• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
@okrujko on dostal radu na to co chtel, bohužel si myslí že s tím souvisí i věci, který tvrdí a to není pravda a špatně si vykládá některý vlastnosti olejů, proto furt tápe
 
Přesně jak píší kluci,výber si olej dle svého svědomí a hlavně měň olej do 10000km a máš klid.Já jsem si nechal poradit od kluků tady.Dali mě tipy,ale konečné rozhodnutí bylo na mě.Do 3 dávám Ravenol SSO 0W30 a do MX-5 Ravenol VST 5W40.Podotýkam, že 0W30 vyřešilo můj problém s občasným cvakáním hydrostatického zdvihátka při nízkých teplotách.Mením +-7-8 tisíc.U MX-5 tak 3-4tisíce.Je to sezoní auto.
 
Páni ďakujem Vám za Vaše odpovede.
Určite som nechcel nikoho zbytočne znervoznit, len už som sa strašne zamotal do tejto "problematiky", servis hovorí to, manuál hovorí zase niečo iné, a fórum tiež niečo iné :D

Objednám si Castrol EDGE 0W-30 podľa toho čo tu bolo popísané a taktiež ako to napísal Max, že to leje vo svojom servise do 2.5 Skyactive G a lietaju bezproblémov aj nad 200.000 km s týmto olejom. Má normu API SP (chcel som kvôli LSPI, minimálne podľa knižky musím mať API SN), má normálnu HTHS viskozitu, síce norma je C3, ale podla toho čo som tu čítal predsa je lepšie ako A5 (odporúčaná norma podľa manuálu) na ochranu motora. Meniť budem aj tak na leto a na zimu, a ročný nájazd mám do 7000 km max.

Len som zvedavý, že prečo knižka píše len 0W-20 a 5W-30 a nič iné? Veď 0W-30 podľa tepelnej viskozity to isté ako 5W-30 len za studena je lepší čo sa týka tekutosti.
 
...
Len som zvedavý, že prečo knižka píše len 0W-20 a 5W-30 a nič iné? Veď 0W-30 podľa tepelnej viskozity to isté ako 5W-30 len za studena je lepší čo sa týka tekutosti.
Vysvětlení může být (moje vysvětlení), že
1) homologace proběhla právě při těchto olejích (emisní zkouška) - určitě proběhla na 0W-20.
nebo/zároveň
2) Mazda má v Evropě smlouvu s firmou Total na výrobu "Mazda Original Oil" a je určitě jednodužší/levnější mít jen dva oleje, který tak nějak pokrejou provozní podmínky než celou armádu olejů, kde by potom museli v servise stejně dlouho vysvětlovat proč tam nalili olej A a ne třeba B,C,D,.... tak jako se to vysvětluje tady.

Tyhle "univerzální" specifikace a "originální" oleje stejnak vznikli jen z důvodu, aby lidi nemuseli špekulovat co tam vlastně nalejt. Prostě nalejte tam tohle a je to...
Co ale ten motor zvládne (jiný viskozity a specifikace), to je věc úplně jiná a pro běžnýho uživatele nezajímavá. Ještě v 90tých letech se psalo do uživatelský příručky jak si vymenit třeba klínový řemen. Dneska ? Vždyť to skoro nikdo ani nečte.
 
Poslední úprava:
Ďakujem za vysvetlenie :)

to som mal na mysli aj ja. Predsa keď je 0W-20 povolené a 5W-30 tak musí byť aj 0W-30 veď predsa ten ich Supra X je 0W len nie 30 ale 20.

Ďakujem Vám páni za trpezlivosť a už bez debaty idem objednávať Castrol EDGE 0W-30 API SP s ACEA C3 :) aj tak Castrol sa mi strašne páči ako značka, neviem prečo... "páči sa mi asi obal" :D
 
Ahoj,

Poctivě jsem pročetl všech 51 stran fóra, ale odpověď na své dotazy jsem tu úplně nenašel, tak se chci zeptat, co byste mi doporučili.
Teď jsem koupil Mazdu 6 s motorem Skyactive-G194, rok výroby 2021. Auto teď bude mít rok od uvedení do provozu a má najeto cca 14 000 km. Hned po koupi bych chtěl vyměnit olej a sejde se to s 1. garančkou, takže se chystám do autorizovaného servisu. Jak je to se spotřebou oleje, nemůžu posoudit, protože jsem s autem zatím najel tak 500 km.
Měsíčně najedu cca 2000 km, auto jezdí prakticky každý den do práce a z práce cestu cca 20 km mimo město, a do toho v průměru 1-2x týdne delší trasy kolem 200 km spíš po okreskách, než po dálnicích. Motor občas protáhnu, k omezovači se podívá, ale závodník nejsem.
Vzhledem k tomu, že v autorizáku si můžu vybrat pouze z olejů Mazda, doporučovali byste spíš dát 0W-20 (s API SN) nebo radši 5W-30, ke kterému bych se přikláněl spíš, ale ten je API SL.
Dal už bych chtěl olej měnit po 10 000-12 000 km s tím, že výměnu v polovině intervalu garančky bych řešil mimo autorizák a používal bych originální filtr. Tady už je výběr oleje trochu lepší a z toho, co jsem vyčetl, tak se mi jako vhodný jeví Ravenol SSO 0W-30 (https://dufy.cz/motorovy-olej-ravenol-sso-0w-30-5l) případně Ravenol DXG 5W-30.
Po uplynutí záruky bych pak přešel na Ravenol úplně.
Může toto střídání olejů vést k nějakým problémům? O pár stránek zpátky psal @no_hits , že po každé změně z oleje Mazda je vhodné vypláchnout motor pomocí BG 109 EPR, dělal bys to i po každém střídání oleje?
Díky moc za rady.
 
A proč bys měl tímhle způsobem střídat oleje?To že jezdíš do autorizovaného servisu neznamená, že tam musíš lít Mazda olej.Já jezdím taky do autorizovaného servisu vozím si svůj a nemají s tím problém.Používám pravě tebou zmiňovaný Ravenol SSO.Interval výměny do 10tisic km.
 
@slezah pokud najdeš autorizák kde můžeš dávat svůj tak SSO. Pokud by se nepodařilo, tak v autorizáku 5W-30, kombinovat s DXG a po záruce přejít podle stavu motoru a používání na co budeš chtít (pak radši s proplachem) . Momentálně má auto najetý prd, takže proplach je v tuto chvíli zbytečnej
 
@HHBota koukám, že jsi z podobného regionu, co já. Do jakého autorizáku jezdíš? Co jsem prověřoval autorizáky, co mám v okolí (Brno a Zlín), tak všude mi řekli klasickou pohádku, že mi tam nelijou, co chci, ale zapíšou to do servisní knížky. A v případě, kdy pak dojde k nějaké reklamaci v souvislosti s olejem, tak dojde na dohadování se zárukou. Tomu bych se velice rád vyhnul.
@no_hits díky za odpověď!
 
@slezah já jezdím do Auto efekt Zlín.První výměnu jsem ještě dával 5w30 Mazda,ale pro pročtení tohoto vlákna a poradě s Max6 jsem zvolil pravě Ravenol SSO.Mazda předepisuje(alespoň pro 3)0w20,nebo 5w30, takže 0w30 klidně může být,když dodržíš výkonnostní třídu.Jak je to se zárukou se spíše budeš muset obrátit na konkrétní servis.Ve Zlíně s tím problém neměli.
 
@slezah já jezdím do Auto efekt Zlín.První výměnu jsem ještě dával 5w30 Mazda,ale pro pročtení tohoto vlákna a poradě s Max6 jsem zvolil pravě Ravenol SSO.Mazda předepisuje(alespoň pro 3)0w20,nebo 5w30, takže 0w30 klidně může být,když dodržíš výkonnostní třídu.Jak je to se zárukou se spíše budeš muset obrátit na konkrétní servis.Ve Zlíně s tím problém neměli.
Díky, tam se právě chystám taky a i tam mi na můj dotaz odpověděli to, co jsem psal výše. Zkusím to tam s nima probrat osobně, až tam budu. Pokud ti tam dávají jiný olej, píšou ti to i do servisky nebo to neuvádí nikde?
 
Díky, tam se právě chystám taky a i tam mi na můj dotaz odpověděli to, co jsem psal výše. Zkusím to tam s nima probrat osobně, až tam budu. Pokud ti tam dávají jiný olej, píšou ti to i do servisky nebo to neuvádí nikde?
p.Bouček mě říkal je to vaše auto nalijte si tam co chcete.Pokud si dobře pamatuji,tak myslím že do servisky nic nepsali, že je tam jiný olej než Mazda.
 
p.Bouček mě říkal je to vaše auto nalijte si tam co chcete.Pokud si dobře pamatuji,tak myslím že do servisky nic nepsali, že je tam jiný olej než Mazda.
Tomu říkám normální názor/odpověď: Je to vaše auto...?
 
U ravenolu bych to neřešil, pokud budou kontrolní kódy v pohodě
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top