vhodný pro vozidla s DPF, protože mají výrazně snížený obsah popela, síry a fosforu , který poškozují/rozežírají DPF filtr. Bohužel jsou tyhle látky důležitý pro tepelnou a mechanickou odolnost oleje. Dají se poznat podle snížené hodnoty TBN pod 10. Oleje co mají jen C1 nebo C2 bych nedoporučil ani pro vozidla s DPF, protože je to vyloženě odpad a ne olej pro motor. Taky bych se vyhnul eco olejů se sníženou HTHS viskozitou pod 3,5. Říká se jim lehkoběžný, nicméně díky menšímu filmu vznikají drobný vůle diky kterým motor jede sice s menší spotřebou paliva ale s větší spotřebu oleje (typ 1L/1000km). Navic menší olejový film je náchylnější ke stržení a případnýmu přidření.

Tím pádem pokud máte auto BEZ DPF není nejmenší důvod a ani smysl olej ACEA Cx použít.

Pokud DPF máte, vybírejte pečlivě pokud auto není poklidný přemisťovadlo duchodce z A do B, většina těch olejů má hodně nízkou odolnost vůči vysoké teplotě. A mechanická odolnost je horší až špatná. Typickej příklad Mobil ESP, Mazda Original nebo Castrol.

Slušný jsou:
5W-30 (DPF)
  • Fuchs Titan GT1 Pro C-3
  • Petro-Canada Supreme Synthetic
5W-40 (DPF)
  • Petro-Canada synthetic
  • Amsoil Car Formula
 
ACEA C3 (případně novější C4) je vhodný pro vozidla s DPF, protože mají výrazně snížený obsah popela, síry a fosforu , který poškozují/rozežírají DPF filtr. Bohužel jsou tyhle látky důležitý pro tepelnou a mechanickou odolnost oleje. Dají se poznat podle snížené hodnoty TBN pod 10. Oleje co mají jen C1 nebo C2 bych nedoporučil ani pro vozidla s DPF, protože je to vyloženě odpad a ne olej pro motor. Taky bych se vyhnul eco olejů se sníženou HTHS viskozitou pod 3,5. Říká se jim lehkoběžný, nicméně díky menšímu filmu vznikají drobný vůle diky kterým motor jede sice s menší spotřebou paliva ale s větší spotřebu oleje (typ 1L/1000km). Navic menší olejový film je náchylnější ke stržení a případnýmu přidření.
ACEA specifikaci si dovedu také přečíst, navíc C1 má nižší obsah síry a popílku jak C3, ale ptám se, jakou specifikaci má Ultra DPF 5W-30, nenašel jsem takový olej s C3
 
Podle mě orig. olej Mazda nemá C3.
 
Právě, 5W-30 ultra DPF má tu šílenou C1 (ještě menší množství důležitých ochranných látek než C3). Ultra klasická má A5/B5, takže sice má v pořádku TBN, ale zase má sníženou HTHS viskozitu (vytváří tenčí olejovej film)
 
Jo, pokud si chce člověk u RF nebo R2 ucpat filtr, na radu @no_hits tam lijte C3. ;)

Jinak co se týče Ultra a Supra DPF olejů, přesně specifikace nejsou známy.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Back
Top