- 4 227
Trochu si to rozebereme - Pokud chceš univerzální rešení na všechny, tak Ti do toho háže vidle to BP s GPF. Obecně si myslím že GPF nebude na rozdíl od DPF vyžadovat tak přísné požadavky a hlavně regenerace, protože při správném provozování motoru je to množství částic zanedbatelné, nicméně pro jistotu bych tam ten C3 olej dával.
Jak už jsem TI psal dřív (myslím že jsi to byl ty) - lpět na API SP je nesmysl , protože nepředpokládám, že to auto netrápíš častou jízdou na volnoběh případně zvýšené volnoběžné otáčky. Navíc oba zmíněné oleje nemají ACEA normu , ale parametrově odpovídají kategorii C2 - lehkoběžný což už jen kvůli tomu co jsi psal o BK nelze také použít. Když koukneme do mé magické tabulky, tak to ALS (arctic) snad kromě mrazivých startů a obecně provozu ve větší zimě jinou výhodu oproti zbývajícím taky nemá - no a tím pádem jsme ve finále, kde jsou 2 možnosti:
1) univerzální řešení Ravenol VMP C3 5W-30 , jen s těma, co jezdíš často krátký trasy bych díky nižšímu TBN měnil olej raději po 8tkm
2) Do BP dát VMP (nebo teda i to DXG pokud chceš nervomoci API SP) a do ostatních Ravenol VST
A samozřejmě doporučím u každýho snad kromě BP (i když proč ne pokud má přes 10tkm) i před změnou proplach BG 109 EPR 325ml
PS: o HDX bych ani neuvažoval je téměř ve všech ohledech horší a to odcucnutí a dolití bych asi neřešil, to si spíš nech na BK kde pak každou 3. až 4. výměnu můžeš po BG ještě vypláchnout jednou náplní oleje z toho co zbylo na pořádný "dočištění od toho co v motoru zůstalo - to je daleko smysluplnější
Jak už jsem TI psal dřív (myslím že jsi to byl ty) - lpět na API SP je nesmysl , protože nepředpokládám, že to auto netrápíš častou jízdou na volnoběh případně zvýšené volnoběžné otáčky. Navíc oba zmíněné oleje nemají ACEA normu , ale parametrově odpovídají kategorii C2 - lehkoběžný což už jen kvůli tomu co jsi psal o BK nelze také použít. Když koukneme do mé magické tabulky, tak to ALS (arctic) snad kromě mrazivých startů a obecně provozu ve větší zimě jinou výhodu oproti zbývajícím taky nemá - no a tím pádem jsme ve finále, kde jsou 2 možnosti:
1) univerzální řešení Ravenol VMP C3 5W-30 , jen s těma, co jezdíš často krátký trasy bych díky nižšímu TBN měnil olej raději po 8tkm
2) Do BP dát VMP (nebo teda i to DXG pokud chceš nervomoci API SP) a do ostatních Ravenol VST
A samozřejmě doporučím u každýho snad kromě BP (i když proč ne pokud má přes 10tkm) i před změnou proplach BG 109 EPR 325ml
PS: o HDX bych ani neuvažoval je téměř ve všech ohledech horší a to odcucnutí a dolití bych asi neřešil, to si spíš nech na BK kde pak každou 3. až 4. výměnu můžeš po BG ještě vypláchnout jednou náplní oleje z toho co zbylo na pořádný "dočištění od toho co v motoru zůstalo - to je daleko smysluplnější
Poslední úprava: