• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Je pravda, že moje auto má 10 let náskok, nicméně často tady řešíme problémy způsobené, buď přímo nebo nepřímo nedodrženou olejovou údržbou, ať už co se týká intervalů, dodržení výkonnostních specifikací dle výrobce bez nátlaku někoho kdo se staví nad něj, nebo i např dochlazování
 
Páni

akurat teraz som otvoril knihu od auta (manuál) a manual hovorí API SN alebo vyššie alebo ACEA A5/B5 a vizkozita iba 0W-20 alebo 5W-30 (predtím som pozeral na nete v online knižke ale v reálnej knižke čo mám k auto tam bolo písané toto čo som uviedol)

Tak teraz nechápem, musím si zvoliť olej API SN s ACEA A5/B5, alebo stačí len ACEA A5/B5 alebo stačí len API SN alebo vyššie?

A v tomto prípade trebárs nemôžem používať Castrol EDGE 0W-30?
Nakoľko to má API SP ale ACEA je C3 a nie A5... Ako to je teraz?
Keď trebárs má API SN alebo vyššie (API SP) už je jedno že nemá trebárs ACEA A5? Stačí keď je tam uvedené API SN alebo vyššie (API SP) čiže v skratke stačí keď je tam len 1 z tých noriem API alebo ACEA A5?

Ďakujem.
 
API jsou americký normy - nerozlišují typy pro DPF nebo např lehkoběžné varianty. ACEA jsou evropský. Cx třídy se týkají vozidel s DPF.

Toto máš v manuálu
Screenshot_2023-01-14-07-53-38-427-edit_com.adobe.reader.jpg

Pro představu API SG je z roku 1993 kdy žádný lehkoběžný oleje nebyly, pouze standartní a daleko hůř aditivované než dnes navíc kvalita zakladových olejů byla také nižší než dned
API SJ - 1997
API SL - 2001 - i zde platí to co u SG jen je trochu vyšší aditivace, ale oproti SN je to podstatně celkově slabší.

Z toho vyplývá že motoru pro bezproblémový chod stačí a lze použít standartní, evropskou komisí nezprzněný plnohodnotný olej, čili lze použít ACEA A3/B4, čili není důvod použít olej se sníženým obsajem stabilizačních a ochranných aditiv ani se sníženou viskozitou (a rizikem zvýšené spotřeby oleje) - jak už tu párkrát zaznělo

A samozřejmě mimo Evropu se nedávají jiný motory než u nas...
 
Ďakujem za Tvoju odpoveď.
U mňa ten manuál je trocha iný. Tie všetky API normy nie sú už uvedené. Nahral som to do prílohy.

IMG_20230111_204500.jpg
 
Osobně leju do Mazdy 6 2.5G 2021 od nového Ravenol DXG 5W-30 (hledal jsem mezi oleji 5W-30 kvůli záruce, 5W-20 jsem neuvažoval). Zatím mám za sebou 2 výměny (v 5k a cca 15k), takže těžko hodnotit. Auto jezdí vesměs delší vzdálenosti, dovolené, výlety. Na městský provoz držím předchozí vůz. Jaký olej ze zde zmiňovaných a doporučovaných si myslím, že už je jedno, hlavně bych nepřekračoval 10000km, u auta používaných i pro městský provoz a krátké jízdy určitě ne a 15k bych bral jako naprostý limit i pro čistě dálniční provoz. Osobně nemám v plánu měnit později než po 10k km a to Mazdu opravdu na krátké a městské jízdy nepoužívám vůbec.
 
Tiež sa mi už nechce používať 0W-20 Mazda Supra X. Nejak sa mi nepáči tà nízka viskozita. 5W-30 pre naše teploty je akurát. Čo sa týka výmeny u mňa je to 2x do roka, na zimu a na leto. A ročne nejazdím viac ako 6000-7000 km. Je to aj u mňa tiež auto na dlhšie trasy výlety atď proste "maznáčik" , cez týždeň mám pracovné. Začínal som čítať o olejoch a si myslím, že tá nízka HTHS viskozita určite motoru neprospeje. Tiež si myslím, že si volím Ravenol 5W-30 DXG, alebo HDX, a ešte som pozeral aj Motul ECO LITE 5W-30 a ešte je tam aj LiquiMoly Molygen 5W-30 (zeleny olej, je nejaká novinka s nejakým novým aditivom a wolframom) všetky sú API SP a HTHS je skoro norma 3.3 a 3.4 mpas. U Mazda 0W-20 supra je to len 2.6 a normalna "plnotucna" hodnota je 3.5. Auto si plánujem nechať na dlhšiu dobu.
 
Poslední úprava:
@P09 jak to myslíš s tou zárukou?

@greg88 Podivej se do kapitoly 9 Technické informace , toto je kapitola 6 údržba, ale vypadá to divně, originální manuál je černobilej viz stránky výrobce
 
Oni dnes do těch aut už nedávají klasický manuál (ten se dá stáhnout na stránkách Mazdy), ale jen tu stručnou příručku.
 
Elektronický je skutečně černobílý, ale k autu je tištěný barevný ;)
A já tedy k autu dostal plnohodnotný uživatelský manuál (Mazda 6 Wagon 9/2021).
 
@greg88 aditivace je postavena buď na wolframu nebo na molybdenu. První dává větší ochranu proti opotřebení, ale vyžaduje vyšší teplotu než začne fungovat, druhý zase funguje za podstatně nižších teplot, ale nedokáže odolávat teplotnímu namáhání.
Už asi po 4 ti napíšu ať neřešíš nepodstatný věci + pleteš hrušky s jabkama

Pokud chceš co největší výdrž motoru, dej ACEA A3/B4 a API SN, sulphur 1,0+, hths 3,6+, noak max 10 a viskozita při 100 stupních nad 13, čerpatelnost a startovatelnost co nejnižší
 
@P09 jak to myslíš s tou zárukou?
Nestojím o nějaké dohady v případě problému, takže dodržení 5W-20 (což nechci) nebo 5W-30 (obojí samozřejmě s potřebnými normami). Nic jiného u nás Mazdou oficiálně schváleného není (pro Mazdu 6 2.5G 2021).
 
A když tam dáš originální filtr, jak to poznají co tam je za olej? :)
 
Ano, jsou možnosti, ale prozatím jezdím do autorizáku v Táboře, kde jsem nakoupil, a jsem spokojený. Čistě za výměnu oleje kolem 1k je i v pohodě (samozřejmě vlastní olej), takže nemám zatím potřebu je opouštět.
 
Tak pokud to neměníš sám, ale jen vozíš svůj do autorizáku tak chápu
 
Tak i kvůli záznamu do historie (elektronická servisní knížka).
 
Páni, prosím Vás idem objednávať olej...
V skratke, ako som písal manuál mi káže API SN alebo ACEA A5. Čiže keď dobre chápem buď jedno alebo druhé, alebo obidvoje naraz.

Nakoľko každopádne chcem mať API SP najnovšiu normu kvôli LSPI a aj z dôvodu že by mal "lepšie chrániť" rozv. reťaz.

Zobrať si: API SP s ACEA C3 s 0W-30 normálnou hodnotou HTHS, alebo zobrať si API SP s ILSAC GF6A so trocha zníženou hodnotou HTHS? API SP s ACEA A3 ako mi bolo tuto písané žiaľ nikde som nenašiel.

API SP s ACEA C3 sú tieto (hths viskozita je 3,5 mpas alebo väčšia):
Mobil1 ESP 0W-30 - https://www.mobil.com/en-gb/passenger-vehicle-lube/pds/eu-xx-mobil-1-esp-0w-30
Castrol EDGE 0W-30 - https://www.castrol.com/sk_sk/slova...astrol-edge-brand/castrol-edge.html#tab_0w-30
Liqui Moly Top-Tec 4200 - https://www.liqui-moly.sk/motorovy-olej-top-tec-4200-5w-30-new-generation-p917/

API SP s ILSAC GF6A
Ravenol 5W-30 HDX (HTHS 3,4 mpas) - https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-hdx-sae-5w-30
Ravenol 5W-30 DXG (HTHS 3,25 mpas)- https://www.ravenol.de/de/produkt/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-dxg-sae-5w-30
Motul 5W-30 ECO Lite (HTHS 3,3 mpas) - https://www.motul.com/sk/sk/products/8100-eco-lite-5w30
Castrol Magnatec DX 5W-30 (HTHS nie je uvedene) - https://msdspds.castrol.com/bpglis/...E6ACC3A802588760023B094/$File/wepp-c9w95f.pdf

V skratke radšej zobrať API SP s ILSAC GF6A a s "trocha" znizenou viskozitou HTHS, alebo radšej API SP s ACEA C3 kde je HTHS normalna, avšak je menej aditivovana kvoli DPF, čo ja samozrejme nemám? Už sa z toho zbláznim :D :D :D
Ďakujem.
 
Dyť to tady řešíme 2 týdny a ty se teď zeptáš znovu. Zvlášť když vybíráš to co sis vybral už před 2 týdnama, a ne to co jsme ti radili, očividně sis z toho nic nevzal, tak nejak netuším co čekáš že ti k tomu ještě řekneme ... Vědět že to tak dopadne využil bych ten cas líp, teď to tak rozhodně udělám :confused:
 
Práveže chcem ísť podľa toho čo ste mi napísali, ale ACEA A3 s API SP som nikde nenašiel, proste asi sa už nevyrába.
Normu API SP by som chcel dodržať každopádne, a práve preto sa neviem rozhodnúť, či
API SP s ACEA C3 s normálnou HTHS - alebo s trocha zníženou HTHS s API SP tu ale je znížená aditivácia...
na obidvoch stranách niečo "stratím" len neviem, že ktorá verzia je "lepšia"
 
Problém je ten, že pýtaš radu od ľudí, ktorým nedôveruješ. Keď by si im veril, vezmeš, čo ti radili. A nepýtaš sa dookola to isté. Proste riešiš zbytočnosti. Olej nemusí byť na 100% presne to, čo chceš. Nie je to buď alebo. Stačí vziať odporúčané riešenie aj keď zabezpečí len 97% tvojich požiadaviek. Keď ho budeš meniť dosť často, tak nepocítiš žiadne obmedzenie.
 
Práveže chcem ísť podľa toho čo ste mi napísali, ale ACEA A3 s API SP som nikde nenašiel, proste asi sa už nevyrába.
Normu API SP by som chcel dodržať každopádne, a práve preto sa neviem rozhodnúť, či
API SP s ACEA C3 s normálnou HTHS - alebo s trocha zníženou HTHS s API SP tu ale je znížená aditivácia...
na obidvoch stranách niečo "stratím" len neviem, že ktorá verzia je "lepšia"
Šéfe, nič také ako olej, ktorý vyrieši všetky moje problémy neexistuje. Je jedno čo vyberieš, NAJDÔLEŽITEJŠIA JE SKORÁ VÝMENA, nie olej samotný.
Lepšiu službu ti spraví lacný olej z Kauflandu, ktorý vymeníš po 5000km ako najdrahší olej, ktorý tam necháš 30000km.
Za mňa ACEA A3 + HTHS a TBN čo najvyššie, ostatné ma nezaujíma.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top