• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Že by to bylo tím, že mustang s litinovým blokem snese v tom intervalu i takovou břečku a Ecoboost ne?
 
Chtěl jsi napsat s hliníkovým blokem motoru viď ;)
Mimochodem interval výměny je 16 tisíc km.
Kompresní poměr 12:1
 
Ano sekl sem, sem pac dělám 5 věci zaraz, ale už to je, sem za osla???.
Btw. Mám pocit, že ten Ecoboost měl dokonce nějaký problém při použitím této vodičky.
 
Poslední úprava:
Ano sekl sem, sem pac dělám 5 věci zaraz, ale už to je, sem za osla???.
Btw. Mám pocit, že ten Ecoboost měl dokonce nějaký problém při použitím této vodičky.
Problém měl ale ve Focusu - a mimochodem ten má přeci ten skvělý 5W-30 a né tu ,,vodičku 0W-20/5W-20 (jen tak mimochodem ona vodička je i 5W-30).
 
A nějni Ecoboost náhodou z fucusu rs kde ten problém byl? Že sem si nevšiml, když to leju tu 5w30 normálně a opravdu je tam teda rozdíl mezi 0w20.
 
Dáme si zas trochu opakování látky z minulosti :

- SAE neuvádí zimní a letní číslo jak byvalo v minulosti hodně prezentováno. Jedná se o studenou čerpatelnost při konkrétní teplotě (číslo s W) a viskozita za provozní teploty@q

- 5W-30 (případně 0W-30) obsahuje všechny výkonnostní typy olejů - může to být standartní A3/B4, řídký A5/B5 nebo vodička A7/B7, taky C3 mid SAPS pro DPF nebo C4 low SAPS pro DPF, případně jejich kombinace C1 (vyřazená), C2, C5, C6 - nelze tedy automaticky říci, že 5W-30 je řídká vodička, výkonný olej nebo olej určený pro DPF

- hustota a viskozita jsou rozdílné veličiny
 
A nebo je to prostě akce jako v Kauflandu.
Byla to akce jako v Kauflandu :-). Navíc jsem čekal, že opravdu dostanu 4+1 litru, ale přišlo standardní balení 5l s nápisem litr zdarma :-). Verifikační kód OK, vyrobeno 04/2022.

Mám tedy vše nakoupeno a příští týden výměna:
BG 109 EPR 325ml
Ravenol SSO 0W-30 5l
vypouštěcí ventil
olejový filtr MANN W6018
vzduchový filtr MANN C271019
kabinový filtr MANN FP24009
Celková cena 2402Kč a budu doufat, že jsem vše koupil správně a nečeká na mě žádné překvapení...
 
Byla to akce jako v Kauflandu :-). Navíc jsem čekal, že opravdu dostanu 4+1 litru, ale přišlo standardní balení 5l s nápisem litr zdarma :-). Verifikační kód OK, vyrobeno 04/2022.

Mám tedy vše nakoupeno a příští týden výměna:
BG 109 EPR 325ml
Ravenol SSO 0W-30 5l
vypouštěcí ventil
olejový filtr MANN W6018
vzduchový filtr MANN C271019
kabinový filtr MANN FP24009
Celková cena 2402Kč a budu doufat, že jsem vše koupil správně a nečeká na mě žádné překvapení...

Už len dúfať, že tých 5l bude na výmenu stačiť


Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
 
Mám tedy vše nakoupeno a příští týden výměna:
BG 109 EPR 325ml
Ravenol SSO 0W-30 5l
vypouštěcí ventil
olejový filtr MANN W6018
vzduchový filtr MANN C271019
kabinový filtr MANN FP24009
Dnes provedena výměna oleje s proplachem BG109 a filtrů. M6 jezdila necelých 10 let a 97kkm na mazdí 0W-20 měněný vždy po cca 10kkm. Na snímku je olej před proplachem, po proplachu a po výměně.
Barva nového oleje je snadno rozeznatelná, ale ruku na srdce, čekal by někdo po 10 letech a skoro 100kkm neznatelný rozdíl v barvě oleje před a po proplachu? Proplach se dělal poprvé.
Evidentně mazdí 0W-20 usazeniny nevytváří, pokud se mění včas. Otázkou může být, jak (ne)dokonale maže.
Z 5 litrů oleje ještě zbylo na dolévání, ale dosud jsem nikdy dolévat nemusel, snad se to nezmění :)

OlejVymena.jpg
 
Dnes provedena výměna oleje s proplachem BG109 a filtrů. M6 jezdila necelých 10 let a 97kkm na mazdí 0W-20 měněný vždy po cca 10kkm. Na snímku je olej před proplachem, po proplachu a po výměně.
Barva nového oleje je snadno rozeznatelná, ale ruku na srdce, čekal by někdo po 10 letech a skoro 100kkm neznatelný rozdíl v barvě oleje před a po proplachu? Proplach se dělal poprvé.
Evidentně mazdí 0W-20 usazeniny nevytváří, pokud se mění včas. Otázkou může být, jak (ne)dokonale maže.
Z 5 litrů oleje ještě zbylo na dolévání, ale dosud jsem nikdy dolévat nemusel, snad se to nezmění :)

Zobrazit přílohu 45206
Tyjo to je dost špinavé ne? Já tedy mám 0W-20 v M3 2021 ale tuhle barvu mám před výměnou po 10 tisících. Po výměně je to spis jen jako mastný ubrousek.
 
Jenže po výměně to je už Ravenol. 3. ubrousek jsem asi fotit neměl, aby nedocházelo k mylné interpretaci.
 
Olej bude mazat furt. To že olej přestane mazat a motor se zadře je mýtus (když teda pomineme u jistých mazdích motorů velké ředění naftou, kde vzniklá směs se za olej vyloženě považovat nedá ale i nafta je mazlavá)

Problém s "nemazáním" je spíš v tom, že se :
- střihne příliš tenký olejový film při zátěži
- začne se olej v některých místech v motoru díky nižší tepelné odolnosti přepalovat a tvořit úsady (ty už samozřejmě nemažou)
- dříve vzniklé úsady nezvládá olej rozpouštět, a díky tomu se např ucpe některý mazací kanál

Pravda je že ten 3. ubrousek je nějaký špinavější, na to že je to nová náplň po proplachu, lepší by bylo to třeba porovnat ve sklenici. Na druhou stranu nevidím rozdíl před a po proplachu a oba ubtousky ukazují poměrně čistý olej ;)
 
Nazdar páni. Pozerám že dosť sa v tomto vlákne riešia oleje. Chcem sa teda spýtať či som neurobil krok vedľa keď do svojej mazdy sky-G 2.5 2015 lejem total 5w30 C3. Aj keď je doporučená A5 B5 ale známy mi odporučil C3. Tento olej tam lejem posledných 60tisic km a teraz pri 120tisic km mi robil aj preplach BGckom.
 
Nevím na základě čeho doporučil C3, ale jde použít teoreticky jen v kratším intervalu, rozhodně bych ho nenechával dýl jak 10tkm spíš méně z důvodů popsaných několikrát dříve ;)
 
Tak a jsem se svou 0W-20 API SP v prde…i :(

Bohužel se stalo co se stát muselo a celé se mi to značně zkomplikovalo takže potřebuji přejít na jiný olej i značku.

Požadavek je aby společně vyhovoval pro:

Mazda 3 BP 2021 2,0 GPF
Mazda 3 BM 2014 2,0
Mazda 3 BK 2008 1,6
Mazda 2 DJ 2019 1,5

Hojně se tu doporučuje Ravenol SSO 0W-30 - nakolik to bude problém pro GPF když nemá sníženou popelavost?

Další možnost by byla Ravenol DXG 5W-30, Ravenol HDX 5W-30 které mají sníženou popelavost a přitom i novou normu API SP na což jsem celou dobu jezdil a celkem normální HTHS což by zas bylo fajn pro ty starší Mazdy (které ve výsledku také mohou jezdit na sníženou HTHS a 0W-20 BM, nebo 5W-20 BK ale obojí jezdilo vždy na 5W-30 - jaké se už dohledat nepovede.)

Mě osobně 0W-20 s HTHS 2,6 od výměny k výměně 10 tisíc nevzala nikdy ani prd podle měrky.

Chci jeden olej pro všechny auta - důvod mít vždy jedno balení v záloze a nemuset řešit vždy objednávky, plus možnost slévat zbytky a ,,dopřávat” si oživení náplně třeba po 5-7 tisících km.

Millers už asi ne - laciné dodávky už nejdou a plná cena je docela raketa oproti Ravenolu který se dá koupit za polovinu/dvě třetiny takže bych změnil značku.
 
@MK-M3 Pokud vyloženě nevyžaduješ sníženou HTHS (vodičku) pro teoretickou úsporu paliva, tak by měla stačit kategorie C3.
0W-30 - Ravenol ALS (lepší aditivace a více zaměřeno na studený start než VSW)
5W-30 - Ravenol VMP

A klasicky výměna 10tkm/1 rok - co nastane dříve
 
Poslední úprava:
Ten DXG a HDX by měli vyhovovat a mají sníženy popel pro moji BP.
Zas jako nevím na kolik vyžaduje GPF oproti DPF sníženou popelavost, ale předpokládám že to bude vhodné.
Oba DXG i HDX mají novou API SP což se mi zamlouvá.

Vodicku bych klidně dál lil do své BP ale zas BM jezdila 9 let asi na ,,Mazdí” 5W-30 nebo co tak v Německu dávali (psali mi ze servisu, že tam používali 5W-30 do tohoto auta) takže nechci riskovat ze začne brát olej po nalití 0W-20.

No a BK si myslím ze by vodicku již suverénně bralo.

DJ jezdilo na 0W-20 ale minulou servisní prohlídku to v servisu zblbli a udělali nevyžádanou výměnu oleje a dali tam 5W-30 automaticky.

Takže to chci vše sjednotit a mít doma jeden druh oleje na všechny 4 auta.

Nějaký zásadní rozdíl mezi tím Ravenol DXG a HDX?

PS jinak všechny auta výměny po 10 tisicich. Plus když bude dost zbytků tak po půlce životnosti náplně se něco odcucne a doleje čerstvým na oživení.
 
Poslední úprava:
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top