• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Dovolím si jen takovou malou vsuvku pro zasmání.

Kamarád teď shání Mustanga GT 5 litr rok 2017 (nepřímý vstřik, proto nechce funglovku nebo novější model) jen topovej stav ceny kolem milionu a víc. Byl teď juknout v Německu na jeden kousek - sportovní podvozek, výfuk a td no nádhera a top stav jezdeno jen o víkendech a po okruhu.

No a pointa - leje se do toho 0W-20, proti které se tu většina lidí křižuje, tak mě to jen pobavilo ;)
 
A lije se tam i mimo Evropu? Ono se do těch novějších aut v EU nic jinýho ani dávat díky sankcím nemůže. Diesel C3, C5 a nový C6 a benzín A5/B5 resp u nových A7/B7
 
Dovolím si jen takovou malou vsuvku pro zasmání.

Kamarád teď shání Mustanga GT 5 litr rok 2017 (nepřímý vstřik, proto nechce funglovku nebo novější model) jen topovej stav ceny kolem milionu a víc. Byl teď juknout v Německu na jeden kousek - sportovní podvozek, výfuk a td no nádhera a top stav jezdeno jen o víkendech a po okruhu.

No a pointa - leje se do toho 0W-20, proti které se tu většina lidí křižuje, tak mě to jen pobavilo ;)
Pač tahle eurosrajda se leje jen u nás "ocasů" v Evropě.
 
Podívej co jsem dohledal od poloviny 60 let mají v US doporučeno 10W-30 a od 90 let 5W-20.
 
Je taky potřeba si uvědomit, že nemají tolik aditivovaný oleje jak my a intervaly jsou většinou mezi 3-5 tis mil což je cca 4,5 - 8tkm a nemají maloobjemový motory do sekačky vyhnaný na hranici schopností a životnosti materiálu
 
Zvláštní je že u nesmyslu typu Ecoboost mají radši "klasika" 5w30, proč asi? btw. Olej ti tam vymění pomalu na každé benzínce, ne jak tady po 30tkm jak deklarují výrobci.
 
Je taky potřeba si uvědomit, že nemají tolik aditivovaný oleje jak my a intervaly jsou většinou mezi 3-5 tis mil což je cca 4,5 - 8tkm a nemají maloobjemový motory do sekačky vyhnaný na hranici schopností a životnosti materiálu
Řekl bych že vyhnaný výkon je úplně v klidu.
Mazda 3 - 2 litr po odemčení cca 170PS
Mustang GT 5 litr cca 430PS

Oba vozy mají 85 PS na litr objemu.
 
Ano nejsem strojař ale koncepčně určitě oba mají stejný kompresní poměr? zdvihy a tak že? + Teda srovnávat 8val(se starým konceptem) s 4 valem(který má poměrně nový koncept) je hodně mimo, si myslím.
 
Poslední úprava:
Mluvil jsem obecně o autech tady u nás, kde zrovna mazda se svýma atmosférama nezapadá mezi "běžný" vozidla
 
Jo ten motor to dá tu 0w20 kor při výměně 3-5tis mil.
Ale ne při 20tkm+.
 
Jo ten motor to dá tu 0w20 kor při výměně 3-5tis mil.
Ale ne při 20tkm+.
A znáš někoho kdo tu jezdí na olej 20 tisíc a víc? Já tedy měnil olej vždy po 10 tisících ať se jednalo o 10W-60 nebo 10W-40, 5W-40, 5W-30 nebo teď 0W-20.

PS a to ze nedá 20 tisíc na 0W-20 mas nějak potvrzené? Protože je to interval který chce výrobce - ze je lepší z nej udělat polovinu je věc druhá.

U oleje jde v první radě o mazací třídu - zimní a letní číslo je až to poslední.

Já mám třeba olej s API SP RC - tedy o pár tříd víc než jakou kvalitu mazání požaduje výrobce.

Ten chce API SN - olej co používám má SN, SN PLUS, SN PLUS RC, SP, SP RC
 
Poslední úprava:
Každy člověk co používá auto, jako přemístnění z bodu A do bodu B, když sedne do auta a to mu napíše další výměna oleje za 20tkm nebo 720dnů (ano takhle přesně to píše koncern)tak to tak udělá.
Ne nemám to potvrzené, ale uděláš to tak 2x-3x a garantuju ti, že žádnému motoru se to líbit nebude.
Každý ať leje co chce, ale rozhodně nebudu lít 0w20 v jakekoli třídě, do auta, které si hodlám ponechat delší dobu.
Je to něco jak fastfood taky nejíš furt hranolky (0w20 zasytí "plní to co má plnit" ale jist to furt? ).
 
Pořad nechápu jakou spojitost to má se SAE 0W-20.

Jde o API/ACEA/ILSAC a né o ,,hustotu”

Tedy než lejt olej třeba 5W-30 s API SN (který vyhovuje a není to nic proti ničemu) přijde mi lepší lejt olej s novějšími normami který navíc obsahuje výrazně více aditiv a kvalitnější složky a je ,,jedno” zda je to 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30 protože všechny odpovídají rozmezí uvedenému výrobcem i našim zeměpisným podmínkám.

Taky si to auto chci ponechat proto leju vyšší specifikace s kvalitnějším mazáním než co požaduje výrobce.

Třeba kamarád má VW kde je interval 30 tisíc - auto má už myslím 270-280 tisíc. Jo je to hnus cernej co z toho teče, ale jezdí. Pro nej je to spotřebák - pro mne je auto něco víc a tak místo 20 menim po 10. Ale zároveň vidím ze i na těch 30 to dokázalo přežít s velmi slušným najezdem.
 
0w20 (at má api jakékoliv) je olej vždy postavený na Emise a spotřebu, o zbytek jde vždy až na dalším místě.
 
Poslední úprava:
OK když myslis. Jen jak jsem zde uvedl Mustanga - kde v USA mají od 90 let olej 5W-20 - tedy po zahřátí to samé jako 0W-20.

Myslis ze v USA šlo v 90 letech o emise a spotřebu u 5l V8….?
A ze od 65 jezdili na 10W-30 tedy v době kdy zde jezdili auta na ,,vazelínu”…..?
 
Eště si mi neodpověděl proč na to nejezdí taky ten ecoboost? který je teda víc podobný.
 
Vím já? Zřejmě na to není konstruovaný pokud vím je to snad motor z Focuse.
 
Já teda nevím, sleduju tady to vaše vlákno jenom tak okrajově, ale zrovna Amerika a Kanada bude dost zvláštní případ. V létě jsem byl v Kanadě a zjistil jsem od strýce, že tam se leje do motoru ta nejlevnější srajda, co se dá sehnat, ale taky se jezdí na výměny oleje častěji, než k holiči. Jezdí tam každých 5tis km. Což při jejich nájezdech člověk fakt nechápe. Na druhou stranu ta výměna stojí asi jako hodinový plat :D
Jenom hypoteticky si pak člověk říká, že Evropský importér nechá předpis oleje stejný, jenom natáhne interval výměny podle koncernu a problém je na světě :D
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top