• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Trochu si to rozebereme - Pokud chceš univerzální rešení na všechny, tak Ti do toho háže vidle to BP s GPF. Obecně si myslím že GPF nebude na rozdíl od DPF vyžadovat tak přísné požadavky a hlavně regenerace, protože při správném provozování motoru je to množství částic zanedbatelné, nicméně pro jistotu bych tam ten C3 olej dával.
Jak už jsem TI psal dřív (myslím že jsi to byl ty) - lpět na API SP je nesmysl , protože nepředpokládám, že to auto netrápíš častou jízdou na volnoběh případně zvýšené volnoběžné otáčky. Navíc oba zmíněné oleje nemají ACEA normu , ale parametrově odpovídají kategorii C2 - lehkoběžný což už jen kvůli tomu co jsi psal o BK nelze také použít. Když koukneme do mé magické tabulky, tak to ALS (arctic) snad kromě mrazivých startů a obecně provozu ve větší zimě jinou výhodu oproti zbývajícím taky nemá - no a tím pádem jsme ve finále, kde jsou 2 možnosti:

1) univerzální řešení Ravenol VMP C3 5W-30 , jen s těma, co jezdíš často krátký trasy bych díky nižšímu TBN měnil olej raději po 8tkm

2) Do BP dát VMP (nebo teda i to DXG :D pokud chceš nervomoci API SP) a do ostatních Ravenol VST

A samozřejmě doporučím u každýho snad kromě BP (i když proč ne pokud má přes 10tkm) i před změnou proplach BG 109 EPR 325ml ;)

tab.png

PS: o HDX bych ani neuvažoval je téměř ve všech ohledech horší a to odcucnutí a dolití bych asi neřešil, to si spíš nech na BK kde pak každou 3. až 4. výměnu můžeš po BG ještě vypláchnout jednou náplní oleje z toho co zbylo na pořádný "dočištění od toho co v motoru zůstalo - to je daleko smysluplnější ;)
 
Poslední úprava:
No to BP - když tady to forum čtu plno lidi do nej leje zde vychvalovaný Ravenol SSO 0W-30 A3 - což má popelavost vyšší než jakýkoliv jiný teď zde ,,uvažovaný” olej.

Tedy pak mne logicky napadá nakolik je to pro GPF důležité….?

HTHS - origo mazdí 5W-30 má kolik (nenašel jsem) ale je to A5 takže cca 2,9 až 3,5.
Na to jezdili BM a BK.

U BK mi o výměny zas nejde - to auto má sestra jen jako ,,zálohu” najede na něm 2000 až 3000 ročně takže výměna oleje jednou za rok je pro to auto komfort o kterém se mu celý život nesnilo a je zbytečné u nej řešit další výměny.

BP BM DJ jezdí kolem 20 tisíc ročně.

Když jsem do BP chtěl C3 tak na mne v servise koukali jak…. že je tam předepsaná A5 max A3. Pak jsem zvolil API SP a na to auto jezdí HTHS 2,6 - tedy jít s HTHS nad 3 je z mého pohledu ,,normální” olej a nevyžadují mít opravdu klasický olej nad 3,5 a hlavně by mi to z 2,6 přišlo jako velká změna - výplach BG mi v autorizáku asi dělat nebudou. Šel bych spíš cestou udělat výměnu a za 3 tisíce km pak znovu.

Co je mi právě divné že nikdo s BP neřeší tu popelavost a lejou tady všichni A5 nebo A3 - tak mi vrtá hlavou zda to tedy u benzínu s GPF vadí nebo je to fuk a vypálí se to bez sebemenších problémů a je blbost to řešit.

API SP - když čtu starší příspěvky i ty sám jsi tu normu ,,pochvaloval” ze řeší ochranu LSPI - (já tedy pod 2000 ot nikdy nechodím s výjimkou rozjezdů/křižovatek - ale u ostatních aut ,,ženy za volanty” to podezření mám)
Lepší aditivace.
Lepší ochrana vaček údajně i řetězu.

Tedy nemá to třeba splněnou C3 ale parametry to má jako C3 nebo velmi podobně přitom je to novější norma.

Chtěl bych prostě něco co má API SP už proto že je BP na to zvyklá a nový olej by byl jen ,,hustší” místo 0W-20 s HTHS 2,6 by měl třeba 0W-30/5W-30 s HTHS 2,9 až 3,5 což by nemusel být ,,šok”.
Zároveň ostatní auta jezdila na oleje 0W-20 HTHS 2,6 ta DJ a BM a BK na 5W-30 A5 tedy HTHS 2,9 až 3,5
 
Ještě doplním aktuální km.

BP 42000
BM 121000
DJ 63000
BK 197000
 
No to BP - když tady to forum čtu plno lidi do nej leje zde vychvalovaný Ravenol SSO 0W-30 A3 - což má popelavost vyšší než jakýkoliv jiný teď zde ,,uvažovaný” olej.

Tedy pak mne logicky napadá nakolik je to pro GPF důležité….?
Ono to bude tím, že si lidi neuvedomují přítomnost GPF
HTHS - origo mazdí 5W-30 má kolik (nenašel jsem) ale je to A5 takže cca 2,9 až 3,5.
Na to jezdili BM a BK.
Nekde na rusacich jsem před par rokama viděl rozbor a má 2.9 je na samé spodní hranici kategorie
U BK mi o výměny zas nejde - to auto má sestra jen jako ,,zálohu” najede na něm 2000 až 3000 ročně takže výměna oleje jednou za rok je pro to auto komfort o kterém se mu celý život nesnilo a je zbytečné u nej řešit další výměny.
Rozumím
BP BM DJ jezdí kolem 20 tisíc ročně.

Když jsem do BP chtěl C3 tak na mne v servise koukali jak…. že je tam předepsaná A5 max A3.
To bude případ viz výše nebo někde sehnat třeba německej manual nebo servisní manuál pro eu - na to je ale asi ještě brzo to unikly asi ještě nebude
Pak jsem zvolil API SP a na to auto jezdí HTHS 2,6 - tedy jít s HTHS nad 3 je z mého pohledu ,,normální” olej a nevyžadují mít opravdu klasický olej nad 3,5 a hlavně by mi to z 2,6 přišlo jako velká změna -
HTHS 2,6 je A7/B7 nebo C5 a je to extra snížená viskozita, tam spadají v podstatě 0W-20 a takový vody (i řidší)

výplach BG mi v autorizáku asi dělat nebudou. Šel bych spíš cestou udělat výměnu a za 3 tisíce km pak znovu.
Taky možnost ostatně tam asi moc úsad ještě nebude
Co je mi právě divné že nikdo s BP neřeší tu popelavost a lejou tady všichni A5 nebo A3 - tak mi vrtá hlavou zda to tedy u benzínu s GPF vadí nebo je to fuk a vypálí se to bez sebemenších problémů a je blbost to řešit.
To je zase buď viz výše a nebo bude v manuálu uvedeno že to není potřeba
API SP - když čtu starší příspěvky i ty sám jsi tu normu ,,pochvaloval” ze řeší ochranu LSPI - (já tedy pod 2000 ot nikdy nechodím s výjimkou rozjezdů/křižovatek - ale u ostatních aut ,,ženy za volanty” to podezření mám)
Lepší aditivace.
Lepší ochrana vaček údajně i řetězu.
Jako ano to je pravda, ale je to nová norma a zavedený oleje na ni předpokládám už nebudou aditivovány, možná Ravenol upraví svoje "vlajkovky" jako VST, VMP atd, proto říkám, že vyloženě tuto normu vyžadovat zatím není úplně nutné. LSPI se týká provozování od volnoběhu do nějakých 1500 otáček, u aut s automatem je to problém, tam se to takto debilně mimo režim sport provozuje samo. Pokud se to auto provozuje nad 2000 otáček, je opravdu bezpredmetné SP vyžadovat a raději sahnout po SN do doby až bude na trhu z čeho vybírat.
Tedy nemá to třeba splněnou C3 ale parametry to má jako C3 nebo velmi podobně přitom je to novější norma.
Neplést API a ACEA jsou to různé normy různě zaměřené
Chtěl bych prostě něco co má API SP už proto že je BP na to zvyklá a nový olej by byl jen ,,hustší” místo 0W-20 s HTHS 2,6 by měl třeba 0W-30/5W-30 s HTHS 2,9 až 3,5 což by nemusel být ,,šok”.
Viz výše + šok to nebude, spíš z dlouhodobého hlediska to bude lepší. Je potřeba to chápat jako komplex různých parametrů. HTHS v podstatě vychází / souvisí s viskozitou při 100°C - pokud tam není aditivačně zvláštně upraveno - když je nižší viskozita při teto teplotě, je nižší i HTHS
Zároveň ostatní auta jezdila na oleje 0W-20 HTHS 2,6 ta DJ a BM a BK na 5W-30 A5 tedy HTHS 2,9 až 3,5
Ta A5/B5 je tam vždy kvůli požadavkům EU které jsou nadřazené požadavkům / vůli konstruktéra
V 0W-20 jsou jen C5 nebo C6(ta je trochu menší zlo) oleje a to je pro BP technologicky nesmysl, to je to co se snažím říct.

Zvol variantu č.2 viz výše.
Tj do BP VMP (nebo DXG) a do ostatních VST s výměnou 10tkm /1rok a u BM i DJ to BGčko použít můžeš

Přeju příjemný čtení :D
 
Díky za obsáhlý článek.
Do BP jsem dával toto:
Také DJ na něj jezdila do poslední výměny.

Oboje BP tak DJ bez pozorovatelného úbytku po 10 tisicich vždy.

Jestli má Mazdí 5W-30 nějakých 2,9 HTHS tak v podstatě nic z těch zvažovaných 5W-30 ať už API SP nebo ACEA C3 nebudou horší neb jsou myslím 3,1 až 3,4 tedy střed až horní hranice.

Ta ALS cos doporučoval by tedy byl vhodný z mého pohledu do všeho jelikož má HTHS 3,65 takže již normální takže nic proti ničemu.

Je to tedy o tom rozdílu jestli je lepší místo HTHS 3,1 jít do 3,6 nebo je zas lepší místo C3 mít SP (která bude asi víc řešit ochranu vaček, řetězu, LSPI což přes to, že se snažím holkám říkat ať netočí pod 2000 ot vím že se stále děje u sestry a mamky - mladá by zas potřebovala nějaký racing jelikož tu BM během přesunu 500 km držela 3 az 6 tisíc otáček).
Ani u BM ani u BK není zatím pozorován úbytek oleje nicméně ano možná by klasická hustota byla lepší.

Psal jsi že ALS má výhodu jen v těch startech v mrazech - oni ale píšou dobré starty za chladného počasí u každého druhého oleje.
Ten Ravenol má tolik typů s přijdou mi dost podobné, třeba i REP je dost podobný s ALS ale i další - v čem mají zásadní rozdíly a respektive jsou ty rozdíly zásadní?

Jako jinak ten Ravenol co jsem koukal cca 1200-1600 což je fajn proti Millers 2200 za 5l.
 
Díky za obsáhlý článek.
Do BP jsem dával toto:
Také DJ na něj jezdila do poslední výměny.
Klasika millers - málo dostupných informací, zřejmě proto, aby se neukázalo, že to není taková prémiovka jak se tvrdí - ostatně bod vzplanutí 215°C je už docela nízko a to už taky o něčem vypovídá
Jestli má Mazdí 5W-30 nějakých 2,9 HTHS tak v podstatě nic z těch zvažovaných 5W-30 ať už API SP nebo ACEA C3 nebudou horší neb jsou myslím 3,1 až 3,4 tedy střed až horní hranice.Ta ALS cos doporučoval by tedy byl vhodný z mého pohledu do všeho jelikož má HTHS 3,65 takže již normální takže nic proti ničemu.
Že ty si vybereš vždy to co bych nedoporucil :D
Je to tedy o tom rozdílu jestli je lepší místo HTHS 3,1 jít do 3,6 nebo je zas lepší místo C3 mít SP (která bude asi víc řešit ochranu vaček, řetězu, LSPI což přes to, že se snažím holkám říkat ať netočí pod 2000 ot vím že se stále děje u sestry a mamky - mladá by zas potřebovala nějaký racing jelikož tu BM během přesunu 500 km držela 3 az 6 tisíc otáček).
To ničemu nevadí a VST s tím nebude mít problém
Ani u BM ani u BK není zatím pozorován úbytek oleje nicméně ano možná by klasická hustota byla lepší.

Psal jsi že ALS má výhodu jen v těch startech v mrazech - oni ale píšou dobré starty za chladného počasí u každého druhého oleje.
Neřeším co píše marketing, ale hodnoty uvedené v katalogovém listu
Ten Ravenol má tolik typů s přijdou mi dost podobné, třeba i REP je dost podobný s ALS ale i další - v čem mají zásadní rozdíly a respektive jsou ty rozdíly zásadní?
Racing řada Rxx je navrhnuta pro vysokou zátěž a tomu jsou přizpůsobena i aditiva, který fungují až u pořádně ohřáteho motoru a další až při velké zátěži a namáhání, je to do vikendovky , okruhovky apod. Zkoušeli jsme na daily auto tuším RUP ale při rozborce motoru (vědělo se rok dopředu že se to bude rozebírat a dělat GO) bylo vidět i drobné opotřebení - ten olej se prostě nedostal do stavu kdy by se plně "zaktivoval" proto bych ho na daily nedoporucil ani na ultimatni auto co se používá na vše.
Jako jinak ten Ravenol co jsem koukal cca 1200-1600 což je fajn proti Millers 2200 za 5l.
Jo Ravenol je většinou cenově dostupný

Ten Castrol 0W-30 je zřejmě horší než ten millers, ten má bod vzplanutí už při 201°C !! A vizkozitu má ve všech případech vyšší než všechny zmíněný 5W-30

Sečteno podtrženo a po 3. :D - pokud chceš opravdu poradit, dej do BP Ravenol VMP nebo aspoň DXG a do ostatnich aut dávej VST a dostaneš to co očekáváš ;) navíc na VST bývají na dufy.cz často akce při odběru 10 nebo 20L, kdy se dá dostat s cenou za litr pod 200 Kč (před ukrajinou pod 180 Kč). Za ty peníze jsem zatím nic lepšího neobjevil
 
Poslední úprava:
Ok díky moc, ještě to projdu - teď na to nemám kapacitu dali jsme s polovičkou víno a čeká mne pěkný večer - ale proč VST když tu byl jako svatý grál SSO? VMP je do BP lepši jak ten ALS?
 
SSO je plnohodnotný olej (A3/B4) pro motory bez DPF - proto ho nelze doporučit kvůli GPF - jak bude k dispozici evropskej servisní manuál a objeví se s tímto motorem nějaká Ax/Bx norma, pak tu sekanou verzi můžeme vypustit, momentálně bych ale pro jistotu šel do C3 normy tak proto VMP a ano je ve všem kromě čerpatelnosti za hodně nízkých teplot lepší jak ALS

VST je spíš ten hrál, který lze užít na většinu benzínových motorů u Japonců. Nenašel jsem zatím lépe aditivovanej olej A3/B4, tak proto

Užijte si večer, nám konečně usla dcera, takže my jdeme dohánět spánkovej deficit :D
 
Je mi divné, že by mazda 4 rokem nechávala do BP lejt A5/A3 a potom by přišla s tím, že kvůli GPF které je v tom autě od začátku, tam vlastně patří jiný olej - vždyť to by jí mohli žalovat statisíce zákazníků ne?
Nebo je jako normální hodit auto do prodeje a po 4-5 letech přijít s tím, že od teď tam už lejte C3/C5 místo A3/A5 - nebo plánovaná životnost GPF je taková, že pár let snese A3/A5 a pak už Mazda třeba po 8 letech bere auto po ,,životnosti" a je vlastně fuk, že jim začnou odcházet GPF?

Víš toto bych rád pochopil - do jaké míry je to pro GPF vlastně problém.....

Kdyby žádný tak si SSO taky rád dopřeju, takhle jsem se vždy raději držel amerických API norem a koukal jsem aby byla snížená popelavost.
 
Naprosto normální, btw. podle zdejší "uber" automobilky je auto po životnosti po 4 letech slyšeno z úst jejich šefa.
 
Maš pravdu podle mě jsou "první dva roky" (reálně na našem trhu rok) bez GPF.
 
Není to náhodou tak, že 3 BP která plní EURO 6D FULL - Temp - má kompresní poměr snížený oproti BM ze 14:1 na 13:1 s tím, že je to právě kvůli GPF?
 
Hm... ten článek je z roku 2018 kdy to ještě nikdo neviděl, pak vyšli články kde se zas píše, že GPF to má....
Nevím, podle čeho bych bezpečně poznal zda to GPF má nebo nemá?
Pokud by nemělo velice rád přejdu na plnou A3 jako SSO 0W-30 a nemusím nic řešit a do všech 4 aut mohu lejt to samé. Pokud tam je tak bych se rád držel oleje se sníženou popelavostí.

Auto koupeno na jaře 2021 - zde COC list jestli to tam někdo vyčte.

IMG_0956.jpeg IMG_0957.jpeg
 
GPF se dá zjistit podle VIN. V katalogu náhradních dílů je pak vidět jestli tam je nebo není.
 
GPF se dá zjistit podle VIN. V katalogu náhradních dílů je pak vidět jestli tam je nebo není.
A mohl by ses mi na to kouknout? Prohledávám kde co všude píšou dle VIN a pak jen model motor, našel jsem podle VIN nakonec a vždy píšou jen, že v této kategorii nemají zboží. Nějaký Mazdí katalog tam nemám přístup - jestli existuje (asi ano).

VIN: JM4BP6HE601166202

Chtěl bych to už rozseknout jak to tedy je, děkuji.
 
Takže moje 2019 to nemá.Ten tvůj Vin zkusím zjistit.Ale jak říkám, mám dojem, že GPF dávali až od roku 2020.
 
Poslední úprava:
Díky, no mám dle COC výrobu říjen 2020 - koupeno pak březen 2021
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top